Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 02-Ιουν-2020 08:32

    Γιατί και πώς το περπάτημα μας κάνει καλό αλλά και τι να προσέχουμε

    Γιατί και πώς το περπάτημα μας κάνει καλό αλλά και τι να προσέχουμε
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Με το περπάτημα να έχει γίνει αναπάντεχα δημοφιλές, σκεφτήκαμε να ρωτήσουμε την Ελευθερία Ζαπαντιώτη, καθηγήτρια φυσικής αγωγής και run concept master trainer για το δημοφιλές αυτό σπορ. Και μας απάντησε σε πρώτο πρόσωπο.

    "Όταν μου δίνεται η δυνατότητα να μιλήσω ή να γράψω για το περπάτημα χαίρομαι ιδιαίτερα. Αυτό συμβαίνει διότι μπορώ να συγκρίνω την άποψη που έχω τώρα  με αυτή που είχα στο παρελθόν. Όταν έκανα πρωταθλητισμό στο βάδην, εξού και η ονομασία του "race walking", πίστευα ότι το να κάνει κάποιος περπάτημα πρέπει να το κάνει όταν έχει στόχους πρωταθλητισμού. Και, όντως, αν πριν κάποια χρόνια έβγαινε κάποιος να κάνει βάδην ήταν δακτυλοδεικτούμενος. Πίστευα ότι δεν μπορεί να αποτελέσει είδος άσκησης διότι το είχα συνδυάσει με υψηλό επίπεδο άρα και πολλές δυσκολίες και επιβαρύνσεις για το σώμα. 

    Τα πολλά οφέλη του βαδίσματος στην υγεία

    Σταματώντας τον πρωταθλητισμό και περνώντας στο fitness είδα, πραγματικά, την αξία του. Είδα τα αποτελέσματα στο σώμα μου και κατάλαβα τα οφέλη. Το περπάτημα θεωρώ, πλέον, ότι είναι από τα πιο ιδανικά είδη άσκησης.Αγαπώ τα αποτελέσματα που επιφέρει  στο σώμα και όχι μόνο. Δουλεύουν τόσο πολύ τα πόδια που όχι μόνο βλέπετε γρήγορα την διαφορά αλλά την αισθάνεστε κιόλας από τα πρώτα μέτρα. Ξεκινώντας το, θα δείτε τους μηρούς αλλά και τους γλουτούς να αλλάζουν άμεσα. Όσο δε για τα οφέλη στην υγεία, δεν είναι τυχαίο που οι περισσότεροι γιατροί συνιστούν περπάτημα ως πρώτη επιλογή για εκγύμναση. Βοηθάει στο χάσιμο βάρους, μειώνει τα επίπεδα στρες, συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και απομακρύνει τον κίνδυνο πολλών χρόνιων παθήσεων. Θετικό είναι, επίσης, το γεγονός ότι βοηθάει το πεπτικό σύστημα. Υπάρχει μεγαλύτερη κινητικότητα στο έντερο συμβάλλοντας έτσι στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

    Όσο δε για την διάθεση; Δεν έχετε παρά να δοκιμάσετε όταν βρίσκεστε σε κατάσταση θυμού και έντασης. Έρευνες αποδεικνύουν την ευεργετική επίδραση που έχει το περπάτημα στο νευρικό σύστημα.

    Το πιο δημοφιλές σπορ στην καραντίνα 

    Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι τώρα λόγω της δύσκολης κατάστασης κατέφυγαν πολλοί στο περπάτημα. Η καραντίνα οδήγησε, ακόμα και τους ανθρώπους που δεν είχαν ποτέ γυμναστεί πριν, στην άσκηση. Η εύκολη και πιο ασφαλής επιλογή ήταν το περπάτημα. Και όπως για όλα τα είδη άσκησης έτσι και γι’ αυτό υπάρχουν κανόνες ασφαλείας. Σίγουρα ο καθένας μπορεί να το προσαρμόσει στις ικανότητές του αλλά και το στόχο του. Θα χρειαστεί, όμως, να προσέξετε πρώτα απ’ όλα την θέση του σώματος.

    Πώς θα γίνει το περπάτημα πιο αποτελεσματικό και πιο ασφαλές

    Δυστυχώς, δεν μας μαθαίνει κάποιος, όταν είμαστε μικροί, ποιος είναι ο ιδανικός τρόπος βαδίσματος. Θα πρέπει να μακραίνει ο κορμός, να έχετε έξω στήθος, μέσα την κοιλιά και χαλαρούς τους ώμους. Όσον αφορά τα πόδια φροντίστε να τα πατάτε ευθεία μπροστά χωρίς να υπάρχει σταύρωμα αυτών. Τα χέρια τα κινείτε μπροστά πίσω χαλαρά εκτός κι αν πρόκειται για πιο δυναμικό περπάτημα τότε η κίνηση γίνεται πιο γρήγορα άρα και πιο έντονη. Η καραντίνα οδήγησε ξαφνικά στο περπάτημα, και ξεχάσατε πολλοί  από εσάς ότι δεν κάνατε κάτι πριν.

    Γι’ αυτό από δω και στο εξής, προσέξτε τα μέτρα που θα καλύπτετε. Μην ξεφεύγετε στον αριθμό των χιλιομέτρων. Μπορείτε να ξεκινήσετε με 20 έως 30 λεπτά αργά για αρχή και ήρεμα. Στη συνέχεια μπορείτε να βάζετε 20 λεπτά σε μια πρωινή προπόνηση και να συμπληρώνετε άλλα 20 στην απογευματινή. Όταν καταφέρετε αυτά να τα κάνετε εύκολα, μπορείτε να αυξήσετε το ρυθμό ή ακόμα και την κλίση του εδάφους Για παράδειγμα μια καλή επιλογή είναι να αρχίσετε να περπατάτε σε πιο ανηφορικές διαδρομές. Έτσι, θα αισθανθείτε την καρδιά σας να δουλεύει πιο έντονα, άρα θα έχετε και μεγαλύτερη καύση θερμίδων. Θα αισθανθείτε ακόμα τα πόδια σας να παίρνουν φωτιά.

    Σε κάθε περίπτωση φροντίστε να φοράτε κατάλληλη αθλητική περιβολή. Ελαφριά ρούχα και παπούτσια κατάλληλα για περπάτημα. Η ενυδάτωση του οργανισμού είναι σημαντικό κομμάτι ειδικά τώρα που ο καιρός γίνεται πιο ζεστός. Τέλος, αυτό που πρέπει να προσέχετε είναι τους εξωτερικούς χώρους. Τυχόν λακκούβες, "κατεστραμμένα" πεζοδρόμια, καθώς και κακοί οδηγοί μπορούν να αποτελέσουν κίνδυνο για τον ίδιο σας τον εαυτό. Ό,τι κι αν επιλέξετε, θυμηθείτε το λόγο που βγήκατε για περπάτημα. Γι’ αυτό απολαύστε το."

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    08:37 09/07

    Παίρνετε αντιόξινα για το στομάχι; Δείτε πώς μπορεί να σχετίζονται με Covid-19

    Μεγαλύτερος ο κίνδυνος λοίμωξης Covid-19 για όσους παίρνουν κοινά αντιόξινα φάρμακα για το στομάχι, σύμφωνα με μελέτη Αμερικανών γαστρεντερολόγων.

    08:37 09/07

    4 τρόποι να μειώσουμε φυσικά τη χοληστερόλη

    Η υψηλή χοληστερόλη απασχολεί έναν στους 3 ενήλικες στις ΗΠΑ και ίσως η φυσική διαχείρισή της -αρχικά, έστω- δεν είναι δύσκολη υπόθεση.

    09:20 08/07

    5 αναπάντητα ερωτήματα για τον νέο κορονοϊό: Από την ανοσία μέχρι τη γενετική

    Παρά τη συγκεντρωμένη γνώση που προέκυψε το τελευταίο διάστημα, ο νέος κορονοϊός κρατά ακόμη πολλά "μυστικά" από τους ειδικούς.

    09:13 08/07

    "Ώρα να το ξεκαθαρίσουμε" - νέα ενημερωτική εκστρατεία για την ψωρίαση

    Η ψωρίαση ελέγχεται και μπορείς πλέον να απαλλαγείς από τα συμπτώματα. Μίλα με τον Δερματολόγο σου σήμερα για να βρείτε μαζί τη θεραπεία που σου ταιριάζει.

    09:12 08/07

    7 τρόποι για να "χτίσουμε" την ευτυχία μας

    Αλλάζοντας τον τρόπο που βλέπουμε κάποια πράγματα, είναι απλό να νιώθουμε πιο ευτυχισμένοι κάθε μέρα.

    09:31 07/07

    Προβιοτικά όχι μόνο για το έντερο αλλά και για την κατάθλιψη

    Τα προβιοτικά μόνα τους ή σε συνδυασμό με τα πρεβιοτικά βοηθούν στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης, σύμφωνα με νέα έρευνα.

    09:24 07/07

    Έγκριση νέας θεραπείας για ασθενείς με μυελοδυσπλαστικά σύνδρομα ή β-θαλασσαιμία

    Το luspatercept αποτελεί τον πρώτο και μοναδικό εγκεκριμένο παράγοντα ωρίμανσης ερυθρών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας μια νέα κατηγορία θεραπείας.

    09:18 07/07

    Έρευνα: Πώς βίωσαν την COVID-19 οι ρευματοπαθείς

    Η Ρευμαζήν διοργανώνει ένα πολύ ενδιαφέρον συνέδριο αυτή την εβδομάδα που οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν διαδικτυακά.

    08:56 06/07

    Εμβόλιο για τον κορονοϊό: 3 ειδικοί εξετάζουν τις προϋποθέσεις και τα δεδομένα

    Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, 17 υποψήφια εμβόλια βρίσκονται υπό αξιολόγηση σε κλινικές μελέτες.

    08:56 06/07

    Νέα δεδομένα για ασφάλεια και αποτελεσματικότητα για θεραπεία για αιμορροφιλία

    Θετικά μακροχρόνια αποτελέσματα αποτελεσματικότητας και ασφάλειας για το fitusiran, βάσει ενδιάμεσης ανάλυσης της μελέτης Φάσης 2 για αιμορροφιλία Α και Β.

    08:56 06/07

    Η ώρα που κοιμούνται οι έφηβοι επηρεάζει την υγεία τους

    Άσθμα και αλλεργίες είναι συχνότερα στους εφήβους που μένουν ξύπνιοι έως αργά, σύμφωνα με νέα έρευνα.

    15:33 03/07

    Εξέλιξη: Μόλις πήρε άδεια θεραπεία για τον νέο κορονοϊό

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε σήμερα άδεια για τη χρήση της ρεμδεσιβίρης ως θεραπείας της covid-19.

    12:36 03/07

    Πιο μολυσματική η παραλλαγή του νέου κορονοϊού που κυριαρχεί σήμερα στον πλανήτη

    Η παραλλαγή του νέου κορονοϊού που κυριαρχεί σήμερα στον κόσμο είναι πιο μολυσματική από την αρχική, δείχνει μελέτη.

    08:35 03/07

    Νεότερα δεδομένα: Πώς η COVID-19 επηρεάζει το κεντρικό νευρικό σύστημα

    Ο ιός SARS-CoV-2 μπορεί να απειλήσει τόσο το κεντρικό όσο και το περιφερικό νευρικό σύστημα. Δείτε εδώ πώς εκδηλώνονται οι επιδράσεις του.

    08:30 03/07

    7 tips για να δείτε το πρωινό σας με άλλο μάτι

    Μερικές μικρές αλλαγές μπορούν να σας βοηθήσουν να αγαπήσετε και να απολαμβάνετε το πρωινό σας.

    08:27 03/07

    Εμβόλια: Χάρη σε αυτά "ξεχάσαμε" σοβαρά νοσήματα

    Η αξία του εμβολιασμού για την προστασία της ανθρώπινης ζωής.