Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 21-Ιουλ-2020 08:30

    Σνακ: Γιατί είναι απαραίτητα για την υγεία μας

    Σνακ: Γιατί είναι απαραίτητα για την υγεία μας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η κατανάλωση σνακ (μικρογευμάτων) παίζει σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητά μας, καθώς με σωστές επιλογές, θα έχουμε ενέργεια καλύπτοντας τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού μας σε βασικά θρεπτικά συστατικά. "Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Nutrition Journal και αξιολόγησε τη διατροφή Άγγλων ενηλίκων, η κατανάλωση μικρογευμάτων χαμηλής θρεπτικής αξίας σχετίζεται άμεσα με την ελλιπή διατροφή στο σύνολό της", εξηγεί ο Γιάννης Χρύσου, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος. 

    Τι είναι τα μικρογεύματα;

    Το μικρογεύμα είναι η κατανάλωση τροφής σε ώρες που δεν περιλαμβάνονται κυρίως γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό). Η διαφορά των μικρογευμάτων με το "τσιμπολόγημα" εντοπίζεται στη δομή τους: τα μικρογεύματα είναι πιο δομημένα, έχοντας σταθερή παρουσία στο ημερήσιο διαιτολόγιό μας, ενώ το τσιμπολόγημα είναι απλά μία πιο άναρχη μορφή λήψης τροφής. 

    Μικρογεύματα και ο ρόλος τους στην καλύτερη υγεία μας

    Απώλεια βάρους: Η τακτική κατανάλωση γευμάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας συμβάλει αποδεδειγμένα στον έλεγχο της πείνας και στην ευκολότερη απώλεια βάρους, με τα μικρογεύματα να έχουν πρωταρχικό ρόλο στο καθημερινό διαιτολόγιο, μεταξύ των βασικών γευμάτων.

    Έλεγχος της γλυκόζης αίματος: Το αυξημένο βάρος αλλά και η σύγχρονη καθημερινότητα συχνά ευθύνονται για διαταραχές στα επίπεδα γλυκόζης του αίματος. Πολλοί είναι εκείνοι που αντιμετωπίζουν προβλήματα υπεργλυκαιμίας ή και υπογλυκαιμίας. Και στις δύο περιπτώσεις, η βασική οδηγία διατροφής συστήνει την κατανάλωση 5-6 μικρότερων γευμάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η σωστή χρήση των μικρογευμάτων είναι απαραίτητη για την ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης και ινσουλίνης στον οργανισμό. 

    Παροχή ενέργειας: Συχνά το κενό ανάμεσα σε 2 κυρίως γεύματα μπορεί να φτάνει και τις 6 με 10 ώρες. Στο διάστημα αυτό, πολλοί άνθρωποι αναφέρουν ότι νιώθουν ατονία και "άδειοι" από ενέργεια. Η κατανάλωση μικρογευμάτων βοηθάει στην ανάκτηση της ενέργειας και στην αναζωογόνησή μας τη στιγμή που το χρειαζόμαστε. 

    Κάλυψη των αναγκών σε σημαντικά θρεπτικά συστατικά: Η κάλυψη των ημερήσιων αναγκών σε θρεπτικά συστατικά συχνά αποτελεί μία πρόκληση. Καταναλώνοντας 1 ποτήρι γάλα και ένα κομμάτι τυρί με το δείπνο, καλύπτουμε περίπου το 50% των ημερήσιων αναγκών μας σε ασβέστιο. Τα μικρογεύματα που περιέχουν επιπλέον τυρί ή γιαούρτι, αμύγδαλα ή ταχίνι, μπορούν να συμβάλουν στην κάλυψη του συνόλου της ανάγκης αυτής. Το ίδιο ισχύει και με ορισμένες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, τις φυτικές ίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά. 

    Φτιάξτε το σωστό μικρογεύμα

    Κάθε μικρογεύμα πρέπει να περιέχει τρόφιμα από 2-3 διαφορετικές ομάδες τροφίμων. Η ποσότητά τους ορίζεται από τις θερμιδικές ανάγκες κάθε ανθρώπου και από τα υπόλοιπα γεύματα της κάθε ημέρας. Ο συνδυασμός τροφίμων διαφορετικών ομάδων συμβάλει στην καλύτερη πρόσληψη αλλά και την πιο αργή απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών. Όταν, για παράδειγμα, καταναλωθούν σκέτα φρούτα, η απορρόφηση των υδατανθράκων θα είναι σύντομη. Αντίθετα, η κατανάλωση τροφών με υγιεινά λιπαρά σε συνδυασμό με φρούτα, φρυγανιές ή κράκερς, θα προσφέρει πιο αργή απορρόφηση των υδατανθράκων και παράλληλα, θα συμβάλλει στη θρέψη. Ορισμένες προτάσεις συνδυασμών τροφίμων είναι*:
    •    Γιαούρτι με φρούτο και μέλι (για περισσότερη πρωτεΐνη, ασβέστιο και ενέργεια)
    •    Ψωμί του τοστ (εμπλουτισμένο με μικροστοιχεία) με ταχίνι** (για ενίσχυση σε σίδηρο, φυλικό οξύ, βιταμίνη D και ασβέστιο)
    •    Κράκερς ολικής με τυρί ή ταχίνι και φρούτο (για περισσότερες φυτικές ίνες, ενέργεια και ασβέστιο)
    •    Αυγό βραστό με φρυγανιές και λαχανικά (για καλύτερο κορεσμό και υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη)
    •    Καρύδια ή αμύγδαλα με αποξηραμένα φρούτα και μέλι (για καλύτερο κορεσμό και περισσότερα απαραίτητα λιπαρά οξέα)
    * Με την προϋπόθεση ότι αποτελούν μέρος ενός ισορροπημένου διαιτολογίου.
    ** Το ταχίνι χρησιμοποιείται σε πολλές επιλογές μικρογευμάτων ως συνοδευτικό, χάρη στην υψηλή θρεπτική του αξία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Τα τελευταία χρόνια έχει συμπεριληφθεί στη λίστα των σούπερ τροφίμων επειδή είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε φυτοσυστατικά με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, σε απαραίτητα και υγιεινά λιπαρά οξέα, σε πρωτεΐνη, μαγνήσιο και ασβέστιο. Η σύστασή του το καθιστά ιδανική επιλογή για άτομα που ανήκουν σε κάθε ηλικιακή ομάδα και επιθυμούν να προσφέρουν στον οργανισμό τους μία  πρωτογενή τροφή με υψηλή θρεπτική αξία. 

    Κάντε λοιπόν τη σωστή επιλογή και εντάξτε τα μικρογεύματα στη ζωή σας. Η κατανάλωσή τους θα σας βοηθήσει ουσιαστικά να χτίσετε μια ισορροπημένη διατροφή, να επιτύχετε καλύτερο επίπεδο θρέψης και να προασπίσετε την υγεία σας!

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    16:33 29/09

    Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς: Προσφορά πακέτου εξετάσεων από τον Όμιλο Ιατρικού Αθηνών

    Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς κάντε έναν σημαντικό προληπτικό έλεγχο από τις 29 Σεπτεμβρίου έως και τις 30 Οκτωβρίου.

    12:10 29/09

    Καρδιά και διαβήτης: Μία "δύσκολη" σχέση

    Όπως προκύπτει από τα επιστημονικά δεδομένα, η καρδιαγγειακή νόσος (CVD) έχει άμεση συσχέτιση με το σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

    08:27 29/09

    Ιντερφερόνη: Ένας ακόμη πιθανός δείκτης για τη σοβαρή νόσηση από κορονοϊό

    Διαταραχές στην δράση της ιντερφερόνης, η οποία επηρεάζει την απόκριση του ανοσοποιητικού, αυξάνουν την πιθανότητα σοβαρής COVID-19.

    09:19 28/09

    Βιταμίνη D: Πόσο και πώς προστατεύει από τις επιπλοκές του κορονοϊού

    Μικρότερος ο κίνδυνος επιπλοκών και θανάτου από Covid-19 για όσους έχουν επαρκή βιταμίνη D, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα.

    09:01 28/09

    Εμβόλια COVID-19: Πώς δρουν και πότε να περιμένουμε αποτελέσματα

    Ο καθηγητής Πολιτικής της Υγείας του London School of Economics Ηλίας Μόσιαλος, σε νέα του ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, μας μεταφέρει τα νεότερα για τα εμβόλια

    08:47 28/09

    Είναι τα αυγά υγιεινά; Τι απαντά η διαιτολόγος

    Για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, είναι σημαντικό να εξετάζουμε τα αυγά όχι μόνο από μόνα τους, αλλά στο πλαίσιο ολόκληρης της διατροφής.

    08:43 28/09

    Δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο για την ψωρίαση και τη διαχείρισή της

    "Οι επιπτώσεις της πανδημίας στους ανθρώπους με ψωρίαση. Οδηγίες και προφύλαξη." Αυτό είναι το θέμα του σεμιναρίου που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2020, 18:00-19:00 μέσω FB.

    09:40 25/09

    Ξηρός βήχας: 3 νοσήματα με τα οποία μπορεί να συνδέεται

    Ο βήχας είναι ένα φυσικό αντανακλαστικό που βοηθά να καθαρίσουν οι αεραγωγοί από ερεθιστικά στοιχεία.

    09:14 25/09

    Γιατί αυτό το φθινόπωρο μπορεί να έχετε πιο έντονη τριχόπτωση;

    Περισσότεροι άνθρωποι αναφέρουν τριχόπτωση φέτος και εν μέσω πανδημίας από ό,τι συνήθως. Την COVID-19 και το στρες που προκαλεί δείχνουν ως "ένοχους" οι ειδικοί.

    08:42 24/09

    Αιματολογικός δείκτης "προβλέπει" ποιοι θα νοσήσουν σοβαρά από COVID-19

    Το εύρος κατανομής των ερυθρών στο αίμα αποτελεί δείκτη αυξημένου κινδύνου θανάτου από Covid-19, σύμφωνα με Αμερικανούς επιστήμονες.

    08:32 24/09

    Μηνιγγίτιδα Β: Τα συμπτώματα στα παιδιά και τους εφήβους

    Η διηθητική μηνιγγιτιδοκοκκική νόσος (κοινώς γνωστή ως μηνιγγίτιδα) είναι η κύρια αιτία εμφάνισης απειλητικής για τη ζωή μηνιγγίτιδας στο μεγαλύτερο μέρος του ανεπτυγμένου κόσμου.

    08:19 24/09

    Ανεύρυσμα αορτής: Η σύγχρονη ελάχιστα επεμβατική μέθοδος αντιμετώπισης

    Σύγχρονη ελάχιστα επεμβατική μέθοδος αντιμετώπισης θωρακοκοιλιακών ανευρυσμάτων και εκτεταμένων ανευρυσμάτων κοιλιακής αορτής και λαγονίων αρτηριών.

    12:34 23/09

    ΠΡΟΦΑΡΜ : Διάκριση στην εκδήλωση "Best in Pharmacy Awards 2020"

    Η ΠΡΟΦΑΡΜ απέσπασε το βραβείο Gold στην κατηγορία καλλυντικών "Κορυφαίο επαναλανσάρισμα της σειράς φυσικών καλλυντικών Bee Cera".

    08:58 23/09

    1 στους 5 φορείς κορονοϊού είναι ασυμπτωματικός

    Το ποσοστό των πραγματικά ασυμπτωματικών με κορονοϊό δεν ξεπερνά το 20%, υποστηρίζει ελβετική μελέτη.

    08:52 23/09

    COVID-19 σε παιδιά και σε ενήλικες: Οι διαφορές και πώς μας βοηθούν να κατανοήσουμε τη νόσο

    Οι διαφορές στην ανοσολογική αντίδραση στην COVID-19 στα παιδιά και στους ενήλικες, σύμφωνα με νέα έρευνα.

    09:57 22/09

    Προσδόκιμο επιβίωσης: Ένα βήμα πίσω εξαιτίας του νέου κορονοϊού

    Η Covid-19 μπορεί να προκαλέσει προσωρινές μειώσεις στο προσδόκιμο ζωής σε πολλές χώρες, σύμφωνα με νέα μελέτη.