Κάρολος Αναστασόπουλος: Στις µεγάλες προκλήσεις δεν αρκεί να αξιοποιείς, πρέπει να επινοείς
Εκτύπωση
Αποστολή με email
Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
Μικρότερο μέγεθος κειμένου
"Στηριζόµενοι στα ψηφιακά προϊόντα που είχαµε στη διάθεσή µας, αναπτύξαµε νέα και κάπως έτσι γίναµε κι εµείς πιο αποδοτικοί, εξελιχθήκαµε", σηµειώνει ο CEO της Mozaik, Κάρολος Αναστασόπουλος.
Το ψηφιακό επιχειρείν ήρθε στο προσκήνιο λόγω της πανδηµίας. Η Mozaik, όµως, το είχε συνειδητοποιήσει πολύ νωρίτερα. Ο CEO της εταιρείας, Κάρολος Αναστασόπουλος, µιλά για τη νέα ψηφιακή πραγµατικότητα.
Η Mozaik ειδικεύεται στο ψηφιακό επιχειρείν. Τελικά, αυτή είναι η µορφή της επιχειρηµατικότητας του µέλλοντος;
Το ψηφιακό επιχειρείν ήταν το µέλλον εδώ και καιρό. Ως εταιρεία το είχαµε οραµατιστεί εξαρχής. Από την πρώτη στιγµή της ίδρυσής µας, το 2002, µιλούσαµε για τον ψηφιακό µετασχηµατισµό και δραστηριοποιούµασταν µε γνώµονα αυτό. Τα πρόσφατα δεδοµένα της πανδηµίας, όµως, φαίνεται ότι επιτάχυναν τις εξελίξεις και λειτούργησαν ως καταλύτης, ώστε το ψηφιακό επιχειρείν να έρθει στο προσκήνιο και να γίνει τελικά ο πρωταγωνιστής. Έτσι, το ψηφιακό επιχειρείν είναι πλέον η µορφή επιχειρηµατικότητας του παρόντος, που –ευτυχώς για εµάς– ήρθε πιο νωρίς από όσο πιστεύαµε.
Τι έχει αλλάξει στη Mozaik αυτούς τους µήνες της πανδηµίας;
Πολλά και λίγα ταυτόχρονα. Διότι για εµάς η ψηφιακή πραγµατικότητα ήταν ένα γνώριµο περιβάλλον, τώρα έγινε η πραγµατικότητα όλων. Αυτό που άλλαξε, όµως, ήταν το πώς εξελιχθήκαµε και µάθαµε να χρησιµοποιούµε αυτή τη νέα πραγµατικότητα σε οτιδήποτε αποκαλούµε daily business, από την τηλεργασία και τη CRM υποδοµή µας, που συνέβαλαν σε µια ταχύτατη αναδιάρθρωση, µέχρι τις καινοτόµες υπηρεσίες που προσφέραµε στους πελάτες µας εν µέσω πανδηµίας, εκµεταλλευόµενοι την τεχνογνωσία µας. Διότι είναι γεγονός ότι η πανδηµία δηµιούργησε πολλά εµπόδια, που έγιναν για εµάς προκλήσεις ώστε να ξεπεράσουµε τον εαυτό µας, και µάλιστα πολύ γρήγορα.
Πώς µπορούµε να κάνουµε πιο αποδοτική την επιχείρησή µας; Ποια ψηφιακά προϊόντα έχουµε στη διάθεσή µας σήµερα;
Τα δεδοµένα της πανδηµίας κατέστησαν αδύνατη τη φυσική παρουσία σε διάφορους τοµείς της αγοράς όπου µέχρι πρότινος ήταν απαραίτητη, όπως το real estate, οι πωλήσεις στα καταστήµατα, η επικοινωνία των εργαζοµένων. Σε αυτά τα νέα δεδοµένα χρειάστηκε να σταθούµε δίπλα στους πελάτες µας και να τους βοηθήσουµε να γίνουν πιο αποδοτικοί. Στηριζόµενοι στα ψηφιακά προϊόντα που είχαµε στη διάθεσή µας, αναπτύξαµε νέα –διότι στις µεγάλες προκλήσεις δεν αρκεί να αξιοποιείς αυτά που έχεις στη διάθεσή σου, αλλά και να επινοείς, να εφευρίσκεις λύσεις– και κάπως έτσι γίναµε κι εµείς πιο αποδοτικοί, εξελιχθήκαµε. Διότι καταφέραµε να απαντήσουµε σε ερωτήµατα όπως: Πώς φέρνεις πελάτες σε µια εταιρεία που κάνει τις πωλήσεις της µέσω δικτύου καταστηµάτων που παραµένει κλειστό; Πώς βοηθάς τον ξενοδοχειακό κλάδο και το real estate, που έχουν πληγεί σηµαντικά, και πώς προσεγγίζεις την επικοινωνία µιας εταιρείας που βασίζεται πολύ στο φυσικό κατάστηµα;
Μιλήστε µας πιο αναλυτικά για τις συνεργασίες σας...
Στην περίπτωση της Kosmoride, ενός νέου brand µε την υπογραφή της Kosmocar που εµπορεύεται ηλεκτρικά ποδήλατα και µας εµπιστεύθηκε την επικοινωνία του εξαρχής, χρειάστηκε να στηρίξουµε τη λειτουργία ενός virtual store.
Πλέον, µε το πάτηµα ενός κουµπιού ο καταναλωτής βρίσκεται εικονικά µέσα στο φυσικό κατάστηµα και έχει τη δυνατότητα όχι µόνο να δει σε πραγµατικό χρόνο την έκθεση των προϊόντων, αλλά και να συνοµιλήσει απευθείας µε έναν πωλητή για οτιδήποτε χρειάζεται.
Τις πωλήσεις και στον τοµέα του real estate καταφέραµε να ενισχύσουµε µε ανάλογες υπηρεσίες. Έτσι, σηµαντικοί real estate developers, όπως η Costa Navarino, η Pafilia και η Ayia Napa Marina, που παραδοσιακά λειτουργούσαν σε offline επίπεδο, µας εµπιστεύθηκαν την παρουσίαση και προώθηση των ακινήτων τους µέσα από ένα ολοκληρωµένο µοντέλο lead generation από το Διαδίκτυο.
Όσον αφορά την επικοινωνία των πολυκαταστηµάτων Max Stores, η παρατεταµένη διαµονή στο σπίτι µάς έδωσε την ευκαιρία να αναπτύξουµε µια πιο εξωστρεφή στρατηγική επικοινωνίας, δίνοντας έµφαση στην τηλεόραση για τα εποχικά bursts, σε συνδυασµό µε influencers campaigns και µια επιλογή από καµπάνιες performance σε digital επίπεδο, ενισχύοντας έτσι την online παρουσία της αλυσίδας.
Όσον αφορά την εξωστρέφεια, στην αγορά της Ελβετίας, όπου δραστηριοποιούµαστε µε επιτυχία τα τελευταία χρόνια, αναλάβαµε το digital transformation των πωλήσεων µιας από τις πιο εµβληµατικές αλυσίδες ξενοδοχείων, τα La Reserve. Συνδυάζοντας υψηλή τεχνολογία και στοχευµένες ενέργειες προώθησης, αυξήσαµε τις πωλήσεις του οµίλου από το Διαδίκτυο.
Άφησα επίτηδες τελευταία τη Hotelwize, διότι είναι η πιο χαρακτηριστική περίπτωση "προϊοντικοποίησης" της τεχνογνωσίας και της εµπειρίας µας στον ξενοδοχειακό κλάδο. Αναπτύξαµε από το µηδέν την πιο γρήγορη πλατφόρµα που έχει σχεδιαστεί για ανάπτυξη websites. Η νέα πλατφόρµα Hotelwize µετατρέπει το website του ξενοδοχείου σε πόλο έλξης πελατών, δίνει τη δυνατότητα για διασύνδεση µε τρίτα συστήµατα πιο εύκολα από ποτέ και προσφέρει στους ξενοδόχους αισθητική και τεχνολογική αναβάθµιση του website τους. Και όλα αυτά σε πολύ ανταγωνιστικά πακέτα τιµών, για να απαντήσουµε στις ανάγκες της εποχής!
Ποιες θεωρείτε πως είναι οι προκλήσεις της επόµενης µέρας; Ποιοι είναι οι δικοί σας στόχοι;
H βασική πρόκληση του µέλλοντος στον δικό µας χώρο είναι το αρµονικό πάντρεµα του physical µε το digital σε αυτό που αποκαλούµε phygital. Είναι, µε πιο απλά λόγια, το πέρασµα της επικοινωνίας και των πωλήσεων από τη φυσική στην ψηφιακή διάσταση και αντίστροφα, αλλά µε συνέπεια και συνοχή. Στόχος µας είναι να ενισχύσουµε αυτήν ακριβώς τη διαδικασία, ώστε να έχουµε στα χέρια µας έναν εύχρηστο µηχανισµό, που θα µπορούµε να αξιοποιούµε προς όφελος των πελατών µας. Δεν είµαστε µακριά από τον στόχο µας.
Η εταιρεία µας, που βασίζεται σε τρεις πυλώνες, στρατηγική, µάρκετινγκ και τεχνολογία –αυτό που σήµερα αποκαλούµε 360–, είναι ένας ζωντανός οργανισµός που απαρτίζεται από ανθρώπους διαφορετικών ειδικοτήτων (εξού και το όνοµά της), οι οποίοι δουλεύουν όλοι µε το ίδιο όραµα και τον ίδιο στόχο: να ηγηθούν της ψηφιακής εποχής και να τη διαµορφώσουν. Είµαι σίγουρος ότι δεν απέχουµε πολύ.
Στον σταθμό του Μετρό "ΠΕΙΡΑΙΑΣ", παρουσιάζεται μία αποκαλυπτική έκθεση με θέμα την μεταχείριση των ζώων από τους ανθρώπους και το τί συμβαίνει "πίσω από τις κλειστές πόρτες", μένοντας κρυφό από την...
Στις καινοτόμες λύσεις της Sunlight για την αναπτυσσόμενη αγορά των Συστημάτων Αποθήκευσης Ενέργειας ξεχωρίζει η σειρά των πλήρως κατασκευασμένων στην Ευρώπη προϊόντων Sunlight Li.ON ESS, με τη νέα...
Tο περιεχόμενο του οποίου παρουσιάστηκε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης 31 Μαΐου 2023, στο ξενοδοχείο AthensPlazaστην Αθήνα, παρουσία και των καλλιτεχνών...
Ο κ. Ομράν επεσήμανε ότι μπορεί η ενεργειακή κρίση να ξεκίνησε πριν ακόμα από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, αλλά η συνέχιση του πολέμου εγκυμονεί κινδύνους για το διεθνές ενεργειακό σύστημα και την...
Σε μία μοναδική εκδήλωση στο εστιατόριο "Γήτεμα" του Πέτρου Συρίγου, η εταιρία Danone Nutricia Ελλάδος ανακοίνωσε τη σύμπραξή της με τον οργανισμό "Μπορούμε".
Το BestPrice.gr, η Νο1 Πλατφόρμα Σύγκρισης Τιμών στην Ελλάδα και το eBay, ένα από τα πρώτα και μεγαλύτερα marketplaces παγκοσμίως, ανακοινώνουν την προσθήκη επιπλέον παροχών και προνομιών για τα...
Εγγραφείτε δωρεάν στο καθημερινό newsletter του Capital.gr