Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 10-Νοε-2017 10:10

    12 θετικές φράσεις που παρακινούν τα παιδιά να κάνουν το σωστό

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ως γονείς, θέλουμε να μπορούμε να καθοδηγούμε και να διαμορφώνουμε τα παιδιά μας με όσο το δυνατόν πιο θετικούς τρόπους. Δεν θα ήταν ωραίο αν μπορούσαμε να εξαλείψουμε την απογοήτευση – τόσο για τους γονείς όσο και για τα παιδιά – και ταυτόχρονα να απαλλαγούμε από φωνές και κλάματα ή αρνητικές συζητήσεις ή άχρηστες απαντήσεις λόγω έλλειψης υπομονής;

    Θα ήταν ωραίο! Αλλά, δεν είμαστε μάγοι. Θα πρέπει να απευθυνθούμε στους ειδικούς. Μια απ’αυτούς, η Dr. Laura Markham, ειδικός σε θέματα γονεϊκότητας, έχει γράψει το βιβλίο: "Ήρεμος γονέας, ευτυχισμένα παιδιά: Πως να σταματήσετε να φωνάζετε και να αρχίσετε να χτίζετε σχέσεις με τα παιδιά σας".

    Προτείνει τις παρακάτω θετικές φράσεις που θα μπορούσαμε να λέμε στα παιδιά μας για να τα ενθαρρύνουμε και να τα εμπνεύσουμε να κάνουν ότι καλύτερο μπορούν, να μας βοηθούν και να μας ακούν.

    Ορίστε 12 τρόποι για να αυξήσετε τις θετικές αλληλεπιδράσεις με τα παιδιά σας:

    1. Αποφύγετε την αξιολόγηση.
    Αντί για αυτό, επικεντρωθείτε στη διαδικασία και περιγράψτε την προσπάθεια που κάνει το παιδί:
    – Ουάου! Διάβαζες αυτό το βιβλίο για μεγάλο χρονικό διάστημα και δεν το παράτησες παρόλο που είχες άγνωστες λέξεις!…
    … είναι πολύ πιο παρακινητικό από το:
    – Τι καλός αναγνώστης είσαι!

    Άλλο παράδειγμα:
    – Τι ωραία ζωγραφιά! Είσαι πολύ καλός καλλιτέχνης!…
    … Το παιδί καταλαβαίνει ότι αυτό είναι ψέμα, γιατί ξέρει ότι δεν είναι σπουδαίος καλλιτέχνης. Αντ’αυτού, παρατηρήστε τι έκανε το παιδί, δείξτε ενδιαφέρον και ζητήστε από το παιδί να προβληματιστεί για αυτό:
    – Βλέπω πολύ μπλε εδώ και πράσινο εδώ. Πες μου περισσότερα για αυτή την ζωγραφιά!

    2. Να είστε όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένοι.
    Σχετικά με αυτό που βλέπετε, με το τι σας αρέσει, με το τι έκανε το παιδί σας. Αυτό δείχνει ότι πραγματικά εκτιμάτε αυτό που βλέπετε και βοηθάτε το παιδί να δει την αξία σε αυτό που έκανε. Αντί του:
    – Καλή δουλειά!…
    … δοκιμάστε να πείτε:
    – Βλέπω ότι βάζεις όλα τα αυτοκινητάκια στο κουτί τους και όλα τα Legos στο καλάθι τους.
    Αν τα αυτοκινητάκια είναι ακόμα στο πάτωμα, ξεκινήστε πάντα με τα θετικά, προτού δημιουργήσετε ένα πλαίσιο που πρέπει να γίνει θετικό:
    – Το μόνο που μένει τώρα είναι να οδηγήσεις τα αυτοκινητάκια μέχρι τη θέση τους στο ράφι. Θέλεις να μου δείξεις πώς το κάνεις αυτό;

    3. Αποφύγετε τη σύγκριση μεταξύ αδελφών ή φίλων.
    Μπορεί να νομίζετε ότι είστε θετικοί όταν λέτε:
    – Ευτυχώς Παναγιά μου που σ’αρέσει να κάνεις τις εργασίες για το σπίτι και δεν χρειάζεται να σε κυνηγάω όπως κάνω με τον αδελφό σου!
    Έτσι, όμως, δημιουργείτε μια κατάσταση όπου το παιδί είναι αρκετά καλό μόνο αν ο αδελφός του δεν κάνει την εργασία του.
    Δεν υπάρχει ποτέ λόγος να συγκρίνετε τα παιδιά σας. Απλά πείτε:
    – Μ’αρέσει που απλά έκατσες κι έκανες την εργασία σου με το που έφτασες σπίτι!

    4. Δώστε στο παιδί σας και τον έπαινο αλλά και την ικανότητα.
    Είναι ωραίο να λέτε στο παιδί σας ότι είστε περήφανοι γι’αυτό. Να είστε, όμως, ξεκάθαροι ότι αυτό παίρνει όλα τα εύσημα και ο μόνος δικαιούχος για να τα αξιολογήσει.
    – Πρέπει να είσαι τόσο περήφανος για τον εαυτό σου!

    5. Να δείχνετε ενθουσιασμό
    Όλα τα παιδιά χρειάζονται ενθάρρυνση και ζεστασιά. Βεβαιωθείτε ότι λέτε στο παιδί σας κάθε μέρα όλη την ημέρα όλα όσα εκτιμάτε.
    – Εκτιμώ ότι βούρτσισες τα δόντια σου με μια μόνο υπενθύμιση.
    – Παρατήρησα ότι βοήθησες την αδελφή σου με τα παπούτσια της. Ήταν τόσο χαρούμενη. Και μας βοήθησε να φύγουμε πιο γρήγορα από το σπίτι. Σε ευχαριστώ!
    – Όταν με βοηθάτε στο σούπερ μάρκετ, κάνουμε τα ψώνια πιο γρήγορα. Μου αρέσει να ψωνίζουμε μαζί!
    Απλά βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας γνωρίζει ότι είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό επίτευγμα.
    – Είμαι τόσο τυχερή/ός που είσαι παιδί μου … Σε αγαπώ όπως και να’χει.

    6. Παρακινείστε τα παιδιά σας.
    Η εκδήλωση συγκεκριμένων εκτιμήσεων κι αναγνωρίσεων παρακινεί και ενθαρρύνει πολύ περισσότερο τα αγόρια μου. Όταν λέω:
    – Πιστεύω σε σένα, νεαρέ!…
    … με κοιτάζουν σαν να είμαι περίεργη/ος (που είμαι, αλλά και πάλι…).
    Όταν λέω:
    – Εκτιμώ πραγματικά όταν βάζεις την πετσέτα στην θέση της, με βοηθάς πάρα πολύ…
    … τότε είναι πιο πιθανό να βάλει την πετσέτα στην θέση της. Φυσικά, αυτό δεν είναι εγγυημένο. Δεν είμαι μάγος!

    Διαβάστε τη συνέχεια στο themamagers.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ