Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 01-Ιουν-2018 11:00

    Έξι τρόποι για να ξεπεράσετε το άγχος μετά την εμβρυομεταφορά και μέχρι το τεστ κυήσεως

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το άρθρο επιμελήθηκε ο Ιάκωβος Σούσης Msc,FRCOG, Μαιευτήρ-Γυναικολόγος, Ιατρός Αναπαραγωγής.


    Η προσπάθεια της εξωσωματικής γονιμοποίησης ολοκληρώνεται με τη μεταφορά των εμβρύων στη μήτρα. Ακολουθεί αναμονή δύο εβδομάδων μέχρι το ζευγάρι να μάθει αν έχει επιτευχθεί εγκυμοσύνη ή όχι. Παγκοσμίως, η περίοδος αυτή έχει αναγνωριστεί ως η πιο "στρεσογόνος" της θεραπείας.
     

    Η πείρα μου έχει δείξει ότι υπάρχουν τρόποι να μειώσετε την αγωνία αυτών των δύο εβδομάδων.
     
    1.Μιλήστε με τον γιατρό σας για ό,τι σας ανησυχεί
    Η αναμονή των δύο εβδομάδων είναι απαραίτητη. Ο πλακούντας παράγει την ορμόνη χοριακή γοναδοτροπίνη (hCG) που εμφανίζεται στο αίμα και στα ούρα της γυναίκας όταν είναι έγκυος. Τα επίπεδα της ορμόνης αυτής ανιχνεύονται αξιόπιστα στο αίμα της γυναίκας όταν περάσουν τουλάχιστον 14 μέρες από τη γονιμοποίηση. Αντίθετα, τα τεστ εγκυμοσύνης του φαρμακείου μπορεί να μην ανιχνεύσουν μία αρχόμενη κύηση, ιδιαίτερα εάν γίνουν πρόωρα.

    Συχνά οι γυναίκες ανησυχούν για τις κράμπες μετά την εμβρυομεταφορά. Αυτές οφείλονται στα αυξημένα επίπεδα της προγεστερόνης που παράγουν οι ωοθήκες και τα φάρμακα που χορηγούμε για την υποστήριξη του ενδομητρίου. Δεν έχουν καμία σχέση με το αποτέλεσμα της θεραπείας.

    Ούτε οι κηλίδες αίματος από τον κόλπο δείχνουν πως δεν έχει επιτευχθεί εγκυμοσύνη. Ο μόνος τρόπος για να διαγνώσουμε την ύπαρξη εγκυμοσύνης είναι η εξέταση της β-χοριακής γοναδοτροπίνης και όχι η εμφάνιση ή η απουσία κολπικής αιμόρροιας.

    Πολλές φορές με ρωτούν οι γυναίκες μετά την εμβρυομεταφορά αν πρέπει να μείνουν στο κρεβάτι. Στις περισσότερες περιπτώσεις απαιτείται η ελάττωση της φυσικής δραστηριότητας, αλλά όχι να είναι μία γυναίκα κλινήρης.
     
    2.Συναισθηματική υποστήριξη από τον σύντροφό σας
    Θυμηθείτε ότι δεν είστε μόνες. Ο σύντροφός σας αγωνιά όσο κι εσείς. Μοιραστείτε συναισθήματα και σκέψεις, θετικές και αρνητικές. Πάρτε κοινές αποφάσεις για το αν, το πως και το πότε θα ενημερώσετε την οικογένεια και τους φίλους σας.

    3.Τεχνικές αντιμετώπισης του άγχους
    Ήπια άσκηση όπως το περπάτημα ή η γιόγκα είναι χρήσιμες στη μείωση του άγχους (αν το επιτρέψει ο γιατρός σας). Άλλοι τρόποι χαλάρωσης είναι  ο διαλογισμός, οι αργές αλλά βαθιές αναπνοές όταν νιώθετε ένταση ή ένα απαλό μασάζ στα άκρα ή τους ώμους.

    4.Χαρίστε μικρές χαρές στον εαυτό σας
    Αυτή είναι η ιδανική περίοδος για να κάνετε πράγματα που σας ευχαριστούν. Ένα μανικιούρ, ένα ωραίο γεύμα, ένα βιβλίο που σας ταξιδεύει σε άλλους τόπους και άλλο χρόνο, ένας μεσημβρινός υπνάκος, κουβέντα με φιλενάδες, ένα χαλαρό πρωινό με τον σύντροφό σας…όλα αυτά βοηθούν να περάσουν πιο ανώδυνα οι δύο αυτές εβδομάδες.

    5.Φροντίστε τις καθημερινές σας συνήθειες
    Μην ξεχνάτε ότι μπορεί να είστε έγκυος, άρα προσέξτε πολύ τη διατροφή σας και τις καθημερινές σας συνήθειες. Μην καπνίζετε και μην πίνετε αλκοόλ, μειώστε τους καφέδες. Ακολουθείστε μία υγιεινή διατροφή και μην ξεχνάτε τις βιταμίνες και τα συμπληρώματα που σας έχει συστήσει ο γιατρός σας (φολικό οξύ, βιταμίνη D κλπ).

    6.Αποβάλλετε το άγχος από τη ζωή σας
    Κάντε ό,τι είναι δυνατό για να μειώσετε οτιδήποτε σας αγχώνει. Αυτό σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να σημαίνει αποχή από την εργασία. Άλλες γυναίκες αντίθετα αγχώνονται παραμένοντας σπίτι και προτιμούν να επιστρέψουν στην εργασία τους εφόσον δεν είναι αγχωτική.

    Ο γιατρός σας και η ομάδα ψυχολογικής υποστήριξης της μονάδας εξωσωματικής γονιμοποίησης είναι μόνο ένα τηλεφώνημα μακριά. Μην διστάσετε να καλέσετε για να συζητήσετε ό,τι σας απασχολεί.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    13:25 20/01

    Και τρίτος θάνατος από τον νέο κοροναϊό στην Κίνα

    Οι υγειονομικές αρχές ανακοίνωσαν ακόμη έναν θάνατο.

    11:03 20/01

    "Επικίνδυνη για την υγεία" η πρόωρη εμμηνόπαυση

    Η πρόωρη εμμηνόπαυση αυξάνει τον κίνδυνο διαφόρων χρόνιων προβλημάτων υγείας, σύμφωνα με αυστραλιανή έρευνα.

    10:59 20/01

    Πώς θα έχουμε μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση;

    Τι σημαίνει αυτοεκτίμηση και πώς μπορούμε να την ενισχύσουμε; Η ειδικός απαντά.

    08:09 20/01

    Το βραβείο Περιβάλλοντος και Πράσινης Ανάπτυξης του ΕΒΕΑ 2020 στην Uni-pharma

    Με διάκριση ξεκίνησε η χρονιά για τη Uni-pharma.

    23:59 19/01

    Πόσα push-ups κάνετε; Και γιατί έχει σημασία η απάντηση;

    Οι άντρες που μπορούν να κάνουν 40 push-ups έχουν μικρότερο κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα, σύμφωνα με νέα μελέτη.

    11:31 17/01

    "Gate of Thrombs Live": Ανοικτή γραμμή για τους ασθενείς με θρόμβωση

    Μία πρωτοβουλία κοινωνικής ευθύνης της LEO Pharma Hellas.

    11:20 17/01

    Βραβείο καινοτομίας και τεχνολογικής ανάπτυξης για την Institute of Life ΙΑΣΩ

    Για την πρωτοποριακή κλινική έρευνα της μεταφοράς μητρικής ατράκτου.

    10:54 16/01

    Αναμένεται έξαρση της γρίπης

    Oκτώ άνθρωποι έχουν χάσει συνολικά τη ζωή τους από επιπλοκές της εποχικής γρίπης

    10:49 16/01

    1 στις 10 περιπτώσεις καρκίνου της ουροδόχου κύστης αποδίδεται σε χημικές ουσίες στο νερό

    Σύμφωνα με μια νέα μεγάλη ευρωπαϊκή επιστημονική έρευνα

    16:00 15/01

    Τα συμπληρώματα ψευδαργύρου και φολικού οξέος δεν βελτιώνουν τελικά την ανδρική γονιμότητα

    Σύμφωνα με μεγάλη αμερικανική μελέτη για την ανδρική γονιμότητα.

    13:17 14/01

    Δημιουργήθηκαν τα πρώτα ζωντανά ρομπότ

    Ερευνητές στις ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι δημιούργησαν μικροσκοπικές ζωντανές μηχανές.

    12:00 08/01

    Η διατροφή με λίγα λιπαρά και πολλά ασπράδια αυγών αυξάνει την τεστοστερόνη

    Όπως έδειξε νέα έρευνα που έγινε στην Αυστραλία.

    13:45 03/01

    Οι 12 αλλαγές που θα αλλάξουν τη διατροφή μας

    Τώρα είναι η κατάλληλη ώρα για νέους στόχους και για σημαντικές αποφάσεις.

    13:24 03/01

    Από τους πιο επικίνδυνους οδηγούς οι Ελλήνες

    Οι Γερμανοί οδηγοί είναι πιο προσεκτικοί, οι Ολλανδοί οι πιο ήρεμοι και οι Σουηδοί οι πιο αγχωμένοι.

    13:58 02/01

    5 καθημερινές συνήθειες για ένα πιο υγιές σώμα

    Ακολούθησε αυτές τις συμβουλές για να βελτιώσεις το σώμα και το μυαλό σου.

    13:50 02/01

    Τι σχέση έχουν τα φυτοοιστρογόνα με την ενδομητρίωση

    Όσα περισσότερα φυτοοιστρογόνα καταναλώνει μία γυναίκα, τόσο μικρότερες πιθανότητες έχει να πάθει ενδομητρίωση, σύμφωνα με νέα μελέτη.