Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 14-Δεκ-2018 08:49

    4 λόγοι που η yoga θα σας κάνει καλύτερο αθλητή - ακόμη κι αν απλά πηγαίνετε στο γυμναστήριο!

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    "Η γιόγκα δεν κάνει για μένα, θέλω κάτι πιο δυναμικό, δεν μπορώ να κάνω γιόγκα, δεν έχω ισορροπία, δεν έχω ευλυγισία, δεν μπορώ να μένω ακίνητος..." Μπορεί να τα έχετε πει και να τα έχετε ακούσει όλα τα παραπάνω, ο yoga instructor Μιχάλης Ντουμπάκης όμως μοιράζεται μαζί μας 4 σημαντικούς λόγους που θα σας πείσουν να την εντάξετε στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα, αν θέλετε να δείτε τις επιδόσεις σας να εκτοξεύονται, σε ότι άθλημα κι αν κάνετε.

    Καλύτερες επιδόσεις

    Το εύρος κίνησης και η ακρίβεια είναι ζητούμενο στα περισσότερα αθλήματα. Ο κολυμβητής θέλει καλό εύρος κίνησης στη ωμική ζώνη, στο στίβο χρειάζεται εύρος στα ισχία κλπ Η γιόγκα όχι μόνο μας δίνει εύρος στην κίνηση, αλλά μαθαίνει στο σώμα να προσανατολίζεται και να έχει τον απόλυτο έλεγχο σε όλες τις διαστάσεις, ακόμα και σε ανάστροφες θέσεις και αυτό δίνει ακρίβεια και έλεγχο στο σώμα σε κάθε κίνηση. Επίσης η ευλυγισία που αποκτά ο ασκούμενος, κάνει την κίνηση των μελών του σώματος πιο εύκολη για τους μύες και αφήνει όλη τη δύναμη να εστιαστεί εκεί που πρέπει ώστε να επιτευχθεί η μεγαλύτερη αποδοτικότητα. 

    Καλύτερη αναπνοή

    Οι ασκήσεις αναπνοής βελτιώνουν σημαντικά την αναπνευστική ικανότητα, πράγμα εξαιρετικά σημαντικό σε κάθε άθλημα, και έχει αποδειχτεί ότι βοηθούν ακόμα και ανθρώπους με άσθμα και άλλα αναπνευστικά προβλήματα. Σε συνδυασμό με την αναπνοή, η βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος και της πέψης που έρχεται με την τακτική πρακτική δίνει στο σώμα πολύ περισσότερη ενέργεια κατά την άθληση, πράγμα πολύ σημαντικό για τις επιδόσεις.

    Προστασία από τραυματισμούς

    Όταν κάνουμε εντατικές προπονήσεις, είτε για αγώνες, είτε για προσωπική βελτίωση, η πίεση στους μύες είναι μεγάλη. Τις περισσότερες φορές μάλιστα, γυμνάζουμε συγκεκριμένες μυικές ομάδες πολύ περισσότερο από άλλες με αποτέλεσμα να έχουμε ανισορροπίες στο σώμα. Οι μύες που γυμνάζονται περισσότερο τείνουν να είναι πολύ πιο σφιγμένοι, με αποτέλεσμα αυτοί να ασκούν μεγάλες δυνάμεις στις αρθρώσεις και τους συνδέσμους. Για παράδειγμα, ο πολύ σφιγμένος τετρακέφαλος ενός δρομέα δεν επιτρέπει στον σύνδεσμο του γονάτου να κινηθεί σωστά και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα.

    Η γιόγκα με τον τρόπο που δουλεύει, γυμνάζει όλους του μύες του σώματος και ειδικά αυτούς γύρω από τους συνδέσμους, και αυτό δίνει σταθερότητα και πλήρη κινητικότητα στις αρθρώσεις. Επίσης οι περισσότεροι αθλητές, ερασιτέχνες και μη, δίνουν πολύ περισσότερο βάρος στην προπόνηση των μυικών ομάδων, παρά στη διάτασή τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μύες δυνατούς, άλλα ταυτόχρονα σφιχτούς και βραχυμένους, που με μία απότομη και δυνατή κίνηση μπορεί εύκολα να τραυματιστούν. Η yoga σε κάθε asana (στάση) προσφέρει ενδυνάμωση αλλά ταυτόχρονα διάταση και  επιμήκυνση στις μυικές ομάδες όλου του σώματος, με αποτέλεσμα να τις προστατεύει από τραυματισμούς.

    Βελτιωμένη ανάρρωση 

    Απευχόμαστε σε όλους να χρειαστεί αυτό, αλλά δυστυχώς είναι μέσα στη ζωή και στην αθλητική πολύ περισσότερο, ειδικά όταν δουλεύουμε "στα κόκκινα” το σώμα μας. Η βελτιωμένη κυκλοφορία του αίματος και πολύ περισσότερο η βελτιωμένη λεμφική ροή όχι μόνο αυξάνει τη δύναμη και την αντοχή, αλλά βοηθάει τους μύες να επεξεργάζονται γρηγορότερα τα μεταβολικά υποπροϊόντα, κάνοντας την ανάρρωση πολύ πιο γρήγορη και αποτελεσματική.

    Διαύγεια και εστίαση

    Και τέλος, ίσως το πιο σημαντικό όφελος από όλα, η τακτική άσκηση προσφέρει βελτιωμένη διαύγεια, εγκεφαλική λειτουργία και εστίαση. Σε υψηλό επίπεδο άσκησης, συναντάμε αθλητές ταλαντούχους και με απειροελάχιστες αθλητικές διαφορές μεταξύ τους. Αυτό όμως που θα ξεχωρίσει πραγματικά την ώρα του υψηλού ανταγωνισμού, είναι το καθαρό μυαλό και η πραγματική εστίαση στο στόχο. Αυτό είναι κάτι που με τη συχνή πρακτική στη yoga και τον διαλογισμό μπορείτε να επιτύχετε και να πάτε το άθλημα αλλά και τη ζωή σας στο επόμενο επίπεδο!

    Η λίστα συνεχίζει φυσικά και δεν τελειώνει εύκολα, η yoga έχει αποδειχτεί ότι βελτιώνει την ανοσοποιητική λειτουργία, την ισορροπία, την λειτουργία των ορμονών στο σώμα, τη διαχείριση του άγχους και άλλα πολλά και σημαντικά στον αθλητισμό άλλα και στη ζωή. Δεν χρειάζεται να έχετε ευλυγισία, δύναμη, ισορροπία ή οτιδήποτε άλλο, με τακτική άσκηση θα τα αποκτήσετε μέσα από τη yoga και θα βελτιώσετε το άθλημα αλλά και τη ζωή σας σημαντικά. Δεν χρειάζεται ούτε εξοπλισμός, απλά να το πάρετε απόφαση.

    Michael Doubakis, Yoga Instructor  200h (YAI) (www.itstheroom.com)

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    09:40 14/05

    Νέα έρευνα: Σαρδέλες κατά του διαβήτη 2!

    Οι ταπεινές σαρδέλες δεν είναι μόνο ένας εξαιρετικός μεζές αλλά και "φάρμακο" κατά του διαβήτη τύπου 2.

    09:08 14/05

    Νέα έρευνα για τα συμπτώματα COVID-19 στα παιδιά

    Τα περισσότερα παιδιά με Covid-19 δεν έχουν τα τυπικά συμπτώματα όπως πυρετό και βήχα, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη.

    08:33 14/05

    Γυναικεία υγεία: Κάθε γυναίκα πρέπει να έχει μία "γυμνή φωτογραφία"

    "Η "γυμνή φωτογραφία" που κάθε γυναίκα πρέπει να έχει": Το νέο μήνυμα της ενημερωτικής εκστρατείας "forHER" της Roche.

    09:46 13/05

    Κοιμόμαστε καλύτερα εάν παίρνουμε χάπια για την αϋπνία;

    Η μακρόχρονη χρήση φαρμάκων για την αϋπνία δεν φέρνει καλύτερο ύπνο τελικά, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα.

    08:34 13/05

    Καρδιακή προσβολή: Κι αν μπορούσε να αναγεννηθεί ο κατεστραμμένος ιστός;

    Νέα δεδομένα υποδεικνύουν ότι οι βλάβες στους ιστούς της καρδιάς μετά από καρδιακή προσβολή, θα μπορούσαν να αντιστραφούν.

    08:33 13/05

    Εμβόλια για τον κορονοϊό: Μπορούμε να κάνουμε τις δόσεις με δύο διαφορετικά σκευάσματα;

    Η ανάμιξη διαφορετικών εμβολίων Covid-19 αυξάνει τη συχνότητα των ήπιων έως μέτριων παρενεργειών, αλλά δεν έχει κανένα πρόβλημα ασφάλειας, δείχνει βρετανική έρευνα.

    12:10 12/05

    Η VIATRIS Inc. και η GENESIS Pharma ανακοινώνουν τη νέα στρατηγική τους συνεργασία στην Ελλάδα

    Βάσει της νέας συνεργασίας, η GENESIS Pharma αναλαμβάνει την αποκλειστική εμπορική διάθεση του βιοομοειδούς σκευάσματος της Viatris στον τομέα της ογκολογίας-αιματολογίας.

    09:48 12/05

    Ανοσία έξι μήνες μετά τη μόλυνση από τον ιό SARS-CoV-2: ο ρόλος των Τ-λεμφοκυττάρων

    Η απόκριση του ανοσοποιητικού έναντι του SARS-CoV-2 είναι κρίσιμη για τον έλεγχο της νόσου.

    09:29 12/05

    Θετικά τα αποτελέσματα για το bimekizumab για τη θεραπεία της ψωρίασης

    Το bimekizumab είναι υπό αξιολόγηση από τον FDA και τον EMA για τη θεραπεία ενήλικων ασθενών με μέτρια ως σοβαρή ψωρίαση κατά πλάκας.

    09:07 11/05

    Θετική γνωμοδότηση της Επιτροπής CHMP για νέα θεραπεία ενηλίκων με ατοπική δερματίτιδα

    Εφόσον εγκριθεί, η τραλοκινουμάμπη θα αποτελέσει τον πρώτο εγκεκριμένο βιολογικό παράγοντα που στοχεύει ειδικά την κυτοκίνη IL-13, βασικό συντελεστή της εκδήλωσης συμπτωμάτων στην ατοπική δερματίτιδα.

    08:21 11/05

    Εμβολιασμός COVID-19: Μετά το εμβόλιο, τι;

    H Ένωση Ασθενών Ελλάδας παρουσιάζει την καμπάνια για τον εμβολιασμό COVID-19.

    08:01 11/05

    Έρευνα: Συστηματικός ερυθηματώδης λύκος και COVID-19

    Παγκόσμια έρευνα βρίσκει τους μισούς από τους συμμετέχοντες να βιώνουν μείωση της πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.

    07:41 11/05

    6o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών: "Μετατροπή της Ελλάδας σε παγκόσμιο κόμβο κλινικών μελετών"

    Συζήτηση για τη συμβολή της φαρμακευτικής καινοτομίας στην οικονομική ανάπτυξη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 6ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών τη Δευτέρα 10 Μαΐου 2021, στο Ζάππειο Μέγαρο.

    08:34 10/05

    COVID-19 και καρδιακή ανεπάρκεια: Νέα ερευνητικά δεδομένα

    Η καρδιακή ανεπάρκεια ως επιπλοκή της λοίμωξης COVID-19 εξετάζεται από την επιστημονική κοινότητα.

    08:26 10/05

    Εμβόλια για τον κορονοϊό και έφηβοι: Το ηθικό δίλημμα της κοινωνίας μας

    Θα πρέπει τα εμβόλια για τον κορονοϊό να προωθηθούν στους εφήβους στις αναπτυσσόμενες χώρες; Το ερώτημα που θέτουν οι ειδικοί χρειάζεται άμεση απάντηση.

    23:59 09/05

    Η διατροφή στην προεμμηνόπαυση – οι απαραίτητες βιταμίνες και συστατικά

    Τι αλλάζει στη διατροφή στην προεμμηνόπαυση; Πολλά, αφού οι ανάγκες του οργανισμού είναι διαφορετικές και χρειάζεται περισσότερη προσοχή ώστε να τις καλύπτουμε.