Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 28-Μαϊ-2019 23:59

    Χάστε βάρος έξυπνα: η σημασία της σωστής μερίδας

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ο σύγχρονος τρόπος απώλειας βάρους περιλαμβάνει διατροφικά σχήματα που εστιάζουν αρχικά  στη σωστή θρέψη κάθε οργανισμού, ενώ παράλληλα δημιουργούν ένα ενεργειακό έλλειμμα ώστε να "αναγκαστεί" ο οργανισμός να χρησιμοποιήσει το αποθηκευμένο λίπος για την κάλυψη των αναγκών του και συνεπώς να το "κάψει". Έτσι, η σωστή διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει ποικιλία τροφίμων, στις σωστές ποσότητες - μερίδες.

    Αρχικά, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η ποσότητα κατανάλωσης είναι καθοριστική, ακόμα και για τα πιο υγιεινά τρόφιμα. Ο Παράκελσος, αρκετούς αιώνες πριν, είχε αναφέρει ότι η λάθος δόση μπορεί να μετατρέψει ένα υγιεινό βότανο σε δηλητήριο. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με την  τροφή μας. Ένα τρανταχτό παράδειγμα σχετικά με τη σωστή δόση, είναι αυτό του ελαιόλαδου, του οποίου την ευεργετική δράση γνωρίζουν όλοι. Αν  όμως καταναλωθεί σε μεγάλη ποσότητα προσφέρει ένα υψηλό ποσό ενέργειας, το οποίο πιθανώς θα οδηγήσει σε αύξηση κιλών.

    Οι επίσημοι φορείς, σε μία προσπάθεια να βοηθήσουν, κατηύθυναν τις βιομηχανίες τροφίμων στην αναγραφή της προτεινόμενης ποσότητας κατανάλωσης επί των συσκευασιών. Ορισμένες εταιρείες μάλιστα δημιούργησαν ξεχωριστές συσκευασίες μερίδας, ώστε να τους διευκολύνουν ακόμα περισσότερο. Ένα παράδειγμα που βρίσκουμε πια στα σούπερ μάρκετ αφορά στο τυρί και στο ταχίνι.

    Τα δύο αυτά τρόφιμα ανήκουν στην κατηγορία των υγιεινών τροφίμων. Ο έλεγχος όμως της ποσότητάς τους είναι σημαντικός και για τον λόγο αυτό η καθημερινή κατανάλωση  θα πρέπει να είναι τόση που να συμβάλει θετικά και να προσφέρει τα μέγιστα στον οργανισμό. 

    Για παράδειγμα, οι ημερήσιες ανάγκες σε ασβέστιο από το τυρί και σε  πολυακόρεστα λιπαρά οξέα από το ταχίνι, είναι αυτές που καλύπτονται από τις μερίδες των συγκεκριμένων τροφίμων που μπορείτε να βρείτε και στα ράφια των σούπερ μάρκετ: συσκευασμένα τυριά σε ποσότητες των 30 έως 50 γραμμαρίων και για το ταχίνι μερίδες των 30 γραμμαρίων. Με τον τρόπο αυτό είναι κανείς σίγουρος ότι λαμβάνει τη σωστή εκείνη ποσότητα που θα του αποδώσει τα μέγιστα οφέλη, χωρίς να κινδυνεύει είτε να παρεκτραπεί είτε να υποσιτιστεί.

    Αναλύοντας το  ταχίνι, μπορούμε να πούμε  ότι η ποσότητα αυτή, των 30 γραμμαρίων, συμβάλλει στην ολοκληρωμένη θρέψη κάθε παιδικού ή ενήλικου οργανισμού, όπως και στην προστασία από διάφορες χρόνιες νόσους. Παράλληλα, μπορεί να προσφέρει περιορισμένο αριθμό θερμίδων, σημαντικές ποσότητες πρωτεϊνών, βιταμινών και ιχνοστοιχείων ενώ οι μεριδοποιήμενες συσκευασίες εξυπηρετούν την ευκολότερη μεταφορά και κατανάλωση εκτός σπιτιού, συμβάλλοντας έτσι ακόμη περισσότερο στον έλεγχο της καθημερινής μας διατροφής.

    Μέχρι να δημιουργηθούν συσκευασίες μερίδας και για άλλα προϊόντα, θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, ώστε να αποφεύγουμε την υπερκατανάλωση σε όλα τα τρόφιμα, υγιεινά και μη.

    Γιάννης Χρύσου,
    Κλινικός Διαιτολόγος & Διατροφολόγος

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    23:59 26/05

    3 καθημερινές συνήθειες που θα βελτιώσουν το σώμα σας

    Εμπνευσμένες από το σκανδιναβικό τρόπο ζωής. Δοκιμάστε τες.

    13:28 26/05

    Οι τοπ τροφές που ηρεμούν και διώχνουν το στρες

    Πείτε όχι στα επεξεργασμένα τρόφιμα και σε αυτά που περιέχουν συντηρητικά.

    14:20 25/05

    Πως η απώλεια βάρους βελτιώνει την υγεία των πνευμόνων

    Η λειτουργία των πνευμόνων είναι ισχυρός δείκτης συνολικής υγείας και δείκτης θνησιμότητας.

    14:12 25/05

    Η άσκηση στην εγκυμοσύνη κάνει καλό

    Οι έγκυοι που έχουν μία φυσιολογική κύηση καλό είναι να μην παραλείπουν να ασκούνται.

    12:18 19/05

    Μπορούμε με τη διατροφή να αντιστρέψουμε τη γήρανση;

    Τα τρόφιμα που πρέπει να αποφύγουμε και ποια να προτιμήσουμε.

    13:59 18/05

    Τη στήριξη της κλινικής έρευνας φέρνει στο προσκήνιο ο COVID-19

    Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Κλινικών Μελετών ο ΣΦΕΕ τονίζει το σημαντικό ρόλο της κλινικής έρευνας.

    11:00 18/05

    Κορονοϊός και εγκυμοσύνη: τα νέα δεδομένα

    Τα δεδομένα που έχουν καταγραφεί μέχρι στιγμής δείχνουν ότι οι έγκυοι δεν κινδυνεύουν περισσότερο σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό.

    16:47 15/05

    Συνεργασία MSD -Institute for Systems Biology για τον COVID-19

    Με σκοπό να διερευνήσουν τους μοριακούς μηχανισμούς της λοίμωξης από τον ιό SARS-CoV-2.

    15:41 14/05

    Η Pfizer Hellas κοντά στους συλλόγους ασθενών

    Η εταιρεία στηρίζει τις προσπάθειες για τη διαχείριση των επιπτώσεων της πανδημίας της νόσου COVID-2019.

    09:11 13/05

    Μεγάλες οι πιθανότητες και για δεύτερο παιδί με εξωσωματική

    Αυστραλοί ερευνητές υπολόγισαν ότι οι πιθανότητες με την ίδια μέθοδο είναι πάνω από 51%.

    09:38 12/05

    Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν πως πάσχουν από ΧΑΠ

    Το κάπνισμα αποτελεί τη σπουδαιότερη αιτία εμφάνισης της νόσου

    09:38 12/05

    Ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2 μπορεί να προληφθεί

    Υψηλό ποσοστό ασθενών παραμένει αδιάγνωστο.

    09:07 12/05

    Η ELPEN στηρίζει ελληνική κλινική έρευνα για τον COVID-19

    Στόχος της συγκεκριµένης µελέτης είναι η αντιµετώπιση και η πρόληψη των επιπλοκών και της εξέλιξης της νόσου COVID-19.

    15:06 11/05

    Προστασία από τον καρκίνο τραχήλου της µήτρας

    Το συνδυαστικό τεστ ThinPrep + Aptima HPV (Co-Testing).

    15:06 11/05

    Γιατί ο καλός ύπνος βελτιώνει την υγεία µας

    Δύο σύµµαχοι του καλού ύπνου είναι η µελατονίνη και η βαλεριάνα.