Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 25-Απρ-2019 23:00

    Συμβουλές για πασχαλινό τραπέζι - χωρίς "παρατράγουδα"

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου


    Η νηστεία θεωρείται ως μία πιθανή μη φαρμακολογική παρέμβαση για τη βελτίωση της υγείας και την προαγωγή της μακροζωίας και ως τέτοια έχει αποτελέσει αντικείμενο επιστημονικών ερευνών. "Κατά τη διάρκεια των ελληνορθόδοξων χριστιανικών περιόδων νηστείας μειώνονται οι ημερήσιες προσλήψεις πρωτεϊνών, λιπών, κορεσμένων λιπαρών, trans-λιπαρών οξέων, ριβοφλαβίνης και ασβεστίου με αποτέλεσμα τη μείωση της χοληστερόλης, την απελευθέρωση του οργανισμού από ζωικές τοξίνες, την ομαλοποίηση μεταβολικών παραμέτρων. Οι μελέτες για τις ευεργετικές επιδράσεις της νηστείας συνεχίζονται με δεδομένο ότι ο διαλείπον περιορισμός της πρωτεΐνης σε πειραματόζωα αυξάνει τη μέγιστη διάρκεια ζωής τους κατά περίπου 20%, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την διεξαγωγή μεγαλύτερων μακροχρόνιων μελετών που να αφορούν παραμέτρους επιβίωσης σε ανθρώπους", επισημαίνει η ειδική παθολόγος Αναστασία Μοσχοβάκη

    Μέρες γιορτής χωρίς προβλήματα υγείας
    Όπως επισημαίνει η γιατρός, σύμφωνα με στατιστικές μελέτες, ενώ τα παθολογικά προβλήματα υγείας στον ελληνικό πληθυσμό παρουσιάζουν σαφή κάμψη κατά την διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας συγκριτικά με αντίστοιχες εβδομάδες της εαρινής περιόδου, συνολικά κατά την διάρκεια της εορταστικής περιόδου του Πάσχα εμφανίζονται αυξημένα. "Η παρατεταμένη νηστεία σε συνδυασμό με την απότομη πολυφαγία που ακολουθεί είναι η κυριότερη αιτία του φαινομένου. Απλά συμπτώματα όπως βαρύ κεφάλι, ξινίλα, φούσκωμα, πόνοι στομάχου, διάρροια, συχνουρία, μπορεί να εμφανιστούν και είναι συνήθη. Ενίοτε ωστόσο ενδέχεται να πυροδοτηθούν σοβαρότερες καταστάσεις όπως κρίσεις χολοκυστίτιδας, παγκρεατίτιδα, ηπατίτιδα που χαλάνε τη γιορτινή διάθεση αυτών των ημερών". 

    Πώς θα αποφύγετε τις ενοχλήσεις υγείας στο πασχαλινό τραπέζι 

    • Όχι νερό κατά την διάρκεια των γευμάτων και συνετή χρήση αλκοόλ (κάτω από τρία ποτά ημερησίως εάν είστε άνδρας κάτω από 65 ετών και δύο ποτά εάν είστε γυναίκα ή άνω από 65 ετών, εφόσον δεν ακολουθεί οδήγηση)
    • Μην καταναλώνετε αλκοόλ εάν είστε υπό φαρμακευτική αγωγή
    • Μασάτε καλά τις τροφές και αποφεύγετε να τρώτε γρήγορα
    • Λιγότερα λιπαρά και μπαχαρικά κατά την παρασκευή των φαγητών
    • Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση καφέ, τσαγιού και προϊόντων που περιέχουν καφεΐνη με το αλκοόλ
    • Μην πίνετε αλκοολούχα ποτά με άδειο στομάχι
    • Μην καταναλώνετε αμφιβόλου ποιότητας αλκοολούχα ποτά 
    • Να καταναλώνετε ένα είδος ποτού και να μην  αναμιγνύετε τα ποτά μεταξύ τους.
    • Συνιστάται καλό πλύσιμο τροφίμων χεριών
    • Τα τρόφιμα πρέπει να συντηρούνται στο ψυγείο και δεν πρέπει να μένουν πάνω από δίωρο κρύα στο τραπέζι
    • Τα σερβίτσια που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή των ωμών τροφίμων πρέπει να πλένονται με ζεστό νερό και σαπούνι πριν χρησιμοποιηθούν για την βρώση των μαγειρευμένων τροφίμων
    • Μετά τη νηστεία πρέπει σταδιακά να εντάξετε το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα στην καθημερινότητά σας.
    •  

    Τι να φάμε το Μ. Σάββατο και την Κυριακή του Πάσχα 
    Το Μεγάλο Σάββατο, να αποφύγετε να μείνετε νηστικοί αναμένοντας το γεγονός της Ανάστασης. Εάν νηστεύετε φάτε κανονικά τα νηστίσιμά σας γεύματα.
    Το βράδυ της Ανάστασης φάτε μόνο παραδοσιακή μαγειρίτσα ή το οικογενειακό γεύμα με κρέας που συνηθίζετε και αφήστε το γλυκό για την επομένη. Μετά το αναστάσιμο δείπνο μην κοιμηθείτε άμεσα αλλά δώστε στο στομάχι σας την ευκαιρία να επιτελέσει το πρώτο τμήμα της χώνεψης ξαπλώνοντας μετά την πάροδο πενήντα λεπτών. 

    Κατά την επομένη της Ανάστασης έχετε όλο τον χρόνο στην διάθεσή σας να δοκιμάσετε σταδιακά τα εορταστικά εδέσματα σε μικρά και συχνά γεύματα ανά τετράωρο. Να διακόπτετε  το φαγητό σας άμεσα μόλις πάψετε να πεινάτε.

    Τέλος, εάν πάσχετε από διαβήτη πιθανώς να χρειαστεί τροποποίηση της δοσολογίας των φαρμάκων (π.χ. ινσουλίνη) και συμπληρωματικές οδηγίες από το γιατρό σας. Εάν έχετε υπέρταση ή καρδιολογικά προβλήματα καλό είναι να  αποφύγετε να βάλετε συμπληρωματικά αλάτι στο φαγητό σας. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    12:12 13/12

    Τι είναι οι εναλλακτικοί παιδότοποι και γιατί ξεχωρίζουν;

    Ο χώρος όπου παίζουν και διασκεδάζουν τα παιδιά πρέπει να τους προσφέρει πολλά και διαφορετικά ερεθίσματα.

    11:29 13/12

    Ολιστική αντιμετώπιση του διαβήτη στο νέο Διαβητολογικό Κέντρο στο Metropolitan

    Ένα σύγχρονο κέντρο, εξοπλισμένο με την αιχμή της τεχνολογίας και με το πλέον καταρτισμένο προσωπικό στο Νοσοκομείο Metropolitan από την 1η Δεκεμβρίου.

    11:29 13/12

    Χριστίνα Φλαμπούρη: Μια ανάσα πριν την ολοκλήρωση του 7 Summits

    Το απόλυτο ορειβατικό project ετοιμάζεται να ολοκληρώσει η Ελληνίδα αλπινίστρια.

    11:28 13/12

    Η κοινωνική πρωτοβουλία του ΣΦΕΕ "προΣfΕΕρουμε" συνεχίζεται

    Στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του ΣΦΕΕ, η κοινωνική πρωτοβουλία "προΣfΕΕρουμε" συνεχίζει με επόμενο σταθμό αλληλεγγύης την Κομοτηνή.

    09:30 12/12

    Δύο νέες εγκρίσεις πήρε το pembrolizumab για τον καρκίνο κεφαλής και τραχήλου

    Η έγκριση βασίστηκε στο σημαντικό όφελος στη συνολική επιβίωση που διαπιστώθηκε στη κλινική μελέτη Φάσης ΙΙΙ, KEYNOTE-048.

    09:28 12/12

    Τι είναι η φαρμακογονιδιωματική και ποιες οι εφαρμογές της στην υγεία;

    Η φαρμακογονιδιωματική, ένας νέος και πολλά υποσχόμενος κλάδος, με σημαντικές προεκτάσεις σε πολλές ιατρικές ειδικότητες, όπως καρδιολογία, ογκολογία, ψυχιατρική.

    23:59 11/12

    Γιατί στις γιορτές "επιτρέπεται" να φάμε περισσότερο απ' όσο νομίζουμε;

    Η διαιτολόγος ξεκαθαρίζει τις παρανοήσεις και μας δίνει tips για να μην πάρουμε κιλά και να μην αγχωθούμε τώρα στις γιορτές.

    12:27 11/12

    Δείπνο στο σκοτάδι - Η ζωή μέσα από τα "μάτια" ενός ανθρώπου με τυφλότητα

    Η δημοσιογράφος υγείας Ελένη Δασκαλάκη, βίωσε και μεταφέρει την εμπειρία ενός δείπνου στο σκοτάδι σε μια προσπάθεια να "μπούμε" στα παπούτσια ενός τυφλού ανθρώπου.

    08:52 11/12

    Γιατί είναι απαραίτητο να "σπάμε" τη δίαιτα; Και ποιο είναι το υγιεινό junk food;

    Ένας πολύ σημαντικός λόγος για να μην είμαστε τόσο αυστηροί με τον εαυτό μας και ιδέες για υγιεινά και απολαυστικά πιάτα.

    08:50 11/12

    Η Advanced Hair Clinics βραβεύεται ως International Hair Clinic of the Year για τρίτη φορά

    Μια ακόμη μεγάλη διάκριση για την Ελλάδα και τον Ιατρικό Τουρισμό εξασφάλισε η εξειδικευμένη κλινική μεταμόσχευσης μαλλιών Advanced Hair Clinics.

    08:41 11/12

    Σημαντικές οι ευκαιρίες συνεργασίας ελληνικών επιχειρήσεων με το CERN

    Εκδήλωση Μεταφοράς Τεχνογνωσίας CERN του Επιστημονικού Πάρκου Πατρών.

    07:54 11/12

    Η δέσμευση της L' Oreal για το βιώσιμο μέλλον της ομορφιάς

    Το πρωτοπόρο πρόγραμμα βιωσιμότητας της εταιρείας παρουσιάστηκε στα προσφάτως ανακαινισμένα γραφεία της L’Oréal Hellas, με βελτιωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

    09:12 10/12

    Συνεχίζει να μειώνεται ο πληθυσμός από το 2011 έως σήμερα

    Η γήρανση του πληθυσμού και η βραδεία ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού επιβραδύνουν το ΑΕΠ και όχι μόνο.

    09:01 10/12

    Πότε η τριχόπτωση πρέπει να σε απασχολήσει;

    Το 85% των ανδρών αντιμετωπίζει πρόβλημα τριχόπτωσης. Σε αρκετούς μάλιστα το πρόβλημα ξεκινάει από την ηλικία των 20 ετών. Μην περιμένεις για να δράσεις!

    08:57 10/12

    Τι είναι η αιμορροφιλία, η νόσος που πλήττει τα αγόρια

    Μια πρωτότυπη εκστρατεία ενημέρωσης για την αιμορροφιλία από τη Roche Hellas που βοηθά παιδιά και ενήλικες στην καλύτερη διαχείριση της νόσου.

    07:33 10/12

    Βρεφικοί κολικοί: "Ήρεμη κοιλίτσα" και "ήρεμοι γονείς"!

    Τα Almora PLUS® Baby Drops εξασφαλίζουν ανακούφιση του μωρού από τους κολικούς.