Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 04-Απρ-2016 09:50

    Είναι πιο υγιεινά τα φυσικά σάκχαρα από τα πρόσθετα;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τα δομικά συστατικά όλων των υδατανθράκων είναι σάκχαρα. Τα σάκχαρα μπορούν να κατηγοριοποιηθούν ανάλογα με το πόσες μονάδες σακχάρων (σακχαρίτες) συνδυάζονται για να δημιουργήσουν ένα μόριο. Η γλυκόζη, η φρουκτόζη και η γαλακτόζη είναι μονές ενώσεις, γνωστές ως μονοσακχαρίτες. Οι διπλές μονάδες σακχάρων ονομάζονται δισακχαρίτες.

    Από αυτούς οι πιο γνωστοί είναι η σακχαρόζη (η επιτραπέζια ζάχαρη), η οποία περιέχει ένα μόριο γλυκόζης και ένα μόριο φρουκτόζης, και η γαλακτόζη (το σάκχαρο του γάλακτος), η οποία συντίθεται από γαλακτόζη και γλυκόζη. Η ζάχαρη είναι η κοινή ονομασία της σακχαρόζης, ενώ ο όρος σάκχαρα αναφέρεται σε όλες γενικώς τις ενώσεις των σακχάρων. 

    Υπάρχει όμως διαφορά ανάμεσα σε φυσικά σάκχαρα, όπως αυτά που περιέχονται για παράδειγμα στα φρούτα, και στα πρόσθετα;

    Η απάντηση όπως λένε οι ειδικοί είναι όχι και τα σάκχαρα αυτά κάθε αυτά είναι τα ίδια. Τα σάκχαρα μπορεί να κατηγοριοποιηθούν ως "φυσικά" ή "πρόσθετα". Αν και οι όροι αυτοί σχετίζονται συχνά με την ιδιότητα του "περισσότερο ή λιγότερο υγιεινά", αντιστοίχως, δεν είναι σωστό τα σάκχαρα να χαρακτηρίζονται με αυτόν τον τρόπο. Διότι τα πρόσθετα σάκχαρα ουσιαστικά απομονώνονται ή παράγονται από τις φυσικές πηγές σακχάρων. Για παράδειγμα, η γλυκόζη και η φρουκτόζη από το μέλι, τα φρούτα και κάποια λαχανικά, η λακτόζη από το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, και η σακχαρόζη από τα φρούτα, το σακχαροκάλαμο και το σακχαρότευτλο.

    Τα σιρόπια γλυκόζης-φρουκτόζης παράγονται από το άμυλο καλαμποκιού, και η επιτραπέζια ζάχαρη από την κρυσταλλοποίηση των σιροπιών είτε από σακχαροκάλαμο ή σακχαρότευτλο. Αυτό σημαίνει ότι κάθε σάκχαρο (μονοσακχαρίτης ή δισακχαρίτης), είτε βρίσκεται φυσικά σε ένα κομμάτι φρούτου ή προστίθεται σε ένα κέικ ή μπισκότο, δομικά παραμένει το ίδιο.

    Ποια είναι όμως η διαφορά; Τα πρόσθετα σάκχαρα μπορεί να σχετίζονται με τρόφιμα χαμηλής θρεπτικής αξίας. Αντιθέτως, όταν τα σάκχαρα καταναλώνονται ως μέρος ακέραιων φυτικών πηγών συνοδεύονται τυπικά από άλλα θρεπτικά συστατικά και διαιτητικές ίνες. Συνολικά, αυτό που μετράει είναι η υγιεινή δίαιτα.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ