Πώς βαθμολόγησαν οι πολίτες τα δημόσια νοσοκομεία
Δευτέρα, 06-Οκτ-2025 13:34
Τα πρώτα αποτελέσματα από τη λειτουργία των νέων ψηφιακών υπηρεσιών στην Υγεία και την αξιολόγηση των ασθενών στα δημόσια νοσοκομεία παρουσίασαν, σε κοινή συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου.
Ο κ. Παπαστεργίου υπογράμμισε ότι οι νέες αυτές εφαρμογές είναι "χαμηλού κόστους αλλά με πολλαπλασιαστικό όφελος", καθώς συμβάλλουν ουσιαστικά στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.
Όπως προέκυψε από τα στοιχεία, το MyHealth App έχει ήδη εγκατασταθεί από 1,6 εκατομμύρια πολίτες, ενώ η τηλεφωνική γραμμή 1566 έχει δεχθεί περισσότερες από 600.000 κλήσεις. Μέσω των δύο αυτών καναλιών έχουν ήδη προγραμματιστεί πάνω από 200.000 ραντεβού, εκ των οποίων τα 133.000 ηλεκτρονικά και τα υπόλοιπα μέσω τηλεφώνου.
Η γραμμή 1566 έχει σχεδιαστεί να διαχειρίζεται 11.000 κλήσεις ημερησίως, ωστόσο την 1η Οκτωβρίου σημειώθηκε εντυπωσιακό ρεκόρ με 162.000 κλήσεις σε μία μέρα. Από το περασμένο Σάββατο, προστέθηκε και η δυνατότητα call back, ώστε οι πολίτες να μην περιμένουν σε αναμονή και να δέχονται επιστροφή κλήσης.
Στο σύστημα συμμετέχουν πλέον 12.600 γιατροί από 40 ειδικότητες, ενώ κάθε γιατρός στα δημόσια νοσοκομεία υποχρεούται να διαθέτει 12 ραντεβού την εβδομάδα, κάτι που αντιστοιχεί σε 7 εκατομμύρια επιπλέον ραντεβού ετησίως.
Τα πρώτα δεδομένα της αξιολόγησης των ασθενών που νοσηλεύτηκαν στα δημόσια νοσοκομεία από τις 14 Ιουλίου έως τις 3 Οκτωβρίου παρουσίασε η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλβιρίδη.
Από 79 εκατομμύρια sms, απαντήθηκαν 14.885 ερωτηματολόγια, με τα αποτελέσματα να δείχνουν πολύ υψηλά ποσοστά ικανοποίησης: το 92% των ασθενών δήλωσε ότι είχε θετική εμπειρία, ενώ ιδιαίτερα υψηλή είναι η εκτίμηση προς το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.
Παρόλα αυτά, περιορισμένη ικανοποίηση καταγράφεται για την καθαριότητα, την επαρκή στελέχωση και τη συμμετοχή των ασθενών στις αποφάσεις θεραπείας. Μόλις το 48% αξιολόγησε θετικά το φαγητό των νοσοκομείων.
Το 31% των ερωτηματολογίων προήλθε από νοσοκομεία της Αθήνας, ενώ η συμμετοχή ασθενών από την Αττική ανέρχεται σε 20,4%.
Υψηλότερα ποσοστά ικανοποίησης εντοπίζονται στις καρδιολογικές και χειρουργικές κλινικές, ενώ χαμηλότερα στις παθολογικές.
Δείτε δεξιά στα σχετικά αρχεία τα αποτελέσματα αξιολόγησης της εμπειρίας του ασθενή στα νοσοκομεία του ΕΣΥ και πώς μπορείς να κλείσεις ραντεβού μέσω της εφαρμογής MyHealth App