Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 19-Οκτ-2017 10:30

    8 τρόποι για να αυξήσετε τη γονιμότητά σας

    8 τρόποι για να αυξήσετε τη γονιμότητά σας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Γράφει ο Ιάκωβος Σούσης Msc,FRCOG, Μαιευτήρ-Γυναικολόγος, Ιατρός Αναπαραγωγής.

    1. Διατηρήστε ένα υγιές βάρος
    Το υπερβολικό βάρος μπορεί να κάνει μία γυναίκα να καθυστερήσει να συλλάβει. Υπέρβαρες ή ελλειποβαρείς γυναίκες χρειάζονται τουλάχιστον διπλάσιο χρόνο για την επίτευξη εγκυμοσύνης. Κατά την κύηση, υπέρβαρες γυναίκες αντιμετωπίζουν αυξημένα ποσοστά διαβήτη της κύησης και καισαρικών τομών. Στον άνδρα, η παχυσαρκία μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα του σπέρματος.

    2. Σταματήστε το κάπνισμα
    Το κάπνισμα επηρεάζει τη γονιμότητα τόσο της γυναίκας όσο και του άνδρα. Στις καπνίστριες, το ωάριο έχει διαπιστωθεί ότι έρχεται σε επαφή με παράγωγα της νικοτίνης που ανιχνεύονται στην ωοθήκη. Επίσης το κάπνισμα επηρεάζει την αιμάτωση της μήτρας με αποτέλεσμα το έμβρυο να μην εμφυτευθεί ή κι αν εμφυτευθεί να έχουμε αυξημένα ποσοστά αποβολών.  Στον άνδρα, το κάπνισμα μπορεί να μειώσει την παραγωγή σπέρματος και να προκαλέσει βλάβες στο DNA των σπερματοζωαρίων.

    3. Περιορίστε το αλκοόλ και τον καφέ
    Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλκοόλ ή καφέ (5 φλιτζάνια την ημέρα) μπορεί να επηρεάσει τη γονιμότητα. Σουηδοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες που έπιναν συστηματικά δύο αλκοολούχα ποτά την ημέρα μείωσαν τη γονιμότητα τους κατά σχεδόν 60%.

    4. Προστατεύεστε τα σπερματοζωάρια
    Αποφύγετε την επαφή με χημικά όπως ουσίες που υπάρχουν στα πλαστικά και σε μπογιές και διαταράσσουν την ορμονική ισορροπία. Φροντίστε να μην υπερθερμαίνεται η περιοχή των όρχεων (πχ από καθημερινά καυτά μπάνια, χρήση laptop πάνω στα πόδια του άνδρα, τη συνήθεια να κουβαλά στην τσέπη του παντελονιού το κινητό κλπ).  Οι άνδρες, που αντί για σλιπάκια αρχίζουν να φορούν μποξεράκια, μπορεί να δουν βελτίωση του σπέρματος.

    5. Αποφύγετε την υπερβολική άσκηση
    Έρευνα έδειξε ότι οι άνδρες που ασκούνται υπερβολικά έχουν χαμηλότερης ποιότητας σπέρμα (και μπορεί να έχουν και μειωμένη τεστοστερόνη) σε σχέση με εκείνους που ασκούνται ήπια 3 φορές την εβδομάδα. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στη λήψη συμπληρωμάτων διατροφής καθότι μερικά από αυτά μπορεί να περιέχουν αναβολικά, τα οποία καταστέλλουν την παραγωγή σπερματοζωαρίων.

    6. Ακολουθήστε έναν υγιεινό τρόπο διατροφής
    Η βιταμίνη C (που υπάρχει σε πορτοκάλια, λαχανικά με σκούρα πράσινα φύλλα, πιπεριές κλπ) είναι σημαντική όταν προσπαθείτε να αποκτήσετε παιδί. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η βιταμίνη D στη φυσιολογική γονιμότητα της γυναίκας. Είναι παράδοξο ότι σε μία ηλιόλουστη χώρα όπως η Ελλάδα, ένας πολύ σημαντικός αριθμός γυναικών παρουσιάζει ανεπάρκεια βιταμίνης D. Το βόειο κρέας, το αρνί, η γαλοπούλα τα στρείδια και τα καρύδια περιέχουν ψευδάργυρο, που αυξάνει τα επίπεδα τεστοστερόνης και την παραγωγή υγειών σπερματοζωαρίων. Το σελήνιο είναι απαραίτητο για τη σωστή σπερματογένεση και η πλουσιότερη πηγή στη γη είναι τα βραζιλιάνικα φυστίκια.

    Το φυλλικό οξύ (μεταξύ άλλων στις φακές, τα σπαράγγια, τους ηλιόσπορους και το μπρόκολο) επίσης είναι ιδανικό όχι μόνο για να μείνετε έγκυος, αλλά και να αποφευχθούν νευρολογικές βλάβες του εμβρύου.

    7. Κοιμηθείτε καλά
    Η μεγαλύτερη παραγωγή τεστοστερόνης γίνεται κατά τη διάρκεια του ύπνου. Σύμφωνα με νέα έρευνα 7-8 ώρες ύπνου αυξάνουν τη γονιμότητα.

    8. Βρείτε το "γόνιμο παράθυρο"
    Οι γόνιμες μέρες της γυναίκες με κύκλο 28 ημερών είναι από τη 10η-20η ημέρα του κύκλου. Οι μεγαλύτερες πιθανότητες σύλληψης είναι στο μέσον του κύκλου, κατά την ωορρηξία. Προσοχή όμως: μην καταστρέψετε τη χαρά του έρωτα κυνηγώντας τις γόνιμες ημέρες! Εάν ο κύκλος σας είναι άστατος, μπορεί ο γιατρός με διαδοχικά υπερηχογραφήματα να βρει τις γόνιμες ημέρες του κύκλου σας.

    Εάν δεν έχει επιτευχθεί εγκυμοσύνη ύστερα από έναν χρόνο ελεύθερων τακτικών σεξουαλικών επαφών (ή ύστερα από 6 μήνες εάν η γυναίκα είναι άνω των 35 ετών), καλό είναι το ζευγάρι να μην χάνει χρόνο. Ο ιατρός αναπαραγωγής θα διαγνώσει το αίτιο της υπογονιμότητας και θα προτείνει την κατάλληλη λύση ώστε να αποκτήσετε το παιδί που θέλετε.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    08:43 07/08

    Θεραπεία για τον κορονοϊό: Νέα δοκιμή για τη ρεμντεσιβίρη με ιντερφερόνη-βήτα-1α

    Η νέα κλινική δοκιμή ξεκινά από το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας των ΗΠΑ για να αξιολογήσει το συνδυασμό φαρμάκων σε ασθενείς που νοσούν από COVID-19.

    08:32 07/08

    H διαιτολόγος προτείνει τα ιδανικά σνακ για την παραλία

    Είτε σε μια ημερήσια εκδρομή στην παραλία είτε στις διακοπές, τα σνακ είναι απαραίτητα και η "έξυπνη" επιλογή τους εξασφαλίζει την καλύτερη υγεία μας.

    23:59 06/08

    Το σεξ μας κάνει καλό: 3 επιστημονικές συμβουλές που το υποστηρίζουν

    Έχει πλέον αποδειχτεί επιστημονικά πως η υγιής σεξουαλική δραστηριότητα ωφελεί με πολλούς τρόπους την υγεία μας.

    11:42 06/08

    Δρ. Κυρατσούς: Τι είναι τα μονοκλωνικά αντισώματα στη μάχη κατά του κορονοϊού

    Τι αναφέρει ο Έλληνας ερευνητής που το 2014 ανακάλυψε το φάρμακο για τον Έμπολα.

    11:20 06/08

    Η επίδραση του κορoνοϊού στην εγκυμοσύνη και η πιθανότητα μετάδοσης από τη μητέρα στο μωρό

    Η καθηγήτρια Παθολογικής Ανατομικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και Επιστημονική Υπεύθυνη Μονάδας Περιγεννητικής Παθολογοανατομίας, Αναστασία Κωνσταντινίδου συνοψίζει τα μέχρι τώρα δεδομένα.

    09:43 06/08

    Νέα έρευνα: Η επίδραση του κορονοϊού στον πλακούντα κατά την εγκυμοσύνη

    Το αποτύπωμα του νέου κορονοϊού στον πλακούντα και η πιθανότητα μετάδοσης του ιού στο έμβρυο κατά την κύηση.

    09:36 06/08

    Εργασία και ρευματικά νοσήματα: Ένα αποκαλυπτικό ερωτηματολόγιο

    Περίπου το 40% των ασθενών με ρευματικά νοσήματα επηρεάζεται επαγγελματικά από τα πέντε πρώτα χρόνια από τη διάγνωση.

    09:11 06/08

    Οι διακοπές είναι μέσα μας - Μια διαφορετική προσέγγιση της έννοιας

    Η διακοπή από την καθημερινότητα, είτε ταξιδέψουμε είτε όχι είναι πολύτιμη για την ευεξία μας.

    11:36 05/08

    Η ανέπαφη θερμομέτρηση ασπίδα για τις επιχειρήσεις

    Σύμφωνα με τις οδηγίες των Οργανισμών Υγείας σε όλον τον κόσμο, θα πρέπει να αποφεύγεται η συνάθροιση μεγάλου αριθμού ανθρώπων σε περιορισμένο χώρο. Έτσι και στη χώρα μας, υπάρχει περιορισμός στο...

    10:48 05/08

    Κορονοϊός: Γιατί μερικοί άνθρωποι αρρωσταίνουν σοβαρά από τον κορονοϊό ενώ άλλοι αναρρώνουν γρήγορα

    Οι επιστήμονες ανακαλύπτουν βιολογικές "υπογραφές" για τις χειρότερες περιπτώσεις Covid-19.

    09:34 05/08

    Καλά νέα για ασθενείς με ψωρίαση

    Τα αποτελέσματα της μελέτης BE RADIANT καταδεικνύουν ανωτερότητα του bimekizumab στην επίτευξη καθαρού δέρματος σε ασθενείς με ψωρίαση.

    09:02 05/08

    Πώς επηρέασε το κλείσιμο των σχολείων την COVID-19;

    Πρόσφατο άρθρο σε επιστημονικό περιοδικό ερευνά τη συσχέτιση του κλεισίματος των σχολείων με την επίπτωση και τη θνησιμότητα από COVID-19 στις ΗΠΑ.

    23:59 04/08

    10 συνήθειες που καταστρέφουν την υγεία μας πριν τα 40

    Αν θέλετε να μεγαλώνετε χωρίς προβλήματα, κόψτε αυτές τις βλαβερές συνήθειες από σήμερα.

    12:48 04/08

    Νέο τεστ για τη γονιμότητα του άντρα

    Βασίστηκε σε μελέτη του αμερικανικού πανεπιστημίου Cornell.