Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 07-Μαϊ-2019 23:59

    Είναι ανησυχητικό το λαχάνιασμα;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Κατά την άσκηση, ενεργοποιούνται δύο από τα πιο σημαντικά όργανα του σώματος: η καρδιά και οι πνεύμονες. Οι πνεύμονες φέρνουν οξυγόνο στο σώμα, για να του δώσουν ενέργεια και απομακρύνουν το διοξείδιο του άνθρακα, το απόβλητο που προκύπτει κατά την παραγωγή ενέργειας. Η καρδιά διοχετεύει το οξυγόνο στους μύες που κάνουν την άσκηση. 

    Σύμφωνα λοιπόν με τους ειδικούς, όταν ασκείστε και οι μύες σας λειτουργούν πιο έντονα, το σώμα σας χρησιμοποιεί περισσότερο οξυγόνο και παράγει περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα. Για να αντεπεξέλθει σε αυτή την επιπλέον ζήτηση, η αναπνοή σας πρέπει να αυξηθεί από περίπου 15 φορές το λεπτό (12 λίτρα αέρα) όταν είστε σε ηρεμία, έως και 40–60 φορές το λεπτό (100 λίτρα αέρα) κατά την άσκηση. Η κυκλοφορία του αίματος επιταχύνεται και αυτή για να μεταφέρει το οξυγόνο στους μύες ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν να κινούνται. 

    Όταν οι πνεύμονές σας είναι υγιείς, διατηρείτε μεγάλο αναπνευστικό απόθεμα. Μπορεί να λαχανιάσετε μετά από την άσκηση, ωστόσο δεν θα νιώσετε δύσπνοια. Όταν η λειτουργία των πνευμόνων σας είναι μειωμένη, μπορεί να χρησιμοποιήσετε μεγάλο μέρος του αναπνευστικού σας αποθέματός. Σε αυτή την περίπτωση ίσως λαχανιάσετε, και στη συνέχεια να νιώσετε δυσφορία, αλλά κατά κανόνα δεν υπάρχει κίνδυνος.

    Το λαχάνιασμα κατά την άσκηση είναι φυσιολογικό. Ωστόσο, η τακτική άσκηση μπορεί να αυξήσει τη δύναμη και να βελτιώσει τη λειτουργία των μυών σας, κάνοντάς τους έτσι πιο αποδοτικούς. Οι μύες σας θα χρειάζονται λιγότερο οξυγόνο για να κινηθούν και θα παράγουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Αυτό θα έχει ως άμεση συνέπεια τη μείωση της ποσότητας του αέρα που πρέπει να εισπνεύσετε και να εκπνεύσετε για κάποια άσκηση. 

    Πώς μπορώ να βοηθήσω του πνεύμονές μου να αντεπεξέλθουν στην άσκηση; 
    Το σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να κάνετε για να διατηρήσετε υγιείς τους πνεύμονές σας είναι να τους φροντίζετε. Το κάπνισμα επηρεάζει την ικανότητα σωματικής δραστηριότητας και την αξιοποίηση των πραγματικών σας δυνατοτήτων. Αν κόψετε το κάπνισμα, πολύ πιθανό να είστε σε θέση να ασκείστε για περισσότερη ώρα μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες από το τελευταίο σας τσιγάρο.

    Γενικές συμβουλές 
    • Πάντα να κάνετε πρώτα ζέσταμα για τους μύες σας 
    • Βελτιώστε την ευλυγισία σας με διατάσεις 
    • Βελτιώστε την αντοχή σας, ώστε να μπορείτε να ασκείστε για περισσότερη ώρα 
    • Αυξήστε τη δραστηριότητα με το δικό σας ρυθμό 
    • Βελτιώστε τη μυϊκή σας δύναμη (π.χ. με άρση βαρών) 
    • Κάνετε αποθεραπεία μετά από την άσκηση, για να επανέρχεται η αναπνοή στα κανονικά επίπεδα

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    11:30 18/11

    Ποιες τροφές και συμπληρώματα διατροφής ενισχύουν τη γονιμότητα;

    Τα συστατικά που βοηθούν στην επίτευξη της εγκυμοσύνης και που θα τα βρούμε.

    09:52 18/11

    Κλιματική αλλαγή: Επηρεάζει την υγεία, τη δουλειά και τη ζωή μας

    Στο εργαστήριο Περιβαλλοντικής Φυσιολογίας FAME Lab του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σχεδιάζεται το πώς η ανθρωπότητα θα αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

    23:59 17/11

    Μπορεί η στυτική δυσλειτουργία να "προειδοποιεί" για πρόβλημα καρδιάς;

    Η στυτική δυσλειτουργία έχει πλέον συνδεθεί με ορισμένες σοβαρές ή λιγότερο σοβαρές παθήσεις.

    23:59 17/11

    Πώς θα προστατέψουμε τα παιδιά μας από τη σεξουαλική παρενόχληση;

    Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ενάντια στην κακοποίηση των παιδιών, ας δούμε τι πρέπει να γνωρίζουμε ως γονείς για την προστασία τους από τη σεξουαλική παρενόχληση.

    13:37 15/11

    Μια πολύ σοβαρή επίδραση της ιλαράς στο ανοσοποιητικό μας

    Δύο νέες έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η ιλαρά μπορεί να προκαλέσει "αμνησία" στο ανοσοποιητικό, κάνοντάς μας επιρρεπείς σε άλλες ασθένειες.

    09:31 15/11

    Θεραπεία για πολλαπλή σκλήρυνση και εγκυμοσύνη

    Πολλαπλή σκλήρυνση: Τι αλλάζει στη χορήγησης της ιντερφερόνης β-1b στην εγκυμοσύνη;

    23:59 14/11

    Αλλάζει ο μεταβολισμός στα σαράντα;

    Είναι αλήθεια ή μύθος πως μετά τα σαράντα παχαίνουμε ευκολότερα και αδυνατίζουμε πιο δύσκολα;

    23:59 14/11

    6 συμβουλές για σταθερό σάκχαρο στο αίμα

    Η σταθεροποίηση του σακχάρου είναι το μυστικό για να παραμείνoυμε υγιείς λένε οι έρευνες.

    16:43 14/11

    Εξέλιξη: Νέες επεμβατικές τεχνικές για τα καρδιαγγειακά νοσήματα

    Οι σύγχρονες επεμβατικές τεχνικές στην υπηρεσία του καρδιαγγειακού ασθενή.

    10:55 14/11

    Το ΙΑΣΩ εγκαινίασε το μεγαλύτερο κέντρο μαστού στην Ελλάδα

    Ξεπέρασε το 1,5 εκατ. ευρώ η επένδυση. Δωρεάν διαγνωστική και χειρουργική θεραπεία για 18 γυναίκες ετησίως.

    12:22 12/11

    Κατακόρυφη αύξηση της εμφάνισης παχυσαρκίας και διαβήτη στα παιδιά

    Ο ρόλος της οικογένειας στην υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

    14:30 11/11

    "Κενό" στην ενημέρωση των νέων ασθενών με καρκίνο για τη διατήρηση της γονιμότητάς τους

    Σύμφωνα με το βρετανικό φιλανθρωπικό ίδρυμα Teenage Cancer Trust.

    14:29 11/11

    Μελέτη BE VIVID: Νεότερα για ενήλικες ασθενείς με μέτρια έως σοβαρή χρόνια ψωρίαση

    Η θεραπεία bimekizumab εκπλήρωσε όλα τα κύρια και τα διαβαθμισμένα δευτερεύοντα καταληκτικά σημεία.

    23:59 03/11

    4 λόγοι για να τρώμε κάθε μέρα γιαούρτι!

    Είναι μια υγιεινή, θρεπτική και εύπεπτη τροφή, ιδανική για όλες τις ηλικίες.

    14:00 31/10

    Η Γαλλία προχωρά στη νομιμοποίηση της εξωσωματικής γονιμοποίησης για γυναίκες χωρίς σύντροφο

    Θα μπορούν να κάνουν νόμιμα τη διαδικασία χρήση σπέρματος δότη.

    23:59 29/10

    Πώς θα προστατευθούμε από τις ιώσεις του φθινοπώρου;

    Το ξέρατε πως η άσκηση και η σωστή διατροφή μπορούν να μας θωρακίσουν από τις ιώσεις που κυκλοφορούν; Basic αλλά χρήσιμες συμβουλές.