Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 20-Δεκ-2019 08:54

    Αλκοόλ τις γιορτές: Οι θερμίδες, τι να προτιμήσετε και τα... hangover tips

    Αλκοόλ τις γιορτές: Οι θερμίδες, τι να προτιμήσετε και τα... hangover tips
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Κάλλια Γιαννιτσοπούλου, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, ΜSc, MBA, SRD, μοιράζεται μαζί μας τις καλύτερες συμβουλές για ορθολογική κατανάλωση αλκοόλ τώρα τις γιορτές. 

    Αλκοόλ και θερμίδες

    Είναι καλό να θυμόμαστε πως το αλκοόλ έχει αυξημένες  θερμίδες και μεταβολίζεται από το σώμα μας απευθείας σε λίπος αν δεν καταναλωθεί με άσκηση. Ειδικότερα:

    1. Ένα μικρό ποτήρι κρασί (125 ml, 12% αλκοόλ) = 83 θερμίδες
    2. Ένα μεγάλο ποτήρι μπύρας (568ml, 5% αλκοόλ) = 165 θερμίδες
    3. Ένα σφηνάκι ουίσκι = 51 θερμίδες

    Αλκοολούχα ποτά και θερμιδική αξία


    Κρασί ρετσίνα: 12-14% περιεκτικότητα σε αλκοόλη και περίπου 100 θερμίδες/100ml
    Κρασί κόκκινο γλυκό: 12-17% περιεκτικότητα σε αλκοόλη και περίπου 85-120 θερμίδες/100ml
    Μαυροδάφνη: 15-17% περιεκτικότητα σε αλκοόλη και περίπου 100-120 θερμίδες/100ml
    Μπίρα: 3-6% περιεκτικότητα σε αλκοόλη και περίπου 20-45 θερμίδες/100ml
    Ούζο: 35-48% περιεκτικότητα σε αλκοόλη και περίπου 245-335 θερμίδες/100ml
    Τσίπουρο: 35-48% περιεκτικότητα σε αλκοόλη και περίπου 245-335 θερμίδες/100ml
    Βότκα: 38%περιεκτικότητα σε αλκοόλη και περίπου 260 θερμίδες/100ml
    Ουίσκι: 40% περιεκτικότητα σε αλκοόλη και περίπου 280 θερμίδες/100ml
    Ρούμι: 38% περιεκτικότητα σε αλκοόλη και περίπου 260 θερμίδες/100ml
    Τζιν: 38% περιεκτικότητα σε αλκοόλη και περίπου 260 θερμίδες/100ml
    Τεκίλα: 40% περιεκτικότητα σε αλκοόλη και περίπου 280 θερμίδες/100ml

    Μάθετε ότι…

     

    • Μερικά ποτά σε κάνουν να πεινάς περισσότερο από ό,τι άλλα. 
    • Όσο πιο "περίπλοκο" το ποτό, τόσο μεγαλύτερο το αίσθημα πείνας που δημιουργεί. 
    • Τα κοκτέιλ, με τα διάφορα σιρόπια ή χυμούς ή και τα απλά ποτά με συνοδεία αναψυκτικού (π.χ. ουίσκι με κόκα-κόλα), καθώς εκτός από το αλκοόλ περιέχουν και μεγάλες ποσότητες ζάχαρης, ανεβάζουν πολύ γρήγορα και απότομα τη γλυκόζη του αίματος, η οποία πέφτοντας, μας αφήνει με ένα αίσθημα πείνας πολύ μεγαλύτερο από ό,τι αν είχαμε πιει απλά μια μπύρα, ένα κρασί ή ένα σκέτο ποτό.
    • Το κόκκινο κρασί υπερτερεί έναντι των υπόλοιπων αλκοολούχων ποτών

    SOS: Εάν παίρνετε παρακεταμόλη, μην πιείτε αλκοόλ καθώς ο συνδυασμός προκαλεί ηπατοτοξικότητα.


    Tips για να αποφύγετε το hangover

    Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ  μπορεί να οδηγήσει σε ένα Hangover. Αν θέλετε να το αποφύγετε μπορείτε να ακολουθήσετε τις παρακάτω οδηγίες:

    • Αποφύγετε τα ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ
    • Πιείτε αρκετό νερό (πριν την κατανάλωση αλκοόλ αλλά και ταυτόχρονα)
    • Φάτε ένα καλό γεύμα πριν πιείτε.
    • Πιείτε 1-2 κουταλάκια του γλυκού ελαιόλαδο, πριν να αρχίσετε να πίνετε αλκοόλ.
    • Προτιμήστε τα διαυγή ποτά
    • Να πίνετε το πολύ με ρυθμό ένα ποτό/ώρα


    Υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ: Οδηγίες για την επόμενη  μέρα

    Τα αρνητικά συμπτώματα που αντιμετωπίζουμε την επόμενη μέρα μετά από υπερβολική χρήση αλκοόλ οφείλονται στην αφυδάτωση και στα χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Μερικές συμβουλές για να  αντιμετωπίσουμε τα συμπτώματα της επόμενης μέρας είναι:

    • Πιείτε άφθονα υγρά για να ενυδατώσετε το σώμα σας.
    • Αυξήστε  τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα πίνοντας ένα ποτήρι φυσικό χυμό.
    • Αποφύγετε αλμυρά, λιπαρά και καυτερά τρόφιμα που μπορεί να ερεθίσουν τον βλεννογόνο του στομάχου.
    • Αποφύγετε το αλκοόλ.
    • Κοιμηθείτε αρκετά.


    Συμπεραίνοντας λοιπόν από τα παραπάνω, συνίσταται η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ που μπορεί να επιφέρει θετικά αποτελέσματα στην υγεία μας. Προσοχή στις υπερβολές διότι μπορεί να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους και σε σοβαρά προβλήματα για την υγεία του σώματος μας.
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:03 27/03

    Ασθενείς με καρκίνο και COVID-19: Οι συστάσεις του γαλλικού υπουργείου Υγείας

    Οι επιπλέον οδηγίες διαχείρισης ασθενών με καρκίνο είναι σημαντικές καθώς μπορεί νοσώντας με COVIT-19 να παρουσιάσουν επιπλοκές από το αναπνευστικό.

    09:55 27/03

    Είναι κορονοϊός ή αλλεργικό άσθμα; Τι πρέπει να γνωρίζουμε

    Η Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία μας βοηθά να διαχωρίσουμε τις δύο περιπτώσεις και δίνει τις βασικές συστάσεις για ασθενείς με βρογχικό άσθμα.

    09:41 27/03

    "Ο εχθρός δεν είναι πλέον αόρατος, κατανοούμε τον SARS-CoV-2"

    Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του καθηγητή Γενετικής Ζαχαρία Σκούρα για το πώς η γνώση του γονιδιώματος του SARS-CoV-2 επιταχύνει την αντιμετώπισή του.

    09:31 27/03

    1η Ψηφιακή Ημερίδα: "Πανδημίες & Παγκόσμια Διαχείριση Κρίσεων Υγείας: Η περίπτωση του Κορωνοϊού".

    Η ημερίδα είναι ανοιχτή και όποιοι επιθυμούν, μπορούν να την παρακολουθήσουν live.

    09:20 26/03

    Κορoνοϊός και φλεγμονώδης νόσος εντέρου: Τι πρέπει να γνωρίζετε

    Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί ο κορονοϊός στους ασθενείς με φλεγμονώδη νόσο του εντέρου, οι οποίοι λαμβάνουν ανοσοκατασταλτικά φάρμακα.

    08:54 26/03

    Τι είναι το νέο τεστ κορονοϊού-εξπρές;

    Τι είναι τα νέα τεστ αντισωμάτων κορονοϊού, τύπου τεστ εγκυμοσύνης, που η Βρετανία σύντομα θα στέλνει ακόμη και στα σπίτια.

    08:51 26/03

    Μειώστε το αλάτι, ενισχύστε το ανοσοποιητικό σας

    Το πολύ αλάτι εξασθενεί την άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος, προειδοποιούν Γερμανοί επιστήμονες εν μέσω της πανδημίας Covid-19.

    14:17 24/03

    Συμφωνία Pfizer και BioNTech για την από κοινού ανάπτυξη δυνητικού εμβολίου κατά της νόσου COVID-19

    Οι δύο εταιρείες θα αναπτύξουν από κοινού το υποψήφιο mRNA εμβόλιο BNT162 της BioNTech για την πρόληψη της λοίμωξης από τον κορονοϊό.

    08:39 24/03

    Αντισηπτικά και δέρμα: Πώς θα αποφύγουμε τους ερεθισμούς;

    Πλέοντας συνεχώς τα χέρια και χρησιμοποιώντας αντισηπτικά, είναι πολύ πιθανό να μας ταλαιπωρήσουν ξηροδερμία και δερματίτιδες.

    08:34 24/03

    Σουσάμι: Ένας σπόρος με σημαντικές ιδιότητες

    Μία από τις τροφές που προσφέρει ενέργεια αλλά και θρέψη, είναι το σουσάμι.

    23:59 23/03

    Μένουμε σπίτι- Οργανωνόμαστε για γυμναστική στο σπίτι

    Τώρα που μένουμε σπίτι, είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να γυμναζόμαστε αφού η άσκηση συμβάλει τόσο στη σωματική όσο και στην ψυχική μας υγεία.

    09:31 23/03

    Κορονοϊός: Το εμβόλιο και η φαρμακευτική αγωγή που δοκιμάζουν οι ειδικοί

    Πόσο κοντά είμαστε στη δημιουργία εμβολίου για τον κορονοϊό και ποιες είναι οι βασικές θεραπείες που λαμβάνουν οι ασθενείς που νοσηλεύονται.

    08:46 23/03

    Κορονοϊός και διαβήτης: Οι συστάσεις για τους διαβητικούς

    Ο παθολόγος - διαβητολόγος Παναγιώτης Τσαπόγας συμβουλεύει για τη λοίμωξη COVID-19 και τον σακχαρώδη διαβήτη.

    08:34 23/03

    130 εκατομμύρια δόσεις υδροξυχλωροκίνης δωρίζει η Novartis

    Η Novartis δεσμεύεται να δωρίσει έως και 130 εκατομμύρια δόσεις υδροξυχλωροκίνης για να υποστηρίξει την παγκόσμια αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19.

    08:31 23/03

    Διπλασιαστήκαν σε ένα 24ωρο οι εισαγωγές κρουσμάτων στις ΜΕΘ

    94 νέα επιβεβαιωμένα κρούσματα κορονοϊού SARS-CoV-2 στη χώρα μας ανεβάζουν το συνολικό αριθμό των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων στα 624.