Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 26-Μαρ-2019 10:47

    Σύνδρομο εαρινής κόπωσης: Γιατί συμβαίνει και πώς θα το αποφύγετε

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου


    Αν νιώθετε χωρίς λόγο κουρασμένοι ίσως σας έχει επηρεάσει το σύνδρομο εαρινής κόπωσης. "Τα συμπτώματα της κόπωσης κατά την άνοιξη εκδηλώνονται ως ατονία, δυσκολία συγκέντρωσης, εύκολη κούραση κατά τη μυϊκή ή πνευματική δραστηριότητα ή παροδική επιδείνωση των συμπτωμάτων σε χρόνιους πάσχοντες από σύνδρομα κόπωσης" εξηγεί η Αναστασία Μοσχοβάκη, ειδική παθολόγος. 

    Η εαρινή κόπωση εμφανίζεται συνήθως κατά τους μήνες Μάρτιο – Απρίλιο και συνήθως διαρκεί μερικές ημέρες ή εβδομάδες. Φέτος φαίνεται πιο πιθανό να μας επηρεάσει η κόπωση της άνοιξης, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια. Πώς το εξηγεί αυτό η γιατρός; 

    •  
    • - Η μικρή ηλιοφάνεια που είχαμε κατά το τρέχον έτος με έντονο ψύχος  και μειωμένη παραγωγή βιταμίνης D συγκριτικά με ηπιότερους χειμώνες κατά το παρελθόν.
    •  
    • - H υψηλή μολυσματικότητα της γρίπης και τα υψηλά ποσοστά νόσησης από αυτήν κατά το χειμώνα με αποτέλεσμα την αυξημένη παραγωγή ιντερφερονών, κινητοποίηση του σπλήνα, κινητοποίηση κυτταροτοξικών λεμφοκυττάρων. Ορισμένες φορές κατά την έντονη αυτή κινητοποίηση συμβαίνουν δυσλειτουργίες, που συντελούν στην πυροδότηση επίμονης κόπωσης κατά την άνοιξη.
    •  
    • - Η πνευματική και ψυχική υπερκόπωση λόγω των αυξημένων εργασιακών και οικογενειακών υποχρεώσεων που απορρέουν από την οικονομική κρίση. 
    •  

    Πώς θα αντιμετωπίσετε την εαρινή κόπωση 

    • Η παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή που έχει ως βάση τα μη επεξεργασμένα φυτικά προϊόντα της Μεσογείου, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, τα πλήρη δημητριακά, το ψωμί ολικής άλεσης, το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο είναι το συνιστώμενο διατροφικό μοντέλο. 
    • Πείτε όχι σε αλλαντικά καπνιστά τρόφιμα και fast food, μαγειρεύετε με εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, αποφύγετε συντηρητικά και πρόσθετα τροφίμων. 
    • Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση γλυκών.
    • Ελαττώστε τους καφέδες και την κατανάλωση αλκοόλ.
    • Πρέπει να αποφεύγετε, όσο γίνεται, την καθιστική ζωή.
    • Η καθημερινή βάδιση, ιδιαίτερα όταν γίνεται υπό το φυσικό φως του ήλιου έχει πολλές ευεργετικές δράσεις. Με την βάδιση σταθεροποιείται το νευροφυτικό και ορμονικό σύστημα, τονώνεται η κυκλοφορική επάρκεια ενώ η βιταμίνη D, η παραγωγή της οποίας επάγεται κατά την έκθεση στο ηλιακό φως έχει ευεργετικές επιδράσεις σε όλο το σώμα.
    • Πρέπει να αποφεύγετε τις απότομες αυξομειώσεις βάρους και τις μονομερείς δίαιτες.
    • Να έχετε επαρκή ύπνο και να αποφεύγετε το άγχος.
    • Η σταθερότητα στα ωράρια του ύπνου και των γευμάτων υποβοηθά την διαδικασία προσαρμογής του οργανισμού.
    • Αποφύγετε όσο σας είναι δυνατόν το κάπνισμα και την έκθεση σε ρύπους.
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ