Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 03-Απρ-2019 23:59

    Πότε το αλάτι μας κάνει κακό;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Μπορείς να μειώσεις την ποσότητα που καταναλώνεις σε αλάτι χωρίς να μειώσεις τη γεύση αντικαθιστώντας στοχευμένα τις τροφές που θεωρούνται από τις πιο πλούσιες σε αλάτι στη διατροφή μας.

    Tο αλάτι έχει βαθιές ρίζες στο ελληνικό τραπέζι από την εποχή που είχαμε περιορισμένους τρόπους για τη συντήρηση των τροφίμων, αλλά και για να τους δίνουμε γεύση.

    Παρόλα αυτά, αν και η ψύξη και η κατάψυξη έχουν μειώσει την ανάγκη χρήσης του για τη συντήρηση, η επίκτητη συνήθεια του ιδιαίτερα αλατισμένου φαγητού έχει παραμείνει στους Έλληνες.

    Πόσο αλάτι την ημέρα συστήνουν οι ειδικοί;
    Η ελάχιστη ποσότητα νατρίου που χρειάζεται ένας υγιής ενήλικας εκτιμάται ότι είναι 0,18-0,23 γρ. ημερησίως (υπό την προϋπόθεση ότι δεν ιδρώνει). Μια διατροφή που παρέχει αυτή την ποσότητα νατρίου είναι πιθανό να μην μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σε άλλα θρεπτικά συστατικά.

    Επομένως, προκειμένου να διασφαλιστεί η επάρκεια σε άλλες θρεπτικές ουσίες και να αναπληρωθούν οι απώλειες νατρίου μέσω του ιδρώτα, οι υγιείς ενήλικες χρειάζονται περίπου 1,5 γρ. νάτριο την ημέρα, που αντιστοι­χεί σε 3,8 γρ. αλάτι ημερησίως.

    Επειδή όμως είναι δύσκολο να επιτευχθεί μια τέτοια πρόσληψη -δεδομένου ότι μέση κατανάλωση αλατιού στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη κυμαίνεται στα 8-11 γρ. ημερησίως–, μια πιο ρεαλιστική σύσταση από παγκόσμιους οργανισμούς και εθνικές αρχές είναι τα 5-6 γρ. αλάτι την ημέρα.

    Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφά­λειας Τροφίμων (EFSA) συγκεκριμένα προτείνει τιμή αναφοράς πρόσληψης για τις ανάγκες επισήμανσης των τροφίμων τα 6 γρ. αλάτι για το γενικό πληθυσμό. Παιδιά μικρότερα των 11 ετών θα πρέπει να προσλαμβάνουν ακόμα λιγότερο από τα 6 γρ. ημερησίως.

    Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συστήνει λιγότερο από 5 γρ. αλάτι ημερησίως (2 γρ. νάτριο) και ίδιες συστάσεις ισχύουν και για την Ελλάδα. Η ποσότητα 5 γρ. ισοδυναμεί με 1 κουταλάκι του γλυκού (ή καλύτερα τα 3/4 αυτού).

    Πόσο αλάτι τρώμε στην Ελλάδα
    Όπως πάντα, έχουμε στη διάθεσή μας ελάχιστα στοιχεία για τη διατροφική συμπεριφορά των Ελλήνων, αλλά μια ενδεικτική έρευνα στη Βόρεια Ελλάδα (μελέτη Sin 2015-2016) έδειξε ότι οι Θεσσαλονικείς άνδρες καταναλώνουν 11,9 γρ. ημερησίως και οι γυναίκες 9,7 γρ. – ποσότητα διπλάσια από τις συστάσεις.

    Αλάτι ή νάτριο; Το μαγειρικό αλάτι είναι μια χημική ένω­ση που αποτελείται κατά 40% από νά­τριο (Na) και κατά 60% από χλώριο (Cl). Δηλαδή 1 γρ. αλάτι ισοδυναμεί με 0,4 γρ. νάτριο. Πολλοί πιστεύουν ότι πετυχαί­νουν χαμηλή πρόσληψη αλατιού/νατρίου επειδή δεν προσθέτουν επιπλέον αλάτι στο πιάτο τους. Όμως, εκτός από το επι­τραπέζιο, υπάρχουν πολλές τροφές που περιέχουν κρυμμένο προστιθέμενο αλάτι ή νάτριο. Έρευνες σε ευρωπαϊκά κράτη έχουν δείξει ότι το 70-75% του προ­σλαμβανόμενου νατρίου προέρχεται από επεξεργασμένες τροφές και τα γεύματα.

    Διαβάστε τη συνέχεια στο Shape.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    13:37 15/11

    Μια πολύ σοβαρή επίδραση της ιλαράς στο ανοσοποιητικό μας

    Δύο νέες έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η ιλαρά μπορεί να προκαλέσει "αμνησία" στο ανοσοποιητικό, κάνοντάς μας επιρρεπείς σε άλλες ασθένειες.

    09:31 15/11

    Θεραπεία για πολλαπλή σκλήρυνση και εγκυμοσύνη

    Πολλαπλή σκλήρυνση: Τι αλλάζει στη χορήγησης της ιντερφερόνης β-1b στην εγκυμοσύνη;

    23:59 14/11

    Αλλάζει ο μεταβολισμός στα σαράντα;

    Είναι αλήθεια ή μύθος πως μετά τα σαράντα παχαίνουμε ευκολότερα και αδυνατίζουμε πιο δύσκολα;

    23:59 14/11

    6 συμβουλές για σταθερό σάκχαρο στο αίμα

    Η σταθεροποίηση του σακχάρου είναι το μυστικό για να παραμείνoυμε υγιείς λένε οι έρευνες.

    16:43 14/11

    Εξέλιξη: Νέες επεμβατικές τεχνικές για τα καρδιαγγειακά νοσήματα

    Οι σύγχρονες επεμβατικές τεχνικές στην υπηρεσία του καρδιαγγειακού ασθενή.

    10:55 14/11

    Το ΙΑΣΩ εγκαινίασε το μεγαλύτερο κέντρο μαστού στην Ελλάδα

    Ξεπέρασε το 1,5 εκατ. ευρώ η επένδυση. Δωρεάν διαγνωστική και χειρουργική θεραπεία για 18 γυναίκες ετησίως.

    08:27 14/11

    Σακχαρώδης διαβήτης. Τι είναι, πώς αντιμετωπίζεται και ποιες οι επιπλοκές του;

    Παγκόσμια Ημέρα για το Διαβήτη, σήμερα. Δεδομένου ότι ένα σημαντικό ποσοστό ανθρώπων με διαβήτη δεν το γνωρίζει ότι πάσχει, η ενημέρωση είναι σημαντική.

    07:46 14/11

    Σεξουαλική ζωή και σακχαρώδης διαβήτης: Επηρεάζει το ένα το άλλο;

    Μπορεί ο διαβήτης να επηρεάσει αρνητικά την ερωτική ζωή των ασθενών; Και πώς;

    12:22 12/11

    Κατακόρυφη αύξηση της εμφάνισης παχυσαρκίας και διαβήτη στα παιδιά

    Ο ρόλος της οικογένειας στην υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

    14:30 11/11

    "Κενό" στην ενημέρωση των νέων ασθενών με καρκίνο για τη διατήρηση της γονιμότητάς τους

    Σύμφωνα με το βρετανικό φιλανθρωπικό ίδρυμα Teenage Cancer Trust.

    14:29 11/11

    Μελέτη BE VIVID: Νεότερα για ενήλικες ασθενείς με μέτρια έως σοβαρή χρόνια ψωρίαση

    Η θεραπεία bimekizumab εκπλήρωσε όλα τα κύρια και τα διαβαθμισμένα δευτερεύοντα καταληκτικά σημεία.

    23:59 03/11

    4 λόγοι για να τρώμε κάθε μέρα γιαούρτι!

    Είναι μια υγιεινή, θρεπτική και εύπεπτη τροφή, ιδανική για όλες τις ηλικίες.

    14:00 31/10

    Η Γαλλία προχωρά στη νομιμοποίηση της εξωσωματικής γονιμοποίησης για γυναίκες χωρίς σύντροφο

    Θα μπορούν να κάνουν νόμιμα τη διαδικασία χρήση σπέρματος δότη.

    23:59 29/10

    Πώς θα προστατευθούμε από τις ιώσεις του φθινοπώρου;

    Το ξέρατε πως η άσκηση και η σωστή διατροφή μπορούν να μας θωρακίσουν από τις ιώσεις που κυκλοφορούν; Basic αλλά χρήσιμες συμβουλές.

    23:59 28/10

    Τέσσερα βήματα για πιο όμορφο δέρμα

    Πώς θα φροντίσετε την επιδερμίδα σας για να προλάβετε ρυτίδες, φθορές και πρόωρη γήρανση.

    11:25 25/10

    Γιατί μειώνονται οι γεννήσεις διδύμων;

    Είναι η πρώτη φορά εδώ και τρεις δεκαετίες που ο αριθμός γεννήσεων διδύμων μειώνεται.