Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 10-Νοε-2021 14:54

    Ν. Ασβεστάς (FLIP New Media): "Data, η δύναμη του digital marketing"

    Ν. Ασβεστάς (FLIP New Media): 'Data, η δύναμη του digital marketing'
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η τεχνολογία αλλάζει τα δεδομένα στον τομέα του marketing και της επικοινωνίας. Το internet εξελίσσεται σε βασικό χώρο εκδήλωσης της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών, οι οποίοι το αξιοποιούν όλο και πιο μαζικά χρόνο με το χρόνο, προτιμώντας το με σαφήνεια πλέον από άλλα μέσα. Αυτή η αλλαγή δημιουργεί νέες προκλήσεις και ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις, καθώς προσπαθούν να στοχεύσουν συγκεκριμένους πελάτες ή τμήματα της αγοράς μέσα από το digital περιβάλλον. Ο Νίκος Ασβεστάς, Managing Director της FLIP New Media, μιλά για το σημαντικό ρόλο του digital marketing τόσο στα πλαίσια μίας 360° στρατηγικής marketing όσο και στο συνολικό business development.

    - Το digital marketing περνά σε φάση κυριαρχίας στην αγορά. Ποια πιστεύετε ότι είναι η μεγαλύτερη καινοτομία που φέρνει στις επιχειρήσεις και τα brands;

    Αναφέρεστε σε μία καινοτομία. Ωστόσο, στην πράξη, οι καινοτομίες του digital marketing είναι πολλές και μάλιστα αλληλοσυνδεόμενες. Σε κάθε περίπτωση, η μεγαλύτερη καινοτομία και δύναμή του δεν είναι άλλη από τα data - κανένας τύπος διαφήμισης δε μπορεί να προσφέρει τόσο άμεσα, ακριβή και αναλυτικά στοιχεία όσο αυτό. Εμείς οι marketeers δεν μπορούμε για παράδειγμα να γνωρίζουμε λεπτομέρειες για το πόσοι αναγνώστες μίας εφημερίδας πραγματοποιούν οπτικό skip σε μία διαφήμιση ή πόσοι τηλεθεατές αλλάζουν κανάλι την ώρα των διαφημίσεων. Με το digital marketing όμως όλα ανατρέπονται, καθώς ενημερωνόμαστε real-time και με απόλυτη ακρίβεια για το πόσοι users παρακολουθούν μία διαφήμιση στο διαδίκτυο, πώς κινούνται οι χρήστες μέσα σε ένα website ή ένα e-shop ή ακόμα και ποιο είναι το δημογραφικό – καταναλωτικό τους προφίλ. Αναλύοντας αυτά τα data με τα κατάλληλα εργαλεία, μπορούμε να οδηγηθούμε με ασφάλεια στο σωστό insight και να προχωρήσουμε σε result-driven optimization των καμπανιών μας ή ακόμα και να αναπροσαρμόσουμε τη στρατηγική μας. Πρόκειται αναμφίβολα για τον καλύτερο τρόπο να εκτοξεύσουμε το ROI των ενεργειών μας, αλλά και να εξοικονομήσουμε πολύτιμους πόρους από το διαφημιστικό budget των συνεργατών μας.

    - Αναφερθήκατε στη σημασία των data στην σύγχρονη διαφήμιση. Μήπως όμως τελικά "περιορίζουν" τη δημιουργικότητα;

    Αυτή είναι μία από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις που δέχομαι κατά καιρούς από νέους marketeers σε σεμινάρια marketing όπου συμμετέχω ως εισηγητής. Τα data έρχονται να συμπληρώσουν και να κατευθύνουν τη δημιουργικότητα στον δρόμο της επιτυχίας, όχι να την υποκαταστήσουν. Πρόκειται για τη βάση που χρειάζεται κάθε δημιουργικό τμήμα διαφημιστικής εταιρείας, έτσι ώστε να εμπνευστεί καμπάνιες που κεντρίζουν το ενδιαφέρον του κοινού και έχουν τη δυναμική να εξελιχθούν σε viral. Τα data μας αποκαλύπτουν ποια είναι τα best target audiences μας στα οποία αξίζει να επενδύσουμε, ποια στοιχεία τα ενδιαφέρουν και ποιες οι ανάγκες τους τις οποίες πρέπει πρωτίστως να καλύψουμε στα διαφημιστικά μας μηνύματα. Με τη δύναμή τους, μπορούμε να δημιουργήσουμε διαφημίσεις με εξατομικευμένη προσέγγιση, απαντώντας στις ανάγκες των κοινών – στόχων μας, καθώς και κάθε πελάτη ξεχωριστά.

    - Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μυστικό για μία επιτυχημένη digital-first marketing στρατηγική;

    Η μετάφραση των business goals σε marketing goals & ο ορισμός KPIs είναι η βάση κάθε επιτυχημένης digital-first στρατηγικής marketing. Αν μία εταιρεία ξέρει πού θέλει να φτάσει, τότε θα διαμορφώσει τις ενέργειες marketing της με βάση goals που εκτοξεύουν το growth της. Κάθε goal είναι διαφορετικό και η επίτευξή του ή μη αξιολογείται με τα αντίστοιχα metrics. Για παράδειγμα, μία awareness καμπάνια θα αξιολογηθεί με βάση την απόδοση των clicks και των impressions, ενώ μία lead generation καμπάνια θα αξιολογηθεί από user actions όπως οι αγορές ή τα form fills. Εκτός όμως από το κεντρικό goal, είναι σημαντικό να τεθούν και τα επιμέρους, τα οποία και θα αφορούν κάθε ένα ξεχωριστά από τα παραδοσιακά 4P του marketing mix (προϊόν, τιμή, προώθηση και τοποθεσία), καθώς και τα 3 νέα P (άνθρωποι, διαδικασίες, φυσική υπόσταση). Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, ο δικός μας ρόλος ως marketing growth partners εξελίσσεται σε καθοριστικός, καθώς διαθέτουμε τη γνώση και την εμπειρία για να συμβουλεύσουμε τα στελέχη στην αναζήτηση και αξιολόγηση ευκαιριών και, εν συνεχεία, στο σχεδιασμό της βέλτιστης στρατηγικής marketing με βάση τους κατάλληλους στόχους.

    - Πώς ερμηνεύετε την τάση των μεγάλων πελατών να επιλέγουν ανερχόμενα digital agencies αντί για παραδοσιακούς leaders της διαφημιστικής αγοράς;

    Η οικονομική κρίση συνέπεσε χρονικά με την ανάδυση της νέας digital era και μαζί προκάλεσαν σημαντικές ανακατατάξεις στη διαφημιστική αγορά. Παραδοσιακές δυνάμεις του κλάδου στην Ελλάδα και το εξωτερικό δεν κατάφεραν να λειτουργήσουν το ίδιο αποτελεσματικά σε crisis mode, ούτε επέδειξαν γρήγορα αντανακλαστικά στη δημιουργία νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών. Το κενό που άφησαν όμως καλύφθηκε γρήγορα από μίας νέας γενιάς digital agencies με βαθιά γνώση της "γραμματικής" του internet, out of the box σκέψη και ευέλικτες δομές που τους επέτρεψαν να μετατρέψουν την κρίση σε ευκαιρία. Η νέα πραγματικότητα παγιώνεται, με πολλούς νέους πελάτες να εμπιστεύονται σταθερά digital-first marketing agencies όπως είναι η FLIP New Media. Οι δε παραδοσιακές δυνάμεις επιχειρούν να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος είτε με στελεχώσεις digital τμημάτων εκ του μηδενός είτε με συγχωνεύσεις είτε με εξαγορές digital agencies.

    - Η FLIP New Media αποτελεί ένα από τα digital agencies που αναδείχθηκαν μέσα από το disruption στο χώρο της επικοινωνίας. Ποια είναι σήμερα η ταυτότητά της;

    Όλοι εμείς στη FLIP New Media είμαστε περήφανοι για την εξέλιξή της σε best-in-class 360° boutique marketing agency. Η πελατοκεντρική προσέγγιση σε συνδυασμό με τη βαθιά γνώση και εξειδίκευσή μας στο digital marketing και την κατασκευή websites, e-shops, apps, CRM λύσεων και loyalty systems είναι ο λόγος για τον οποίο κατακτήσαμε τις προτιμήσεις μερικών εκ των κορυφαίων εταιρειών και brands στην Ελλάδα και τον κόσμο. Μάλιστα, το customer retention των πελατών μας είναι από τα πιο υψηλά στην αγορά, στοιχείο που αναδεικνύει την αξιοπιστία και την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών μας. 

    - Η πανδημία επηρέασε καθοριστικά τις προτεραιότητες των επιχειρήσεων το προηγούμενο διάστημα. Ποιες είναι οι αλλαγές που φέρνει στον κλάδο του marketing;

    Σε μία εποχή όπου οι περισσότεροι βρισκόμαστε online, το digital marketing αποτελεί βασικό tool κάθε στρατηγικής marketing. Πλεονεκτήματά του όπως η προσαρμοστικότητα στις ανάγκες των διαφημιζόμενων, η αμεσότητα των μηνυμάτων του στο κοινό και τα μετρήσιμα αποτελέσματά του είναι πραγματικά αναντικατάστατα. Η πανδημία έρχεται να ενισχύσει τάσεις που προϋπήρχαν, όπως η ανάπτυξη του e-commerce, η αύξηση του social media spend και η ενίσχυση του online video advertising και του paid search.

    Επιπλέον, με αφορμή την πανδημία, όλο και περισσότερες εταιρείες άρχισαν να αξιοποιούν το social media impact τους για την προώθηση δράσεων εταιρικής υπευθυνότητας, οι οποίες ισχυροποιούν μακροπρόθεσμα το brand equity τους. Για το επόμενο διάστημα, οι τάσεις αυτές αναμένεται να συνεχιστούν, συνεπικουρούμενες από το ραγδαίο digitalization ολόκληρης της καθημερινότητάς μας. Η δε ανάπτυξη – ρεκόρ που προβλέπεται τόσο για την Ελληνική όσο και για την παγκόσμια οικονομία αναμένεται να λειτουργήσει θετικά και για το χώρο μας, σηματοδοτώντας την έναρξη νεών marketing projects και την αποφασιστική ενίσχυση όσων βρίσκονται σε εξέλιξη. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ