Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 27-Μαϊ-2019 10:44

    3 καλές μορφές άσκησης - και πότε να τις αποφύγετε

    3 καλές μορφές άσκησης - και πότε να τις αποφύγετε
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τα οφέλη της άσκησης στον οργανισμό είναι πολλά και σημαντικά. Ωστόσο, κάποια μικρά ή μεγαλύτερα προβλήματα υγείας μπορεί να κάνουν απαγορευτική την επιλογή ενός τύπου προπόνησης. Δείτε εδώ ποια άσκηση ταιριάζει καλύτερα στο σώμα σας, ανάμεσα σε τρεις πολύ δημοφιλείς μορφές της. 

    Τρέξιμο

    Το τρέξιμο, είτε με τη μορφή jogging ή χαλαρό τρεξιματάκι, είτε με την έννοια της προπόνησης, με μεγαλύτερη ταχύτητα ή διάρκεια, είναι μια κλασική μορφής άσκησης.

    Τα οφέλη
    Το τρέξιμο είναι μια αεροβική άσκηση, ωθεί, δηλαδή, την καρδιά να λειτουργεί πιο έντονα και εκτός απ’ το σώμα "γυμνάζει" και το καρδιαγγειακό σύστημα. Είναι ιδανική για τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης και την απώλεια λίπους. Το τρέξιμο γυμνάζει κυρίως τα πόδια. Για να ενισχύσετε την γράμμωση και την απώλεια λίπους μπορείτε να παρεμβάλετε στο πρόγραμμά σας μερικά λεπτά ζωηρού βαδίσματος με μικρά βαράκια στα χέρια (1 – 1,5 κιλό), π.χ. για κάθε 5 λεπτά τρέξιμο 2 λεπτά βάδισμα με βαράκια.

    Αποφύγετέ το αν:
    Το τρέξιμο σε εξωτερικούς χώρους ή στο διάδρομο του γυμναστηρίου είναι μια άσκηση που μπορεί να επιδεινώσει τυχόν ενοχλήσεις σε επιβαρυμένες αρθρώσεις στα γόνατα ή τους αστραγάλους και στη μέση. Είναι επίσης απ’ τις ασκήσεις που καλό είναι να αποφεύγετε αν έχετε περιττά κιλά. Μπορείτε να το αντικαταστήσετε με ζωηρό περπάτημα που αποτελεί εξίσου αποτελεσματική καρδιαγγειακή άσκηση και δώστε μεγάλη προσοχή στην επιλογή των κατάλληλων αθλητικών παπουτσιών που θα απορροφούν τους κραδασμούς.

    Ποδήλατο

    Μπορεί η Αθήνα να μην είναι μια φιλική πόλη για τους ποδηλάτες, είναι όμως όλο και περισσότεροι αυτοί που επιλέγουν το ποδήλατο για τις κοντινές μετακινήσεις τους ή ως έναν εναλλακτικό τρόπο άσκησης για τις εξορμήσεις τους εκτός του κέντρου της πόλης.

    Τα οφέλη 
    Το ποδήλατο αποτελεί μια έντονη καρδιαγγειακή άσκηση, ειδικά αν γίνεται σε φυσικό χώρο, και γυμνάζει κυρίως τους μύες των ποδιών και λιγότερο τους κάτω κοιλιακούς. Μπορείτε να κάνετε ποδήλατο ακόμη κι αν έχετε περισσότερα κιλά απ’ το φυσιολογικό σας βάρος και αποτελεί μια πολύ καλή αεροβική άσκηση για το γυμναστήριο.

    Αποφύγετέ το αν:
    Το ποδήλατο σε εξωτερικούς χώρους μπορεί να επιβαρύνει τις αρθρώσεις των γονάτων και των ισχίων και αν έχετε ευαισθησία να σας δημιουργήσει πόνους χαμηλά στη μέση. Η άσκηση είναι πιο ελεγχόμενη και ασφαλέστερη στο στατικό ποδήλατο που μπορείτε να χρησιμοποιείτε στο γυμναστήριο ή στο σπίτι σας.

    Κολύμπι

    Στη θάλασσα ή στην πισίνα, το κολύμπι είναι μια πολύ καλή άσκηση για όλο το σώμα και για όλους τους σωματότυπους.

    Τα οφέλη:
    Η κολύμβηση είναι μια πολύ καλή επιλογή άσκησης αν έχετε προβλήματα και ενοχλήσεις με τις αρθρώσεις ή με τη μέση σας καθώς η άνωση του νερού εξουδετερώνει το βάρος του σώματος και σας βοηθά να ασκηθείτε χωρίς επιπλέον επιβάρυνση. Πρόκειται για μια καρδιαγγειακή, αεροβική άσκηση που τονώνει όλους τους μύες του σώματος και βοηθά στην απώλεια βάρους.

    Αποφύγετέ το αν:
    Αν επιλέξετε κολυμβητήριο καλό είναι να βρείτε κάποιο που δεν θα χρησιμοποιεί χλώριο αλλά όζον, το οποίο θεωρείται πιο υγιεινό και δεν επιβαρύνει ανθρώπους με αναπνευστικά προβλήματα. Αν υποφέρετε από άσθμα ή άλλο αναπνευστικό πρόβλημα η μυρωδιά του χλωρίου σε ένα κλειστό κολυμβητήριο είναι πιθανό να σας δημιουργήσει ενοχλήσεις. Από τις λίγες περιπτώσεις που το κολύμπι δεν ενδείκνυται ως τακτική μορφή άσκησης είναι αν έχετε λόρδωση στη μέση σας, αν δηλαδή καμπυλώνουν περισσότερο απ’ το φυσιολογικό οι τελευταίοι σπόνδυλοι της σπονδυλικής σας στήλης. Σε αυτή την περίπτωση καλό είναι να προτιμήσετε ένα είδος άσκησης που δεν θα ενισχύει την επιπλέον καμπύλη της μέσης σας ώστε να αποφύγετε τυχόν ενοχλήσεις και πόνους.
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ