Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 01-Αυγ-2018 23:59

    Πρωί ή βράδυ; Ποια είναι η καλύτερη ώρα να πάμε γυμναστήριο;

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Υπάρχουν προπονητές που ορκίζονται ότι η γυμναστική το πρωί είναι πιο ωφέλιμη, γιατί αυξάνει το μεταβολισμό όλη την υπόλοιπη μέρα, χαρίζει ενέργεια και πνευματική εγρήγορση για τις επαγγελματικές υποχρεώσεις και διατηρεί υψηλά τη διάθεση μέχρι το βράδυ.

    Άλλοι προπονητές θεωρούν ότι αργά το απόγευμα -μετά από όλες τις υποχρεώσεις της ημέρας - είναι η καλύτερη ώρα για γυμναστική, επειδή θα κάψεις όλες τις θερμίδες που καταναλώθηκαν από το πρωί και, επιπλέον, θα κοιμηθείς σαν πουλάκι.

    Ποιοι έχουν δίκιο;
    Ένας είναι ο κανόνας: Δεν υπάρχει κανόνας. Ο Δρ Michael Otto του πανεπιστημίου του New Mexico, ειδικός στη γνωσιακή - συμπεριφορική θεραπεία των αγχωδών διαταραχών, της διάθεσης και της χρήσης ουσιών και συγγραφέας του βιβλίου με τον μακροσεκλέστατο τίτλο "H άσκηση ως θεραπευτικό μέσο κατά του άγχους: Αποδεδειγμένες στρατηγικές για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης και την ενίσχυση της ευημερίας", υποστηρίζει ότι αν μιλάμε για απώλεια λίπους, δεν υπάρχει καμία διαφορά στην ώρα που θα γυμναστείς. Άλλες λεπτομέρειες, όπως τι ώρα θα πάρεις την πρωτεΐνη ορού γάλακτος ή ποιες ασκήσεις αυξάνουν ταχύτερα το μεταβολισμό, παίζουν κάποιο ρόλο, αλλά το τι ώρα θα κάνεις την προπόνησή σου δεν έχει καμία σημασία.

    Αυτό που σίγουρα οφείλεις να προσέχεις, είναι τι συμβαίνει στο σώμα σου κατά τη διάρκεια όλου του 24ώρου. "Έχω δει πάρα πολλούς από τους κανόνες να σπάνε, ειδικά όταν αναφερόμαστε στην ώρα που πρέπει να ασκείται κανείς. Ο μόνος κανόνας που δεν μπορεί να καταρριφθεί είναι ο εξής: Συστηματική προπόνηση, επαρκής ανάπαυση και μια συνεπής διατροφή αποτελούν το 95% της εξίσωσης" λέει ο Otto. "Οι επαγγελματίες αθλητές ή οι bodybuilders μπορεί να αναλύουν επί ώρες το πόσο σημαντικό για τις επιδόσεις είναι το τελευταίο 5%, αλλά τους απλούς αθλούμενους δεν θα έπρεπε να τους απασχολεί κάτι τέτοιο. Μένοντας στις λεπτομέρειες, χάνεις τη μεγάλη εικόνα".


    Η μεγάλη αλήθεια: Η καλύτερη στιγμή για προπόνηση είναι κάθε φορά που νιώθεις το σώμα σου έτοιμο να το κάνει με όρεξη. Υπάρχουν βέβαια δεκάδες έγκυρες μελέτες, οι οποίες αναφέρουν ότι συγκεκριμένες ώρες της ημέρας αποδίδουν καλύτερα ή χειρότερα αποτελέσματα, αλλά οι επιδράσεις αυτές είναι σχεδόν αμελητέες. Ο Otto, προπονητής και ο ίδιος επί είκοσι χρόνια, δίνει τις βασικές κατευθύνσεις:

    Σίγουρα, δεν πρέπει να γυμνάζεσαι - ιδίως αερόβια - αμέσως μετά από ένα γεύμα. Κατά τη διάρκεια της γυμναστικής, η πέψη πρέπει να περιορίζεται στο ελάχιστο. Αν σου αρέσει να τρέχεις ή να σηκώνεις βάρη το πρωί, κατανάλωσε μια μικρή ποσότητα πρωτεΐνης ορού γάλακτος ή ένα φρούτο πριν από την προπόνηση.

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    12:03 02/03

    Εξέταση αίματος θα μπορούσε να αντικαταστήσει τις βιοψίες

    Τι αναφέρει ο Dr. Ronen Sadeh, επικεφαλής του Senseera Health.

    10:58 02/03

    Συνεργασία της Bristol Myers Squibb με το Πανεπιστήμιο Rockefeller για μονοκλωνικά αντισώματα κατά της COVID-19

    H συμφωνία αφορά στην άδεια εκμετάλλευση για τον συνδυασμό μονοκλωνικών αντισωμάτων που εξουδετερώνει τον ιό SARS-CoV-2 για τη θεραπεία της νόσου COVID-19.

    08:27 02/03

    Νεότερα στελέχη του κορονοϊού στις ΗΠΑ: Τι γνωρίζουμε γι' αυτά

    Τα δεδομένα των ερευνητών δείχνουν ότι αυτή είναι η κομβική μετάλλαξη που καθιστά τον ιό πιο μολυσματικό.

    08:16 02/03

    10.000 βήματα: Πόσες θερμίδες καίμε εάν φτάσουμε το στόχο της ημέρας;

    Στα apps για το περπάτημα, τα 10.000 βήματα θεωρούνται η ιδανική άσκηση για την ημέρα μας.

    11:27 01/03

    Κέντρο Ακτινοθεραπευτικής Ογκολογίας ΥΓΕΙΑ: 25 χρόνια στη φροντίδα του ασθενή με σύμμαχο την επιστήμη και την εμπειρία

    Το ΚΑΟ του ΥΓΕΙΑ αποτελεί το πλέον σύγχρονο και πλήρως εξοπλισμένο κέντρο στην Ελλάδα και ένα από τα καλύτερα στην Ευρώπη.

    11:05 01/03

    Τι σχέση έχει η διατροφή με την κατάθλιψη;

    Το παράδοξο είναι ότι ενώ πολύ συχνά τείνουμε να συνδέουμε σωματικές ασθένειες ή συμπτώματα με τη διατροφή μας, δεν συμβαίνει το ίδιο με ασθένειες του νου και της ψυχής μας.

    10:05 01/03

    ΙΑΣΩ: Νέα ενδοσκοπική μονάδα με ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό αιχμής

    Για τη διάγνωση και τη θεραπεία των γαστρεντερολογικών και πνευμονολογικών παθήσεων.

    09:36 01/03

    Οικογενής υπερχοληστερολαιμία: Ο σοβαρός κίνδυνος για στεφανιαία νόσο

    Η οικογενής υπερχοληστερολαιμία (FH) είναι μια συχνή απειλητική γενετική νόσος, η οποία προκαλείται από την υψηλή χοληστερόλη.

    09:03 01/03

    Να γιατί πρέπει να κάνουμε διαχείριση άγχους!

    Oι άνθρωποι με άγχος ή κατάθλιψη συνήθως εμφανίζουν Αλτσχάιμερ σε πιο νεαρή ηλικία, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα.

    16:03 26/02

    Κίνητρα και ορθολογικές πολιτικές για να ενθαρρυνθεί η παραγωγή βασικών φαρμάκων στην Ευρώπη

    Η ELPEN συμμετείχε στο διάλογο που διοργάνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή της Ε.Ε.

    12:00 26/02

    Υπογονιμότητα: Ποιες εξετάσεις πρέπει να κάνει το ζευγάρι;

    Η υπογονιμότητα μπορεί να προκληθεί είτε από προβλήματα στον άνδρα είτε από προβλήματα στη γυναίκα ή και στους δύο.

    11:50 26/02

    Institute of Life – ΙΑΣΩ: Συνεργασία με τον εμβρυολόγο Dr. Jacques Cohen

    Για την εφαρμογή συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης.

    12:01 23/02

    Σκλήρυνση κατά πλάκας: Δεν αυξάνονται οι πιθανότητες επιπλοκών στην εγκυμοσύνη

    Μια νέα μελέτη Δανών ερευνητών καθησυχάζει τις γυναίκες.

    12:30 19/02

    Ποιές τροφές ανεβάζουν τον κίνδυνο για καρκίνο. Και ποιες δρουν προληπτικά

    Επεξεργασμένα τρόφιμα έχουν συνδεθεί με υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου.

    12:00 19/02

    Διεθνές συνέδριο για τις σπάνιες παθήσεις

    Με θέμα: "Οικοδομώντας το μονοπάτι από τη διάγνωση έως την πρόσβαση".

    14:42 18/02

    PMI: Τα προϊόντα χωρίς καύση ως συμπληρωματική λύση για τη δημόσια υγεία

    Τα δεδομένα που παρουσίασε το επιστημονικό τμήμα της Philip Morris International στο 3ο διεθνές διαδικτυακό Open Science Event.