Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 10-Απρ-2019 11:00

    Μαθησιακές δυσκολίες: Πώς λειτουργεί η μέθοδος Πο.Με.Αδ.

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Για πολλά χρόνια, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και συμπεριφορικές διαταραχές απορρίπτονταν και στιγματίζονταν σε μια ηλικία που έχουν ανάγκη κατανόησης, ενθάρρυνσης, συναισθηματικής συμπαράστασης και Ιώβειας υπομονής. Οι τακτικές αυτές προκάλεσαν και οδήγησαν τους εμπνευστές της Πολυαισθητηριακής μεθόδου Αδαμοπούλου - Πο.Με.Αδ.,  να ερευνήσουν, για σαράντα και πλέον χρόνια, στο ιδιωτικό σχολείο τους στην Ηλιούπολη Αττικής και να επινοήσουν μεθόδους αντιμετώπισης των δυσκολιών αυτών. 

    Απώτερος σκοπός τους, όπως επισημαίνουν, ήταν να ψάξουν και να βρουν γιατί τα παιδιά που απέρριπτε το εκπαιδευτικό σύστημα με την αιτιολογία "δεν παίρνουν τα γράμματα" πετύχαιναν στον επαγγελματικό και επιχειρησιακό τομέα.

    Τα τελευταία χρόνια δεν  απορρίπτονται πια τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Ακόμη όμως στιγματίζονται, σημειώνουν.  Κατά συνέπεια, δεν αποκτούν δεξιότητες φωνηματικής αποκωδικοποίησης και γραφηματικής ανακωδικοποίησης, με αποτέλεσμα να εμφανίζουν δυσλεξικές συμπεριφορές πάσης μορφής. 

    Δια της ορθής αξιοποίησης της Πο.Με.Αδ.,  που αφορά παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού, επιτυγχάνεται όπως εξηγούν οι εμπνευστές της μεθόδου, κυρίως η απόκτηση δεξιοτήτων ορθής μετατροπής του ακουστικού λόγου σε οπτικό (ορθή γραφή - ανάγνωση), με τη λιγότερη σπατάλη νοητικής ενέργειας. 

    Έτσι προλαμβάνονται και καταστέλλονται τυχόν δυσλεξικές συμπεριφορές. Παρόμοιες καινοτομίες αξιοποιούνται και για τη διδασκαλία της διεθνούς γλώσσας των μαθηματικών.

    Στην έρευνα συμμετείχαν ενεργά και οι μαθητές με την αξιοποίηση των μαθησιακών - γνωστικών προβληματισμών τους, δικαίωμα το οποίο λείπει και σήμερα απ' τα σχολεία.

    Πρόκειται, λοιπόν, για μια μέθοδο που υποστηρίζει όλα τα παιδιά για την κατάκτηση της ορθογνωσίας, προλαμβάνει τη δυσλεξία και καταστέλλει τυχόν μαθησιακές δυσκολίες.

    Απευθύνεται και σε ξενόγλωσσους που ενδιαφέρονται να μάθουν την ελληνική γλώσσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

    Την έρευνα παρακολούθησαν και αξιολόγησαν από το ξεκίνημά της οι καθ' ύλην αρμόδιοι επιθεωρητές και σχολικοί σύμβουλοι:

    Ενδεικτικά: Ο σχολικός σύμβουλος Π. Παπαθεοδώρου,  γράφει μεταξύ άλλων στην έκθεσή του: "Τα θετικά αποτελέσματα της έρευνας, οι καινοτομίες και οι υποδείξεις των συγγραφέων αξίζουν να τύχουν της προσοχής γονέων και εκπαιδευτικών και θα ήταν τραγικό λάθος αν οι υπεύθυνοι της πολιτείας στον τομέα της Παιδείας μένουν αδιάφοροι μπροστά σ’ αυτή την παιδαγωγική επανάσταση".

    Ο κ. Σ. Κοτρωνάκης, σχολικός σύμβουλος, ειδικευμένος σε θέματα υποστήριξης παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες- δυσλεξία, γράφει: "...Η νέα κατάκτηση, χωρίς να ακολουθεί καμία πεπατημένη προχωρεί ανεπηρέαστη και αυτόνομη, ανοίγοντας νέους δρόμους στην επιστήμη και φωτίζοντας άγνωστες, ανέγγιχτες πτυχές της παιδικής ψυχής. Ελπίζω αυτοί που κινούν τα νήματα της παιδείας αλλά και αυτοί που τη διακονούν να σκύψουν με ιδιαίτερη προσοχή και περίσκεψη σ’ αυτήν την κατάκτηση, να την αξιολογήσουν αντικειμενικά και να την αξιοποιήσουν σοβαρά και υπεύθυνα..."

    Η κ. Στ. Θεοχαρίδου, ειδική παιδαγωγός, εφαρμόζοντας πιλοτικά τη μέθοδο,  κάνει λόγο για  εντυπωσιακά αποτελέσματα και τη χαρακτηρίζει πρωτοποριακή.

    Η μέθοδος έχει παρουσιαστεί σε συνέδρια στην Ελλάδα, στην Κύπρο και στις Βρυξέλες. Έχει εγκριθεί από τα υπουργεία παιδείας Ελλάδας και Κύπρου για τα νηπιαγωγεία και εφαρμόζεται σε κέντρα υποστήριξης παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ