Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 14-Μαρ-2017 13:50

    Άπνοια στον ύπνο: Τι μπορεί να βοηθήσει;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η υπνική άπνοια είναι μια συνηθισμένη διαταραχή ύπνου. Στην πραγματικότητα πρόκειται για "παύση” της αναπνοής κατά το νυχτερινό ύπνο, μια παύση που μπορεί να διαρκεί από λίγα δευτερόλεπτα, οπότε θεωρείται "αθώα”, μέχρι αρκετά περισσότερα, όπου σε αυτή την περίπτωση η αντιμετώπισή της είναι αναγκαία. Χαρακτηριστικό της παύσης της άπνοιας είναι πως η κανονική αναπνοή ξεκινά μετά από έναν δυνατό ήχο ροχαλίσματος ή με έναν ήχο πνιγμονής.

    Με επιστολή του, ο  Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών (Π.Σ.Φ.), σε συνεργασία με το Επιστημονικό Τμήμα Καρδιοαγγειακής και Αναπνευστικής Φυσικοθεραπείας-Αποκατάστασης (Ε.Τ.Κ.Α.Φ.Α), συνεχίζει την προσπάθεια ενημέρωσης του κοινού για τη συνηθισμένη αυτή κατάσταση και προτείνει τρόπους για τη βελτίωση της υπνικής άπνοιας. Όπως επισημαίνεται στην επιστολή, η χαλάρωση των μυών του λάρυγγα, που οδηγεί σε μερική ή πλήρη απόφραξη του αεραγωγού, καθώς και ο αυξημένος δείκτης μάζας σώματος, αποτελούν τις κύριες αιτίες εμφάνισης του συνδρόμου αυτού. 

    Η άπνοια ύπνου είναι μία συνήθης και προοδευτικά επιδεινούμενη χρόνια νόσος, με κύριο σύμπτωμα την υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας.

    Καθώς η νόσος εξελίσσεται μπορεί να οδηγήσει σε καρδιοαγγειακού τύπου διαταραχές (λ.χ. υπέρταση), ακόμη και στην αύξηση του κινδύνου για αιφνίδιο καρδιακό θάνατο και γνωστικές δυσλειτουργίες. 

    Τι μπορεί να βοηθήσει να βελτιωθεί η άπνοια;
    Η φυσικοθεραπεία, τονίζει ο Σύλλογος, έχει αποδειχτεί και βιβλιογραφικά πως συμβάλλει στον περιορισμό των επεισοδίων άπνοιας κατά τη διάρκεια του ύπνου και στη μείωση άλλων παθήσεων, που σχετίζονται με τη νόσο αυτή. H άπνοια ύπνου σε ήπιες περιπτώσεις μπορεί να αντιμετωπιστεί με τη μείωση του σωματικού βάρους, τη διακοπή καπνίσματος και την ένταξη σε τακτικό πρόγραμμα άσκησης. Στις βαρύτερες περιπτώσεις, όταν δηλαδή ο αριθμός των απνοιών ξεπερνά τις 15 ανά ώρα, τότε αντιμετωπίζεται με τη χρήση συσκευής μηχανικού αερισμού (CPAP). Ένας δραστήριος τρόπος ζωής μπορεί να αποφέρει πολλά οφέλη στη γενική βελτίωση της υγείας.

    Ο σημαντικός ρόλος της άσκησης
    Η άσκηση μπορεί να συμβάλει στον έλεγχο και τη μείωση των επεισοδίων άπνοιας. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η άσκηση μπορεί να:
    •   περιορίσει σημαντικά τα συμπτώματα της νόσου 
    • δράσει προληπτικά στη μείωση εμφάνισης συνοδών νοσημάτων που σχετίζονται με το σύνδρομο αυτό 
    • βελτιώσει τη λειτουργική ικανότητα των μυών του σώματος, συμπεριλαμβανομένου των μυών γύρω από την περιοχή του λαιμού, οι οποίοι παίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση των επεισοδίων της άπνοιας  και τέλος, να
    •    βελτιώσει τη λειτουργία του καρδιοαγγειακού συστήματος, περιορίζοντας τις επιπτώσεις της άπνοιας ύπνου.

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ