Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 03-Φεβ-2020 00:04

    Πώς κάνεις έναν απαίσιο καφέ, να έχει ασυναγώνιστη γεύση!

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Λευτέρη Παπαγεωργίου

    Στο Γκάρλαντ του Τέξας, πριν από αρκετά χρόνια, µια γυναίκα έφερε την σιαµέζα γάτα της στον κτηνίατρο, για το προγραµµατισµένο εµβόλιο. 

    Κατά την εξέταση, ο κτηνίατρος βρήκε κάτι, που δεν του άρεσε ιδιαίτερα. Βρήκε µια ανωµαλία στην ισορροπία της γάτας, πράγµα που θα µπορούσε να οφείλεται σε όγκο. Ο κτηνίατρος έψαξε µε τα χέρια του όλο το σώµα της γάτας, ξεκινώντας από την ουρά µέχρι και το κεφάλι. Πίσω από το δεξί αυτί βρήκε ένα µικρό σπυρί. Ζήτησε από την ιδιοκτήτρια του ζώου να κάνει µια µικρή επέµβαση και να στείλει για βιοψία αυτά που θα έβρισκε. Το έκανε και ο όγκος ήταν κακοήθης. Το γατί σώθηκε χάρη στην απαράµιλλη ικανότητα και στον επαγγελµατισµό του γιατρού.

    Στην έξοδο από το κτηνιατρείο, η γυναίκα ρωτήθηκε από ερευνητές ανθρώπινης συµπεριφοράς, τι βαθµό θα έδινε στον κτηνίατρο για εκείνη τη συγκεκριµένη ηµέρα. Η ίδια ερώτηση είχε γίνει σε τετρακόσιους χιλιάδες πελάτες σε διάφορα επαγγέλµατα, σε όλο το Τέξας.

    Του έδωσε επτά. Επτά! Γιατί;

    Εκείνη την ηµέρα, ο κτηνίατρος φορούσε ένα πουκάµισο, µια µάλλινη µπλούζα, αθλητικά παπούτσια και τζιν. Όλα τα ρούχα ήταν καθαρά και αρκετά ακριβά. 

    Η έρευνα  έδειξε ότι αν ένας κτηνίατρος φοράει µπλε ποδιά εργαστηρίου, ο µέσος όρος της βαθµολογίας που παίρνει από τους πελάτες, είναι 6,62. 

    Αν εκείνη την ηµέρα φορούσε λευκή ποδιά θα έπαιρνε 7,35. Αν µάλιστα, φορούσε µια λευκή ποδιά µε ένα στηθοσκόπιο περασµένο στο λαιµό, η βαθµολογία του θα ήταν 8,82!

    Ρωτάω λοιπόν και πάλι: "Γιατί;"  Και η απάντηση είναι, διότι σκεφτόµαστε µε τα µάτια.

    Είµαστε οπτικά όντα. Το 85% των πληροφοριών που λαµβάνουµε, περνάει από τα µάτια. Άρα το µεγαλύτερο µέρος του εγκεφάλου αναμένει να λάβει τις οπτικές πληροφορίες. 

    Τα οπτικά βοηθήµατα βοηθούν να πεις µεγαλύτερες ιστορίες στον ίδιο χρόνο. Έχουµε τη δυνατότητα να λαµβάνουµε περισσότερες πληροφορίες, πολύ πιο γρήγορα. 

    Ο εγκέφαλός µας είναι φτιαγµένος ώστε να λαµβάνει τετρακόσιες µε πεντακόσιες λέξεις το λεπτό ενώ µιλάµε µε µια µέση ταχύτητα των εκατό είκοσι πέντε λέξεων το λεπτό.  

    Οι άνθρωποι θυµούνται 20% από αυτά που άκουσαν, 30% από αυτά που είδαν αλλά 50% της πληροφορίας που είδαν και άκουσαν. 

    Στο σεµινάριο Selling The Invisible, η Christine Clifford λέει ότι οπουδήποτε στον κόσµο, αν σου σερβίρουν χάλια καφέ, σε εξαιρετική πορσελάνη, πάνω σε κεντητό τραπεζοµάντηλο ενώ το πανάκριβο ηχοσύστηµα παίζει Μποτσέλλι, η γεύση είναι ασυναγώνιστη. Ακόµα κι αν δεν είναι!

    Αυτό συμβαίνει επειδή ο εγκέφαλός µας επεξεργάζεται οπτικά εφέ 60.000 φορές πιο γρήγορα από το κείµενο ενώ ο χρόνος που χρειάζεται για να επεξεργαστεί ακολουθίες οπτικού περιεχοµένου, είναι µόλις ένα τέταρτο του δευτερολέπτου. ∆εν υπάρχει αµφιβολία, ότι η οπτική αφήγηση συνάδει µοναδικά µε τη φύση και την ψυχολογία µας, όπως άλλωστε καταδεικνύει περίτρανα η ιστορία των εικαστικών τεχνών, του κινηµατογράφου, της τηλεόρασης.

    Γι αυτό και το visual storytelling γνωρίζει σηµαντική άνοδο τα τελευταία χρόνια και έχει ενταχθεί στην καθηµερινότητα των καταναλωτών, µέσω κάποιων κοινωνικών δικτύων, όπως το Instagram και το TikTok. Τα µικρής διάρκειας βίντεο, µε συµπυκνωµένο περιεχοµένο, αρχίζουν να επικρατούν. 

    Κι αυτό διότι βασίζονται, κυρίως, στο οπτικό περιεχόµενο, αφού στις περισσότερες περιπτώσεις ο χρήστης τα παρακολουθεί χωρίς φωνή.

    Αυτό είναι ένα μήνυμα για όλους τους startuppers, πωλητές και επιχειρηματίες. Οποιοσδήποτε πουλάει ο,τιδήποτε, θα πρέπει, στην επόμενη συνάντηση που θα κλείσει με έναν πελάτη ή έναν επενδυτή να θυμάται ότι είναι πολύ σηµαντικό, να συµπεριλάβει εικόνες, χρώματα αλλά και µια πραγµατική ιστορία ενός πελάτη.

    Δεν έχει σημασία αν είναι δικός του πελάτης ή του ευρύτερου χώρου στον οποίο δραστηριοποιείται. 

    Αν η ιστορία είναι αληθινή και υποστηριχτεί με εικόνες και χρώμα, η παρουσίαση αποκτά την αμέριστη προσοχή του ανθρώπου που βρίσκεται µπροστά του, επειδή ασυναίσθητα μπαίνει στη θέση του χρήστη του προϊόντος. 

    Οι άνθρωποι, αποχωρώντας από µια παρουσίαση, κρατάνε τις ιστορίες που τους τράβηξαν την προσοχή. 

    Στο τέλος, η επιτυχία της παρουσίασης δεν θα κριθεί από το σήµα που έστειλε ο αφηγητής αλλά από αυτό που έλαβε ο ακροατής.

    *Ο Λευτέρης Παπαγεωργίου είναι ο CEO της Entranet και συγγραφέας των βιβλίων:
    ‘’Startups. Από την ιδέα, στην παγκόσμια αγορά’’ και
    ‘’Startups. Οι πωλήσεις’’.
    Το άρθρο περιέχει αποσπάσματα από τα δύο βιβλία.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων