Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 16-Οκτ-2020 16:37

    Κάν’ το όπως η Lidl Ελλάς

    Κάν’ το όπως η Lidl Ελλάς
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η εποχή που ο μέσος καταναλωτής επέλεγε ένα κατάστημα ή ένα προϊόν με βάση το διαφημιστικό που έπαιζε στην τηλεόραση ή με βάση την τιμή έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Πλέον ο καταναλωτής, είτε αυτός βρίσκεται στην Ελλάδα, είτε στη Γερμανία, στις ΗΠΑ ή στην Κίνα και την Ινδία, ζητά κάτι παραπάνω. Πόσο μάλλον στη σημερινή εποχή όπου τίποτε δεν είναι δεδομένο και τα πάντα αλλάζουν από τη μια στιγμή στην άλλη, οι καταναλωτές και οι κοινωνίες ζητούν διαφάνεια και επιβραβεύουν εταιρείες και brands που ασπάζονται αυτό το θέλω τους. 

    Αναζητούν και επιβραβεύουν επιχειρήσεις και προϊόντα που τους σέβονται. Που λένε την αλήθεια, φροντίζουν όχι μόνο για τη χρηματοοικονομική "υγεία” των μετόχων τους αλλά και για την "υγεία” του κοινωνικού συνόλου μέσα από τα προϊόντα, τις δράσεις και τη στήριξη της οικονομίας στο σύνολό της. 

    Τάση που επιβεβαιώνεται και από διεθνείς μελέτες, σύμφωνα με τις οποίες η αειφορία, γνωστή και ως sustainability, αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για τις επιχειρήσεις και τη νούμερο ένα επιλογή στις αποφάσεις των καταναλωτών. 

    Ήδη πάνω από δύο στους τρεις καταναλωτές παγκοσμίως, σύμφωνα με έρευνα της Accenture προτιμούν να αγοράζουν αγαθά και υπηρεσίες από εταιρείες που αντιπροσωπεύουν έναν κοινό σκοπό που αντικατοπτρίζει τις προσωπικές τους αξίες και πεποιθήσεις και απορρίπτουν αυτές που δεν το κάνουν.

    Η μελέτη Accenture, η οποία ερεύνησε σχεδόν 30.000 καταναλωτές από όλο τον κόσμο, διαπίστωσε επίσης πως οι καταναλωτές προσελκύονται από οργανισμούς που έχουν δεσμευτεί να χρησιμοποιούν καλής ποιότητας συστατικά (76%), να μεταχειρίζονται σωστά τους υπαλλήλους τους (65%) και να προωθούν τη μείωση των πλαστικών και τη βελτίωση του περιβάλλοντος (62%).

    Σε αυτήν την εποχή της ριζοσπαστικής διαφάνειας, είναι προφανές ότι ο βασικός δείκτης της αξία μιας επιχείρησης είναι το αποτύπωμά της στην Κοινωνία και στην οικονομία. 

    Πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα εταιρείας η οποία έχει καταφέρει να καλύψει αυτή την ανάγκη είναι η Lidl Ελλάς. Τα νούμερα για την επίδρασή της στην εθνική οικονομία και στις θέσεις εργασίας, με βάση τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, μιλάνε από μόνα τους. 

    Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με τις θέσεις εργασίας, σε μια χώρα η οποία μετά από δέκα και πλέον χρόνια από το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης έχει να αντιμετωπίσει αυτή την περίοδο μια ακόμη κρίση η οποία έχει προκληθεί από την πανδημία. 

    Την τελευταία 20ετία, δηλαδή από την ημέρα που ήρθε η Lidl στην Ελλάδα, η επιχείρηση έχει αυξήσει τις άμεσες θέσεις εργασίας. Συγκεκριμένα στο τέλος του 2019 απασχολούσε 6.125 εργαζόμενους από μόλις 587 άτομα πριν από 20 χρόνια. 

    Αντίστοιχη ανοδική πορεία ακολούθησαν και οι έμμεσες θέσεις εργασίας, από 686 το 1999 σε 8.284 το 2019 αλλά και οι επαγόμενες θέσεις εργασίας που στο τέλος του 2019 ήταν 6.452 από 461 το 1999. 

    Συνολικά η Lidl Ελλάς υποστηρίζει 45.815 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα από 3.988 το 1999, ενώ από κάθε άμεση θέση εργασίας υποστηρίζονται πλέον 2,4 επιπλέον θέσεις εργασίας στην ελληνική οικονομία. 

    Ποια όμως είναι η άμεση και έμμεση συνεισφορά της στην εθνική οικονομία; Από την πέμπτη έκδοση μελέτης κοινωνικο-οικονομικής επίδρασης της εταιρείας στη χώρα, διαπιστώνουμε πως η άμεση προστιθέμενη αξία έφθασε πέρυσι τα 160 εκατ. ευρώ από 4 εκατ. ευρώ το 1999, η έμμεση προστιθέμενη αξία ξεπέρασε τα 514 εκατ. ευρώ από 45 εκατ. ευρώ το 1999 και η επαγόμενη προστιθέμενη αξία τα 137 εκατ. ευρώ από 10 εκατ. ευρώ το 1999.

    Δηλαδή η συνολική προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία, άγγιξε πέρυσι τα 811 εκατ. ευρώ από 59 εκατ. ευρώ το 1999 ποσό που αντιστοιχεί στο 0,43% του ΑΕΠ της χώρας από 0,04% που ήταν το 1999. Η συνεισφορά της δε στα φορολογικά έσοδα του κράτους άγγιξε πέρυσι τα 348 εκατ. ευρώ από 25 εκατ. ευρώ το 1999, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,45% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους από 0,05% που ήταν το μακρινό 1999. 

    Και η συνεισφορά της οικονομία και στην κοινωνία δεν περιορίζεται μόνο σε φόρους και θέσεις απασχόλησης. Οι επενδύσεις σε πρωτοβουλίες για την κοινωνία, το περιβάλλον και δωρεές προϊόντων (2019) και σε περιβαλλοντικές δράσεις ξεπέρασαν πέρυσι τις 600.000 ευρώ με την αξία της δωρεάς προϊόντων να αγγίζει τα 315.000 ευρώ. 

    Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ.

    *Τα συνολικά αποτελέσματα αναφέρονται στο σύνολο των άμεσων, έμμεσων και επαγόμενων επιδράσεων.
    **Τα ποσά έχουν στρογγυλοποιηθεί στον πλησιέστερο ακέραιο και τα ποσοστά έχουν υπολογιστεί επί τω μη στρογγυλοποιημένων ποσών.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ