Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 11-Δεκ-2019 08:52

    Γιατί είναι απαραίτητο να "σπάμε" τη δίαιτα; Και ποιο είναι το υγιεινό junk food;

    Γιατί είναι απαραίτητο να "σπάμε" τη δίαιτα; Και ποιο είναι το υγιεινό junk food;
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Σας έχει τύχει να προσκαλέσετε φίλους στο σπίτι και να προκύψει το κλασικό ερώτημα "τι θα φάμε". Ή, ένα βράδυ που που έχετε όρεξη για κάτι διαφορετικό αν οι πρώτες σκέψεις είναι σουβλάκια ή πίτσα ή άλλο κλασικό junk food, με λίγη οργάνωση μπορείτε να το φτιάξετε στο σπίτι, και σε πιο υγιεινή εκδοχή. Η Λευκοθέα Καβρουλάκη, σύµβουλος ευεξίας και υγείας, ΜSc στη µοριακή φυσιολογία-θεραπευτική άσκηση, μας δίνει τα δικά της tips και εξηγεί γιατί δεν πρέπει να είμαστε "απόλυτοι" στη διατροφή μας. 

    Η σημασία του cheat day

    Η υγιεινή αντικατάσταση των αγαπημένων μας έτοιμων φαγητών, με λίγες παραλλαγές συμβάλουν στη διατήρηση του βάρους μας καθώς έχουν πολύ λιγότερες θερμίδες. Αξίζει να τονίσουμε πως μετά από επαναλαμβανόμενες μελέτες ένα ελεύθερο γεύμα ανά τακτά χρονικά διαστήματα μπορεί να επιταχύνει αντί να επιβραδύνει την διαδικασία καύσης λίπους. Αρκετοί άνθρωποι που ακολουθούν ένα οριοθετημένο διατροφικό πλάνο είναι αντίθετοι με αυτή την αντίληψη, όμως σκοπός του γεύματος αυτού είναι να αποδείξουμε ότι τα ελεύθερα γεύματα είναι απαραίτητα αν γίνονται σωστά με μέτρο.

    Συγκεκριμένα όταν βρισκόμαστε σε περίοδο θερμιδικού διατροφικού ελλείμματος παράγουμε λιγότερη Τ3 και Τ4 ορμόνη, οι ορμόνες αυτές ανήκουν στο θυρεοειδή αδένα και διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο στη ρύθμιση του μεταβολισμού. Με το ελεύθερο γεύμα υπάρχει αύξηση αυτών των ορμονών.

    Επιπλέον βοηθά στην αύξηση της λεπτίνης. Η λεπτίνη είναι μια πρωτεΐνη  που παράγεται στα λιποκύτταρα, δουλειά της είναι ο καθορισμός της όρεξης-πείνας και της ρύθμισης του μεταβολισμού. Σε πρόοδο θερμιδικού ελλείμματος τα επίπεδα λεπτίνης μειώνονται αισθητά, σε αυτό το σημείο έρχεται το cheat meal ώστε να επιφέρει τα μέγιστα αποτελέσματα λειτουργίας της.
    Έτσι σε περίοδο διατροφής-δίαιτας μπορούμε να χάσουμε πιο εύκολα κιλά χωρίς στερήσεις, καθώς φτιάχνοντας το δικό μας fast foood στο σπίτι με αγνά προϊόντα, χαμηλά σε λιπαρά και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά κάνουμε μια "αθώα" ατασθαλία. Έτσι η απόλαυση πολλαπλασιάζεται χωρίς ενοχές.

    Μην στερείσαι!


    Δημιούργησε μόνος σου, με αγνά υλικά ότι τραβάει η όρεξη σου και απόλαυσέ το χωρίς τύψεις και ενοχές.

    Σπιτικά σουβλάκια
    Μπορούμε κάλλιστα να αντικαταστήσουμε το κρέας σε μορφή γύρου, που είναι ιδιαιτέρως λιπαρό με μπιφτέκι λαχανικών ή με καλαμάκι κοτόπουλο το οποίο συγκαταλέγεται στα λευκά κρέατα και περιέχει πολύ λιγότερα λιπαρά.

    Σπιτική πίτσα

    Η βάση της πίτσας είναι η ζύμη από λευκό αλεύρι το οποίο είναι βαριά επεξεργασμένο. Μια καλή παραλλαγή και light επιλογή θα ήταν για βάση να χρησιμοποιήσουμε αραβική πίτα.
    Επίσης, οι μεγάλες ποσότητες λιπαρών τυριών, υψηλής περιεκτικότητας σε λίπος μπορούν να αντικατασταθούν με πιο "ελαφριά" τυριά. Το ίδιο συμβαίνει και με τα αλλαντικά. Έτσι υπάρχει η δυνατότητα να ελέγχουμε και την ποσότητα και την ποιότητα των υλικών που θα χρησιμοποιήσουμε, περιορίζοντας το λίπος .

    Σπιτικά burgers
    Αν το παρασκευάσουμε στο σπίτι, το burger μας θα περιέχει κρέας καλύτερης ποιότητας και σάλτσα λιγότερων λιπαρών. Οι πατάτες τηγανητές μπορεί να αντικατασταθούν με ψητές ή με πατάτα βραστή με λίγο ώμο ελαιόλαδο.
    Συνοδεύουμε πάντα το γεύμα μας με νερό και σόδα καθώς προσπαθούμε να αποφεύγουμε τα αναψυκτικά με ζάχαρη. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    17:59 03/08

    Πώς ο καπνός από τις πυρκαγιές επηρεάζει το σώμα και πώς μπορούμε να προστατευτούμε;

    Τι κάνει τον καπνό της πυρκαγιάς επικίνδυνο και ποιες είναι οι επιπτώσεις από την εισπνοή του;

    09:46 30/07

    Πόσες θερμίδες έχει ένα ποτήρι κρασί, η μπύρα και άλλα ποτά

    Ο αριθμός των θερμίδων σε ένα ποτήρι κρασί μπορεί να κυμαίνεται από 120 έως 165, ανάλογα με το είδος του.

    08:45 30/07

    Συστάσεις ΗΠΑ: Και οι εμβολιασμένοι ξανά με μάσκες

    Το Κέντρο Ελέγχου Νοσημάτων των ΗΠΑ συστήνει εκ νέου τη χρήση μασκών σε εσωτερικούς χώρους από τους εμβολιασμένους.

    23:59 29/07

    Έχετε επάρκεια σε μαγνήσιο; Έχετε σημαντικούς λόγοι για να παίρνετε αρκετό

    Το μαγνήσιο είναι το μέταλλο που μας θωρακίζει από το άγχος, την κατάθλιψη και την καρδιακή προσβολή.

    16:01 29/07

    Έρευνα ΙΣΑ: Το 68% εμπιστεύεται τα εμβόλια αλλά το 75% όσων δεν έχουν εμβολιαστεί δεν φοβούνται τον ιό

    Αποκαλυπτική έρευνα σχετικά με τη στάση των πολιτών για την πανδημία και τον εμβολιασμό.

    09:26 29/07

    Πώς θα προστατέψουμε τα παιδιά από τον καύσωνα

    Τα παιδιά είναι πιο ευάλωτα στις υψηλές θερμοκρασίες και είναι σημαντικό αυτές τις ζεστές ημέρες να έχουμε στο νου μας ορισμένες βασικές συμβουλές.

    09:23 29/07

    Συνάντηση Ένωσης Ασθενών Ελλάδας με τον Πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρείας Χειρουργικής Ογκολογίας

    Βασικό θέμα, οι προκλήσεις της πανδημίας για το υγειονομικό μας σύστημα και οι επιπτώσεις της στην έγκαιρη διάγνωση αλλά και τη θεραπευτική αντιμετώπιση των ασθενών με καρκίνο.

    23:59 28/07

    Αλλαγές στην εμμηνόπαυση: Όσα είναι σημαντικό να γνωρίζουμε

    Η εμμηνόπαυση στη γυναίκα είναι μια κατάσταση που φέρνει μαζί της πολλές αλλαγές, σωματικές και συναισθηματικές.

    09:30 28/07

    Γιατί κολλάνε κορονοϊό οι εμβολιασμένοι; Απαντά ο Γκίκας Μαγιορκίνης

    Οι λοιμώξεις στους εμβολιασμένους για SARS-CoV-2 και η επιστροφή στην κανονικότητα.

    09:25 28/07

    Βοηθάει το καρπούζι στην απώλεια βάρους και την αποτοξίνωση;

    Το καρπούζι είναι το κατεξοχήν καλοκαιρινό φρούτο και η συμβολή του στη διατροφή μας είναι μεγαλύτερη απ' όσο ίσως φανταζόμαστε.

    07:06 28/07

    Πρεσβεία Ουγγαρίας και ΗΕΡΑ Greece: Επιστημονικό forum για τις κοινωνικο-οικονομικές εξελίξεις στην "μετά-COVID" εποχή

    Απώτερος σκοπός της πρωτοβουλίας είναι η διερεύνηση μεθόδων αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας COVID-19, αλλά και των ευκαιριών που θα εμφανιστούν στην νέα εποχή.

    23:59 27/07

    Δεν χρειάζεται να φύγουμε για να κάνουμε "διακοπές"

    Η διακοπή από την καθημερινότητα, είτε ταξιδέψουμε είτε όχι είναι πολύτιμη για την ευεξία μας.

    09:44 27/07

    Νοσήσατε με κορονοϊό αλλά δεν έχετε κάνει τεστ: Τι ισχύει για το πιστοποιητικό νόσησης και το εμβόλιο

    Άγνωστος είναι ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν νοσήσει από ενδοοικογενειακή λοίμωξη χωρίς να έχουν κάνει το ανάλογο τεστ.

    09:12 27/07

    Έρευνα: Επηρεάζουν τα εμβόλια mRNA την ποιότητα του σπέρματος;

    Ένα μέρος της διστακτικότητας ορισμένων για τον εμβολιασμό οφείλεται στην ανησυχία για τυχόν μείωση της γονιμότητας από τα εμβόλια mRNA.

    09:07 26/07

    Η καλύτερη άσκηση για όσους αντιμετωπίζουν καρδιαγγειακά νοσήματα

    Η άσκηση μας κάνει καλό και το γνωρίζουμε. Τι ισχύει όμως όταν κάποιος πάσχει από ένα καρδιαγγειακό νόσημα;

    23:59 25/07

    Μήπως σας λείπει το (ίσως) πιο πολύτιμο ιχνοστοιχείο;

    Η λειτουργία του νευρικού συστήματος, η δύναμη των μυών και η υγεία του καρδιαγγειακού σχετίζονται όλα με το κάλιο στον οργανισμό σας.