Μόνο 1 στους 4 ασθενείς απαντούν στο sms και βάζουν βαθμό στα νοσοκομεία - Ποιες ελλείψεις εντοπίζουν
Δευτέρα, 01-Σεπ-2025 07:30
Της Βίκυς Κουρλιμπίνη
Μόνο 1 στους 4 ασθενείς που παίρνουν εξιτήριο από νοσοκομείο και λαμβάνουν το σχετικό sms, με σκοπό την αξιολόγηση των υπηρεσιών που έλαβαν και της εμπειρίας τους, απαντούν τελικά.
Από τις 14 Ιουλίου που ξεκίνησε η αποστολή των SMS έως τις 20 Αυγούστου έχουν αποσταλεί 32.457 sms με τον μοναδικό σύνδεσμο (URL link), και όπως ανέφερε η γ.γ. Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη στο ΑΠΕ απαντώνται περίπου ένα στα τέσσερα ερωτηματολόγια.
Θετικά σχόλια διατυπώθηκαν σχετικά με την επάρκεια του ιατρικού προσωπικού, καθώς το 92% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι στο νοσοκομείο υπήρχε επαρκής αριθμός γιατρών και οι απαραίτητες ειδικότητες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων υγείας τους. Παράλληλα, όπως είπε η γενική γραμματέας, σε πολύ υψηλά επίπεδα αξιολογήθηκε η επικοινωνία των νοσηλευόμενων με το προσωπικό συνολικά, με έμφαση στην ευγένεια και τον σεβασμό που τους επιδείχθηκε.
Υπενθυμίζεται πως στην αξιολόγηση συμμετέχουν πολίτες ηλικίας 18 ετών και άνω που έχουν νοσηλευτεί τουλάχιστον για μία ημέρα σε δημόσια νοσοκομεία.
Η διαδικασία περιλαμβάνει 35 στοχευμένες ερωτήσεις που καλύπτουν βασικούς τομείς της ποιότητας φροντίδας, όπως καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση, χρόνος αναμονής μέχρι τη νοσηλεία, επικοινωνία με το προσωπικό, επάρκεια της ενημέρωσης για την κατάσταση της υγείας και τη συνολική ικανοποίηση από τη νοσηλεία και τις παροχές.
Υψηλά ποσοστά ικανοποίησης συγκέντρωσαν η συνεργασία μεταξύ διαφορετικών τμημάτων και επαγγελματιών υγείας, η ενημέρωση σχετικά με το ιατρικό ιστορικό και τη φαρμακευτική αγωγή των ασθενών, η πληροφόρηση για πιθανές επιπλοκές ή κινδύνους, η ενημέρωση συγγενών ή φροντιστών, καθώς και η παροχή οδηγιών πριν από την έξοδο από το νοσοκομείο. Ενδεικτικά, το 90% των συμμετεχόντων απάντησε ότι έλαβε γραπτές ή προφορικές οδηγίες.
Από τα μέχρι τώρα στοιχεία όμως, η αριθμητική επάρκεια του νοσηλευτικού προσωπικού αξιολογήθηκε ως χαμηλότερη από το αναγκαίο επίπεδο από σημαντικό τμήμα των συμμετεχόντων. Επιπλέον, βάσει των αποτελεσμάτων, στους τομείς που χρήζουν προσοχής περιλαμβάνονται η καθαριότητα των θαλάμων νοσηλείας και των λοιπών χώρων των νοσοκομείων, η ποιότητα της σίτισης και η παροχή ψυχολογικής υποστήριξης στους νοσηλευθέντες σε δύσκολες στιγμές.
Επίσης, χαμηλότερα ποσοστά έχουν συγκεντρώσει η παροχή πληροφόρησης για τυχόν αλλαγές στον τρόπο ζωής, για κοινωνικές υπηρεσίες ή πρόσθετες υπηρεσίες φροντίδας (π.χ. νοσηλεία κατ' οίκον), καθώς και ο βαθμός ενημέρωσης για την ύπαρξη και τον ρόλο των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας.