ABS: Στηρίζοντας το όραμα για μια απαλλαγμένη από άνθρακα ναυτιλία
Παρασκευή, 26-Ιουλ-2024 17:23
Οι μεγαλύτεροι οδηγοί αλλαγής στη ναυτιλιακή βιοµηχανία είναι οι παγκόσµιοι και περιφερειακοί περιβαλλοντικοί κανονισµοί, που επιδιώκουν να αντιµετωπίσουν την κλιµατική αλλαγή. Αυτά υπερβαίνουν τους στόχους που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισµός· επεκτείνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στους τοπικούς κανόνες που εφαρµόζονται από µεγάλα ναυτικά έθνη.
Ως απάντηση, η ναυτιλιακή βιοµηχανία βρίσκεται σε µια περίοδο µετασχηµατισµού και αυτό σηµαίνει ότι ο νηογνώµονας προετοιµάζεται και εξελίσσεται επίσης. Ο ABS έχει επικεντρωθεί έντονα στη βιωσιµότητα και την ψηφιοποίηση και τις προκλήσεις που συνεπάγονται οι νέες ναυτικές τεχνολογίες, παρέχοντας καθοδήγηση και πρακτική υποστήριξη στη βιοµηχανία.
Αυτό που είναι άµεσα σαφές είναι ότι, λαµβάνοντας υπόψη τα εναλλακτικά καύσιµα που είναι διαθέσιµα σήµερα, δεν υπάρχει τρόπος να επιτύχουµε τους στόχους του ΙΜΟ 2050 χωρίς να εγκαταστήσουµε τεχνολογίες βελτίωσης ενεργειακής απόδοσης και δέσµευσης άνθρακα σε ένα µεγάλο µέρος του υπάρχοντος στόλου. Ο εξηλεκτρισµός και η τεχνολογία µπαταριών θα διαδραµατίσουν επίσης σηµαντικό ρόλο και δεν θα πρέπει ποτέ να παραβλέψουµε τις σηµαντικές δυνατότητες των σύγχρονων πυρηνικών αντιδραστήρων τόσο για πρόωση όσο και για παραγωγή εναλλακτικών καυσίµων.
Και δεν θα πρέπει να παραβλέψουµε τη σηµασία των υποδοµών εδώ, η οποία είναι ένας κρίσιµος παράγοντας στην ενεργειακή µετάβαση στη ναυτιλία και θα καθορίσει την επεκτασιµότητα καθώς και τη διαθεσιµότητα καυσίµων χαµηλών εκποµπών άνθρακα.
Η σύγκλιση διαφόρων βιοµηχανιών προς µια µικρότερη δεξαµενή εναλλακτικών µορφών ενέργειας –εστιάζοντας στις πιο βιώσιµες και διαθέσιµες επιλογές– θα µπορούσε να είναι το κλειδί για να ξεκλειδώσει µια ταχύτερη ενεργειακή µετάβαση.
Η επίτευξη των στόχων µείωσης απαιτεί ο υπάρχων στόλος να γίνει πολύ πιο αποδοτικός ενεργειακά. Η έρευνα του ABS υποδεικνύει να χρησιµοποιήσουµε τις τεχνολογίες ενεργειακής απόδοσης για να µειώσουµε τη συνολική κατανάλωση καυσίµου κατά 15% στον υπάρχοντα στόλο και στα νεότευκτα πλοία. Η αύξηση του αριθµού των επενδύσεων σε τεχνολογίες βελτίωσης ενεργειακής απόδοσης δείχνει ότι οι πλοιοκτήτες ανταποκρίνονται σε αυτή την πρόκληση.
Η υποστήριξη του ABS για την απανθρακοποίηση έρχεται µέσω της συµµετοχής σε εκατοντάδες Κοινά Αναπτυξιακά Έργα, πολλά από αυτά πρωτοποριακά στους τοµείς των πολύ µεγάλων πλοίων µεταφοράς αµµωνίας (VLAC) και υγροποιηµένου διοξειδίου του άνθρακα (CO2), πλοίων µεταφοράς υγροποιηµένου φυσικού αερίου (LNG) και τεχνολογιών δέσµευσης άνθρακα, καθώς και έρευνας για τον εντοπισµό ορίων στην υιοθέτηση σύγχρονων µικρών πυρηνικών αντιδραστήρων.
Απαιτεί επίσης την ανάπτυξη των κανονισµών, οδηγιών και των σχετικών εγγράφων και Εγκρίσεων Επί της Αρχής (AIP) που ενθαρρύνουν την καινοτοµία. Αυτά τα προγράµµατα σηµαίνουν επίσης ότι ο νηογνώµονας πρέπει να συνεχίσει να αναπτύσσει εσωτερικά ταλέντα σε σχέση µε τις νέες τεχνολογίες, αυξάνοντας τις δεξιότητές µας όταν χρειάζεται.
Η πορεία προς τις καθαρές µηδενικές εκποµπές ρύπων από τη ναυτιλία είναι µακρά και πολύπλοκη. Οι βελτιώσεις απαιτούν όλα τα νέα πλοία να µπορούν να χρησιµοποιούν διπλό καύσιµο – ή τουλάχιστον να είναι έτοιµα να το κάνουν. Ταυτόχρονα, πρέπει να υπάρξουν δραµατικές βελτιώσεις στην ενεργειακή αποδοτικότητα του υπάρχοντος στόλου.
Η ναυτιλία βρίσκεται σε µια συνεχή διαδικασία αλλαγής. Η εξέλιξη που βιώνουµε είναι µεγάλη και δραµατική και θα συµβεί µε αυξανόµενη ταχύτητα. Δεν έχουµε ζήσει κάτι παρόµοιο τα τελευταία 40 χρόνια. Η αλλαγή στους τύπους καυσίµων, οι νέες τεχνολογίες και οι διαδικασίες λειτουργίας, καθώς και οι κανονισµοί που µας διέπουν, είναι όλα έως έναν βαθµό νέα.
Υπάρχουν πολλές προκλήσεις µπροστά, αλλά είναι µια µεγάλη ευκαιρία για όλους µας να παραδώσουµε έναν καλύτερο κόσµο στην επόµενη γενιά.