Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 11-Δεκ-2019 23:59

    Γιατί στις γιορτές "επιτρέπεται" να φάμε περισσότερο απ' όσο νομίζουμε;

    Γιατί στις γιορτές "επιτρέπεται" να φάμε περισσότερο απ' όσο νομίζουμε;
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η κλινική διαιτολόγος - διατροφολόγος Δήμητρα Γλυνού μας δίνει μια διαφορετική προσέγγιση για το πώς δεν θα πάρουμε κιλά στις γιορτές. Με τις συμβουλές της θέτει τους βασικούς κανόνες της καλής διατροφής στις γιορτές και μας δίνει τα tips της ώστε να μην περιστρέφονται οι γιορτινές μέρες γύρω από θερμίδες, ζάχαρη και λιπαρά, αλλά υπάρχει να υπάρχει μέσα το μυαλό μας χώρος για τα πολύ σημαντικότερα πράγματα που αντιπροσωπεύουν. 

    Tips & tricks για να μην πάρουμε κιλά στις γιορτές

    Επιτρέπεται να φάμε περισσότερο απ’ όσο πιστεύουμε

    Η παράλειψη του πρωινού ή του μεσημεριανού με σκοπό τη μείωση των θερμίδων σε ένα βραδινό κάλεσμα δεν έχει κανένα θετικό αποτέλεσμα. Για την ακρίβεια, μπορεί να έχει το ακριβώς αντίθετο από το επιθυμητό. Η νωθρότητα και η κούραση όλης της ημέρας, εξαιτίας του χαμηλού σακχάρου στο αίμα, θα εκτονωθεί στο γιορτινό τραπέζι όπου θα νιώθουμε πλέον πως "έχουμε το πράσινο φως" για να φάμε ό,τι και όσο θέλουμε. Επιπλέον, ένα καλό πρωινό πριν το γεύμα ή ένα σνακ πριν το δείπνο θα μας βοηθήσει να φάμε πιο συνειδητά. Τέλος, μην ξεχνάμε πως η κατανάλωση σνακ ενδιάμεσα από τα κυρίως γεύματα συμβάλει στην ενίσχυση του μεταβολισμού. 

    Δεν υποτιμάμε την πρωτεΐνη

    Η προσθήκη άπαχης πρωτεΐνης σε όλα τα γεύματα σχετίζεται με αυξημένη αίσθηση κορεσμού ενώ είναι απαραίτητη για τη σύνθεση των βασικών αμινοξέων στο σώμα ώστε να λειτουργούν στο 100% όλα τα συστήματα του οργανισμού – ανάμεσά τους και ο μεταβολισμός. Στο γιορτινό τραπέζι σερβίρουμε στο πιάτο μας γαλοπούλα, ψητό χοιρινό ή άλλο είδος κρέατος αφαιρώντας απλά το ορατό λίπος. Στα υπόλοιπα γεύματα συμπεριλαμβάνουμε μια μορφή πρωτεΐνης στο πιάτο μας, ζωικής προέλευσης ή φυτικής όπως κινόα ή όσπρια.

    Τα λιπαρά επιτρέπονται

    Τα λιπαρά είναι απαραίτητα στην καθημερινή διατροφή καθώς προσφέρουν ενέργεια, συμβάλουν στην απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών Α, D, Ε και Κ, ενώ αυξάνουν το βαθμό κορεσμού. Αβοκάντο, ξηροί καρποί και ελαιόλαδο είναι από τα λιπαρά που σε μικρή καθημερινή κατανάλωση μας κάνουν καλό. Bonus: Ο συνδυασμός καλών λιπαρών με φυτικές ίνες (ντιπ γκουακαμόλε με κομμένα λαχανικά) έχει βρεθεί πως αυξάνει το βαθμό κορεσμού από τα λιπαρά. 

    Το μέγεθος μετράει

    Στο τραπέζι των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς ή σε ένα γιορτινό κάλεσμα, ας μην έχουμε στο μυαλό μας "απαγορεύσεις". Διαλέγουμε απλά μικρότερο πιάτο και το γεμίζουμε με μια μικρή ποσότητα απ’ οτιδήποτε στο τραπέζι θεωρούμε πως αξίζει δοκιμής! Ο εγκέφαλος συσχετίζει ένα μεγάλο λευκό κενό με λιγότερη τροφή που σημαίνει ότι δύσκολα θα σερβίρουμε μικρές ποσότητες φαγητού σε ένα μεγάλο πιάτο χωρίς να νιώθουμε πείνα ή στέρηση. 

    Ψηλό και λεπτό

    Το αλκοόλ είναι πλούσιο σε φτωχές θερμίδες! Έρευνα έχει δείξει πως όταν σερβίρουμε αλκοόλ σε ψηλό και λεπτό ποτήρι βάζουμε ασυναίσθητα μικρότερη μερίδα απ’ ότι όταν σερβίρουμε σε κοντό και φαρδύ. Προτιμήστε ποτήρι σωλήνα για το ποτό σας ή διαλέξτε ένα κοκτέιλ που σερβίρεται σε αυτού του τύπου το ποτήρι και είναι πιθανό να περιορίσετε την κατανάλωση αλκοόλ χωρίς καν να το επιδιώξετε. Οι καλύτερες επιλογές σας; Το κόκκινο κρασί, το οποίο περιέχει ευεργετικά συστατικά, μπύρα που έχει μικρή ποσότητα αλκοόλ και σαμπάνια αφού οι "φυσαλίδες" προκαλούν γρήγορα αίσθημα κορεσμού και δεν είναι εύκολο να πιούμε μεγάλη ποσότητα. 

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    12:28 15/01

    Η πρώτη Ελληνίδα που πετυχαίνει το "7 Summits"

    Στην ψηλότερη κορυφή της Ανταρκτικής ανέβασε την ελληνική σημαία η αλπινίστρια Χριστίνα Φλαμπούρη την Δευτέρα 6 Ιανουαρίου, στις 17.30, ολοκληρώνοντας το σπουδαίο ορειβατικό project "7 Summits".

    11:36 15/01

    Μετατραυματικό στρες προκαλεί η αποβολή στις γυναίκες

    Αποδεικνύεται και επιστημονικά πως η αποβολή ή η έκτοπη κύηση μπορεί να προκαλέσει μακροχρόνιες ψυχολογικές επιπτώσεις στη γυναίκα.

    11:35 15/01

    Αθλητικές κακώσεις: Οι πιο συχνές και ποια αθλήματα είναι πιο "επικίνδυνα"

    Οι αθλητικές κακώσεις δεν αφορούν μόνο τους αθλητές αλλά και εμάς τους "κοινούς" φίλους της άσκησης.

    23:59 14/01

    4 συμβουλές από διαιτολόγους για να χάσετε εύκολα κιλά

    Ποιες είναι οι καλύτερες και πιο αποτελεσματικές συμβουλές που θα σας έδινε ένας ειδικός για την απώλεια βάρους;

    11:39 14/01

    Νέα μέθοδος "δίνει" χρόνο στο ήπαρ που προορίζεται για μεταμόσχευση

    Νέα συσκευή διατηρεί το ανθρώπινο ήπαρ προς μεταμόσχευση για μία ολόκληρη εβδομάδα έξω από το σώμα, ένα επίτευγμα που μπορεί να αυξήσει σημαντικό τον αριθμό των διαθέσιμων οργάνων προς μεταμόσχευση.

    09:07 14/01

    Τι νεότερες λύσεις υπάρχουν για την πρεσβυωπία;

    Οι premium ενδοφακοί είναι μια δοκιμασμένη και αποτελεσματική θεραπευτική επιλογή που διορθώνει την πρεσβυωπία και άλλες διαθλαστικές παθήσεις.

    23:59 13/01

    Οι "σούπερ" πατάτες (που δεν τρώτε)!

    Οι γλυκοπατάτες προστατεύουν την καρδιά, την επιδερμίδα και τη διάθεσή μας!

    11:39 13/01

    Αλλάζει η μέση φυσιολογική θερμοκρασία σώματος;

    Η μέση κανονική θερμοκρασία του σώματος μειώνεται σταδιακά κάτω από 37, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα.

    11:34 13/01

    Ακτινοθεραπεία εξπρές με μόνο μία δόση;

    Επαναστατική μέθοδος ακτινοθεραπείας-εξπρές για καρκινοπαθείς απαιτεί μια μόνο δόση κάτω του ενός δευτερολέπτου, θα μπορούσε να είναι αποτελεσματική όπως δείχνει έρευνα με επικεφαλής έναν Έλληνα...

    09:03 13/01

    Ιδανική διατροφή για μία μέρα: Τι μπορεί να περιλαμβάνει

    Από το πρωινό μέχρι τα σνακ και το βραδινό, η διαιτολόγος μας προτείνει.

    23:59 12/01

    Ο χυμός που καταπολεμά το ροχαλητό

    Η (απλή) συνταγή για τον χυμό που θα σας βοηθήσει να κοιμάστε καλύτερα το βράδυ.

    11:32 10/01

    Πώς συνδέονται τα προβλήματα στα νεφρά με τα καρδιολογικά;

    Μεγαλύτερος ο κίνδυνος νεφρικής ανεπάρκειας για όσους έχουν καρδιαγγειακά προβλήματα, ιδίως καρδιακή ανεπάρκεια, βρήκε νέα έρευνα.

    11:30 10/01

    3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματοχειρουργικής, Αισθητικής Δερματολογίας και Laser

    Οι νεότερες τεχνικές και εξελίξεις θα συζητηθούν στις εργασίες του συνεδρίου 16-18 Ιανουαρίου στην Αθήνα.

    23:59 09/01

    Κρίση αιμορροΐδων: Η διατροφή που θα σας βοηθήσει

    Εάν σας ταλαιπωρούν συχνά οι αιμορροΐδες σας, οι διατροφικές επιλογές παίζουν σημαντικό ρόλο στο πόσο αργά ή γρήγορα θα περάσει.

    11:39 09/01

    Γρίπη 2020: Πότε περιμένουμε το "κύμα"γρίπης

    Τι γνωρίζουμε για τη γρίπη 2020; Ποιες είναι οι συστάσεις των ειδικών και πότε αναμένεται να ξεκινήσει πιο έντονα η δραστηριότητά της;

    11:00 09/01

    Ιατρείο πόνου κατά της ημικρανίας

    Νέα, επαναστατική μέθοδος για την αντιμετώπιση της ημικρανίας στο Ιατρείο Πόνου του Metropolitan.