Πέμπτη, 09-Απρ-2020 08:59

Το DNA ή τι ιικό φορτίο επηρεάζει πόσο βαριά θα νοσήσει κάποιος από COVID-19;

Οι περισσότεροι εμφανίζουν ήπια συμπτωματολογία, κάποιοι είναι ασυμπτωματικοί και ένα μικρό ποσοστό θα παρουσιάσουν πνευμονία και βαριά κλινική εικόνα. Παρατηρήθηκε ότι οι βαρέως πάσχοντες, στο μεγαλύτερο ποσοστό, ανήκουν στην κατηγορία των ευπαθών ομάδων, υπάρχουν όμως και νεαρά άτομα χωρίς υποκείμενα νοσήματα που είναι θύματα του COVID-19.
    Οι ερευνητές εξετάζουν το ενδεχόμενο να υπάρχει γενετική προδιάθεση, αναλύοντας το γονιδίωμα των ατόμων αυτών. Η ειδική παθολόγος Ιωάννα Μυξάκη, μας βοηθά να κατανοήσουμε περισσότερο τις έρευνες που επικεντρώνονται σε μια πιθανή γενετική προδιάθεση.

Επηρεάζουν το DNA και το ιικό φορτίο τη βαρύτητα τη νόσησης από την λοίμωξη COVID-19;

Γίνεται μια προσπάθεια, σε παγκόσμιο επίπεδο, από τις τράπεζες βιολογικών δεδομένων, να απαντηθεί το ερώτημα κατά ποσό συσχετίζεται η βαρύτητα της νόσου με το DNA του εκάστοτε ασθενούς. Τα ευρήματα που θα προκύψουν θα χρησιμοποιηθούν για να εντοπιστούν εκείνοι που έχουν γενετική προδιάθεση να νοσήσουν βαριά, και να βοηθηθούν με στοχευμένες θεραπείες. Πρόκειται για άτομα κάτω των 50 ετών, που εμφανίζουν πνευμονία και βαριά κλινική εικόνα, λόγω μιας υπερ-αντίδρασης του οργανισμού τους.

Ο θάνατος του Le Wenliang, του Κινέζου ιατρού, που πρώτος έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την πανδημία που ακολούθησε, δημιούργησε σοκ και προβληματισμό στην παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, γιατί ο γιατρός έχασε τη ζωή του εξαιτίας του ιού σε ηλικίας 34 ετών.

Είναι πιθανό ο dr Li να πέθανε επειδή, ως γιατρός, βρισκόταν για πολύ χρόνο κοντά σε βαριά άρρωστους με COVID-19 ασθενείς, και εκτέθηκε σε μεγάλη δόση του ιού; Ο Κινέζος γιατρός, άλλωστε, δεν είναι ο μοναδικός εργαζόμενος στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης που, αν και νέος, πέθαινε αφού είχε μεγάλη έκθεση στον ιό.

Το ερώτημα που πρόκειται να απαντηθεί το επόμενο διάστημα από τους ερευνητές είναι το κατά ποσό το ιικό φορτίο, δηλαδή η λοιμογόνος δόση και η πολλαπλή έκθεση στον λοιμογόνο ιό, μπορεί να έχει επιβαρυντικό ρόλο στην πορεία της νόσου, και αν σε ανοσοεπαρκή νεαρά άτομα η βαρύτητα της νόσου εξαρτάται από την ανοσολογική απάντηση του κάθε οργανισμού.

Πάντως, ακόμα και αν η λοιμογόνος δόση δεν επηρεάζει τη βαρύτητα της ασθένειας COVID-19, έχει νόημα ο καθένας να ελαχιστοποιεί την έκθεσή του στον ιό, ενώ αναμένουμε τα αποτελέσματα των ερευνητών για την ύπαρξη ή όχι γονιδιακής προδιάθεσης.

Πηγές:

- "These Coronavirus Exposures might be the most dangerous", Joshua D. Rabinowitz, Caroline R. Bartman, "The New York Times", April 1, 2020.

- "How sick will the coronavirus make you? The answer may be in your genes", Jocelyn Kaiser, AAAS -Science, March 27, 2020.

Ελλειπτικό Vs Διάδρομος: Ποια είναι η καλύτερη επιλογή για εσάς;

Ένα λεπτομερές crash test για να ξέρετε ποια άσκηση θα είναι πιο αποδοτική για εσάς. Από το ορθοπαιδικό χειρουργό & αθλίατρο Εμμανουήλ Μπριλάκη.

Ο ρόλος του σχολείου στη μετά-κορονοϊό εποχή

Νέο άρθρο στο The Lancet είναι πιο επίκαιρο από ποτέ, δεδομένης της επαναλειτουργίας των Δημοτικών σχολείων τη Δευτέρα.

Υπό αξιολόγηση η πρώτη θεραπεία για χρόνια αυτοάνοση αιμολυτική αναιμία

Ο FDA αξιολογεί κατά προτεραιότητα το sutimlimab, τη δυνητικά πρώτη εγκεκριμένη θεραπεία της αιμόλυσης σε ενήλικες ασθενείς με νόσο εκ ψυχροσυγκολλητινών (CAD).

Απολαύστε ένα δροσερό banoffee - χωρίς τύψεις

Εύκολο και απλό στην παρασκευή του, αυτό το γλυκό έχει... την έγκριση της διαιτολόγου.

Όμιλος Ευρωκλινικής: Νέα συνεργασία  με τον ΕΔΟΕΑΠ

Μία νέα σημαντική συνεργασία για τον Όμιλο της Ευρωκλινικής.

"Εγώ συνδέομαι – Εμείς συνδεόμαστε" - Το μήνυμα για την πολλαπλή σκλήρυνση

Ένα επίκαιρο μήνυμα "διασύνδεσης" για τον εορτασμό της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας Πολλαπλής Σκλήρυνσης.

Γύρη και ιοί: Δύο "αόρατες" αλλά υπαρκτές απειλές για την υγεία μας

Καλά νέα για ανθρώπους που θέλουν να προστατευτούν από τη γύρη και άλλους παθογόνους και αλλεργιογόνους μικροοργανισμούς.

Η MSD στη μάχη κατά του Covid –19

Τρεις νέες σημαντικές ερευνητικές πρωτοβουλίες ανακοίνωσε η εταιρεία.

Σχετίζεται η έλλειψη βιταμίνης D με μεγαλύτερο κίνδυνος θνησιμότητας από COVID-19;

Φαίνεται πως η βιταμίνη D είναι ένας πιθανός παράγοντας στο αν κάποιοι άνθρωποι θα νοσήσουν πιο βαριά ή πιο ελαφρά από τον κορονοϊό.

Μελέτη για τη Ρεμντεσιβίρη: Τα αρχικά αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν

Στο New England Journal of Medicine δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα μελέτης για τη ρεμντεσιβίρη, στην οποία συμμετείχαν και Έλληνες γιατροί.

Τεστ αντισωμάτων κορονοϊού από την Abbot στην Ελλάδα

Η Abbott ανακοινώνει την άμεση διάθεση των εργαστηριακών τεστ ανίχνευσης αντισωμάτων του COVID-19 στην Ελλάδα, που φέρουν τη σήμανση CE.

Κάπνισμα: Οι πληρωμένες έρευνες, τα νοσήματα που προκαλεί και η anti-marketing εκστρατεία

Για όλα τα παραπάνω μίλησαν πνευμονολόγοι με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος.

124 πιθανότητες για εμβόλιο για τον κορονοϊό

Τα 124 έφθασαν τα υπό ανάπτυξη εμβόλια για τον κορονοϊό παγκοσμίως, με δέκα να προηγούνται. Στην κούρσα μπαίνει δυναμικά και η Merck.

Ερρίκος Ντυνάν: "Μένουμε ασφαλείς - Μένουμε υγιείς" με 50% έκπτωση σε όλα τα check up

Μετά τη δίμηνη καραντίνα για το σύνολο σχεδόν της ελληνικής κοινωνίας, το Ερρίκος Ντυνάν Hospital Center συμβάλει στο να γίνει πράξη σύνθημα "Μένουμε υγιείς".

Μονοκλωνικά αντισώματα έναντι του SARS-CoV-2: Όσα γνωρίζουμε

Τα μονοκλωνικά αντισώματα χρησιμοποιούνται σήμερα για τη θεραπεία ποικίλων νοσημάτων, όπως το άσθμα, ο καρκίνος, η νόσος του Crohn και η ρευματοειδής αρθρίτιδα.

Μπορεί να συνδέεται το γονίδιο της άνοιας με τον κορονοϊό;

Γονίδιο της άνοιας αυξάνει τον κίνδυνο για σοβαρή Covid-19, εύρημα που ρίχνει φως στους κινδύνους από κορονοϊό στους οίκους ευγηρίας.