Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 27-Μαϊ-2019 23:59

    Τι να τρώμε για να έχουμε γερά κόκαλα;

    Τι να τρώμε για να έχουμε γερά κόκαλα;
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Έχει διαπιστωθεί ότι γυναίκες που έχουν χαμηλό σωματικό βάρος παρουσιάζουν σημαντική μείωση της οστικής πυκνότητας, κυρίως στο ισχίο και στην σπονδυλική στήλη καθώς και αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης οστεοπορωτικών καταγμάτων.


    O τρόπος με τον οποίο το χαμηλό σωματικό βάρος δρα αρνητικά στην οστεοπόρωση διερευνάται από τους ειδικούς. Φαίνεται ότι:
    • Oι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες παράγουν οιστρογόνα στα λιποκύτταρα. Τα οιστρογόνα δρουν προστατευτικά στα οστά μας για το λόγο αυτό οι υπέρβαρες γυναίκες έχοντας περισσότερα λιποκύτταρα παράγουν και  περισσότερα οιστρογόνα και επομένως πλεονεκτούν έναντι των αδύνατων γυναικών.
    • Tα επιπλέον κιλά ασκούν μηχανική φόρτιση στα οστά μας και τα οποία για να ανταποκριθούν στις ανάγκες στήριξης και δραστηριότητας του υπέρβαρου ατόμου φροντίζουν για τη διατήρηση της πυκνότητας τους.
    • O λιπώδης ιστός που έχουν περισσότερο ανεπτυγμένα τα υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα σε σχέση με τα αδύνατα άτομα αντίστοιχης ηλικίας και φύλου, προστατεύει τα οστά καθώς λειτουργεί σαν "προστατευτικό μαξιλαράκι" στο ισχίο κατά τις πτώσεις μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο η πτώση να οδηγήσει σε κάταγμα.
     

    Εκτός από τα γαλακτοκομικά, τι άλλο θα πρέπει να προσέχω που σχετίζεται με την οστεοπόρωση;

    Έχει βρεθεί ότι το προτεινόμενο διαιτολόγιο για την καλή σκελετική υγεία θα πρέπει να είναι πλούσιο σε ασβέστιο και εάν είναι εφικτό σε βιταμίνη D. Παράλληλα θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από ποικιλία, μέτρο και ισορροπία προκειμένου να εξασφαλίζεται ότι λαμβάνουμε ικανοποιητικές ποσότητες από όλα τα θρεπτικά συστατικά τα οποία δεν είναι μεν πρώτης γραμμής σε ότι αφορά την πρόληψη της οστεοπόρωσης, φαίνεται όμως ότι διαδραματίζουν και αυτά ρόλο στη σκελετική μας υγεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ομάδα των φρούτων και λαχανικών όπου έχει βρεθεί ότι χάρη στις αντιοξειδωτικές ιδιότητες της και χάρη στην περιεκτικότητα της σε βιταμίνες και μέταλλα δρα θετικά στη σκελετική μας υγεία.

    Υπάρχουν τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο εκτός από τα γαλακτοκομικά;

    Το ασβέστιο βρίσκεται σε ποικιλία τροφίμων, όμως οι περισσότερες πηγές τροφίμων εκτός γαλακτοκομικών, περιέχουν περιορισμένη ποσότητα ασβεστίου και το περιεχόμενο σε αυτές ασβέστιο απορροφάται σε μικρότερο ποσοστό από τον οργανισμό μας. Εξαίρεση στον κανόνα αυτό αποτελούν τα κραμβοειδή λαχανικά (π.χ. μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, λαχανάκια Βρυξελλών) που περιέχουν μικρές ποσότητας ασβεστίου αλλά το περιεχόμενο ασβέστιο σε αυτά απορροφάται σε μεγάλο ποσοστό καθώς και τα πλούσια σε ασβέστιο εμφιαλωμένα νερά.

    Με αυξημένη χοληστερίνη μπορώ να τρώω γαλακτοκομικά;

    Ναι, είναι σημαντικό να λαμβάνουμε τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη ασβεστίου και για το σκοπό αυτό μπορούμε να χρησιμοποιούμε γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά (γάλα 1%, γιαούρτι 2% και κίτρινα ημιαποβουτυρωμένα τυριά).

    Δρα αρνητικά ο καφές στην υγεία των οστών μας;

    Κατά το παρελθόν η επιστημονική κοινότητα θεωρούσε ότι η καφεΐνη δρα αρνητικά στην απορροφησιμότητα του ασβεστίου. Τα πιο σύγχρονα όμως ερευνητικά δεδομένα αποδεικνύουν ότι μόνο η υπερκατανάλωση καφέ δρα αρνητικά στη σκελετική μας υγεία με διαφορετικό μηχανισμό δράσης και όχι μέσω του προαναφερθέντος. Συγκεκριμένα, συστήνεται η πρόσληψη όχι παραπάνω από 4 φλιτζάνια καφέ ημερησίως γιατί μεγαλύτερες ποσότητες αυξάνουν σε μικρό βαθμό τον κίνδυνο εμφάνισης οστεοπορωτικού κατάγματος.

    Δρα αρνητικά το αλκοόλ στην υγεία των οστών μας;

    Η υπερκατανάλωση αλκοόλ δρα αρνητικά στη σκελετική μας υγεία. Φαίνεται ότι τα άτομα με πρόβλημα αλκοολισμού διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να παρουσιάσουν οστεοπορωτικό κάταγμα ισχίου. Δεν υπάρχει όμως ο κίνδυνος αυτός για τους χρήστες που καταναλώνουν αλκοόλ με μέτρο. Μάλιστα, νέα ερευνητικά δεδομένα υποστηρίζουν ότι η μικρή κατανάλωση αλκοόλ από το γυναικείο πληθυσμό δρα θετικά στην οστική του πυκνότητα. Για το λόγο αυτό συστήνεται σε όσους καταναλώνουν αλκοόλ να περιορίζονται: οι γυναίκες σε 1 μεζούρα αλκοόλ τη ημέρα και σε 2 μεζούρες οι άντρες. Η 1 μεζούρα αντιστοιχεί σε 330ml μπίρας, 120ml κρασί ή 45ml από κάποιο υψηλόβαθμο οινοπνευματώδες.

    Να τρώω αλάτι;

    Το αλάτι έχει ασβεστιοουρική δράση, δηλαδή όταν καταναλώνουμε πολύ αλάτι, τότε το νάτριο το οποίο περιέχεται στο αλάτι συμπαρασύρει το ασβέστιο κατά την απομάκρυνση του από τους νεφρούς. Άρα συνιστάται με μέτρο η χρήση του.

    Πηγή: Σύλλογος Σκελετικής Υγείας Πεταλούδα

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    16:03 06/12

    Σημαντική "σύμπραξη" για κυτταρικές και γονιδιακές θεραπείες

    Συνεργασία του Ομίλου ΥΓΕΙΑ και της σύμπραξης Theracell – Orgenesis στον τομέα των προηγμένων κυτταρικών και γονιδιακών θεραπειών.

    13:30 06/12

    Απαντήσεις για τη διατήρηση γονιμότητας σε γυναίκες με καρκίνο του μαστού

    Η ενημέρωση και η έγκαιρη συνάντηση με έναν ιατρό αναπαραγωγής δίνουν τη δυνατότητα να έχουν την επιλογή να γίνουν μητέρες.

    13:04 06/12

    Είναι η ελιά η "κορωνίδα" της μεσογειακής διατροφής;

    Η ποικιλία, οι συνθήκες καλλιέργειες και η επεξεργασία επηρεάζουν όχι μόνο τη γεύση αλλά και τα θρεπτικά συστατικά της ελιάς.

    08:36 06/12

    Θετικά τα αποτελέσματα μελέτης για τη ριβαροξαμπάνη σε παιδιά με φλεβική θρομβοεμβολή

    Για να διευκολυνθεί η παιδιατρική χρήση, αναπτύχθηκε μία νέα υγρή μορφή ριβαροξαμπάνης από του στόματος, που δεν απαιτεί ενέσεις και τακτική παρακολούθηση.

    08:34 06/12

    Πόνος στον καρπό; Δοκιμάστε αυτές τις ασκήσεις

    Αυτές οι 5 απλές ασκήσεις θα βοηθήσουν σημαντικά για τη βελτίωση της κινητικότητας στα χέρια σας.

    08:32 06/12

    To 6o Santa Run επιστρέφει στο κέντρο της Αθήνας!

    Ο πιο χριστουγεννιάτικος αγώνας δρόμου, το Santa Run, επιστρέφει στο κέντρο της Αθήνας, για να προσφέρει στιγμές χαράς και διασκέδασης σε μικρούς και μεγάλους.

    08:32 06/12

    Draeger Hellas: 10 χρόνια "Tεχνολογία για τη Ζωή" και στην Ελλάδα

    Η Draeger Hellas φέρνει νέα προσέγγιση για την πρόληψη στην Ελλάδα.

    08:32 06/12

    "Life matters": Νέο πρόγραμμα εταιρικής υπευθυνότητας της MSD Ελλάδος

    H MSD παρουσίασε τον νέο απολογισμό δράσεων Εταιρικής Υπευθυνότητας για τα έτη 2017-2018.

    15:50 05/12

    Η κατάσταση που αυξάνει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

    Μεγαλύτερος ο κίνδυνος πρόωρης καρδιαγγειακής νόσου για τα παιδιά με διαβητικές μητέρες, σύμφωνα με νέα δημοσιευμένη έρευνα.

    11:30 03/12

    6 έξυπνα τρικ για να τρώτε λιγότερο!

    Πως να μην αποσπάται η προσοχή σας και να αφήνετε λίγη τροφή στο πιάτο.

    23:59 02/12

    Έξι tips για να ξεκολλήσετε το μεταβολισμό σας

    Κάποιες φορές τα τελευταία κιλά απλά δε φεύγουν! Τι μπορείτε να κάνετε;

    13:57 02/12

    Πειραματικό τεστ ούρων για τη διάγνωση του καρκίνου του προστάτη μπορεί να φέρει επανάσταση

    Το νέο υπό δοκιμή τεστ έως τώρα έχει δοκιμαστεί μόνο σε 14 άνδρες.

    10:50 02/12

    Eνδομητρίωση: προκαλεί υπογονιμότητα;

    Η ενδομητρίωση μπορεί να επηρεάσει τη γονιμότητα με διάφορους τρόπους.

    23:59 01/12

    5 μυστικά για να βάλετε οριστικό τέλος στις κακές συνήθειες

    Με ένα καλό πρωινό και λίγη οργάνωση για τα γεύματα της ημέρας μπορούμε να βελτίωσουμε τη διατροφή και το σώμα μας!

    14:01 28/11

    Μελέτες POLYP 1 και POLYP: Η ομαλιζουμάμπη μείωσε σημαντικά τους ρινικούς πολύποδες

    Καθώς και τα συμπτώματα συμφόρησης σε ενήλικες με χρόνια ρινοκολπίτιδα.

    11:30 27/11

    AstraZeneca Ελλάδας: 30 χρόνια ουσιαστικής συμβολής στην Υγεία, 30 χρόνια δίπλα στον Έλληνα ασθενή

    Μέχρι το 2022 προγραμματίζεται η κυκλοφορία 10 νέων καινοτόμων θεραπειών που στοχεύουν σε 21 ενδείξεις.