Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 02-Μαρ-2021 08:16

    10.000 βήματα: Πόσες θερμίδες καίμε εάν φτάσουμε το στόχο της ημέρας;

    10.000 βήματα: Πόσες θερμίδες καίμε εάν φτάσουμε το στόχο της ημέρας;
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το περπάτημα έχει πολλά οφέλη για την υγεία αλλά και για το σώμα μας. Είναι μια εύκολη άσκηση, που δεν απαιτεί ιδιαίτερο εξοπλισμό και ταιριάζει σε κάθε φυσική κατάσταση. Επίσης, εκτός από το όφελος στο σώμα, το περπάτημα μειώνει τον κίνδυνο κατάθλιψης και βελτιώνει την υγεία του εγκεφάλου, των οστών και συνολικά την ποιότητα της ζωής. 

    Στόχος: 10.000 βήματα την ημέρα

    Τα τελευταία χρόνια, τα 10.000 βήματα την ημέρα αποτελούν την πιο συνηθισμένη σύσταση των ειδικών. Γιατί όμως 10 και όχι 9 ή 11.000 βήματα; Και μπορεί αυτή η δραστηριότητα να μας βοηθήσει να φτάσουμε στον στόχο μας, να χάσουμε βάρος και να βελτιώσουμε τη φυσική μας κατάσταση; 

    Τα 10.000 βήματα κατά μέσο όρο αντιστοιχούν σε 8 χιλιόμετρα περπάτημα.

    Πόσες θερμίδες καίμε κάνοντας 10.000 βήματα

    Δεν υπάρχει μία μόνο απάντηση σε αυτό. Κάθε άνθρωπος καταναλώνει διαφορετικό αριθμό θερμίδων, ανάλογα με το φύλο, το βάρος, το ύψος, τον ρυθμό και το έδαφος, αλλά και με βάση τον γενετικό του κώδικα. 
    Οι άντρες σε γενικές γραμμές θα κάψουν περισσότερες θερμίδες από τις γυναίκες, αφού είναι βαρύτεροι και έχουν περισσότερους μυς. Ωστόσο, παρότι αυτό είναι μια κοινή θεωρία, τώρα έρευνες έρχονται να την αμφισβητήσουν, υποστηρίζοντας πως το σωματικό βάρος δεν επηρεάζει τόσο την καύση θερμίδων. 

    Ένας βασικός παράγοντας που θα επηρεάσει τον αριθμό των θερμίδων που θα κάψουμε, είναι το πόσο γρήγορα κάνουμε αυτά τα 10.000 βήματα και σε τι είδους έδαφος. Για παράδειγμα, εάν περπατάμε γρήγορα με ρυθμό 5 χιλιόμετρα την ώρα σε ανηφορικό έδαφος θα μπορούσαμε να καίμε πάνω από 7 θερμίδες το λεπτό. Από την άλλη, εάν περπατάμε πιο χαλαρά σε επίπεδο έδαφος, με ρυθμό 5-6 χιλιόμετρα την ώρα, μπορεί να καίμε μεταξύ 3,5 και 7 θερμίδων το λεπτό, σύμφωνα με στοιχεία από το αμερικανικό CDC.

    Μελέτη σε νέους ενήλικες βρήκε πως κάνοντας τα 10.000 βήματα με ρυθμό 6 χιλιομέτρων την ώρα η κατανάλωση ενέργειας είναι περίπου 153 θερμίδες περισσότερες απ’ ότι αν βάδιζαν την ίδια απόσταση με ρυθμό 3 χιλιόμετρα την ώρα. 

    Ο ρόλος της γενετικής στην καύση των θερμίδων

    Μελέτη μέτρησε τις θερμίδες που έκαψαν ζεύγη διδύμων κατά την φυσική δραστηριότητα σε διάρκεια δύο εβδομάδων και κατέληξαν πως οι γενετικές διαφορές ευθύνονταν για έως και το 72% της διαφοράς στην καύση θερμίδων κατά τη φυσική δραστηριότητα στην καθημερινή μας ζωή. 


     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    08:27 15/04

    Παρενέργειες εμβόλιο AstraZeneca: Όσα γνωρίζουμε σήμερα

    Το εμβόλιο της Οξφόρδης- AstraZeneca μπορεί, όπως κάθε εμβόλιο ή φάρμακο, να προκαλέσει ορισμένες ανεπιθύμητες ενέργειες.

    08:00 15/04

    #Put a period to bad periods - Καμπάνια ευαισθητοποίησης για τη νόσο Von Willebrand

    Η νόσος Von Willebrand σχετίζεται με την έντονη μηνορραγία και επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες παγκοσμίως.

    08:59 14/04

    Ένας top λόγος να στείλετε σήμερα το #6 για άσκηση

    Η παρατεταμένη έλλειψη σωματικής άσκησης συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο βαριάς Covid-19, εισαγωγής σε ΜΕΘ και θανάτου, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα.

    08:21 14/04

    Εμβόλιο Johnson & Johnson: Πώς "λειτουργεί", πώς δρα στον οργανισμό και οι μελέτες

    Το εμβόλιο της Johnson & Johnson βασίζεται στις γενετικές οδηγίες του ιού για την παραγωγή της πρωτεΐνης-ακίδας.

    08:10 14/04

    Πανελλαδική έρευνα: "Πανδημία, Lockdown και Κάπνισμα- Συνήθειες και Κοινωνικές Τάσεις"

    Επιτακτική η ανάγκη επαρκούς ενημέρωσης για τα οφέλη και τους τρόπους διακοπής του καπνίσματος.

    09:21 13/04

    Μειωμένα τα αντισώματα μετά τα εμβόλια mRNA σε ανοσοκατασταλμένους

    Τι σχολίασε σχετικά με αυτό το θέμα η Ομότιμη Καθηγήτρια Παιδιατρικής και Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μαρία Θεοδωρίδου.

    09:03 13/04

    Εμβόλια COVID και θρομβώσεις: Γιατί και πώς μπορεί να συνδέονται

    Πώς μπορεί ένα εμβόλιο για την COVΙD να προκαλεί θρομβώσεις; Όλα τα δεδομένα που ερευνά σήμερα η επιστημονική κοινότητα.

    11:56 12/04

    Παίρνετε αντιβίωση; Να γιατί πρέπει να πάρετε και προβιοτικά

    Τα αντιβιοτικά μπορεί να προκαλέσουν ανεπιθύμητες ενέργειες από το γαστρεντερικό σύστημα.

    09:17 12/04

    Νέα έρευνα: Πόσο συχνά νοσηλεύονται σε ΜΕΘ παιδιά με COVID-19

    Ένα στα τρία παιδιά που νοσηλεύονται με Covid-19 χρειάζονται εισαγωγή σε ΜΕΘ, σύμφωνα με το CDC των ΗΠΑ.

    23:59 11/04

    Ξηροί καρποί για πιο υγιές βάρος: Ποιους να προτιμήσετε

    Ποιοι είναι οι ξηροί καρποί που ταιριάζουν σε μια δίαιτα για απώλεια βάρους;

    16:59 09/04

    38% μείωση θανάτου σε ασθενείς COVID-19 με θεραπεία με baricitinib

    Τι έδειξαν τα αποτελέσματα κλινικής δοκιμής σε νοσηλευόμενους ασθενείς με νόσο COVID-19.

    10:20 09/04

    Πόσο διαρκούν τα αντισώματα σε όσους έχουν νοσήσει με κορονοϊό;

    Το χρονικό διάστημα που έχει κανείς αντισώματα αντισώματα έναντι του SARS-CoV-2 είναι σημαντικό για το τέλος της πανδημίας.

    10:05 09/04

    Έχετε αρχίσει να τρέχετε; Αυτά είναι τα 5 συχνά λάθη που πρέπει να αποφύγετε

    Με αφορμή την καραντίνα, όλο και περισσότεροι άνθρωποι έχουν αρχίσει να τρέχουν.

    09:38 09/04

    Ρευματικά νοσήματα: Καλύτερη ποιότητα ζωής στην καθημερινότητα

    Τα δύο βασικά μηνύματα για καλύτερη ποιότητα ζωής στους ρευματοπαθείς από το webinar της Ελληνικής Εταιρείας Αντιρευματικού Αγώνα.

    10:53 08/04

    Έχετε στεφανιαία νόσο: Ελέγξτε το σάκχαρό σας!

    Οι ασθενείς με στεφανιαία νόσο έχουν τριπλάσια πιθανότητα να έχουν και διαβήτη, σύμφωνα με διεθνή έρευνα.

    10:33 08/04

    Αρθροπλαστική γόνατος με το ρομποτικό σύστημα ROSA, χωρίς επιβάρυνση για τους ιδιωτικά ασφαλισμένους

    Η Ευρωκλινική Αθηνών αντιλαμβανόμενη τη δύσκολη οικονομική συγκυρία προσφέρει για τους επόμενους έξι μήνες την επέμβαση αυτή χωρίς επιπλέον επιβάρυνση για όλους τους ιδιωτικά ασφαλισμένους.