Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 26-Μαρ-2019 10:47

    Σύνδρομο εαρινής κόπωσης: Γιατί συμβαίνει και πώς θα το αποφύγετε

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου


    Αν νιώθετε χωρίς λόγο κουρασμένοι ίσως σας έχει επηρεάσει το σύνδρομο εαρινής κόπωσης. "Τα συμπτώματα της κόπωσης κατά την άνοιξη εκδηλώνονται ως ατονία, δυσκολία συγκέντρωσης, εύκολη κούραση κατά τη μυϊκή ή πνευματική δραστηριότητα ή παροδική επιδείνωση των συμπτωμάτων σε χρόνιους πάσχοντες από σύνδρομα κόπωσης" εξηγεί η Αναστασία Μοσχοβάκη, ειδική παθολόγος. 

    Η εαρινή κόπωση εμφανίζεται συνήθως κατά τους μήνες Μάρτιο – Απρίλιο και συνήθως διαρκεί μερικές ημέρες ή εβδομάδες. Φέτος φαίνεται πιο πιθανό να μας επηρεάσει η κόπωση της άνοιξης, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια. Πώς το εξηγεί αυτό η γιατρός; 

    •  
    • - Η μικρή ηλιοφάνεια που είχαμε κατά το τρέχον έτος με έντονο ψύχος  και μειωμένη παραγωγή βιταμίνης D συγκριτικά με ηπιότερους χειμώνες κατά το παρελθόν.
    •  
    • - H υψηλή μολυσματικότητα της γρίπης και τα υψηλά ποσοστά νόσησης από αυτήν κατά το χειμώνα με αποτέλεσμα την αυξημένη παραγωγή ιντερφερονών, κινητοποίηση του σπλήνα, κινητοποίηση κυτταροτοξικών λεμφοκυττάρων. Ορισμένες φορές κατά την έντονη αυτή κινητοποίηση συμβαίνουν δυσλειτουργίες, που συντελούν στην πυροδότηση επίμονης κόπωσης κατά την άνοιξη.
    •  
    • - Η πνευματική και ψυχική υπερκόπωση λόγω των αυξημένων εργασιακών και οικογενειακών υποχρεώσεων που απορρέουν από την οικονομική κρίση. 
    •  

    Πώς θα αντιμετωπίσετε την εαρινή κόπωση 

    • Η παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή που έχει ως βάση τα μη επεξεργασμένα φυτικά προϊόντα της Μεσογείου, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, τα πλήρη δημητριακά, το ψωμί ολικής άλεσης, το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο είναι το συνιστώμενο διατροφικό μοντέλο. 
    • Πείτε όχι σε αλλαντικά καπνιστά τρόφιμα και fast food, μαγειρεύετε με εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, αποφύγετε συντηρητικά και πρόσθετα τροφίμων. 
    • Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση γλυκών.
    • Ελαττώστε τους καφέδες και την κατανάλωση αλκοόλ.
    • Πρέπει να αποφεύγετε, όσο γίνεται, την καθιστική ζωή.
    • Η καθημερινή βάδιση, ιδιαίτερα όταν γίνεται υπό το φυσικό φως του ήλιου έχει πολλές ευεργετικές δράσεις. Με την βάδιση σταθεροποιείται το νευροφυτικό και ορμονικό σύστημα, τονώνεται η κυκλοφορική επάρκεια ενώ η βιταμίνη D, η παραγωγή της οποίας επάγεται κατά την έκθεση στο ηλιακό φως έχει ευεργετικές επιδράσεις σε όλο το σώμα.
    • Πρέπει να αποφεύγετε τις απότομες αυξομειώσεις βάρους και τις μονομερείς δίαιτες.
    • Να έχετε επαρκή ύπνο και να αποφεύγετε το άγχος.
    • Η σταθερότητα στα ωράρια του ύπνου και των γευμάτων υποβοηθά την διαδικασία προσαρμογής του οργανισμού.
    • Αποφύγετε όσο σας είναι δυνατόν το κάπνισμα και την έκθεση σε ρύπους.
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    12:37 27/05

    Τεστ αντισωμάτων κορονοϊού από την Abbot στην Ελλάδα

    Η Abbott ανακοινώνει την άμεση διάθεση των εργαστηριακών τεστ ανίχνευσης αντισωμάτων του COVID-19 στην Ελλάδα, που φέρουν τη σήμανση CE.

    09:29 27/05

    Κάπνισμα: Οι πληρωμένες έρευνες, τα νοσήματα που προκαλεί και η anti-marketing εκστρατεία

    Για όλα τα παραπάνω μίλησαν πνευμονολόγοι με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος.

    09:29 27/05

    124 πιθανότητες για εμβόλιο για τον κορονοϊό

    Τα 124 έφθασαν τα υπό ανάπτυξη εμβόλια για τον κορονοϊό παγκοσμίως, με δέκα να προηγούνται. Στην κούρσα μπαίνει δυναμικά και η Merck.

    13:42 26/05

    Ερρίκος Ντυνάν: "Μένουμε ασφαλείς - Μένουμε υγιείς" με 50% έκπτωση σε όλα τα check up

    Μετά τη δίμηνη καραντίνα για το σύνολο σχεδόν της ελληνικής κοινωνίας, το Ερρίκος Ντυνάν Hospital Center συμβάλει στο να γίνει πράξη σύνθημα "Μένουμε υγιείς".

    09:26 26/05

    Μονοκλωνικά αντισώματα έναντι του SARS-CoV-2: Όσα γνωρίζουμε

    Τα μονοκλωνικά αντισώματα χρησιμοποιούνται σήμερα για τη θεραπεία ποικίλων νοσημάτων, όπως το άσθμα, ο καρκίνος, η νόσος του Crohn και η ρευματοειδής αρθρίτιδα.

    09:20 26/05

    Μπορεί να συνδέεται το γονίδιο της άνοιας με τον κορονοϊό;

    Γονίδιο της άνοιας αυξάνει τον κίνδυνο για σοβαρή Covid-19, εύρημα που ρίχνει φως στους κινδύνους από κορονοϊό στους οίκους ευγηρίας.

    09:14 26/05

    Έγκριση για τη γονιδιακή θεραπεία για τη νωτιαία μυϊκή ατροφία στην Ευρώπη

    Η AveXis έλαβε έγκριση υπό όρους από την ΕΕ και ενεργοποιεί το πρόγραμμα "Από την Πρώτη Ημέρα" για άμεση πρόσβαση στη μόνη γονιδιακή θεραπεία για την (SMA).

    10:11 25/05

    Φάρμακο για τον κορονοϊό: Αυτά είναι τα "βήματα" για να υπάρξει

    Τη στρατηγική για την ταχεία ανάπτυξη φαρμάκων εναντίον του SARS-CoV-2 συνοψίζουν οι καθηγητές Ευστάθιος Καστρίτης και Θάνος Δημόπουλος.

    09:51 25/05

    Δέκα λόγοι που τα "διαβατήρια ανοσίας" είναι κακή ιδέα

    Μέσα σε ένα πλαίσιο ηθικής και ιατρικών ερωτήσεων που δεν έχουν απαντηθεί, τα διαβατήρια ανοσίας έχουν πολλά "κενά" στην εφαρμογή τους.

    23:59 24/05

    Μαγνήσιο: Το πιο πολύτιμο από τα μέταλλα

    Μπορεί να συζητάμε πολύ συχνότερα για τις βιταμίνες, τα μέταλλα όμως είναι κυριολεκτικά πολύτιμα για την υγεία μας. Και ένα είναι ακόμη πιο σημαντικό.

    10:17 22/05

    Επηρεάζει ο κορονοϊός και τον θυρεοειδή;

    Το πρώτο στον κόσμο περιστατικό θυρεοειδίτιδας μετά από λοίμωξη Covid-19.

    10:11 22/05

    Θα ψήσετε; Δοκιμάστε αυτές τις εύκολες και light σος για το κρέας

    Είτε κόκκινο είτε λευκό κρέας, οι παρακάτω εύκολες σος θα αναδείξουν την... μαγειρική σας τέχνη, χωρίς περιττά λιπαρά και θερμίδες.

    10:00 22/05

    Κορονοϊός: Δεν παρουσιάζουν μόνο τα παιδιά το σύνδρομο τύπου Καβασάκι

    Το μυστηριώδες φλεγμονώδες σύνδρομο τύπου Καβασάκι, λόγω Covid-19, δεν εμφανίζεται μόνο σε μικρά παιδιά αλλά και σε εικοσάρηδες.

    09:46 21/05

    Τι έχει αλλάξει στις επεμβάσεις θυρεοειδούς στην εποχή της πανδημίας του κορονοϊού

    Οι ημέρες της πανδημίας επηρέασαν τα πάντα. Η χειρουργική του θυρεοειδούς αυτές τις μέρες δεν μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.

    09:43 21/05

    Κάνετε άπνοιες όταν κοιμάστε; Μήπως φταίει η διατροφή σας;

    Η διατροφή μας μπορεί τελικά να επηρεάζει σε μεγαλύτερο βαθμό την υγεία μας αφού έχει αποδειχτεί η σχέση της με παθήσεις του αναπνευστικού.

    09:34 21/05

    6 απαραίτητα βήματα για την προστασία της υγείας μας βγαίνοντας από το lockdown

    Πόσο έτοιμοι είμαστε, πολίτες και πολιτεία, να υιοθετήσουμε συνήθειες και κανόνες που μπορούν να μας κρατήσουν ασφαλείς όσο διαρκεί η πανδημία;