Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 27-Ιουν-2019 17:46

    5 tips για να εξαφανίσετε την κυτταρίτιδα

    5 tips για να εξαφανίσετε την κυτταρίτιδα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Γράφει ο Ευμένης Π. Καραφυλλίδης BSc (Hons), MSc, NYSCDN, Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
    Πανεπιστημίου Leeds M., Αγγλία
    Πανεπιστημίου Columbia, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ
    Διευθυντής Διαιτολογικού Τμήματος METROPOLITAN GENERAL (τέως ΙΑΣΩ General)
    www.karafillides.gr

    Οι βουτιές επιτέλους ξεκίνησαν, όμως η κυτταρίτιδα παραμένει ένας μεγάλος "βραχνάς" για τις γυναίκες και αυτή τη χρονιά.Όμως, τελικά ποια είναι η πιο αποτελεσματική μέθοδος που μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της κυτταρίτιδας; Η διατροφή, η άσκηση και η αλλαγή του τρόπου ζωής!

    Πριν αναφερθώ στα λεγόμενα tips κατά της κυτταρίτιδας, θα ήθελα να ανατρέψω την άποψη που επικρατεί, πως η εμφάνιση της σχετίζεται μόνο με τα περιττά κιλά. Η κυτταρίτιδα μπορεί να εμφανιστεί και σε γυναίκες με φυσιολογικό βάρος σώματος. Σίγουρα, όμως, τα περιττά κιλά και η συσσώρευση λίπους ευνοούν την εμφάνιση της.


    Η κυτταρίτιδα δημιουργείται στο σώμα, όταν νερό και λίπος συσσωρεύονται στο δέρμα και τον υποδόριο ιστό και δημιουργείται η γνωστή όψη φλοιού πορτοκαλιού. Πέρα από την κακή αιμάτωση που μπορεί να προκαλεί την εμφάνιση της κυτταρίτιδας, άλλοι επιβαρυντικοί παράγοντες είναι το κάπνισμα, η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, οι ορμονικές διαταραχές, η κακή διατροφή, η κληρονομικότητα και η καθιστική ζωή.

    Πώς μπορούμε όμως να διαχειριστούμε έναν από τους βασικότερους παράγοντες εμφάνισης της κυτταρίτιδας που είναι το περιττό λίπος; 

    Μην αγνοείτε το πρωινό γεύμα
    Ένα ισορροπημένο πρωινό είναι πολύτιμο και πρέπει να περιλαμβάνει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίγα λιπαρά. Το να τρώμε, λοιπόν, ένα "σωστό" πρωινό, βοηθά το μεταβολισμό μας, μας δίνει τη δυνατότητα να κρατάμε σε ισορροπία το ζάχαρο μετά από τη νηστεία του ύπνου και γενικότερα, βοηθά σημαντικά στο "κάψιμο" του λίπους.

    Διαχείριση του σακχάρου 
    Για να κάψουμε το περιττό λίπος, πρέπει να ελέγχουμε τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα μας. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, καταναλώνοντας περισσότερες πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και καλά λιπαρά, καθ όλη τη διάρκεια της ημέρας και μάλιστα, κάθε 2-3 ώρες. Ένας ιδανικός σχεδιασμός διαιτολογίου είναι ο ακόλουθος.
    08:00 πρωινό
    11:00 σνακ
    14:00 μεσημεριανό
    17:00 σνακ
    21:00 βραδινό
    22:30 μικρό σνακ

    Ο παραπάνω προγραμματισμός σίγουρα θα συντελέσει στη μείωση του λίπους, με την προϋπόθεση όμως, ότι είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τον αριθμό των θερμίδων που καταναλώνουμε συνολικά την ημέρα. Ακόμη, να αναφέρω ότι το τελευταίο γεύμα της ημέρας πρέπει να καταναλώνεται 2 ώρες πριν τον ύπνο. Λαμβάνοντας αυτό ως δεδομένο οι  ώρες των γευμάτων τροποποιούνται ανάλογα με το πρόγραμμα του καθενός.

    Υπολογίζουμε τις θερμίδες
    Η επιθυμία όλων είναι να τρώνε όσο περισσότερο γίνεται, αλλά να μην παχαίνουν. Το ιδανικό είναι, η επίτευξη απώλειας μισού με ένα κιλό λίπους την εβδομάδα, καταναλώνοντας επαρκή αριθμό θερμίδων και θρεπτικών συστατικών. Αν, όμως, προσπαθήσουμε να επιταχύνουμε τη συγκεκριμένη διαδικασία και να μειώσουμε τις θερμίδες στις 800 με 900, το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να σαμποτάρουμε τις προσπάθειές μας. Μάλιστα, στην περίπτωση που προσπαθήσουμε να χάσουμε περισσότερο από 1 κιλό λίπους την εβδομάδα, υπάρχει κίνδυνος απώλειας μυϊκού ιστού και χαλάρωσης του δέρματος.

    Σωστή αναλογία μακροθρεπτικών συστατικών
    Δεν πρέπει μόνο να μειώνουμε τις θερμίδες, αλλά και να εμπλουτίζουμε τη δίαιτα με πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και καλά λιπαρά. Η σωστή αναλογία πρωτεΐνης, υδατάνθρακα και λιπών είναι εξίσου σημαντική, αφού βοηθά στη σταθεροποίηση του σακχάρου. 
    Αναλυτικότερα: Οι υδατάνθρακες είναι απαραίτητοι για τον οργανισμό και όχι εχθροί του, αφού είναι η σημαντικότερη πηγή ενέργειας. Το κλειδί της επιτυχίας όμως, βρίσκεται στην ποσότητα που καταναλώνουμε. Οι πρωτεΐνες από τη μεριά τους, παίζουν πρωταρχικό ρόλο στη δημιουργία και τη διατήρηση του μυϊκού ιστού, ενώ, τα λιπαρά εξισορροπούν τα επίπεδα των ορμονών κλπ.

    Αλλάξτε τη διατροφή σας, προσαρμόζοντάς τη στο μεσογειακό πρότυπο
    Φρούτα, λαχανικά, όσπρια, σιτηρά ολικής άλεσης, ψάρια και λευκό κρέας πρέπει να κυριαρχούν στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιό σας. Το νερό είναι η καλύτερη επιλογή για την ενυδάτωσή σας. Πιείτε επαρκείς ποσότητες νερού που θα βοηθήσουν στην απομάκρυνση των τοξινών από το σώμα και θα σας "γλιτώσουν" από την κατανάλωση ζαχαρούχων αναψυκτικών σε μια "στιγμή αδυναμίας". Για να ενισχύσετε την αποτοξίνωση του σώματος επιλέξτε φρούτα με πολλά αντιοξειδωτικά. Τέτοια φρούτα είναι τα μούρα, τα σμέουρα, οι φράουλες, τα μύρτιλλα, τα βατόμουρα κλπ. Επίσης, τρόφιμα που ενισχύουν την κυκλοφορία του αίματος είναι η μπανάνα και το μάνγκο.

    Ακόμη, μειώστε το κάπνισμα ή διακόψτε το, μειώστε την συχνότητα και την ποσότητα κατανάλωσης αλκοόλ και ξεκινήστε λίγο κολύμπι καθημερινά ή συστηματική άσκηση εβδομαδιαία που σίγουρα θα σας βοηθήσει. Μην πιστεύετε σε γρήγορες λύσεις και μαγικά προϊόντα, παρά μόνο στη δύναμη που έχετε να κάνετε αλλαγές. 

    Δοκιμάστε τες… σας ταιριάζει πιο πολύ ο νέος σας εαυτός! 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    09:07 26/07

    Η καλύτερη άσκηση για όσους αντιμετωπίζουν καρδιαγγειακά νοσήματα

    Η άσκηση μας κάνει καλό και το γνωρίζουμε. Τι ισχύει όμως όταν κάποιος πάσχει από ένα καρδιαγγειακό νόσημα;

    23:59 25/07

    Μήπως σας λείπει το (ίσως) πιο πολύτιμο ιχνοστοιχείο;

    Η λειτουργία του νευρικού συστήματος, η δύναμη των μυών και η υγεία του καρδιαγγειακού σχετίζονται όλα με το κάλιο στον οργανισμό σας.

    08:49 23/07

    Έρευνα: Μετάδοση SARS-COV-2 μέσα στην οικογένεια

    Νέα έρευνα για την ενδοοικογενειακή μετάδοση SARS-CoV-2 από παιδιά και εφήβους.

    08:48 23/07

    Σύνδρομο Sjögren: Επηρεάζει όλο το σώμα αλλά η διάγνωση είναι δύσκολη

    Η χρόνια κόπωση είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα συμπτώματα του Sjögren’s και διαφέρει σαφώς από τη συνηθισμένη κούραση.

    08:30 23/07

    Έγκριση νέου θεραπευτικού συνδυασμού για μεταστατικό ορθοκολικό καρκίνο

    Ο συνδυασμός nivolumab με ipilimumab αποτελεί το πρώτο σχήμα διπλής ανοσοθεραπείας που λαμβάνει έγκριση στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τον ορθοκολικό καρκίνο.

    10:54 22/07

    Μετεγχειρητική αποκατάσταση μετά την αντιμετώπιση κήλης

    Σε πόσο καιρό θα επιστρέψετε πλήρως στην καθημερινότητά σας;

    09:25 22/07

    Έχετε ουλές στο δέρμα σας; Πώς θα είναι λιγότερο εμφανείς;

    Οι ουλές μπορεί να οφείλονται σε έναν τραυματισμό, ένα χειρουργείο ή ακόμη και σοβαρή ακμή.

    08:39 22/07

    Ποιοι και πότε μένουν καραντίνα, εμβολιασμένοι και ανεμβολίαστοι στο ίδιο σπίτι

    Οι νέες οδηγίες του αμερικανικού φορέα CDC με μια γρήγορη ματιά.

    08:51 21/07

    Πάσχετε από κάποια ρευματική πάθηση; Να πώς θα ταξιδέψετε ευκολότερα

    Το καλοκαίρι έφτασε και μετά από ένα δύσκολο χειμώνα όλοι σκεφτόμαστε τις διακοπές. Πώς ένα χρόνιο νόσημα δεν θα γίνει εμπόδιο σε αυτές;

    08:51 21/07

    Εμβόλιο Johnson & Johnson: Αποτελεσματικό στις μεταλλάξεις 8 μήνες μετά τον εμβολιασμό

    Ακόμη και 8 μήνες μετά τον εμβολιασμό διατηρείται η ανοσία προς τον κορονοϊό από το εμβόλιο της Johnson & Johnson, σύμφωνα με νέα μικρή μελέτη.

    09:32 20/07

    Βιο-ομοειδή φάρμακα: Η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητά τους στο μικροσκόπιο

    Τα βιο-ομοειδή φάρμακα χρησιμοποιούνται ευρέως στη θεραπεία των ρευματικών παθήσεων.

    08:59 20/07

    Nωτιαία μυϊκή ατροφία: Εγκρίθηκε η πρώτη και μοναδική θεραπεία που λαμβάνεται στο σπίτι

    Η θεραπεία έχει εγκριθεί για χορήγηση σε ενήλικες ασθενείς, παιδιά και βρέφη ηλικίας από δύο μηνών και άνω.

    09:17 19/07

    Πρόληψη καρκίνου: Περνάει από το χέρι μας!

    Ποιες απλές αλλαγές στην καθημερινότητα συμβάλουν στην πρόληψη του καρκίνου διαφόρων μορφών.

    09:11 19/07

    Long COVID σε εφήβους και παιδιά: Είναι συχνή επιπλοκή;

    Νέα έρευνα για τα παρατεινόμενα συμπτώματα της νόσου COVID-19 σε παιδιά και εφήβους.

    13:28 18/07

    Οι υγιεινές συνήθειες της μητέρας επηρεάζουν την επιτυχία της εγκυμοσύνης

    Η παχυσαρκία, η σωματική δραστηριότητα, τα συμπληρώματα διατροφής και ο ύπνος μπορούν να επηρεάσουν την επιτυχία της κύησης.