Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 15-Σεπ-2019 23:59

    Τα σχολεία άνοιξαν, ετοιμάστε ένα σούπερ κολατσιό!

    Τα σχολεία άνοιξαν, ετοιμάστε ένα σούπερ κολατσιό!
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η απόδοση του μαθητή στο σχολείο δεν εξαρτάται μόνο από το πόσο καλά έχει διαβάσει. Εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει και η σωστή διατροφή.
     
    Καταρχάς, το πρωινό. Μετά τη βραδινή αποχή από το φαγητό, οι αποθήκες ενέργειας του οργανισμού έχουν σχεδόν αδειάσει. Ο εγκέφαλος χρειάζεται άμεσα τροφή για την παροχή ενέργειας και απαραίτητων για τη λειτουργία του θρεπτικών συστατικών. Πολλές μελέτες επιβεβαιώνουν ότι τα παιδιά που τρώνε ένα πλήρες και θρεπτικό πρωινό παρουσιάζουν μεγαλύτερη εγρήγορση για σκέψη και ικανότητα μάθησης, έχουν καλύτερη συμπεριφορά στην τάξη, δεν κουράζονται εύκολα και διατηρούν την απόδοση τους σε υψηλά επίπεδα μέχρι το μεσημέρι. Παράλληλα, η συστηματική λήψη πρωινού μειώνει το άγχος, τη μελαγχολία και τη συναισθηματική κατάθλιψη.

    Τι θα πρέπει να περιέχει ένα πρωινό; 

    Τρόφιμα τουλάχιστον από 2 διαφορετικές ομάδες τροφίμων. Ιδανικά, θα μπορούσε να είναι "πλήρες", συνδυάζοντας τρόφιμα από την ομάδα του αμύλου (δημητριακά, ψωμί ή φρυγανιές, κατά προτίμηση ολικής άλεσης), της πρωτεΐνης (γάλα, ξινόγαλα, γιαούρτι, αυγό, τυρί, ζαμπόν, γαλοπούλα) και φρέσκα φρούτα (ή χυμό) ή λαχανικά. 

    Τι άλλο πρέπει να προσέχει ο μαθητής;

    Σωστή κατανομή γευμάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο εγκέφαλος χρειάζεται συνεχή ροή από "καύσιμα" για να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά. Τα καύσιμα αυτά, με τη μορφή της γλυκόζης, προέρχονται από την τροφή αλλά και από αποθήκες ενέργειας του οργανισμού. Για να μπορεί ο οργανισμός να παρέχει την απαραίτητη ποσότητα γλυκόζης στον εγκέφαλο, ο μαθητής θα πρέπει να τρώει ένα γεύμα ή σνάκ κάθε 3-4 ώρες, κατά τη διάρκεια της ημέρας.

    Δεν αρκεί, όμως, να τρώει συχνά ο μαθητής, θα πρέπει να προσέχει και τι τρώει. Τα δύο κύρια γεύματα θα πρέπει να περιέχουν τρόφιμα από όλες τις βασικές ομάδες τροφίμων. Ένα ποιοτικά "πλήρες" γεύμα περιέχει έναν εκπρόσωπο από την ομάδα του κρέατος και των οσπρίων (διάφορα είδη κρέατος, ψάρι, όσπρια, αλλά και αβγό ή τυρί), έναν εκπρόσωπο από την ομάδα του ψωμιού και των δημητριακών (π.χ. ψωμί, ρύζι, ζυμαρικά, πατάτα, κατά προτίμηση ολικής άλεσης όπου γίνεται) και έναν εκπρόσωπο από την ομάδα των λαχανικών, μαγειρεμένων ή ως σαλάτα, και ωμών ή βραστών. 

    Η πρόσληψη λίπους είναι επίσης αναγκαία για την πνευματική ανάπτυξη των παιδιών. Υπάρχουν λιπίδια που είναι πιο αποδοτικά σε σχέση με την εγκεφαλική λειτουργία, όπως τα λεγόμενα απαραίτητα ω-6 και ω-3 λιπαρά οξέα. Φροντίστε, λοιπόν, να προσφέρετε στα παιδιά συχνά ψάρια ή θαλασσινά (2 φορές την εβδομάδα), και έχετε κατά νου ότι όσο πιο λιπαρό το ψάρι (π.χ. σαρδέλες, σκουμπρί, γαύρο, σολομό,) τόσο πιο ευεργετικό. Αλλά και φυτικές πηγές μπορούν να ενισχύσουν την πρόσληψη αυτών των λιπιδίων, όπως καρποί και σπόροι, π.χ. καρύδια, πασατέμπο, ηλιόσπορος για τα ω-3, καθώς και ελαιόλαδο, καλαμπόκι, ηλιόσποροι και σουσάμι για τα απαραίτητα ω-6.

    Όσον αφορά το γεύμα στο σχολείο και το απογευματινό σνακ, φρούτα, γιαούρτι σκέτο ή με φρούτα, ένα απλό τοστ, μπάρες δημητριακών, κουλούρι με σουσάμι ή 1 κομμάτι σπιτική πίτα αποτελούν ενδεδειγμένες λύσεις. Σκεφτείτε τη δυνατότητα να ετοιμάσετε οι ίδιοι το κολατσιό του παιδιού σας, ώστε να είστε σίγουροι για την ποιότητα αλλά και την ασφάλειά του.

    Πηγή: ΕΥΖΗΝ

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    08:30 18/06

    Νέα μελέτη: Δεν μπορούμε να σταματήσουμε τη γήρανση

    Δεν φαίνεται βιολογικά εφικτό να μπει πραγματικό "στοπ" στη διαδικασία της γήρανσης, σύμφωνα με νέα επιστημονική έρευνα.

    08:25 18/06

    Καρκίνος του νεφρού: Τα συμπτώματα, οι παράγοντες κινδύνου και η νέα θεραπεία

    Ο καρκίνος του νεφρού αντιστοιχεί σε περίπου 2-3% όλων των νέων περιστατικών καρκίνου και παρουσιάζει σταθερή αύξηση της επίπτωσής του παγκοσμίως.

    09:01 17/06

    Φυστικοβούτυρο: Όλοι οι καλοί λόγοι για να το εντάξουμε στη διατροφή μας

    Εάν καταναλώνεται με μέτρο, το φυστικοβούτυρο έχει πολλά να προσφέρει στη θρέψη και τη γεύση μας.

    09:00 17/06

    Θα μπορούσε ένα ρινικό σπρέι να "νικήσει" την COVID-19;

    Τα μονοκλωνικά αντισώματα σε μορφή ρινικού σπρέι είναι κάτι που δοκιμάζει η επιστημονική κοινότητα για τη θεραπεία της λοίμωξης COVID-19.

    09:03 16/06

    Συμπτώματα καρκίνος των ωοθηκών: Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζουμε για να τον προλάβουμε

    Ποια είναι τα "όπλα" μας απέναντι στον καρκίνο των ωοθηκών; Να αναγνωρίζουμε τα συμπτώματα και τις ενδείξεις και να γνωρίζουμε το οικογενειακό μας ιστορικό.

    09:03 16/06

    Αντισώματα μετά το εμβόλιο Pfizer: "Δεν χρειάζεται το τεστ αντισωμάτων"

    Σχεδόν μηδενική η πιθανότητα να μην έχουν αναπτύξει επαρκή ανοσολογική απόκριση μετά τον εμβολιασμό έναντι του SARS-COV-2 υγιείς ενήλικες.

    12:21 15/06

    Είστε αιμοδότης: Τότε θα σας φανεί πολύ χρήσιμο αυτό το νέο δωρεάν app

    Το Εθνικό Μητρώο Αιμοδοτών διαθέσιμο σε mobile app και στο Android κινητό του εθελοντή αιμοδότη.

    09:27 15/06

    mRNA εμβόλια και καρδιολογικές επιπλοκές σε νέους άντρες

    Έχουν αναφερθεί εξαιρετικά σπάνιες και ήπιες καρδιακές επιπλοκές σε νέους που πιθανώς σχετίζονται με τα εμβόλια mRNA, σύμφωνα με τους ειδικούς.

    09:20 15/06

    Αιφνίδιος καρδιακός θάνατος: Τι είναι και πώς μπορούμε να το προλάβουμε

    Με αφορμή το παρά λίγο μοιραίο καρδιακό επεισόδιο του Δανού ποδοσφαιριστή Κρίστιαν Έρικσεν, μάθετε πώς θα προλάβετε την αιφνίδια καρδιακή ανακοπή.

    09:25 14/06

    Νέα έρευνα: Η ασπιρίνη δεν αυξάνει την πιθανότητα επιβίωσης σε νοσηλευόμενους ασθενείς με νόσο COVID-1

    Τα αποτελέσματα της πολυκεντρικής βρετανικής μελέτης RECOVERY δεν έδειξαν όφελος από τη χορήγηση ασπιρίνης σε νοσηλευόμενους ασθενείς με νόσο COVID-19.

    09:24 14/06

    Οι πανελλήνιες εξετάσεις όπως τις έζησα - ως μαμά εννοώ...

    Έχω περάσει δύο φορές τις πανελλήνιες εξετάσεις. Ως μαμά, όχι ως υποψήφια. Και επειδή γενικά τα λέμε, είπα να μοιραστώ μαζί σου μερικές σκέψεις που με είχαν βοηθήσει όταν έδιναν εξετάσεις τα παιδιά...

    09:14 14/06

    HPV: Παράγοντας για αυξημένο κίνδυνο πρόωρου τοκετού

    Μεγαλύτερος ο κίνδυνος πρόωρου τοκετού και επιπλοκών για τις γυναίκες που μολύνονται από τον ιό HPV, σύμφωνα με σουηδική έρευνα.

    14:21 11/06

    Νέα σύσταση EMA: Ποιοι δεν πρέπει να χρησιμοποιούν το εμβόλιο της AstraZeneca

    Όπως ανακοίνωσε σήμερα πως η επιτροπή ασφάλειας του οργανισμού.

    10:23 04/06

    Εξάρθημα ώμου και χρόνια αστάθεια. Από τους χειρότερους τραυματισμούς για αθλητές και ασκούμενους

    Τα εξαρθρήματα είναι σοβαροί τραυματισμοί και απαιτούν την άσκηση υψηλής ενέργειας.

    10:23 04/06

    Κήλες του κοιλιακού τοιχώματος: 5 πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουμε

    Τι γνωρίζουμε για τις κήλες του κοιλιακού τοιχώματος και κυρίως τι περισσότερο πρέπει να μάθουμε;