Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 25-Απρ-2019 23:00

    Συμβουλές για πασχαλινό τραπέζι - χωρίς "παρατράγουδα"

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου


    Η νηστεία θεωρείται ως μία πιθανή μη φαρμακολογική παρέμβαση για τη βελτίωση της υγείας και την προαγωγή της μακροζωίας και ως τέτοια έχει αποτελέσει αντικείμενο επιστημονικών ερευνών. "Κατά τη διάρκεια των ελληνορθόδοξων χριστιανικών περιόδων νηστείας μειώνονται οι ημερήσιες προσλήψεις πρωτεϊνών, λιπών, κορεσμένων λιπαρών, trans-λιπαρών οξέων, ριβοφλαβίνης και ασβεστίου με αποτέλεσμα τη μείωση της χοληστερόλης, την απελευθέρωση του οργανισμού από ζωικές τοξίνες, την ομαλοποίηση μεταβολικών παραμέτρων. Οι μελέτες για τις ευεργετικές επιδράσεις της νηστείας συνεχίζονται με δεδομένο ότι ο διαλείπον περιορισμός της πρωτεΐνης σε πειραματόζωα αυξάνει τη μέγιστη διάρκεια ζωής τους κατά περίπου 20%, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την διεξαγωγή μεγαλύτερων μακροχρόνιων μελετών που να αφορούν παραμέτρους επιβίωσης σε ανθρώπους", επισημαίνει η ειδική παθολόγος Αναστασία Μοσχοβάκη

    Μέρες γιορτής χωρίς προβλήματα υγείας
    Όπως επισημαίνει η γιατρός, σύμφωνα με στατιστικές μελέτες, ενώ τα παθολογικά προβλήματα υγείας στον ελληνικό πληθυσμό παρουσιάζουν σαφή κάμψη κατά την διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας συγκριτικά με αντίστοιχες εβδομάδες της εαρινής περιόδου, συνολικά κατά την διάρκεια της εορταστικής περιόδου του Πάσχα εμφανίζονται αυξημένα. "Η παρατεταμένη νηστεία σε συνδυασμό με την απότομη πολυφαγία που ακολουθεί είναι η κυριότερη αιτία του φαινομένου. Απλά συμπτώματα όπως βαρύ κεφάλι, ξινίλα, φούσκωμα, πόνοι στομάχου, διάρροια, συχνουρία, μπορεί να εμφανιστούν και είναι συνήθη. Ενίοτε ωστόσο ενδέχεται να πυροδοτηθούν σοβαρότερες καταστάσεις όπως κρίσεις χολοκυστίτιδας, παγκρεατίτιδα, ηπατίτιδα που χαλάνε τη γιορτινή διάθεση αυτών των ημερών". 

    Πώς θα αποφύγετε τις ενοχλήσεις υγείας στο πασχαλινό τραπέζι 

    • Όχι νερό κατά την διάρκεια των γευμάτων και συνετή χρήση αλκοόλ (κάτω από τρία ποτά ημερησίως εάν είστε άνδρας κάτω από 65 ετών και δύο ποτά εάν είστε γυναίκα ή άνω από 65 ετών, εφόσον δεν ακολουθεί οδήγηση)
    • Μην καταναλώνετε αλκοόλ εάν είστε υπό φαρμακευτική αγωγή
    • Μασάτε καλά τις τροφές και αποφεύγετε να τρώτε γρήγορα
    • Λιγότερα λιπαρά και μπαχαρικά κατά την παρασκευή των φαγητών
    • Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση καφέ, τσαγιού και προϊόντων που περιέχουν καφεΐνη με το αλκοόλ
    • Μην πίνετε αλκοολούχα ποτά με άδειο στομάχι
    • Μην καταναλώνετε αμφιβόλου ποιότητας αλκοολούχα ποτά 
    • Να καταναλώνετε ένα είδος ποτού και να μην  αναμιγνύετε τα ποτά μεταξύ τους.
    • Συνιστάται καλό πλύσιμο τροφίμων χεριών
    • Τα τρόφιμα πρέπει να συντηρούνται στο ψυγείο και δεν πρέπει να μένουν πάνω από δίωρο κρύα στο τραπέζι
    • Τα σερβίτσια που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή των ωμών τροφίμων πρέπει να πλένονται με ζεστό νερό και σαπούνι πριν χρησιμοποιηθούν για την βρώση των μαγειρευμένων τροφίμων
    • Μετά τη νηστεία πρέπει σταδιακά να εντάξετε το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα στην καθημερινότητά σας.
    •  

    Τι να φάμε το Μ. Σάββατο και την Κυριακή του Πάσχα 
    Το Μεγάλο Σάββατο, να αποφύγετε να μείνετε νηστικοί αναμένοντας το γεγονός της Ανάστασης. Εάν νηστεύετε φάτε κανονικά τα νηστίσιμά σας γεύματα.
    Το βράδυ της Ανάστασης φάτε μόνο παραδοσιακή μαγειρίτσα ή το οικογενειακό γεύμα με κρέας που συνηθίζετε και αφήστε το γλυκό για την επομένη. Μετά το αναστάσιμο δείπνο μην κοιμηθείτε άμεσα αλλά δώστε στο στομάχι σας την ευκαιρία να επιτελέσει το πρώτο τμήμα της χώνεψης ξαπλώνοντας μετά την πάροδο πενήντα λεπτών. 

    Κατά την επομένη της Ανάστασης έχετε όλο τον χρόνο στην διάθεσή σας να δοκιμάσετε σταδιακά τα εορταστικά εδέσματα σε μικρά και συχνά γεύματα ανά τετράωρο. Να διακόπτετε  το φαγητό σας άμεσα μόλις πάψετε να πεινάτε.

    Τέλος, εάν πάσχετε από διαβήτη πιθανώς να χρειαστεί τροποποίηση της δοσολογίας των φαρμάκων (π.χ. ινσουλίνη) και συμπληρωματικές οδηγίες από το γιατρό σας. Εάν έχετε υπέρταση ή καρδιολογικά προβλήματα καλό είναι να  αποφύγετε να βάλετε συμπληρωματικά αλάτι στο φαγητό σας. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ