Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 20-Νοε-2021 17:55

    Οι κλαδικές εκθέσεις τον Νοέμβριο και η εμπορική τους διάσταση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Αντώνη Σταματουλάκη 

    Η αδιαμφισβήτητη βαρύτητα που έχει για την ελληνική οικονομία ο Τουρισμός και η Φιλοξενία, συχνά παραβλέπει τη μόχλευση των πωλήσεων/εικόνας των προμηθευτών του Κλάδου στο καθημερινό, εμπορικό τους αποτύπωμα.

    Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τον, για διαφορετικούς λόγους, θόρυβο που δημιουργείται κατά τη διάρκεια του δεκαημέρου που λαμβάνουν χώρα δύο μεγάλες κλαδικές εκθέσεις, θα επιχειρήσουμε μια ανάλυση της εικόνας της αγοράς και των δραστηριοτήτων αυτής.

    Η συγκέντρωση μεγάλου, ετερόκλητου πλήθους άμεσα εμπλεκόμενων επισκεπτών (αρχιτεκτόνων, διακοσμητών, διακινητών), τελικών καταναλωτών όπως αυτοί διαμορφώνονται τα τελευταία χρόνια (ξενοδοχεία, εστιατόρια, κατασκευαστές εξοχικών κατοικιών και όχι μόνο) αλλά και περαστικών φίλων ή γνωστών, δημιουργεί ένα "πυρηνικό όπλο" ψυχολογίας και ανάπτυξης που σπάνια  συναντάμε σε άλλους κλάδους κατά τις εκθέσεις, πόσο μάλλον όταν αυτές συμπίπτουν χρονικά με παραμονές εορτών, μήνες μακριά από τη νέα σεζόν, αυτή, καθαυτή, και στα τέλη αυτής που μόλις ολοκληρώθηκε.

    Κατά τη διάρκεια της πρωτομνημονιακής περιόδου, οι εκθέσεις, η μία μετά την άλλη είτε αποδομήθηκαν είτε εξαφανίστηκαν, αφήνοντας τους εμπόρους και τους παράγοντες της αγοράς χωρίς σκεπή και εμποδίζοντας τις ενδο-κλαδικές επικοινωνίες που είναι απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία, αυτής, καθαυτής, της πραγματικής αγοράς.

    Από το 2014 η σταδιακή ανάκαμψη του Τουρισμού αύξησε την επιθυμία των εμπόρων να συμμετάσχουν με κάποιο τρόπο σ’ αυτήν την ανοδική πορεία.

    Οι εκθέσεις του Κλάδου, αρχικά η HO.RE.CA. και αργότερα η 100% HOTEL SHOW και η XENIA πρόσφεραν ένα σημείο συνάντησης, άμεσα ή έμμεσα,  των εκθετών με τους πελάτες τους, κάτι που είχε διακοπεί μη ελεγχόμενα τα προηγούμενα χρόνια.

    Η επιθυμία για προβολή και επικοινωνία καθιστά επιτακτική την ανάγκη των εκθετών να προμηθευτούν και να παρουσιάσουν καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες, κινητοποιώντας όλο το φάσμα της αγοράς από τους προμηθευτές, τους εκθέτες, τους πελάτες αυτών και τους τελικούς καταναλωτές.

    Αυτό από μόνο του και με την ένταση με την οποία συμβαίνει, κάνει το δεκαήμερο αυτό μοναδικό για την εξέλιξη και πρόοδο του Κλάδου  εμπορίας προϊόντων Εσωτερικής και Εξωτερικής διακόσμησης.

    Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, ακόμη και πριν την πανδημία, κάποιοι έμποροι σταμάτησαν να εκθέτουν ενώ καινούργια, ισχυρά ονόματα τους αντικατέστησαν.

    Και στις δύο περιπτώσεις η κινητικότητα αυτή από μόνη της έχει ξεχωριστή σημασία.  

    Εκθέτες κάνουν τον κύκλο τους, συνεχίζοντας στην παραδοσιακή τους αγορά εκτός έκθεσης και "πρώτα" ονόματα εισέρχονται στις διοργανώσεις αυτές νιώθοντας έτοιμοι ή να πρωταγωνιστήσουν  ή, απλά, να επικοινωνήσουν με τον επισκέπτη ή συν-εκθέτη τους.

    Ενώ η αγορά κάνει το πέρασμά της από τους διαδρόμους, οι συμμετέχοντες προμηθεύουν ή προμηθεύονται από τους γείτονές τους, αφού η συνύπαρξη παράλληλων κλάδων δημιουργεί ένα πλέγμα πελάτη – προμηθευτή – πελάτη που, από μόνο του, ενισχύει και τις προσδοκίες αλλά και την αναγκαιότητα της ταυτόχρονης παρουσίας όλων στην έκθεση.

    Η διεθνοποίηση της σημασίας των παραπάνω διοργανώσεων που ούτως ή άλλως θα συμβεί, θα επιταχύνει ακόμη περισσότερο την αλληλεπίδραση της Τουριστικής αγοράς (ξενοδοχεία, εστίαση, κατασκευαστές), καθιστώντας ως μονόδρομο για την επιτυχία την ενημέρωση και την πάντα απαραίτητη επικαιροποίηση των προσφερόμενων προϊόντων όπως και των εργαλείων προώθησης αυτών.

    Η μετεξέλιξη των Εμπόρων/Εκθετών σε κύριους εκφραστές του "συρμού" και όσων αυτός εκπροσωπεί δημιουργεί εκ των έσω αναπτυξιακές προοπτικές, αφού ο κάθε Οίκος γίνεται ένα μοναδικό κύτταρο ευημερίας και προοπτικής.

    * Ο κ. Αντώνης Σταματουλάκης είναι πρόεδρος της G.A. Network

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ