Πέμπτη, 19-Σεπ-2019 14:36

Το είδος του τοκετού καθορίζει το μικροβίωμα του εντέρου

Τα βρέφη που έχουν γεννηθεί με καισαρική έχουν διαφορετικά εντερικά βακτήρια και μικροβίωμα από τα νεογνά που ήρθαν στον κόσμο με κολπικό τοκετό. Συγκεκριμένα τα πρώτα φαίνεται να παίρνουν περισσότερα βακτήρια από το νοσοκομειακό περιβάλλον, ενώ αυτά που γεννιούνται από τον κόλπο λαμβάνουν πιο πολλά βακτήρια από τις μητέρες τους, σύμφωνα με νέα έρευνα την οποία επικαλείται η Guardian.

Τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής, που δημοσιεύτηκαν χθες στην επιστημονική επιθεώρηση "Nature", ανέδειξαν ότι το μικροβίωμα των νεογέννητων τα οποία γεννιούνται από τον κόλπο δεν δημιουργείται λαμβάνοντας βακτήρια από τον κόλπο της μητέρας αλλά αντίθετα λαμβάνοντας εντερικά βακτήρια από την ίδια. Το εύρημα αυτό θέτει υπό αμφισβήτηση τις μεθόδους χορήγησης κολπικών βακτηρίων των μητέρων στα νεογέννητα από καισαρικές.

Ερευνητές από το Βασιλικό Κολέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων του Λονδίνου (Royal College of Obstetricians and Gynaecologists) τονίζουν ότι τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας δεν θα πρέπει να αποτρέπουν τις γυναίκες από το να γεννούν με καισαρική, καθώς ο ρόλος του μικροβιώματος δεν είναι ακόμη απόλυτα γνωστός και υπάρχει ανάγκη μελετών που θα εξετάσουν τις μακροπρόθεσμες επιδράσεις του στην υγεία.

Η Αλίσια Ράιτ, σύμβουλος μαιευτικής και πρόεδρος στο Βασιλικό Κολέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων, τονίζει, μάλιστα, πως η καισαρική σε πολλές περιπτώσεις ‘σώζει ζωές’ και είναι η σωστή επιλογή τόσο για τη μητέρα όσο και για το παιδί της.

Παρόλα αυτά, το μικροβίωμα του εντέρου, είναι ένα περίπλοκο οικοσύστημα με εκατομμύρια μικρόβια ωφέλιμα για το ανοσοποιητικό σύστημα. Η έλλειψη των σωστών βακτηρίων έχει συνδεθεί με την εμφάνιση πολλών αυτοάνοσων ασθενειών, αλλεργιών, άσθματος, διαβήτη. Δεν είναι πάντως ακόμη πλήρως γνωστό το πώς οι διαφορετικοί τύποι τοκετού συνδέονται με την ανάπτυξη διαφορετικού μικροβιώματος.

Οι μελετητές, στην προσπάθειά τους να κατανοήσουν καλύτερα την ανάπτυξη του μικροβιώματος εξέτασαν 1.679 δείγματα εντερικών βακτηρίων από περίπου 600 υγιή νεογνά και 175 μητέρες. Οι τοκετοί έγιναν σε βρετανικά νοσοκομεία είτε κολπικά είτε με καισαρική. Η δειγματοληψία έγινε στις τέσσερις, στις επτά και στις 21 μέρες ζωής αλλά κάποια βρέφη παρακολουθήθηκαν έως και για ένα έτος. Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο ανάλυσης γονιδιώματος και αλληλουχιών DNA, οι ερευνητές κατάφεραν να διακρίνουν τις διαφορές στα υπάρχοντα βακτήρια στις δύο μεθόδους τοκετού.

Διαπιστώθηκε ότι στους κολπικούς τοκετούς το γονιδίωμα των βρεφών δημιουργείται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τα εντερικά βακτήρια των μητέρων, ενώ τα παιδιά που είχαν γεννηθεί με καισαρική είχαν λιγότερα από αυτά τα βακτήρια. Στη θέση των εντερικών βακτηρίων τα νεογνά που είχαν γεννηθεί με καισαρική είχαν περισσότερα βακτήρια που αποκτώνται στα νοσοκομεία και είναι πιο πιθανό να εμφανίζουν μικροβιακή αντοχή.

Οι ερευνητές απομόνωσαν, μεγάλωσαν και ανέλυσαν το γονιδίωμα από περίπου 800 βακτήρια που μπορούν δυνητικά να προκαλέσουν παθογένεια και επιβεβαίωσαν ότι είναι τα ίδια με τα στελέχη που προκαλούν λοιμώξεις στο κυκλοφορικό σύστημα στα βρετανικά νοσοκομεία. Ωστόσο, αυτά τα βακτήρια δεν προκαλούν συνήθως λοιμώξεις, ενώ τα εντερικά βακτήρια μπορεί να προκαλέσουν, αν εισβάλουν σε λάθος τμήμα του σώματος ή αν το ανοσοποιητικό σύστημα αποτύχει.

Ο δρ. Νίγκελ Φίλντ, επικεφαλής συντάκτης της μελέτης από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου UCL, υπογραμμίζει ότι δεν είναι ακόμα γνωστό το κατά πόσο αυτές οι διαφορές στο μικροβίωμα των παιδιών που έχουν γεννηθεί κολπικά και αυτών που έχουν γεννηθεί με καισαρική, επηρεάζουν την υγεία. Επιπλέον οι περισσότερες γυναίκες που γεννούν με καισαρική παίρνουν αντιβιοτικά για να προλάβουν τις μετεγχειρητικές λοιμώξεις. Αυτό σημαίνει ότι και το βρέφος λαμβάνει κάποια ποσότητα αντιβιοτικού, οπότε οι διαφορές μικροβιώματος που παρατηρούνται ενδέχεται να οφείλονται και σε αυτή τη συνθήκη.

Οι ερευνητές φιλοδοξούν την επέκταση των ερευνών που θα προσφέρουν επιπλέον στοιχεία για το κατά πόσο οι διαφορές αυτές έχουν μακροπρόθεσμα επιδράσεις στην υγεία. H έρευνα αυτή έγινε με τη συνεργασία του Ινστιτούτου "Wellcome Trust Sanger", του Πανεπιστημίου του Λονδίνου UCL και του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προσφορά της DEMO ABEE για την αντιμετώπιση του κορονοϊού

Δωρεά 60 monitors για τον εξοπλισμό των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ και δωρεά χειρουργικών μασκών στο Νοσοκομείο Ερυθρός Σταυρός.

Το DNA ή τι ιικό φορτίο επηρεάζει πόσο βαριά θα νοσήσει κάποιος από COVID-19;

Το γονιδίωμα ασθενών νεαρών και χωρίς υποκείμενα νοσήματα που είναι θύματα της COVID-19 εξετάζονται για να βρεθεί μια πιθανή γενετική προδιάθεση.

Οι δύο πιο βασικές βιταμίνες για ισχυρό ανοσοποιητικό

Η ποικιλία στη διατροφή, τα άφθονα φρούτα και λαχανικά εποχής συμβάλουν στην επάρκεια βιταμινών στον οργανισμό, μερικές φορές όμως δεν είναι αρκετά.

Χάστε βάρος με περπάτημα - γίνεται!

Βελτιώστε το σώμα και τη διάθεσή σας με περπάτημα, ακόμη και αυτή την περίοδο που μένουμε σπίτι, αφού "επιτρέπεται" η έξοδος για φυσική δραστηριότητα.

23 ερωτήσεις και απαντήσεις για τα τεστ για τον κορονοϊό από το Παστέρ

Όσα αναρωτιόμαστε και όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τα τεστ για τον κορονοϊό και τα τεστ αντισωμάτων από τους πλέον ειδικούς.

3D προστατευτικές ασπίδες προσώπου στο Εργαστήριο 3D απεικόνισης και εκτύπωσης του Metropolitan Hospital

Hellas COVID 19 3D Printing Supplies: Κανένας από τους ανθρώπους που μάχονται στην πρώτη γραμμή εναντίον του κορονοϊού χωρίς προστασία.

H COVID-19 γένους θηλυκού... και άλλες ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις

Αφού η συζήτηση για τον νέο κορονοϊό είναι καθημερινά στο τραπέζι, ας ξέρουμε, τουλάχιστον, τι λέμε, κι ας το λέμε σωστά.

Γιατί και πώς θα μπούμε σε "λειτουργία πτήσης"

Μερικές βασικές συμβουλές για να ξεκουράσουμε το σώμα και το μυαλό αυτές τις δύσκολες μέρες που μένουμε σπίτι.

Θέλετε να δώσετε αίμα; Διαβάστε πρώτα αυτές τις πληροφορίες.

Ποιοι δεν μπορούν να δώσουν αίμα και τι να έχετε κάνει πριν την αιμοδοσία.

Ο καθηγητής Παθολογίας-Λοιμώξεων Ευάγγελος Γιαμαρέλλος απαντά για τον κορονοϊό

Ο κορονοϊός και τα υποκείμενα νοσήματα, η κλινική μελέτη SAVE και η "επιστροφή" του ιού. Τα σχόλια του καθηγητή έχουν ενδιαφέρον.

Στον δρόμο για την έγκριση νέας θεραπείας για το πολλαπλό μυέλωμα

Θετική γνωμοδότηση από τον ΕΜΑ για το isatuximab ως θεραπεία του υποτροπιάζοντος και ανθεκτικού πολλαπλού μυελώματος.

Εξετάζεται η έγκριση της θεραπείας για τη νωτιαία μυική ατροφία στην Ευρώπη

Θετική γνωμοδότηση από την Επιτροπή Φαρμάκων για Ανθρώπινη Χρήση για την onasemnogene abeparvovec-xioi, τη γονιδιακή θεραπεία για την SΜΑ.

Δώστε μία ευκαιρία στη διατροφή και στη ζωή σας

Τώρα που μένουμε σπίτι ας εκμεταλλευτούμε αυτό το διάστημα για να υιοθετήσουμε καλύτερες διατροφικές συνήθειες.

Διεθνής μελέτη για το remdesivir στον κορονοϊό: Τι μας απαντά η επικεφαλής της έρευνας στην Ελλάδα

Η Γιώτα Τουλούμη, Καθηγήτρια Βιοστατιστικής & Επιδημιολογίας, μιλά αποκλειστικά στο Capital.gr για τα δεδομένα της μελέτης "Adaptive COVID-19 Treatment Trial".

Στα... λύματα ψάχνουν απαντήσεις για την εξάπλωση του κορονοϊού

Τα λύματα μπορούν να αποκαλύψουν την πραγματική εξάπλωση του κορονοϊού και να προειδοποιήσουν για μία επανεμφάνισή του στο μέλλον, σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Η Pfizer Hellas κατά της πανδημίας της νόσου COVID-19

Η Pfizer Hellas συμμετέχει στην εθνική προσπάθεια και δωρίζει 100 monitors για Μ.Ε.Θ. και 100.000 ειδικές μάσκες για τους επαγγελματίες υγείας.