Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 02-Ιαν-2019 23:59

    Θέλετε ένα διάλειμμα από το κρέας; Φάτε σπανάκι για δύναμη

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Φρέσκο ή κατεψυγμένο, σε σαλάτα ή μαγειρεμένο, το σπανάκι θεωρείται από τα πιο θρεπτικά φυλλώδη λαχανικά. Αυτό που το κάνει μάλιστα τόσο ξεχωριστό είναι η μεγάλη περιεκτικότητα που έχει σε σίδηρο και βιταμίνες Α,C, Ε και Κ, χλωροφύλλη, άλατα ιωδίου και σαπωνίνες.

    Το σπανάκι ειδικότερα είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε φυλλικό οξύ, το οποίο είναι μέλος του συμπλέγματος των βιταμινών Β και είναι απαραίτητο στη σύνθεση του DNA. Για τον λόγο αυτό, το φυλλικό οξύ θεωρείται πως βοηθάει σημαντικά στην προστασία κατά του καρκίνου, ιδιαίτερα του καρκίνου του μαστού. Το σπανάκι είναι επίσης πλούσιο σε κάλιο, αναγκαίο για την καλή λειτουργία των μυών και συμβάλλει στην καλή κυκλοφορία του αίματος. Είναι πολύ καλό στη σωστή λειτουργία του εντέρου και κατά της αναιμίας.

    Το σπανάκι αποτελεί μία από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης Κ – ένα φλιτζάνι φρέσκο σπανάκι καλύπτει το 200% των ημερήσιων αναγκών μας. Η βιταμίνη Κ ενεργοποιεί την οστεοκαλσίνη, μια πρωτεΐνη που συμμετέχει στην εναπόθεση ασβεστίου στα οστά.

    Τα οφέλη του δεν σταματούν εδώ, καθώς έχει διαπιστωθεί πως το σπανάκι θωρακίζει τα αγγεία και προστατεύει από τα καρδιαγγειακά νοσήματα και τα εγκεφαλικά επεισόδια. Αυτό επιβεβαιώνεται από ευρύτατες επιδημιολογικές μελέτες του Πανεπιστημίου του Harvard, οι οποίες απέδειξαν ότι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, προστατεύουν την υγεία της καρδιάς.

    Η κατανάλωση του πράσινου φυλλώδους λαχανικού τουλάχιστον δύο φορές τη βδομάδα μειώνει αισθητά τον κίνδυνο εκφυλισμού των εγκεφαλικών κυττάρων. Γι’ αυτό συνιστάται η κατανάλωσή του από ανθρώπους που έχουν πολλές πιθανότητες να νοσήσουν από αλτσχάιμερ και νευροεκφυλιστικές παθήσεις του εγκεφάλου.

    Και μια επιπλέον συμβουλή
    O σίδηρος που περιέχει το σπανάκι είναι σε μια μορφή (μη αιμικός σίδηρος) που δεν απορροφάται εύκολα από τον οργανισμό. Το μυστικό για να διπλασιάσετε την απορρόφησή του είναι να το συνοδεύσετε με κάποιο τρόφιμο πλούσιο σε βιταμίνη C (π.χ. λεμόνι, ντομάτα, πιπεριά).

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    08:56 20/01

    Επέμβαση Linx: Νέα και επαναστατική μέθοδος για τη γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση

    Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση σύμφωνα με παγκόσμιες επιδημιολογικές μελέτες εμφανίζεται μέχρι και στο 20% του παγκόσμιου πληθυσμού.

    13:24 19/01

    Τα τρία βήματα για να χάσουμε τα περιττά κιλά

    Ένα απλό σχέδιο που μπορεί να συμβάλλει στην γρήγορη μείωση βάρους.

    09:15 19/01

    Τηγανητά & καρδιαγγειακά νοσήματα: Νέα έρευνα θα μας κάνει να τα... κόψουμε

    Η κατανάλωση πολλών τηγανητών φαγητών αυξάνει τον κίνδυνο εμφράγματος και εγκεφαλικού, σύμφωνα με νέα διεθνή μελέτη.

    09:08 19/01

    Νέα στελέχη του SARS-CoV-2 και αποτελεσματικότητα εμβολιασμού

    Αυτή τη στιγμή "τρέχουν" πολλές ερευνητικές προσπάθειες που διερευνούν γιατί τα νέα στελέχη του κορονοϊού και την πιθανή επίδρασή τους στην αποτελεσματικότητα του εμβολίου.

    23:59 18/01

    Τα ...διαχρονικά superfood

    Τι να τρώμε για υγιές σώμα και μυαλό για πολλά χρόνια.

    14:02 18/01

    Εξωσωματική: Νέα μέθοδος επιλογής των καλύτερων σπερματοζωαρίων

    Μια νέα, πρωτοποριακή μέθοδο χρησιμοποίησε ερευνήτρια του Πανεπιστημίου Monash.

    14:43 12/01

    Οι ξηροί καρποί που ενισχύουν την ερωτική διάθεση του άνδρα

    Μελέτη έδειξε ότι οι άνδρες που τρώνε τακτικά αμύγδαλα, φουντούκια και καρύδια έχουν αυξημένη οργασμική λειτουργία.

    23:59 11/01

    Δίαιτα ή γυμναστική: Τι είναι καλύτερο για να χάσουμε κιλά;

    Επιστημονικά στοιχεία αποδεικνύουν ότι η άσκηση δεν είναι το κλειδί για να κάψεις λίπος και να μειώσεις πόντους από το σώμα σου.

    12:48 07/01

    Γονιμότητα: Έξι αποφάσεις για το νέο έτος που θα κάνουν τη διαφορά

    Όσες γυναίκες θέλουν να μείνουν έγκυοι μπορούν να αλλάξουν κάποιες καθημερινές τους συνήθειες ώστε να αυξήσουν τις πιθανότητες.

    30/12 2020

    Οι καλύτερες συμβουλές για να δούμε την ζυγαριά να πέφτει

    Πίνετε νερό μισή ώρα πριν από τα κύρια γεύματα και άλλα tips.

    30/12 2020

    Αμερικανική μελέτη: Αυξημένος ο κίνδυνος δεύτερου καρκίνου για όσους επιβίωσαν από τον πρώτο

    Ένας δεύτερος καρκίνος μπορεί να οφείλεται σε γενετική προδιάθεση.

    29/12 2020

    Ασφαλής η εγκυμοσύνη μετά τον καρκίνο του μαστού

    Οι ερευνητές ανέλυσαν 39 μελέτες σχετικά με την εγκυμοσύνη μετά τον καρκίνο του μαστού, για την εξέλιξη του εμβρύου, της κύησης και του τοκετού.

    29/12 2020

    Μπορεί να υπάρξει υπέρ-ανοσία έναντι του SARS-CoV-2;

    Το ερώτημα είναι αν οι αναρρώσαντες θα πρέπει επίσης να εμβολιαστούν.

    28/12 2020

    Αξιολόγηση των εμβολίων έναντι του SARS-CoV-2 μετά την έγκριση κυκλοφορίας τους

    Σε εξέλιξη δοκιμές φάσης 3 για τα εμβόλια της Janssen και της AstraZeneca/Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

    24/12 2020

    Covid-19: Αυξάνονται δραματικά κρούσματα και θάνατοι παγκοσμίως

    Ο αριθμός των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων του SARS-CoV-2 στη Γερμανία αυξήθηκε κατά 32.195 τις προηγούμενες 24 ώρες.

    23/12 2020

    Διατροφικά tips και ιδέες για ποιοτικό χρόνο στο σπίτι από τις Αθλητικές Ακαδημίες ΟΠΑΠ

    Αναστάσιος Παπαλαζάρου και Στέλλα Αργυρίου συμβουλεύουν γονείς και παιδιά.