Πέμπτη, 17-Δεκ-2020 12:16

Ο κορονοϊός μπορεί να κρύβει το γενετικό υλικό του μέσα στα ανθρώπινα χρωμοσώματα

Ο κορονοϊός SARS-CoV-2 μπορεί να κρύβει και να ενσωματώνει τμήματα του γενετικού κώδικά του μέσα στα ανθρώπινα χρωμοσώματα, κάνοντας κάτι ανάλογο με τον ιό HIV και άλλους ρετροϊούς, ανέφεραν για πρώτη φορά Αμερικανοί επιστήμονες. Αν όντως αυτό συμβαίνει και μάλιστα όχι σπάνια -είναι πάντως κάτι που πρέπει να επιβεβαιωθεί- τότε μπορεί να προκαλεί διάφορες επιπτώσεις, από τις ψευδείς ενδείξεις για ενεργή λοίμωξη σε μερικούς ανθρώπους μέχρι παραπλανητικά αποτελέσματα στις κλινικές μελέτες για τη θεραπεία της Covid-19.

Είναι γνωστό ότι ορισμένοι άνθρωποι που αναρρώνουν από τη νόσο, μετά από κάποιο διάστημα βγαίνουν ξανά θετικοί στα τεστ για τον κορονοϊό, κάτι που συνήθως ερμηνεύεται ως αδυναμία του ανοσοποιητικού συστήματός τους να καταπολεμήσει μια δεύτερη έκθεση του σώματός τους στον ιό ή ως παρατεταμένη υφέρπουσα ενεργή λοίμωξη. Όμως η νέα μελέτη παρέχει μια εναλλακτική εξήγηση: ότι ο κορονοϊός έχει κρύψει μέρος του γενετικού υλικού του -ευτυχώς όχι όλο- μέσα στο ανθρώπινο DNA.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων ΜΙΤ και Χάρβαρντ, με επικεφαλής τον μοριακό βιολόγο Ρούντολφ Τζένις του ΜΙΤ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική προδημοσίευση στο bioRxiv (δεν έχει υπάρξει ακόμη δημοσίευση σε επιστημονικό περιοδικό), σύμφωνα με το "Science", βάσισαν τα συμπεράσματα τους σε μελέτη κυττάρων στο εργαστήριο. Τόνισαν ότι τα ευρήματα δεν σημαίνουν πως ο SARS-CoV-2 εγκαθιστά μόνιμη γενετική παρουσία στα ανθρώπινα κύτταρα, ώστε από εκεί να παράγει συνεχή αντίγραφά του, όπως ο ιός HIV του AIDS. Ο Τζένις υπογράμμισε πως η γενετική ενσωμάτωση του κορονοϊού δεν μπορεί να οδηγήσει στην παραγωγή μολυσματικού SARS-CoV-2.

Όλοι οι ιοί εισάγουν το γενετικό υλικό τους στα κύτταρα που μολύνουν, όμως αυτό παραμένει ξεχωριστό από το DNA των ανθρωπίνων κυττάρων. Η νέα μελέτη δείχνει ότι ο νέος κορονοϊός μπορεί να ενσωματώσει ένα μέρος του δικού του γενετικού υλικού RNA στο DNA μέσα στα ανθρώπινα χρωμοσώματα που υπάρχουν στα κύτταρα μας, μετατρέποντας με τη βοήθεια ενός ενζύμου το RNA του σε DNA.

Άλλοι επιστήμονες εμφανίζονται διχασμένοι για την ορθότητα και τη σημασία της νέας μελέτης. Ο διακεκριμένος βετεράνος ειδικός στους ρετροϊούς δρ Ρόμπερτ Γκάλο, επικεφαλής του Ινστιτούτου Ανθρώπινης Ιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ, τη χαρακτήρισε "πολύ ενδιαφέρουσα μοριακή ανάλυση με αρκετά υποστηρικτικά δεδομένα" και "πιθανώς σωστή", αν και, όπως είπε, "δεν νομίζω ότι είναι ολοκληρωμένη σε αυτό το στάδιο".

Ο νομπελίστας ιολόγος Ντέηβιντ Μπάλτιμορ του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καλιφόρνια (Caltech) χαρακτήρισε τη νέα μελέτη "εντυπωσιακή" και τα ευρήματα "απρόσμενα", όμως σημείωσε ότι μόνο τμήματα του γονιδιώματος του SARS-CoV-2 ενσωματώνονται στα ανθρώπινα χρωμοσώματα. "Συνεπώς αυτό δεν μπορεί να οδηγήσει σε μολυσματικό RNA ή DNA, άρα είναι πιθανώς ένα βιολογικό αδιέξοδο. Δεν είναι επίσης σαφές αν τα ανθρώπινα κύτταρα που φιλοξενούν το υλικό του κορονοϊού, διατηρούνται για πολύ καιρό ή πεθαίνουν. Η μελέτη εγείρει πολλά ενδιαφέροντα ερωτήματα".

Η ιολόγος Μέλανι Οτ του Ινστιτούτου Ιολογίας και Ανοσολογίας Gladstone του Σαν Φρανσίσκο χαρακτήρισε "ιδιαιτέρως προκλητικά" τα ευρήματα, αλλά τόνισε την ανάγκη να επιβεβαιωθούν. Ο ιολόγος Τζον Κόφιν του Πανεπιστημίου Ταφτς της Μασαχουσέτης δήλωσε ότι δεν έχει πειστεί ακόμη και εξέφρασε "αμφιβολία ότι το φαινόμενο έχει μεγάλη βιολογική σημασία". Αλλά και η ιολόγος Ζάντρια Αμπρόουζ του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ χαρακτήρισε την ενσωμάτωση του γενετικού υλικού του κορονοϊού "υπερβολικά σπάνια, αν όντως συμβαίνει".

Παράταση 10 ημερών για τις δηλώσεις ενοικίων Covid. Ανοίγει η πλατφόρμα για τους μήνες Μάρτιο – Δεκέμβριο 2020

Για την περίοδο Μαρτίου – Δεκεμβρίου 2020, έχουν πραγματοποιηθεί 645.060 συμψηφισμοί, συνολικού ποσού 84.148.786,68 ευρώ.

Μόσιαλος: Πώς και πότε μπορεί να ανοίξει το λιανεμπόριο - Τι πρότεινε για τα σχολεία

Σύμφωνα με τον Ηλία Μόσιαλο, μετά το άνοιγμα του λιανεμπορίου και εφόσον δεν υπάρξει έξαρση περιστατικών της νόσου, θα μπορούν να επαναλειτουργήσουν τα σχολεία.

Αυστρία: Αμφίβολο θεωρείται να υπάρξουν περαιτέρω βήματα χαλάρωσης των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας

Η εστίαση, ο ξενοδοχειακός κλάδος, οι τομείς του πολιτισμού και του αθλητισμού, ευελπιστούν σε μία προγενέστερη προοπτική, όπου αρχικά γινόταν λόγος για άνοιγμά τους το νωρίτερο γύρω στο Πάσχα των...

Ο EMA συνιστά τη χρήση του κοκτέιλ αντισωμάτων της Regeneron για την COVID-19

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη θεραπεία ασθενών με COVID-19 που δεν χρειάζονται υποστήριξη με οξυγόνο και διατρέχουν υψηλό κίνδυνο να νοσήσουν σοβαρά.

Οι Pfizer/BioNTech δοκιμάζουν τρίτη, ενισχυτική, δόση του εμβολίου τους

Για να κατανοήσουν καλύτερα την ανοσολογική απόκριση κατά των νέων παραλλαγών του ιού.

Yπέρ του πιστοποιητικού ανοσίας ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Ιατρικού Συλλόγου

Ο Πρόεδρος του Παγκόσμιου Ιατρικού Συλλόγου Φρανκ Ούλριχ Μοντγκόμερι τάσσεται υπέρ της ταχείας καθιέρωσης ενός πιστοποιητικού ανοσίας.

Moderna: Νέες επενδύσεις για αύξηση της παγκόσμιας δυναμικότητας παραγωγής εμβολίων Covid-19

Το βασικό πλάνο παραγωγής για το 2021 αυξάνεται σε 700 εκατομμύρια δόσεις, με την εταιρεία να εργάζεται για να διανείμει έως και 1 δισεκατομμύριο δόσεις φέτος.

Κίνα: Διαψεύδει ότι επέβαλε σε Αμερικανούς διπλωμάτες να υποβληθούν σε πρωκτικό τεστ για την COVID-19

Ευελπιστώντας να εξουδετερώσει μια πρόσφατη πολεμική ανάμεσα στις δύο υπερδυνάμεις.

Γαλλία-Γερμανία: Ενίσχυση των ελέγχων για την COVID-19 στα κοινά σύνορα των δύο χωρών

Καθώς η κυβέρνηση του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν προσπαθεί να αναχαιτίσει μια αύξηση των κρουσμάτων παραλλαγμένων στελεχών του νέου κορονοϊού στον γαλλικό νομό του Μοζέλα.

Οι ηγέτες της ΕΕ σκοπεύουν να επιταχύνουν επειγόντως την αδειοδότηση, την παραγωγή και τη διανομή εμβολίων

Οι ηγέτες της ΕΕ θα αναζητήσουν τρόπους για την ενίσχυση των εκστρατειών εμβολιασμού κατά τις συνομιλίες που θα έχουν σήμερα,

Γερμανία: Κορυφαίος πνευμονολόγος ελληνικής καταγωγής προτείνει ποδοσφαιρικό αγώνα με φιλάθλους για επιστημονική έρευνα

Δεν υπάρχουν ακόμη έγκυρα δεδομένα σχετικά με τον κίνδυνο μόλυνσης σε τέτοιες μεγάλες εκδηλώσεις.

IATA: Σχεδιάζει να παρουσιάσει ένα "ταξιδιωτικό πάσο" για την Covid-19 στα τέλη Μαρτίου

Η IATA υπογράμμισε σήμερα ότι είναι σημαντικό οι κυβερνήσεις να αρχίσουν να χορηγούν στους πολίτες τους ψηφιακά πιστοποιητικά εμβολιασμού.

ΗΠΑ: Μωρό βρέθηκε με τεράστιο ιικό φορτίο και άγνωστη παραλλαγή του κορονοϊού

Το ιατρικό μυστήριο μωρού με απίστευτα υψηλό ιικό φορτίο κορονοϊού -51.418 φορές μεγαλύτερο του συνηθισμένου- προβληματίζει τους επιστήμονες στις ΗΠΑ

XAV-19: Τα πολυκλωνικά αντισώματα ένα νέο όπλο στην καταπολέμηση των μεταλλάξεων της Covid-19

Η δοκιμή του XAV-19 κρίθηκε απαραίτητη από τις Γαλλικές υγειονομικές Αρχές.

Σουηδία: Τα κρούσματα αυξάνονται και οι αρχές δεν αποκλείουν τη λήψη μέτρων

Την περασμένη εβδομάδα, στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα, τα κρούσματα ήταν 9.458.

Ολλανδία: Παρά την αύξηση των κρουσμάτων, η κυβέρνηση σχεδιάζει χαλάρωση των μέτρων,

Η ολλανδική κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει μια μικρή χαλάρωση στους περιορισμούς για την Covid-19.