Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 31-Αυγ-2020 23:59

    Τι είναι η λειτουργική προπόνηση και γιατί αξίζει να τη δοκιμάσετε

    Τι είναι η λειτουργική προπόνηση και γιατί αξίζει να τη δοκιμάσετε
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η λειτουργική προπόνηση αφορά ασκήσεις και κινήσεις που θα μας κάνουν δυνατότερους στην καθημερινή ζωή, στο άθλημά μας, στις απαιτήσεις της εργασίας μας κ.ο.κ. Αυτό επιτυγχάνεται με ασκήσεις όπου συμμετέχουν σχεδόν πάντα ο κορμός-πυρήνας του σώματός σου (κοιλιακοί, γλουτοί, μύες της μέσης) και, τις περισσότερες φορές, παραπάνω από μία αρθρώσεις. Για να γίνει πιο ξεκάθαρο, αναφερόμαστε σε ασκήσεις όπως τα καθίσματα, οι άρσεις, η σανίδα, οι προβολές και άλλες αμέτρητες ασκήσεις με το σωματικό μας βάρος ή και με επιπλέον εξωτερική επιβάρυνση από ελεύθερα βάρη ή λάστιχα. Και να ξεκαθαρίσουμε πως δεν αναφερόμαστε σε ασκήσεις σε μηχανήματα, που, για παράδειγμα, μπορεί να γυμνάζεις τα πόδια μας καθιστοί και ξαπλωμένοι.

    Έλεγχος του σώματος

    Έχει αποδειχτεί πως η λειτουργική προπόνηση βελτιώνει τη δύναμη των μελών του σώματός μας αλλά και του πυρήνα μας, καθώς και την ισορροπία, σε μεγαλύτερο βαθμό από τις μεμονωμένες ασκήσεις. Το σώμα μας έχει φτιαχτεί για να λειτουργεί και να κινείται ως ένα σύστημα, επομένως θα πρέπει να προπονείται ολιστικά και όχι μεμονωμένα. Με τη λειτουργική προπόνηση και την καλύτερη ισορροπία βελτιώνουμε επίσης και τη νευρομυϊκή μας συναρμογή, που μεταφράζεται σε αποφυγή τραυματισμών και αποκατάσταση από τραυματισμούς, ειδικά στις αρθρώσεις.

    Γυμναστική με συνείδηση

    Επιλέγοντας αυτό τον τρόπο άσκησης αλλά και έναν καλό προπονητή, σταδιακά κατανοούμε και αντιλαμβανόμαστε τον τρόπο που κινείται το σώμα μας. Συνειδητά λοιπόν, γνωρίζοντας πώς και γιατί, η γυμναστική και η ενεργοποίηση των μυών που μας στηρίζουν σε κάθε κίνηση γίνονται αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Ξέρουμε ακριβώς τι χρειάζεται να κάνουμε για να ανέβουμε τη σκάλα, να σηκώσουμε και να μεταφέρουμε τις σακούλες με τα ψώνια της ημέρας, να πάρουμε αγκαλιά το παιδί μας. 

    Το ασκησιολόγιο

    Το ασκησιολόγιο σε μια λειτουργική προπόνηση περιλαμβάνει κινήσεις και μοτίβα που βελτιώνουν φυσικά τη δύναμη και την αντοχή των μυών, αλλά δρουν αποτελεσματικά και στη μνήμη τους. Με το πέρασμα του χρόνου το σώμα και το μυϊκό μας σύστημα ανταποκρίνεται πιο άμεσα και πιο αποτελεσματικά στην προπόνηση και στην υπόλοιπη μέρα, προστατεύοντας και αντισταθμίζοντας τις πιέσεις που δέχονται η μέση, η πλάτη, τα ισχία μας στην καθημερινότητα.

    Διαβάστε περισσότερα για την άσκηση και τα οφέλη της στο Shape.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    17:59 03/08

    Πώς ο καπνός από τις πυρκαγιές επηρεάζει το σώμα και πώς μπορούμε να προστατευτούμε;

    Τι κάνει τον καπνό της πυρκαγιάς επικίνδυνο και ποιες είναι οι επιπτώσεις από την εισπνοή του;

    09:46 30/07

    Πόσες θερμίδες έχει ένα ποτήρι κρασί, η μπύρα και άλλα ποτά

    Ο αριθμός των θερμίδων σε ένα ποτήρι κρασί μπορεί να κυμαίνεται από 120 έως 165, ανάλογα με το είδος του.

    08:45 30/07

    Συστάσεις ΗΠΑ: Και οι εμβολιασμένοι ξανά με μάσκες

    Το Κέντρο Ελέγχου Νοσημάτων των ΗΠΑ συστήνει εκ νέου τη χρήση μασκών σε εσωτερικούς χώρους από τους εμβολιασμένους.

    23:59 29/07

    Έχετε επάρκεια σε μαγνήσιο; Έχετε σημαντικούς λόγοι για να παίρνετε αρκετό

    Το μαγνήσιο είναι το μέταλλο που μας θωρακίζει από το άγχος, την κατάθλιψη και την καρδιακή προσβολή.

    16:01 29/07

    Έρευνα ΙΣΑ: Το 68% εμπιστεύεται τα εμβόλια αλλά το 75% όσων δεν έχουν εμβολιαστεί δεν φοβούνται τον ιό

    Αποκαλυπτική έρευνα σχετικά με τη στάση των πολιτών για την πανδημία και τον εμβολιασμό.

    09:26 29/07

    Πώς θα προστατέψουμε τα παιδιά από τον καύσωνα

    Τα παιδιά είναι πιο ευάλωτα στις υψηλές θερμοκρασίες και είναι σημαντικό αυτές τις ζεστές ημέρες να έχουμε στο νου μας ορισμένες βασικές συμβουλές.

    09:23 29/07

    Συνάντηση Ένωσης Ασθενών Ελλάδας με τον Πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρείας Χειρουργικής Ογκολογίας

    Βασικό θέμα, οι προκλήσεις της πανδημίας για το υγειονομικό μας σύστημα και οι επιπτώσεις της στην έγκαιρη διάγνωση αλλά και τη θεραπευτική αντιμετώπιση των ασθενών με καρκίνο.

    23:59 28/07

    Αλλαγές στην εμμηνόπαυση: Όσα είναι σημαντικό να γνωρίζουμε

    Η εμμηνόπαυση στη γυναίκα είναι μια κατάσταση που φέρνει μαζί της πολλές αλλαγές, σωματικές και συναισθηματικές.

    09:30 28/07

    Γιατί κολλάνε κορονοϊό οι εμβολιασμένοι; Απαντά ο Γκίκας Μαγιορκίνης

    Οι λοιμώξεις στους εμβολιασμένους για SARS-CoV-2 και η επιστροφή στην κανονικότητα.

    09:25 28/07

    Βοηθάει το καρπούζι στην απώλεια βάρους και την αποτοξίνωση;

    Το καρπούζι είναι το κατεξοχήν καλοκαιρινό φρούτο και η συμβολή του στη διατροφή μας είναι μεγαλύτερη απ' όσο ίσως φανταζόμαστε.

    07:06 28/07

    Πρεσβεία Ουγγαρίας και ΗΕΡΑ Greece: Επιστημονικό forum για τις κοινωνικο-οικονομικές εξελίξεις στην "μετά-COVID" εποχή

    Απώτερος σκοπός της πρωτοβουλίας είναι η διερεύνηση μεθόδων αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας COVID-19, αλλά και των ευκαιριών που θα εμφανιστούν στην νέα εποχή.

    23:59 27/07

    Δεν χρειάζεται να φύγουμε για να κάνουμε "διακοπές"

    Η διακοπή από την καθημερινότητα, είτε ταξιδέψουμε είτε όχι είναι πολύτιμη για την ευεξία μας.

    09:44 27/07

    Νοσήσατε με κορονοϊό αλλά δεν έχετε κάνει τεστ: Τι ισχύει για το πιστοποιητικό νόσησης και το εμβόλιο

    Άγνωστος είναι ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν νοσήσει από ενδοοικογενειακή λοίμωξη χωρίς να έχουν κάνει το ανάλογο τεστ.

    09:12 27/07

    Έρευνα: Επηρεάζουν τα εμβόλια mRNA την ποιότητα του σπέρματος;

    Ένα μέρος της διστακτικότητας ορισμένων για τον εμβολιασμό οφείλεται στην ανησυχία για τυχόν μείωση της γονιμότητας από τα εμβόλια mRNA.

    09:07 26/07

    Η καλύτερη άσκηση για όσους αντιμετωπίζουν καρδιαγγειακά νοσήματα

    Η άσκηση μας κάνει καλό και το γνωρίζουμε. Τι ισχύει όμως όταν κάποιος πάσχει από ένα καρδιαγγειακό νόσημα;

    23:59 25/07

    Μήπως σας λείπει το (ίσως) πιο πολύτιμο ιχνοστοιχείο;

    Η λειτουργία του νευρικού συστήματος, η δύναμη των μυών και η υγεία του καρδιαγγειακού σχετίζονται όλα με το κάλιο στον οργανισμό σας.