Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 21-Μαϊ-2021 09:00

    Total Business Transformation

    Total Business Transformation
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιάννη Καπλανέλη

    Το μέλλον δεν έρχεται μόνο του, το μέλλον το προκαλούμε!

    Μετά από μια μεγάλη χρονικά περίοδο τεχνολογικών επιτευγμάτων, βλέπουμε ότι η εφαρμογή τους στην καθημερινότητα έχει δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερες προσδοκίες, δημιουργώντας έναν εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης ιδεών και αναγκών.

    Ζούμε σε μια εποχή αλλαγών, μετασχηματισμού και αναθεώρησης των πάντων, όπου κάποιοι ορισμοί είναι πολύ δημοφιλείς επικοινωνιακά, όμως τους χρησιμοποιούμε με λάθος τρόπο. Κάποτε η "διαχείριση αλλαγών" ήταν η φράση-κλειδί, ικανή για να μας απενεχοποιήσει για αστοχίες ή παραλήψεις. Μια τέτοια λέξη σήμερα είναι ο μετασχηματισμός. Την χρησιμοποιούμε σχεδιάζοντας ενέργειες που αφορούν αλλαγή.

    Είναι όμως το ίδιο;

    Η εποχή που ζούμε, έχει προκληθεί από σωρεία αλλαγών του παρελθόντος οι οποίες με τη σειρά τους παρήγαγαν προσδοκίες στις οποίες θα πρέπει να ανταποκριθούμε. Είναι θέμα αλλαγής ή μετασχηματισμού;

    Μεταξύ των δύο ορισμών, υπάρχει μια τεράστια διαφορά. Ο όρος μετασχηματισμός τείνει σήμερα να ταυτιστεί με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ακόμα και αν πρόκειται για μια οργανωτική αλλαγή. Και αυτό είναι επικίνδυνο. Γιατί πρέπει να κατανοούμε απόλυτα αυτό που κάνουμε, διαφορετικά, απλώς θα αποτύχουμε.

    Είναι ζωτικής σημασίας να κατανοήσουμε τη διαφορά μεταξύ αλλαγής και μετασχηματισμού. Και τα δύο είναι απαραίτητα για έναν οργανισμό. Αλλά ο στόχος, το αποτέλεσμα, οι διαδικασίες και ο τρόπος σκέψης είναι διαφορετικοί και αυτό είναι πολύ σημαντικό να κατανοηθεί από όλους τους εμπλεκόμενους.

    Μιλώντας για αλλαγή, σχεδιάζουμε ενέργειες που βελτιώνουν το παρελθόν.

    Μιλώντας για μετασχηματισμό, οραματιζόμαστε το μέλλον μας και αυτό κατευθύνει τις ενέργειές μας, όπου μόνο ο περιορισμός της φαντασίας και του θάρρους, μας περιορίζει τις δυνατότητες.

    Βεβαίως και ο μετασχηματισμός εμπεριέχει αλλαγές! Δεν είναι όμως μετασχηματισμός η κάθε αλλαγή που βελτιώνει το παρελθόν.

    Η αλλαγή διορθώνει το παρελθόν. Ο μετασχηματισμός ανταποκρίνεται στο μέλλον.

    Σκεφτείτε ο καθένας τη δική σας συμπεριφορά τόσο σαν εργαζόμενος όσο και σαν καταναλωτής αλλά ακόμα και σαν μέλος μια κοινωνίας που τρέχει με εκθετικούς ρυθμούς.

    * Πώς συμβάλετε στον μετασχηματισμό της αγοράς, των συνθηκών, των συνηθειών

    * Πώς διαμορφώνεται η σχέση ανθρώπων / μηχανών (Routines are for machines, innovation is for Humans)

    * Πώς μετασχηματίζεται η οικονομία από το μοντέλο ιδιοκτησίας στο μοντέλο κοινοχρησίας

    * Πώς μετασχηματίζονται τα μεγέθη από νέα συνεργατικά μοντέλα (Uber-Air BnB)

    * Η επανάσταση στην επικοινωνία

    * Η επανάσταση στην κινητικότητα

    * Το αποτέλεσμα των δικτύων, των αλγορίθμων, των big data

    Στη πράξη λοιπόν, μιλώντας για αλλαγή, δηλώνουμε την επιθυμία μας να βελτιώσουμε το παρελθόν. Το παρελθόν όμως, θέτει όρια και περιορίζει τις δυνατότητες. Και η αλλαγή, απλά βελτιώνει την υπάρχουσα κατάσταση.

    Στον μετασχηματισμό, το μέλλον κατευθύνει τις ενέργειές μας και μόνο τα όρια της φαντασίας και του θάρρους περιορίζουν τις δυνατότητες. Και αυτό προκαλεί την εμφάνιση νέων συστημάτων. Ποιο είναι λοιπόν αυτό το "νέο", ποιος το προσδιορίζει, πόσο θέλουμε να στραφούμε προς τα εκεί, είμαστε έτοιμοι σαν άτομα και σαν οργανισμοί, μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι όλοι στην ομάδα μας συμφωνούν για το στόχο αλλά και για τον τρόπο;

    pin

     

    Όλα αυτά θα έχουμε την ευκαιρία να τα συζητήσουμε στο πρώτο ψηφιακό συνέδριο για το TOTAL BUSINESS TRANSFORMATION που γίνεται 26 & 27 Μαΐου με συμμετοχή κορυφαίων στελεχών του ιδιωτικού και του δημόσιου χώρου. Δηλώστε συμμετοχή δωρεάν ΕΔΩ και γίνετε μέρος του μετασχηματισμού που ήδη έχει ξεκινήσει.

    * Ο κ. Γιάννης Καπλανέλης είναι Operations & Marketing Manager at ALX Greece

     

    pin
     
     
           Εθνικός Οργανισμός Εμπορίου Ουγγαρίας
           Hungarian Export Promotion Agency
           Βασ. Σοφίας 12, 10674 Αθήνα
          Τηλ. 210 7220150-151
          E-mail:info@hepaoffice.gr
          Web: www.hepaoffice.gr
     
     
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ