Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 16-Νοε-2020 08:45

    Κάνετε θεραπεία για καρκίνο; Οι διατροφικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν

    Κάνετε θεραπεία για καρκίνο; Οι διατροφικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Από τη Νίκη Μουρούτη, MSc, PhD Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, Ογκολογική Μονάδα, ‘Γ Πανεπιστημιακή Παθολογική Κλινική Ιατρικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α, Γ.Ν.Ν.Θ.Α "Η Σωτηρία", Tutor - Module Coordinator, School of Health Sciences, Department of Dietetics, Athens Metropolitan College

    Για τους ογκολογικούς ασθενείς η ενασχόληση με το φαγητό αποτελεί πρόκληση και το να γνωρίζουν τι πρέπει αλλά και τι επιτρέπεται να καταναλώσουν συχνά μπορεί να τους προκαλεί σύγχυση. Σύμφωνα  με τους διεθνείς οργανισμούς η "σωστή" διατροφή για έναν ογκολογικό ασθενή στηρίζεται στα παρακάτω:

    Διατροφικές συμβουλές για καρκινοπαθείς

    1. Συστήνεται η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας. Προτιμήστε μικρά snack κάθε 2-3 ώρες αντί για 3 μεγάλα γεύματα.

    2. Συστήνεται η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας νερού ημερησίως (1,5-2 l). Καταναλώστε τη μεγαλύτερη ποσότητα του νερού ενδιάμεσα των γευμάτων και όχι μαζί με αυτά.

    3. Συστήνεται η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε πρωτεΐνη ημερησίως. 

    • Καταναλώστε άπαχο κόκκινο κρέας (μοσχάρι, συκώτι, χοιρινό, κατσίκι, αρνί) 2-3 φορές/εβδομάδα
    • Καταναλώστε άπαχο λευκό κρέας (κοτόπουλο, γαλοπούλα, κουνέλι) 1-2 φορές/εβδομάδα
    • Καταναλώστε ψάρι 1-2 φορές/εβδομάδα. Προτιμήστε λιπαρά ψάρια όπως σολομός, σαρδέλα, σκουμπρί, ρέγγα τα οποία είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα.
    • Καταναλώστε 2 ασπράδια αυγού ημερησίως. 
    • Καταναλώστε 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών με χαμηλά λιπαρά ημερησίως (προτιμήστε περισσότερο γιαούρτι και κίτρινα τυριά).

    Εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης εκτός των παραπάνω αποτελούν τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, τα δημητριακά, η βρώμη, η κινόα, τα προϊόντα σόγιας αλλά και λαχανικά όπως μπρόκολο, κουνουπίδι, σπανάκι, λάχανο, σπαράγγια και μανιτάρια. 

    4. Συστήνεται η κατανάλωση τουλάχιστον 2-3 μερίδων φρούτων και λαχανικών ημερησίως. Προτιμήστε εποχικά φρούτα και λαχανικά.  

    5. Συστήνεται ο περιορισμός της κατανάλωσης λίπους. Καταναλώστε τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά, προτιμήστε ψήσιμο, βράσιμο ή μαγείρεμα στον ατμό αντί για το τηγάνισμα και επιλέξτε ελαιόλαδο για το μαγείρεμα και το τραπέζι, αποφεύγοντας την κατανάλωση άλλων φυτικών ελαίων ή ζωικού λίπους. 

    6. Συστήνεται ο περιορισμός της κατανάλωσης αλατιού. Περιορίστε την προσθήκη του στο φαγητό καθώς και τη χρήση επιτραπέζιου μαγειρικού αλατιού, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων (κονσερβοποιημένα κρεατικά και ψάρια, αλλαντικά, αλίπαστα, καπνιστά, έτοιμες σάλτσες, πρόχειρο φαγητό εκτός σπιτιού και τυποποιημένα τρόφιμα, όπως πατατάκια, γαριδάκια, αλμυρά κράκερ, ποπ-κορν κλπ.). Εναλλακτικά προτιμήστε μυρωδικά όπως πιπέρι, ρίγανη, δυόσμο, πάπρικα κλπ. αλλά και λεμόνι ή ξύδι. 

    7. Συστήνεται η αποφυγή της πρόσληψης αλίπαστων, καπνιστών τροφίμων, επεξεργασμένου κρέατος (πχ. λουκάνικα, μπέικον κλπ.) αλλά και τροφίμων όπως τουρσιά, πίκλες κλπ.

    8. Συστήνεται ο περιορισμός της πρόσληψης αλκοόλ. Καταναλώστε μέχρι 1 μερίδα/ημέρα  (1 μερίδα αλκοόλ=50 ml "σκληρών" ποτών όπως βότκα, ουίσκι, ούζο και 1 μερίδα αλκοόλ=1 ποτήρι κρασί ή 1 ποτήρι μπύρα) εάν είστε γυναίκα και μέχρι 2 μερίδες/ημέρα εάν είστε άνδρας. Αντίθετα προτιμήστε ανθρακούχο νερό, τσάι ή άλλα αντίστοιχα αφεψήματα και άφθονους φυσικούς χυμούς.

    Η Νίκη Μουρούτη συνεργάζεται εθελοντικά με τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό ΜΑΝΑ, που δημιουργήθηκε το 2017, με σκοπό να προσφέρει σε γυναίκες με καρκίνο του μαστού και κάθε μορφής γυναικολογικό καρκίνο, δωρεάν εξατομικευμένες υπηρεσίες φροντίδας και υποστήριξης βάσει ιατρικής ένδειξης. Οι ειδικοί στο Σπίτι του ΜΑΝΑ προσφέρουν δωρεάν υπηρεσίες που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν Ψυχολογική - Ψυχοκοινωνική Συμβουλευτική & Υποστήριξη, Φυσιοθεραπευτική Συμβουλευτική & Υποστήριξη, Διατροφικές Συμβουλές, ü Μαθήματα yoga, pilates και άλλα προγράμματα σωματικής και πνευματικής άσκησης, Υπηρεσίες Φροντίδας Προσώπου & Σώματος και Προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης.

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    11:32 03/12

    Σημαντική αύξηση για τα αντισώματα και την κυτταρική ανοσία από την ενισχυτική δόση mRNA

    Το παραπάνω θετικό αποτέλεσμα που βρήκε βρετανική έρευνα είναι ακόμη πιο ουσιαστικό σε όσους έχουν εμβολιαστεί με AstraZeneca.

    09:16 03/12

    Σχεδόν τριπλάσιες επαναλοιμώξεις Covid-19 προκαλεί η Όμικρον

    Τα πρώτα στοιχεία για τις επαναλοιμώξεις από τη Νότια Αφρική.

    08:44 03/12

    Ιικό φορτίο: Ο ρόλος του στη μετάδοση και την αποτελεσματικότητα των εμβολίων

    Το ιικό φορτίο σε κάθε φορέα του SARS-COV-2 επηρεάζει σημαντικό το κατά πόσο και αν μεταδίδει τον ιό στους άλλους.

    10:30 02/12

    7 Συμβουλές για να παραμείνετε υγιείς και να κερδίσετε τον χρόνο

    Παρότι το πέρασμα του χρόνου είναι αναπόφευκτο, είναι εφικτό να διατηρήσουμε για περισσότερο διάστημα την υγεία και την ευεξία μας.

    08:54 02/12

    Τα βασικά που δεν γνωρίζουμε για τη μετάλλαξη Όμικρον

    Το ενδιαφέρον όλων, ειδικών και μη, έχει στραφεί σε αυτό το νέο στέλεχος του SARS-COV-2.

    23:59 01/12

    Νέα έρευνα: Τι γνωρίζουν πραγματικά οι καπνιστές για την τοξικότητα του τσιγάρου;

    Έλλειψη ενημέρωσης φαίνεται να έχει η κοινή γνώμη για τους λόγους που το τσιγάρο είναι επιβλαβές για την υγεία και για τις διαφορές από τα εναλλακτικά του καπνίσματος προϊόντα.

    11:16 01/12

    Έχετε αλλεργίες - και κυρίως αλλεργικό άσθμα; Τα καλά νέα για την COVID-19

    Μικρότερος ο κίνδυνος λοίμωξης Covid-19 για ανθρώπους με αλλεργική ρινίτιδα ή ατοπική δερματίτιδα/έκζεμα, ιδίως για όσους έχουν και άσθμα, σύμφωνα με βρετανική έρευνα.

    08:26 01/12

    Harvard: Ερωτήσεις και απαντήσεις για τη μετάλλαξη Όμικρον

    Το νέο στέλεχος του SARS-COV-2 μας αναστάτωσε και περιμένουμε -επιστήμονες και πληθυσμός- να μάθουμε τα χαρακτηριστικά του.

    08:07 01/12

    1η Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα για το AIDS: Οι δέκα ημερομηνίες σταθμοί

    Τον Ιούνιο του 1981, πριν 40 χρόνια, εντοπίστηκαν στις ΗΠΑ τα πρώτα κρούσματα του AIDS, μιας άγνωστης μέχρι τότε ασθένειας.

    23:59 30/11

    Το μυστικό για να ελέγξουμε το βάρος μας αυτές τις γιορτές

    Η διαχείριση του βάρους μας είναι μάλλον θέμα οπτικής παρά διατροφής!

    15:39 30/11

    Δεν υπάρχουν στοιχεία ότι τα εμβόλια δεν προστατεύουν από την Όμικρον

    Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, δεν υπάρχουν στοιχεία μέχρι στιγμής ότι τα εμβόλια κατά της COVID-19 δεν προστατεύουν από την σοβαρή νόσηση από την νέα παραλλαγή.

    09:20 30/11

    Update: Η εξάπλωση και δεδομένα για τη μετάλλαξη Όμικρον

    Σύμφωνα με στοιχεία του Εθνικού Ινστιτούτου Λοιμωδών Νοσημάτων της Νότιας Αφρικής, έως και το 10% των εισαγωγών στα νοσοκομεία αφορούν παιδιά κάτω των 2 ετών.

    08:08 30/11

    "Ζω – Συνεχίζω στον ρυθμό της ζωής!"

    Νέα εκστρατεία ενημέρωσης για την Πολλαπλή Σκλήρυνση από τη Novartis Hellas σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία για τη Σκλήρυνση κατά Πλάκας.

    07:35 30/11

    Κάντε την εισαγωγή σας στο ΜΗΤΕΡΑ… ηλεκτρονικά!

    Η νέα αυτή υπηρεσία σας προσφέρει πολλά οφέλη, είναι εύκολη και βολική.

    09:54 29/11

    H επαγγελματική ομάδα που κινδυνεύει περισσότερο από ιούς

    Οι οδηγοί πιάνουν και ξύνουν το πρόσωπο τους 26 φορές την ώρα κατά μέσο όρο, σύμφωνα με βρετανική έρευνα, που επισημαίνει τον κίνδυνο μόλυνσης από ιούς.

    09:44 29/11

    Τα χαρακτηριστικά όσων πιστεύουν στα ζώδια

    Όσοι πιστεύουν στην αστρολογία είναι πιο ναρκισσιστές και λιγότερο έξυπνοι, σύμφωνα με σουηδική έρευνα.