Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 27-Δεκ-2021 23:59

    Γιατί τα "παρατάμε" όταν αρχίζουμε γυμναστική; Οι λόγοι και τι μπορούμε να κάνουμε

    Γιατί τα "παρατάμε" όταν αρχίζουμε γυμναστική; Οι λόγοι και τι μπορούμε να κάνουμε
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Πόσες φορές έχουμε ξεκινήσει κάποια μορφή άσκησης με πολύ ενθουσιασμό αλλά πολύ γρήγορα βλέπουμε τον εαυτό μας να τα παρατάει; Πιθανόν περισσότερες από όσες θα θέλαμε! Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους δυσκολευόμαστε να επιμείνουμε σε ένα πρόγραμμα άσκησης. Μερικές φορές παραιτούμαστε για λόγους πέρα από τον έλεγχό μας, μια ασθένεια, για παράδειγμα, ή έναν τραυματισμό. Άλλες πάλι δεν υπάρχει κανένας ιδιαίτερος λόγος. Τη μια στιγμή είμαστε πραγματικά focus στο στόχο μας και γυμναζόμαστε σκληρά και την επόμενη στιγμή αυτό που βλέπουμε είναι ότι τα 5 κιλά που χάσαμε είναι πίσω και έτσι έρχονται η ενοχή και η απογοήτευση. Η Ελευθερία Δούμτση, Fitness manager και Personal Trainer, εστιάζει στους λάθος λόγους για τους οποίους σταματάμε τις προπονήσεις και μας συστήνει πώς θα μπορούσαμε να τους προσπεράσουμε. 

    Γιατί εγκαταλείπουμε;

    "Υπάρχει πάντα ένας λόγος που εγκαταλείπουμε και υπάρχουν στιγμές "σταθμοί" στη ζωή κάθε ασκούμενου που είναι καθοριστικές και γι’αυτό πρέπει να τις προσέξουμε. Αυτές οι στιγμές μπορούν να δημιουργήσουν τόσο μεγάλη απογοήτευση και έλλειψη αυτοπεποίθησης ώστε να σε κάνουν να νιώσεις σαν να μην έχεις άλλη επιλογή από το να σταματήσεις. Ωστόσο, συνήθως κατά τη διάρκεια αυτών των στιγμών είναι που δεν πρέπει να παραιτηθείς.
    Διάβασε παρακάτω κάποιους από τους λόγους που παραιτείσαι από την άσκηση και πώς να τους αντιμετωπίσεις:

    Δεν χάνεις βάρος

    Εάν ο στόχος σου είναι να χάσεις βάρος, τι πιο φυσικό από το να περιμένεις να δεις την αλλαγή στη ζυγαριά. Και ίσως έχεις ρεαλιστικούς στόχους λέγοντας ότι θέλεις να χάνεις 1/2 με 1 κιλό περίπου την εβδομάδα. Ωστόσο, μπορεί να παρατηρήσεις κάτι παράξενο όταν ξεκινάς ένα πρόγραμμα άσκησης: μια χρονική περίοδο όπου όσο και να προσπαθείς η ζυγαριά δεν ξεκολλάει με τίποτα. Το γεγονός ότι το φαινόμενο είναι αρκετά συνηθισμένο δεν το κάνει λιγότερο δυσάρεστο και φυσικά σε κάνει να σκέφτεσαι πιο είναι το νόημα αν δεν έχω αποτέλεσμα...

    Γιατί δεν πρέπει να παραιτηθείς: Μπορεί να πιστεύεις ότι αυτή είναι η καλύτερη στιγμή για να εγκαταλείψεις, αλλά αυτή είναι ακριβώς η στιγμή για να συνεχίσεις και υπάρχουν πολλοί λόγοι γι ’αυτό. Λάβε υπόψη σου ότι υπάρχουν πράγματα που μπορείς να κάνεις αν δεν χάνεις βάρος, όπως το να εξετάσεις πιο προσεκτικά τη διατροφή σου και να απευθυνθείς σε έναν personal trainer για να σε βοηθήσει. Σε καμία όμως περίπτωση δεν πρέπει να τα παρατήσεις γιατί μερικές φορές χρειάζεται απλά λίγος χρόνος για να αρχίσει το σώμα σου να ανταποκρίνεται στην άσκηση. Μπορεί να μην είναι ο τρόπος που ιδανικά θα προτιμούσες αλλά σίγουρα θα ανταποκριθεί εάν υπάρχει αρκετός χρόνος, συνέπεια και προσοχή στον ύπνο σου, τη διαχείριση του άγχους, τις προπονήσεις και, φυσικά, τις διατροφικές σου συνήθειες.

    Η γυμναστική "πονάει"

    Δυστυχώς, οι λέξεις "πόνος" και "άσκηση" εμφανίζονται πολύ συχνά στην ίδια πρόταση. Γνωρίζουμε όλοι καλά το "No pain, no gain ", αλλά αν έχεις δοκιμάσει ποτέ τον πόνο από την άσκηση, ξέρεις πολύ καλά πόσο δύσκολο είναι να σκέφτεσαι εκείνη τη στιγμή τα οφέλη της γυμναστικής. Είναι επίσης γεγονός ότι (εκτός από χρόνιους τραυματισμούς) το μεγαλύτερο μέρος αυτού του πόνου είναι κάτι που εμείς οι ίδιοι προκαλούμε στον εαυτό μας κάνοντας πολύ σκληρές προπονήσεις. Ακόμη χειρότερα, είναι εντελώς περιττό. Μπορεί να πιστεύουμε ότι πρέπει να γυμναστούμε για μια ολόκληρη ώρα, με πλήρη ταχύτητα, με τα μεγαλύτερα βάρη ή την υψηλότερη ένταση που μπορούμε να αντέξουμε, αλλά αν θέλεις ένα πρόγραμμα το οποίο μπορείς πραγματικά να ακολουθείς για πολύ καιρό, ο πόνος είναι το τελευταίο πράγμα που πρέπει να νιώθεις.

    Γιατί δεν πρέπει να παραιτηθείς: Η άσκηση δεν πρέπει να βλάπτει και αν το κάνει, σε μεγαλύτερη ένταση από ένα ελαφρύ "πιάσιμο", κάτι δεν πάει καλά. Ναι, θα πρέπει να ξεπεράσεις τα όρια σου – δουλεύοντας στους σωστούς για εσένα καρδιακού παλμούς, ιδρώντας και ίσως ακόμα νιώθοντας και λίγο άβολα. Αν σηκώνεις βάρη, θα πρέπει να νιώσεις ότι οι μύες σου εργάζονται για να σηκώσουν το βάρος, ίσως και να "καίνε" λίγο. Κάποιο "πιάσιμο" την ίδια ημέρα ή δύο μετά από μια νέα προπόνηση είναι φυσιολογικό. Ωστόσο, αν νιώθεις πιάσιμο κάθε μέρα ή δυσκολεύεσαι να πραγματοποιήσεις καθημερινές λειτουργίες, πιέζεσαι πάρα πολύ.
    Για να αποφύγεις τον πόνο κατά τη διάρκεια ή μετά την άσκηση:
    * Βεβαιώσου ότι δεν ασκείσαι πάρα πολύ. 
    * Βεβαιώσου ότι ξεκίνησες με ένα πρόγραμμα που μπορείς να ακολουθήσεις και δώσε στο σώμα σου χρόνο για να χτίσει δύναμη και αντοχή πριν αρχίσεις να το πιέζεις περισσότερο.
    * Κατανόησε τη διαφορά ανάμεσα στο "πιάσιμο" και τον γνήσιο πόνο ή τραυματισμό.
    * Γυμνάσου στα δικά σου όρια και αν δεν είσαι  σίγουρος/η ποια είναι αυτά ζήτησε τη βοήθεια ενός personal trainer.
    * Δώσε χρόνο στον εαυτό σου. Όσο περισσότερο ασκείσαι τόσο πιο εύκολη γίνεται η άσκηση και μειώνεται ο κίνδυνος τραυματισμών.
    * Μη φοβάσαι να ξεκινήσεις σε επίπεδο αρχαρίων. Πολλοί από εμάς προσπαθούμε να γυρίσουμε πίσω στα παλιά μας workouts μετά από ένα μακρύ διάλειμμα και έτσι ταλαιπωρούμε αφάνταστα το σώμα μας. Είναι δύσκολο να παραδεχτούμε ότι πρέπει να ξεκινήσουμε από την αρχή, αλλά αν έχει περάσει περισσότερο από ένας μήνας από την τελευταία φορά που γυμνάστηκες, αυτό ακριβώς πρέπει να κάνεις.

    Βαριέσαι τη γυμναστική

    Αν και η άσκηση δεν είναι το πιο συναρπαστικό πράγμα στον κόσμο, αν βαριέσαι όλη την ώρα, κάτι κάνεις λάθος. Δεν θα είναι συνέχεια διασκεδαστική, φυσικά, αλλά θα πρέπει να παίρνεις κάποια ευχαρίστηση από αυτήν. Εάν κάνεις το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά ή κάνεις προπονήσεις που απλά δεν σου αρέσουν, θα βαρεθείς και ίσως καταλήξεις να εγκαταλείψεις εξ ολοκλήρου.
    Γιατί δεν πρέπει να παραιτηθείς: Δεν είναι σφάλμα του διαδρόμου το ότι τον μισείς! Ακόμα κι αν ο διάδρομος, ή όποιο μηχάνημα χρησιμοποιείς είναι το μόνο όργανο που έχεις στη διάθεσή σου, υπάρχουν τρόποι να αλλάξεις αυτό που κάνεις και να δώσεις καινούργια πνοή στη ρουτίνα σου. Αν μισείς το γυμναστήριο, δοκίμασε την άσκηση έξω ή να γυμναστείς στο σπίτι. Αν είσαι ανταγωνιστικός, δοκίμασε να προπονηθείς για κάτι συγκεκριμένο όπως έναν ποδηλατικό αγώνα ή τα 5K τρέξιμο. Εάν η δομημένη προπόνηση δεν είναι το καλύτερο σου, ελευθέρωσε τον εαυτό σου, παίξε τένις ή απλά κάνε αρκετές βόλτες κατά τη διάρκεια της ημέρας. Κάνε ό, τι σε εκφράζει!

    Μπορείς επίσης να συνδυάσεις τις προπονήσεις σου ώστε να έχεις διαφορετική προπόνηση κάθε μέρα. Μερικές ιδέες:

    • Interval Training  
    • High Intensity Interval Training  
    • Circuit Training 
    • Bootcamp Workouts
    • Functional Training 

    Το θέμα είναι, μην εγκαταλείπεις μόνο και μόνο επειδή βαρέθηκες. Υπάρχει κάτι εκεί έξω για όλους, αν είσαι πρόθυμος να δοκιμάσεις νέα πράγματα και πίστεψε με αξίζει τον κόπο!!!


     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    Τελευταία άρθρα

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    12:08 06/10

    Το "μυστικό" για πιο υγιή εγκέφαλο μετά τα 40

    Ο σολομός, η σαρδέλα και άλλα ψάρια με πολλά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα κάνουν καλό στο μυαλό ενός μεσήλικα, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη.

    08:40 06/10

    Καρκίνος του προστάτη: Οι νεότερες εξελίξεις στην αντιμετώπισή του με τη μέθοδο FOCAL ONE HIFU

    Η εστιακή θεραπεία του καρκίνου του προστάτη κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος διεθνώς και τα νεότερα συστήματα υπερήχων υψηλής έντασης συμβάλουν στην καλύτερη αντιμετώπιση της νόσου.

    08:09 06/10

    Δωρεάν υπηρεσίες φροντίδας και υποστήριξης σε γυναίκες με καρκίνο του μαστού και γυναικολογικούς καρκίνους

    Το Σπίτι του ΜΑΝΑ εμπλουτίζει την προσφορά του με δωρεάν γονιδιακό έλεγχο για τον καρκίνο του μαστού και κάθε γυναικολογικό καρκίνο, βάσει ιατρικής ένδειξης, σε γυναίκες.

    11:12 03/10

    Νέα έρευνα σχετίζει το διαβήτη με τη μοναξιά

    Η μοναξιά σχετίζεται με διπλάσιο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, μας λένε Νορβηγοί ερευνητές, ρίχνοντας το βάρος στο χρόνιο στρες που προκαλεί αυτή η συναισθηματική κατάσταση.

    09:04 03/10

    Η άσκηση που βελτιώνει την επιβίωση σε ασθενείς με καρκίνο του εντέρου

    Η σωματική άσκηση επηρεάζει θετικά την υγεία μας και νέα έρευνα υποστηρίζει ότι είναι ευεργετική σε σε ασθενείς με στάδιο ΙΙΙ καρκίνο του παχέος εντέρου.

    08:02 03/10

    Ένα ακόμη "όπλο" στη μάχη για τον καρκίνο του δέρματος στο "Ανδρέας Συγγρός"

    Ένα υπερσύγχρονο μηχάνημα χαρτογράφησης στη μάχη για τον καρκίνο του δέρματος απέκτησε το νοσοκομείο "Ανδρέας Συγγρός", αποκλειστικής δωρεάς του Ιδρύματος Ωνάση.

    14:10 30/09

    Κρούσματα πανομοιότυπα ή στενά συγγενικά στελεχών της ηπατίτιδας Α διερευνά το ECDC

    Τα περισσότερα κρούσματα έχουν εντοπιστεί στην Ουγγαρία, αναφέρει το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων.

    10:55 30/09

    Άγχος, κούραση, κατάθλιψη: Η "απάντηση" είναι η άσκηση

    Οι άνθρωποι που ασκούνται τακτικά γνωρίζουν ότι η άσκηση είναι συνδεδεμένη με την σωματική και ψυχική ευεξία.

    09:00 30/09

    Η εξέλιξη της νευροδιέγερσης στη χειρουργική του θυρεοειδούς

    Η διαρκής εκπαίδευση των Ελλήνων χειρουργών στη σύγχρονη τεχνολογία επιφέρει θεαματικές αλλαγές στις επεμβάσεις θυρεοειδεκτομής.

    11:47 29/09

    H Teleperformance Greece ξανά στον αγώνα για τον καρκίνο του μαστού, Greece Race for the Cure®

    Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, η Teleperformance Greece στηρίζει ενεργά ως Επίσημος Χορηγός Εθελοντών τον Συμβολικό Αγώνα Δρόμου & Περιπάτου Greece Race for the Cure®.

    11:06 29/09

    Έρευνα: Εμβόλιο για την COVID-19 και έμμηνος ρύση

    Νέα διεθνής μελέτη επιβεβαιώνει τη σχέση ανάμεσα στον εμβολιασμό κατά της Covid-19 και τις αλλαγές στον έμμηνο κύκλο.

    08:19 29/09

    Καρδιολογία: Το παρόν και το μέλλον - όλες οι βασικές εξελίξεις

    Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς, οι εξελίξεις στην καρδιολογία στέλνουν ένα αισιόδοξο μήνυμα.

    08:12 29/09

    Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Τι αλλάζει στους προληπτικούς ελέγχους ελέγχους για τον καρκίνο

    Για ποιες επιπλέον μορφές καρκίνου συστήνεται η δημιουργία προγραμμάτων συμπτωματικού ελέγχου;

    12:20 28/09

    Εγκαίνια νέων γραφείων της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας

    Ο ρόλος της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας έχει αναγνωριστεί και πλέον "συνομιλεί" επί ίσοις όροις με την Πολιτεία προς όφελος του ευρύτερου διαλόγου και της βελτίωσης της φροντίδας και των παροχών υγείας.

    12:08 28/09

    Ένας καλός λόγος να... πιάσουμε τα βαράκια

    Η τακτική άσκηση με βαράκια μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου, ακόμη περισσότερο αν συνδυάζεται με αεροβική, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα.

    08:40 28/09

    Δύο vs τρεις δόσεις για την αποφυγή νοσηλείας από COVID-19

    Ο εμβολιασμός με τις τρεις αντί για δύο δόσεις έναντι του SARS-CoV-2 μειώνει τις πιθανότητες νοσηλείας λόγω COVID-19, είναι το συμπέρασμα νέας έρευνας.