Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 30-Σεπ-2022 10:55

    Άγχος, κούραση, κατάθλιψη: Η "απάντηση" είναι η άσκηση

    Άγχος, κούραση, κατάθλιψη: Η "απάντηση" είναι η άσκηση
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Οι άνθρωποι που ασκούνται τακτικά τείνουν να το κάνουν επειδή τους προσφέρει μια αίσθηση ευεξίας. Αισθάνονται πιο ενεργητικοί καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας, κοιμούνται καλύτερα τη νύχτα, έχουν πιο έντονες αναμνήσεις και αισθάνονται πιο χαλαροί και θετικοί για τον εαυτό τους και τη ζωή τους. Και είναι επίσης ένα ισχυρό "φάρμακο" για πολλές κοινές προκλήσεις ψυχικής υγείας, όπως επισημαίνει η Fitness Manager & consultant, Wellness Coach Ελευθερία Δούμτση (@eledoumtsi). 

    Η τακτική άσκηση μπορεί να έχει βαθιά θετική επίδραση στην κατάθλιψη, το άγχος και το ADHD (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας - ΔΕΠΥ) ). Επίσης, βελτιώνει τη μνήμη, μας βοηθά να κοιμόμαστε καλύτερα και ενισχύει τη συνολική μας διάθεση. Και δεν χρειάζεται να είμαστε φανατικοί της φυσικής κατάστασης για να αποκομίσουμε τα οφέλη. Οι έρευνες δείχνουν ότι οι μέτριες ποσότητες άσκησης μπορούν να κάνουν πραγματική διαφορά. Ανεξάρτητα από την ηλικία ή το επίπεδο φυσικής μας κατάστασης, μπορούμε να μάθουμε να χρησιμοποιούμε την άσκηση ως ένα ισχυρό εργαλείο για να προλάβουμε προβλήματα ψυχικής υγείας, να βελτιώσουμε την ενεργητικότητα και την οπτική μας για τα πράγματα και κυρίως για να απολαμβάνουμε την κάθε στιγμή.

    Σε μια δύσκολη στιγμή, ξεκινήστε την άσκηση 

    Πολλοί από εμάς δυσκολεύονται αρκετά να παρακινήσουμε τους εαυτούς μας να ασκηθούν στις καλύτερες στιγμές. Αλλά όταν νιώθουμε κατάθλιψη, άγχος ή έχουμε άλλο πρόβλημα ψυχικής υγείας, μπορεί να μας φανεί διπλά δύσκολο. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για την κατάθλιψη και το άγχος, που μπορεί να μας κάνουν να αισθανόμαστε παγιδευμένος/η σε μια αδιέξοδη κατάσταση. Το ξέρουμε ότι η άσκηση θα μας κάνει να νιώσουμε καλύτερα, αλλά η κατάθλιψη μας έχει αφαιρέσει την ενέργεια και το κίνητρο που χρειάζεσαι για να ασκηθούμε. Από την άλλη, το κοινωνικό άγχος (Social Anxiety) μας  κάνει να νιώθουμε ότι δεν μπορούμε να αντέξουμε τη σκέψη ότι θα μας δουν σε ένα μάθημα γυμναστικής ή να τρέχουμε στο πάρκο. Οι παρακάτω συμβουλές μπορεί να μας βοηθήσουν να κάνουμε το πρώτο βήμα.

    Ξεκίνησε με μικρά βήματα. Όταν βρίσκεσαι κάτω από το σύννεφο του άγχους ή της κατάθλιψης και δεν έχεις ασκηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, το να θέσεις υπερβολικούς στόχους, όπως η ολοκλήρωση ενός μαραθωνίου ή η γυμναστική για μία ώρα κάθε πρωί, θα σε αφήσει πιο απογοητευμένο αν δεν τα καταφέρεις. Καλύτερα να θέσεις εφικτούς στόχους και να χτίσεις από εκεί.

    Προγραμμάτισε προπονήσεις όταν η ενέργειά σου είναι υψηλότερη. Ίσως έχεις περισσότερη ενέργεια το πρωί πριν από τη δουλειά ή αργά το απόγευμα. Ή ίσως γυμνάζεσαι καλύτερα και για περισσότερη ώρα τα Σαββατοκύριακα. Εάν η κατάθλιψη ή το άγχος σε κάνει να νιώθεις κουρασμένος και χωρίς κίνητρο όλη την ημέρα, δοκίμασε απλά να πας μια βόλτα. Ακόμη και ένα σύντομο περπάτημα 15 λεπτών μπορεί να σε βοηθήσει να καθαρίσεις το μυαλό σου, να βελτιώσεις τη διάθεση σου και να ενισχύσεις τα επίπεδα ενέργειας σου. Καθώς κινείσαι και αρχίζεις να αισθάνεσαι λίγο καλύτερα, συχνά θα αυξάνεις την ενέργειά σου αρκετά για να ασκηθείς πιο δυναμικά - π.χ. περπατώντας, κάνοντας ήπιο τρέξιμο ή προσθέτοντας μια βόλτα με το ποδήλατο.

    Εστίασε σε δραστηριότητες που σου αρέσουν. Κάθε δραστηριότητα που σε κάνει να κινηθείς μετράει. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει μια βόλτα με το σκύλο σου ή έναν φίλο, το περπάτημα στις βιτρίνες ενός εμπορικού κέντρου για ψώνια ή ακόμα και μια βόλτα με το ποδήλατο. Εάν δεν έχεις ασκηθεί ποτέ πριν ή δεν ξέρεις τι μπορεί να σου αρέσει, δοκίμασε μερικά διαφορετικά πράγματα. Δραστηριότητες όπως η κηπουρική ή η ενασχόληση με ένα project βελτίωσης σπιτιού μπορεί να είναι εξαιρετικοί τρόποι για να αρχίσεις να κινείσαι περισσότερο όταν έχεις διαταραχή της διάθεσης—αλλά επιπλέον να σε βοηθήσουν να γίνεις πιο δραστήριος/α  και ταυτόχρονα να σε αφήσουν με μια αίσθηση σκοπού και ολοκλήρωσης.

    Νιώσε βολικά. Φόρεσε ρούχα που είναι άνετα και επέλεξε ένα σκηνικό που σε ηρεμεί ή σου δίνει ενέργεια. Αυτό μπορεί να είναι μια ήσυχη γωνιά του σπιτιού σου, μια παραλία ή το αγαπημένο σου πάρκο.

    Επιβράβευσε τον εαυτό σου. Μέρος της ανταμοιβής της ολοκλήρωσης μιας δραστηριότητας είναι το πόσο καλύτερα θα νιώσεις μετά, αλλά πάντα βοηθάει το να υποσχεθείς στον εαυτό σου μια επιπλέον απόλαυση ως επιβράβευση. Για παράδειγμα, επιβράβευσε τον εαυτό σου με ένα υγιεινό γεύμα μετά από μια προπόνηση, ένα νόστιμο smoothie ή με ένα επιπλέον επεισόδιο της αγαπημένης σου τηλεοπτικής σειράς.

    Κάνε την άσκηση κοινωνική δραστηριότητα. Η άσκηση με έναν φίλο ή αγαπημένο σου πρόσωπο, ή ακόμα και με τα παιδιά σου, όχι μόνο θα κάνει την άσκηση πιο διασκεδαστική και ευχάριστη, αλλά μπορεί επίσης να σε παρακινήσει να τηρήσεις μια ρουτίνα προπόνησης. Επίσης, θα νιώσεις καλύτερα από ότι αν είχες ασκηθεί μόνος. Στην πραγματικότητα, όταν πάσχεις από μια διαταραχή της διάθεσης, όπως η κατάθλιψη, η συντροφικότητα μπορεί να είναι εξίσου σημαντική με την άσκηση.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    Τελευταία άρθρα

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    14:04 02/12

    Ταχίνι: Πιθανές παρενέργειες από την μεγάλη κατανάλωσή του

    Το ταχίνι το αγαπάμε αλλά υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί να μας προκαλέσει ενοχλήσεις, ειδικά εάν το παρακάνουμε με την ποσότητα που καταναλώνουμε.

    11:20 02/12

    Novartis Hellas: Το αποτύπωμα στην υγεία, την κοινωνία και την οικονομία

    Ο ασθενής στο επίκεντρο, η ευθύνη προς την κοινωνία και η βιωσιμότητα παραμένουν ανάμεσα στις βασικές δεσμεύσεις της Novartis Hellas.

    11:14 02/12

    Το στρες της πανδημίας φαίνεται να γέρασε πρόωρα τους εγκεφάλους των εφήβων

    Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε νέα αμερικανική έρευνα.

    09:49 02/12

    Το 1555 απαντά στις ερωτήσεις σας για την Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας

    "Τι είναι η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας; Πώς μπορώ να την αποκτήσω; Πώς και πού την χρησιμοποιώ;" Αυτές είναι κάποιες από τις απορίες που μπορούμε να λύσουμε καλώντας στο 1555.

    08:21 02/12

    Η σωματική άσκηση μειώνει τη θνητότητα σε ασθενείς με καρκίνο μαστού

    Ενώ είναι γνωστό ότι η άσκηση μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού, νέα δημοσίευση παρέχει δεδομένα ότι συμβάλει και στη μείωση της θνητότητας.

    11:42 01/12

    Έλενα Χουλιάρα: "Στήριξη της καινοτομίας στο φάρμακο και ουσιαστική συνεργασία, κλειδί για τη βιωσιμότητα του συστήματος Υγείας"

    Όσα επισήμανε η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της AstraZeneca Ελλάδας και Κύπρου Έλενα Χουλιάρα, από το βήμα του "Sixth Sustainability Summit for south-east Europe and the Mediterranean" του...

    11:37 01/12

    Δημιουργείται για πρώτη φορά Εθνικό Μητρώο ασθενών με HIV - Ηλεκτρονική η συνταγογράφηση αντιρετροϊκών φαρμάκων

    Οι ασθενείς με HIV λοίμωξη εντάσσονται στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση για τα αντιρετροϊκά φάρμακα και τα παραπεμπτικά των εργαστηριακών εξετάσεων.

    10:08 01/12

    Έλεγχος αντισωμάτων για κορονοϊό: Ποια η αξία τους την εποχή της μεταλλαγής Οmicron;

    Στην εποχή της πανδημίας της νόσου COVID-19, o προσδιορισμός των αντισωμάτων έναντι του κορωνοϊού SARS-CoV-2 έχει αποδειχθεί ένα σημαντικό εργαλείο με ορισμένους όμως περιορισμούς.

    08:38 01/12

    1η Δεκεμβρίου 2022, Παγκόσμια Ημέρα AIDS: "Δεν είμαστε όλοι εδώ, αλλά είμαστε ακόμη εδώ"

    Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα AIDS (1η Δεκεμβρίου) ο Σύλλογος Οροθετικών "Θετική Φωνή" στέλνει ένα μήνυμα μνήμης αλλά και διεκδικήσεων.

    08:35 01/12

    Πιστοποιημένα cruelty free & ethically sourced προϊόντα για το σπίτι, τον άνθρωπο, το κατοικίδιο

    Η Dendron συστήνεται στο κοινό μέσα από μία μεγάλη γκάμα προϊόντων για το σπίτι, την προσωπική φροντίδα, το παιδί και το κατοικίδιο.

    18:08 30/11

    Special Olympics Hellas: Ξεκινά το έργο "Ενισχύοντας τις Στρατηγικές Οργανωσιακές Δράσεις των Special Olympics Hellas"

    Το έργο "Ενισχύοντας τις Στρατηγικές Οργανωσιακές Δράσεις των Special Olympics Hellas" υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Activecitizensfund.

    14:13 30/11

    Ηowden Hellas: Με τους Δρομείς Ελπίδας δεν μένει κανένας πίσω!

    Ένα υψηλών προδιαγραφών αμαξίδιο πρόσφεραν από κοινού εργαζόμενοι και διοίκηση της Howden Hellas στο Σύλλογο "Δρομείς Ελπίδας", με στόχο τη συμπερίληψη των πιλότων-ΑΜΕΑ σε αθλητικούς αγώνες.

    09:35 30/11

    Τεστ ούρων μπορεί να δίνει ενδείξεις για τη νόσο Αλτσχάιμερ σε αρχικό στάδιο

    Κινέζοι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι βρήκαν έναν ευαίσθητο βιοδείκτη στα ούρα, ο οποίος μπορεί να αποκαλύψει τη νόσο Αλτσχάιμερ αρχικού σταδίου.

    09:30 30/11

    Μπορεί να συνδέονται οι θεραπείες υπογονιμότητας με τον καρκίνο;

    Το σημαντικό αυτό ερώτημα επιχειρούν να απαντήσουν ειδικοί που συμμετέχουν στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με τίτλο "Καρκίνος - Υπογονιμότητα & Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή: Μύθος και πραγματικότητα".

    08:30 30/11

    Ρεδεμσιβίρη: Ο ρόλος της στη διαχείριση της πανδημίας COVID-19

    Περίπου 3 χρόνια από το ξέσπασμα της πανδημίας, μία ανασκόπηση της δράσης της ρεδεμσιβίρης μας δίνει μια συνολική εικόνα για τα όπλα που υπάρχουν πλέον για την πρόληψη της σοβαρής νόσησης.

    15:57 29/11

    Καρδιολογικές εξετάσεις μετά από ιογενείς λοιμώξεις: Πότε είναι απαραίτητες

    Ο Πρόεδρος της Ιατρικής σχολής του ΕΚΠΑ εξηγεί ποιες εξετάσεις και σε ποιες περιπτώσεις είναι καλό να γίνονται μετά από μία ίωση ή λοίμωξη.