Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 02-Ιουν-2020 08:32

    Γιατί και πώς το περπάτημα μας κάνει καλό αλλά και τι να προσέχουμε

    Γιατί και πώς το περπάτημα μας κάνει καλό αλλά και τι να προσέχουμε
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Με το περπάτημα να έχει γίνει αναπάντεχα δημοφιλές, σκεφτήκαμε να ρωτήσουμε την Ελευθερία Ζαπαντιώτη, καθηγήτρια φυσικής αγωγής και run concept master trainer για το δημοφιλές αυτό σπορ. Και μας απάντησε σε πρώτο πρόσωπο.

    "Όταν μου δίνεται η δυνατότητα να μιλήσω ή να γράψω για το περπάτημα χαίρομαι ιδιαίτερα. Αυτό συμβαίνει διότι μπορώ να συγκρίνω την άποψη που έχω τώρα  με αυτή που είχα στο παρελθόν. Όταν έκανα πρωταθλητισμό στο βάδην, εξού και η ονομασία του "race walking", πίστευα ότι το να κάνει κάποιος περπάτημα πρέπει να το κάνει όταν έχει στόχους πρωταθλητισμού. Και, όντως, αν πριν κάποια χρόνια έβγαινε κάποιος να κάνει βάδην ήταν δακτυλοδεικτούμενος. Πίστευα ότι δεν μπορεί να αποτελέσει είδος άσκησης διότι το είχα συνδυάσει με υψηλό επίπεδο άρα και πολλές δυσκολίες και επιβαρύνσεις για το σώμα. 

    Τα πολλά οφέλη του βαδίσματος στην υγεία

    Σταματώντας τον πρωταθλητισμό και περνώντας στο fitness είδα, πραγματικά, την αξία του. Είδα τα αποτελέσματα στο σώμα μου και κατάλαβα τα οφέλη. Το περπάτημα θεωρώ, πλέον, ότι είναι από τα πιο ιδανικά είδη άσκησης.Αγαπώ τα αποτελέσματα που επιφέρει  στο σώμα και όχι μόνο. Δουλεύουν τόσο πολύ τα πόδια που όχι μόνο βλέπετε γρήγορα την διαφορά αλλά την αισθάνεστε κιόλας από τα πρώτα μέτρα. Ξεκινώντας το, θα δείτε τους μηρούς αλλά και τους γλουτούς να αλλάζουν άμεσα. Όσο δε για τα οφέλη στην υγεία, δεν είναι τυχαίο που οι περισσότεροι γιατροί συνιστούν περπάτημα ως πρώτη επιλογή για εκγύμναση. Βοηθάει στο χάσιμο βάρους, μειώνει τα επίπεδα στρες, συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και απομακρύνει τον κίνδυνο πολλών χρόνιων παθήσεων. Θετικό είναι, επίσης, το γεγονός ότι βοηθάει το πεπτικό σύστημα. Υπάρχει μεγαλύτερη κινητικότητα στο έντερο συμβάλλοντας έτσι στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

    Όσο δε για την διάθεση; Δεν έχετε παρά να δοκιμάσετε όταν βρίσκεστε σε κατάσταση θυμού και έντασης. Έρευνες αποδεικνύουν την ευεργετική επίδραση που έχει το περπάτημα στο νευρικό σύστημα.

    Το πιο δημοφιλές σπορ στην καραντίνα 

    Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι τώρα λόγω της δύσκολης κατάστασης κατέφυγαν πολλοί στο περπάτημα. Η καραντίνα οδήγησε, ακόμα και τους ανθρώπους που δεν είχαν ποτέ γυμναστεί πριν, στην άσκηση. Η εύκολη και πιο ασφαλής επιλογή ήταν το περπάτημα. Και όπως για όλα τα είδη άσκησης έτσι και γι’ αυτό υπάρχουν κανόνες ασφαλείας. Σίγουρα ο καθένας μπορεί να το προσαρμόσει στις ικανότητές του αλλά και το στόχο του. Θα χρειαστεί, όμως, να προσέξετε πρώτα απ’ όλα την θέση του σώματος.

    Πώς θα γίνει το περπάτημα πιο αποτελεσματικό και πιο ασφαλές

    Δυστυχώς, δεν μας μαθαίνει κάποιος, όταν είμαστε μικροί, ποιος είναι ο ιδανικός τρόπος βαδίσματος. Θα πρέπει να μακραίνει ο κορμός, να έχετε έξω στήθος, μέσα την κοιλιά και χαλαρούς τους ώμους. Όσον αφορά τα πόδια φροντίστε να τα πατάτε ευθεία μπροστά χωρίς να υπάρχει σταύρωμα αυτών. Τα χέρια τα κινείτε μπροστά πίσω χαλαρά εκτός κι αν πρόκειται για πιο δυναμικό περπάτημα τότε η κίνηση γίνεται πιο γρήγορα άρα και πιο έντονη. Η καραντίνα οδήγησε ξαφνικά στο περπάτημα, και ξεχάσατε πολλοί  από εσάς ότι δεν κάνατε κάτι πριν.

    Γι’ αυτό από δω και στο εξής, προσέξτε τα μέτρα που θα καλύπτετε. Μην ξεφεύγετε στον αριθμό των χιλιομέτρων. Μπορείτε να ξεκινήσετε με 20 έως 30 λεπτά αργά για αρχή και ήρεμα. Στη συνέχεια μπορείτε να βάζετε 20 λεπτά σε μια πρωινή προπόνηση και να συμπληρώνετε άλλα 20 στην απογευματινή. Όταν καταφέρετε αυτά να τα κάνετε εύκολα, μπορείτε να αυξήσετε το ρυθμό ή ακόμα και την κλίση του εδάφους Για παράδειγμα μια καλή επιλογή είναι να αρχίσετε να περπατάτε σε πιο ανηφορικές διαδρομές. Έτσι, θα αισθανθείτε την καρδιά σας να δουλεύει πιο έντονα, άρα θα έχετε και μεγαλύτερη καύση θερμίδων. Θα αισθανθείτε ακόμα τα πόδια σας να παίρνουν φωτιά.

    Σε κάθε περίπτωση φροντίστε να φοράτε κατάλληλη αθλητική περιβολή. Ελαφριά ρούχα και παπούτσια κατάλληλα για περπάτημα. Η ενυδάτωση του οργανισμού είναι σημαντικό κομμάτι ειδικά τώρα που ο καιρός γίνεται πιο ζεστός. Τέλος, αυτό που πρέπει να προσέχετε είναι τους εξωτερικούς χώρους. Τυχόν λακκούβες, "κατεστραμμένα" πεζοδρόμια, καθώς και κακοί οδηγοί μπορούν να αποτελέσουν κίνδυνο για τον ίδιο σας τον εαυτό. Ό,τι κι αν επιλέξετε, θυμηθείτε το λόγο που βγήκατε για περπάτημα. Γι’ αυτό απολαύστε το."

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    08:49 23/07

    Έρευνα: Μετάδοση SARS-COV-2 μέσα στην οικογένεια

    Νέα έρευνα για την ενδοοικογενειακή μετάδοση SARS-CoV-2 από παιδιά και εφήβους.

    08:48 23/07

    Σύνδρομο Sjögren: Επηρεάζει όλο το σώμα αλλά η διάγνωση είναι δύσκολη

    Η χρόνια κόπωση είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα συμπτώματα του Sjögren’s και διαφέρει σαφώς από τη συνηθισμένη κούραση.

    08:30 23/07

    Έγκριση νέου θεραπευτικού συνδυασμού για μεταστατικό ορθοκολικό καρκίνο

    Ο συνδυασμός nivolumab με ipilimumab αποτελεί το πρώτο σχήμα διπλής ανοσοθεραπείας που λαμβάνει έγκριση στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τον ορθοκολικό καρκίνο.

    09:25 22/07

    Έχετε ουλές στο δέρμα σας; Πώς θα είναι λιγότερο εμφανείς;

    Οι ουλές μπορεί να οφείλονται σε έναν τραυματισμό, ένα χειρουργείο ή ακόμη και σοβαρή ακμή.

    08:39 22/07

    Ποιοι και πότε μένουν καραντίνα, εμβολιασμένοι και ανεμβολίαστοι στο ίδιο σπίτι

    Οι νέες οδηγίες του αμερικανικού φορέα CDC με μια γρήγορη ματιά.

    08:51 21/07

    Πάσχετε από κάποια ρευματική πάθηση; Να πώς θα ταξιδέψετε ευκολότερα

    Το καλοκαίρι έφτασε και μετά από ένα δύσκολο χειμώνα όλοι σκεφτόμαστε τις διακοπές. Πώς ένα χρόνιο νόσημα δεν θα γίνει εμπόδιο σε αυτές;

    08:51 21/07

    Εμβόλιο Johnson & Johnson: Αποτελεσματικό στις μεταλλάξεις 8 μήνες μετά τον εμβολιασμό

    Ακόμη και 8 μήνες μετά τον εμβολιασμό διατηρείται η ανοσία προς τον κορονοϊό από το εμβόλιο της Johnson & Johnson, σύμφωνα με νέα μικρή μελέτη.

    09:32 20/07

    Βιο-ομοειδή φάρμακα: Η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητά τους στο μικροσκόπιο

    Τα βιο-ομοειδή φάρμακα χρησιμοποιούνται ευρέως στη θεραπεία των ρευματικών παθήσεων.

    08:59 20/07

    Nωτιαία μυϊκή ατροφία: Εγκρίθηκε η πρώτη και μοναδική θεραπεία που λαμβάνεται στο σπίτι

    Η θεραπεία έχει εγκριθεί για χορήγηση σε ενήλικες ασθενείς, παιδιά και βρέφη ηλικίας από δύο μηνών και άνω.

    09:17 19/07

    Πρόληψη καρκίνου: Περνάει από το χέρι μας!

    Ποιες απλές αλλαγές στην καθημερινότητα συμβάλουν στην πρόληψη του καρκίνου διαφόρων μορφών.

    09:11 19/07

    Long COVID σε εφήβους και παιδιά: Είναι συχνή επιπλοκή;

    Νέα έρευνα για τα παρατεινόμενα συμπτώματα της νόσου COVID-19 σε παιδιά και εφήβους.

    09:33 16/07

    "Ήρθα σε επαφή με κρούσμα αλλά είμαι εμβολιασμένος. Τι κάνω;"

    Με τη μεγάλη έξαρση των νέων κρουσμάτων, το παραπάνω ερώτημα θα απασχολήσει πολλούς από εμάς.

    09:08 16/07

    Mix-and-match: εμβολιασμός με mRNA ως δεύτερη δόση μετά από εμβόλιο αδενοϊού

    Πόσο αποτελεσματική είναι η ολοκλήρωση του σχήματος εμβολιασμού με διαφορετικά σκευάσματα;

    08:53 15/07

    Πρόληψη για μελάνωμα: Φέτος το καλοκαίρι κάνε τη διαφορά!

    Εάν παρατηρήσετε μια ελιά που σας προβληματίζει, μην το αφήσετε για το φθινόπωρο. Πηγαίνετε τώρα στον δερματολόγο σας για να κάνετε ήρεμα τις διακοπές σας.

    07:17 15/07

    Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για εμβολιασμό των εφήβων 15-17 ετών

    Oι γονείς των παιδιών μπορούν από σήμερα να κλείνουν ραντεβού για αυτά, με το εμβόλιο της Pfizer.