Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 13-Ιαν-2020 09:03

    Ιδανική διατροφή για μία μέρα: Τι μπορεί να περιλαμβάνει

    Ιδανική διατροφή για μία μέρα: Τι μπορεί να περιλαμβάνει
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ρωτήσαμε την Ευγενία Hλιάδου, κλινικό διαιτολόγο-διατροφολόγο, MSc, SRD, UK (dietinfo.gr) πώς θα ήταν μια ιδανική διατροφή για τη μέρα μας. Ακόμη κι αν δεν την υιοθετήσετε πλήρως, αξίζει να πάρετε καλές ιδέες. 

    Το ιδανικό πρωινό 

    Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά πρωϊνό. Συνδυάστε μία μερίδα πρωτεΐνης με υδατάνθρακα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη και μία μερίδα φρέσκιας τροφής. Για παράδειγμα: 

    • Βραστό αυγό με ψωμί ή παξιμάδι ολικής αλέσεως, αβοκάντο και φρούτο
    • Νιφάδες βρώμης ή δημητριακά ολικής αλέσεως χωρίς ζάχαρη με ξηρούς καρπούς, γάλα ελαφρύ και φρέσκο φρούτο

    Breakfast on the go: Ψωμί ολικής αλέσεως με τυρί ελαφρύ και γαλοπούλα βραστή και φρούτο, αραβική πίτα με καπνιστό σολομό και τυρί ελαφρύ κρέμα με λαχανικά.

    Ενδιάμεσα σνακς

    • Σπιτική μπάρα δημητριακών με φρέσκο φρούτο 
    • Γιαούρτι ελαφρύ με φρούτο και ξηρούς καρπούς 
    • Ρυζογκοφρέτες/καλαμπογκοφρέτες με τυρί ελαφρύ ή γαλοπούλα και φρούτο
    • Ξηροί καρποί με φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα 

    Το μεσημεριανό γεύμα 

    Για το μεσημεριανό σας γεύμα επιλέξτε πάλι μία ποσότητα πρωτεΐνης με φρέσκα λαχανικά, ελαιόλαδο και υδατάνθρακες με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη για αργή απορρόφηση από τον οργανισμό. Μερικές καλές ιδέες:

    • Ψητό κρέας/κοτόπουλο/ψάρι με δημητριακά ολικής (παξιμάδι ολικής αλέσεως, ρύζι καστανό)  και φρέσκια σαλάτα με ελαιόλαδο
    • Ή όσπριο με ρύζι ή παξιμάδι, συνοδευόμενο με τυρί ελαφρύ, φρέσκια σαλάτα + ελαιόλαδο ή ελιές 
    • Ή λαδερό συμπληρώστε με τυρί ελαφρύ, ψωμί ολικής αλέσεως ή παξιμάδι, μαζί με φρέσκια σαλάτα + ελαιόλαδο

    Εάν επιλέξετε κάποιο λαδερό ή όσπριο, ενισχύστε το βραδινό σας γεύμα με τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη.

    Το δείπνο


    Για το βραδινό σας γεύμα επιλέξτε πάλι μία ποσότητα πρωτεϊνης με φρέσκα λαχανικά, ελαιόλαδο και υδατάνθρακες με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Για παράδειγμα:

    • Κοτόπουλο/τόνος/αυγό/τυρί χαμηλών λιπαρών μαζί με φρέσκια σαλάτα, ελαιόλαδο + παξιμάδι ολικής αλέσεως ή κινόα ή φαγόπυρο ή πλιγούρι 

    Προ ύπνου-εάν το βραδινό σας δεν είναι πολύ αργά, τότε μπορείτε να πάρετε ένα επιπλέον σνακ, πχ ένα φρούτο προ του ύπνου ή 1 ποτήρι ελαφρύ γάλα.

    Επιτρέπεται το γλυκό; 

    Εάν θέλετε να γλυκαθείτε λίγο… επιλέξτε ζελέ χωρίς ζάχαρη, γιαούρτι ελαφρύ με μέλι, παστέλι, παγωτό σορμπέ ή γρανίτα.

    Ροφήματα μέσα στην ημέρα

    • Άφθονο νερό. Το καλύτερο μέσο ενυδάτωσης είναι φυσικά το νερό και συστήνεται η ελάχιστη κατανάλωση 1,6 λίτρων για τις γυναίκες και 2 λίτρων για τους άντρες ημερησίως.
    • Ναι στον καφέ είτε με λίγη καστανή ζάχαρη, είτε με γλυκαντικές ύλες. Επιλέξτε φρέσκο γάλα εάν δε μπορείτε να τον πιείτε σκέτο και αποφύγετε να προσθέσετε γάλα εβαπορέ, σιρόπι, σαντιγί κλπ.
    • Φρέσκος χυμός. Αν και προτιμάμε πάντα τα φρούτα να καταναλώνονται ολόκληρα και κυρίως με τη φλούδα τους, λόγω των φυτικών ινών που περιέχουν, ο φρεσκοστυμμένος χυμός είναι ένα καλό μέσο ενυδάτωσης.
    • Τσάι ή αφεψήματα, ιδανικά χωρίς ζάχαρη.

    Όταν παραγγέλνετε απ’ έξω

    • Το παραδοσιακό μας σουβλάκι έρχεται να δώσει μία λύση όταν θέλουμε να γευματίσουμε έξω. Επιλέξτε καλαμάκι κοτόπουλο ή μοσχάρι με αλάδωτη πίτα (ολικής) και φρέσκια σαλάτα.
    • Σαλάτα του καίσαρα χωρίς τυρί με λιγότερη σος
    • Μπορείτε, τέλος για ένα εύκολο αλλά σπιτικό γεύμα, να παρασκευάσετε σπιτική πίτσα με λεπτή ζύμη, τυρί τριμμένο ελαφρύ, γαλοπούλα και λαχανικά.

     
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    08:37 24/01

    Αυτή είναι η καλύτερη ώρα για να παίρνετε τα φάρμακα για την πίεση

    Η χρονοφαρμακολογία ή χρονοθεραπεία εξετάζει την επίδραση ενός φαρμάκου όταν λαμβάνεται συγκεκριμένη ώρα της ημέρας.

    08:34 24/01

    SyNoesis Therapeutics: Στόχος η αναχαίτιση της νόσου του Πάρκινσον

    Η SyNoesis Therapeutics είναι μια νεοφυής εταιρεία βιοτεχνολογίας με το όραμα να θεραπεύσει τη νόσο του Πάρκινσον (PD) και άλλες ασθένειες του εγκεφάλου.

    23:59 23/01

    Άγχος; 4 πρακτικοί και γρήγοροι τρόποι να το αντιμετωπίσετε

    Το στρες δεν κάνει μόνο κακό στην υγεία – μπορεί να μας "παγώσει" την ώρα που η δουλειά απαιτεί καθαρή σκέψη.

    11:47 23/01

    Σπαγγέτι πουτανέσκα: Γρήγορο, ελαφρύ και με πολύ ασβέστιο!

    Μια διαφορετική μακαρονάδα μας προτείνει ο διαιτολόγος Μάνος Δημητρούλης.

    11:41 23/01

    Τεστ αίματος "αποκαλύπτει" πότε μια γυναίκα θα μπει στην εμμηνόπαυση

    Το πρώτο τεστ αίματος που προβλέπει αν μια γυναίκα θα έχει την τελευταία περίοδο της στα επόμενα ένα έως δύο χρόνια ανέπτυξαν Αμερικανοί επιστήμονες.

    23:59 22/01

    Το μυστικό της υγείας και της μακροζωίας που... πίνεται

    Το κεφίρ θεωρείται το μυστικό για περισσότερα αλλά και καλύτερα χρόνια ζωής.

    09:47 22/01

    3 ερωτήσεις και απαντήσεις για τον κοροναϊό από την Κίνα

    Τι είναι ο κοροναϊός από την Κίνα, από πού προήρθε και ποια τα συμπτώματα της λοίμωξης;

    09:39 22/01

    Αιμορροφιλία στα παιδιά: Όσα πρέπει να γνωρίζουμε

    Τι είναι η αιμορροφιλία, πώς κληροδοτείται στα παιδιά και τι χρειάζεται να γνωρίζουμε για τις διαθέσιμες θεραπείες.

    14:00 21/01

    Alert: Ο νέος κοροναϊός από την Κίνα μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο

    Η Κίνα επιβεβαίωσε χθες ότι ο νέος κοροναϊός που προκαλεί επικίνδυνη πνευμονία μπορεί να μεταδοθεί από άνθρωπο σε άνθρωπο. Ωστόσο, τα κρούσματα παραμένουν ακόμη χαμηλά σε αριθμό.

    11:35 21/01

    Μία (ίσως) ιστορική ανακάλυψη για τη θεραπεία του καρκίνου

    Επιστήμονες ισχυρίζονται ότι ανακάλυψαν τυχαία ανοσοποιητικό κύτταρο που εξοντώνει τον καρκίνο.

    08:23 21/01

    Βουλιμία της άσκησης: Τι είναι και τι πρέπει να γνωρίζουμε

    Μια επιστημονική ματιά σε μια απειλητική διαταραχή για την οποία οι περισσότεροι δεν μιλάμε, μάλλον, επειδή δεν αναγνωρίζουμε το πρόβλημα. .

    23:59 20/01

    Η καρδιά σας χτυπάει τρελά, να ανησυχήσετε ή όχι;

    Πότε θα πρέπει να το πείτε στο γιατρό σας;

    11:03 20/01

    "Επικίνδυνη για την υγεία" η πρόωρη εμμηνόπαυση

    Η πρόωρη εμμηνόπαυση αυξάνει τον κίνδυνο διαφόρων χρόνιων προβλημάτων υγείας, σύμφωνα με αυστραλιανή έρευνα.

    10:59 20/01

    Πώς θα έχουμε μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση;

    Τι σημαίνει αυτοεκτίμηση και πώς μπορούμε να την ενισχύσουμε; Η ειδικός απαντά.

    08:09 20/01

    Το βραβείο Περιβάλλοντος και Πράσινης Ανάπτυξης του ΕΒΕΑ 2020 στην Uni-pharma

    Με διάκριση ξεκίνησε η χρονιά για τη Uni-pharma.

    23:59 19/01

    Πόσα push-ups κάνετε; Και γιατί έχει σημασία η απάντηση;

    Οι άντρες που μπορούν να κάνουν 40 push-ups έχουν μικρότερο κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα, σύμφωνα με νέα μελέτη.