Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 20-Ιαν-2019 23:59

    Ορθορεξία: όταν η σωστή διατροφή γίνεται εμμονή

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Χιλιάδες άρθρα έχουν γραφτεί για την υγιεινή και σωστή διατροφή, οι διατροφολόγοι έχουν δώσει μέχρι σήμερα αμέτρητες συμβουλές, εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη προσπαθούν να εγκαταλείψουν τις παλιές ανθυγιεινές συνήθειες και να ξεκινήσουν να τρέφονται πιο σωστά. 

    Πόσο όμως λεπτή είναι η γραμμή ανάμεσα στη σωστή διατροφή και την εμμονή;

    Νευρική ορθορεξία (orthorexia nervosa), ή απλώς ορθορεξία, ονομάζεται η ψυχική διαταραχή, η οποία χαρακτηρίζεται από ακραία ενασχόληση με την αποφυγή τροφίμων που θεωρούνται ανθυγιεινά. Τη διαταραχή επηρεάζει εξίσου άντρες και γυναίκες και εκτιμάται πως πλήττει το 1-2% του γενικού πληθυσμού. Η διαφορά της διατροφική νόσου από τη νευρική ανορεξία είναι ότι  το άτομο δεν ακολουθεί αυτούς τους αυστηρούς κανόνες για να χάσει κιλά, αλλά για να διατηρήσει την υγεία του αποφεύγοντας οτιδήποτε ανθυγιεινό (μη βιολογικά , τροφές με λιπαρά , πολλαπλά επεξεργασμένες , με χημικά συντηρητικά και χρωστικές). Δεν αφορά τη ποσότητα αλλά τη ποιότητα της τροφής. Και η συμπεριφορά αυτή γίνεται σταδιακά εμμονή.

    Ποιες είναι οι ύποπτες συμπεριφορές;

    Σύμφωνα με τους ειδικούς, το πρόβλημα αρχίζει να γίνεται έντονο όταν η ποιότητα των τροφών που επιλέγουμε να καταναλώσουμε απασχολεί συνέχεια τη σκέψη μας. Πιο συγκεκριμένα, αν περνάτε περισσότερες από 3 ώρες ημερησίως σκεπτόμενος/η τη δίαιτα σας, προγραμματίζετε τα γεύματα σας αρκετές ημέρες πριν, έχετε γίνει πολύ αυστηροί με τον εαυτό σας, αν η διατροφή σας προκαλεί άγχος, έχετε σταματήσει να καταναλώνετε τα τρόφιμα που απολαμβάνατε, με σκοπό να καταναλώνετε τα "σωστά" τρόφιμα, αποφεύγετε να βγαίνετε έξω για φαγητό, αισθάνεστε ένοχοι όταν χαλάτε τη δίαιτα σας και αντιθέτως καλά όταν έχετε τον πλήρη έλεγχο και τρώτε υγιεινά, τότε η διατροφική συμπεριφορά σας θα πρέπει να σας προβληματίσει.

    Υπάρχει λύση;

    Η συμμετοχή τόσο του διατροφολόγου, όσο και του ειδικού ψυχολόγου είναι αναγκαία. Ο διαιτολόγος οφείλει να επανεκπαιδεύσει τον ασθενή σχετικά με το τι αποτελεί τη σωστή διατροφή, ενώ ο ψυχολόγος  θα προσπαθήσει να εξερευνήσει τα βαθύτερα αίτια που οδήγησαν το άτομο στο να θέλει να ασκήσει τόσο αυστηρό έλεγχο στη ζωή του.
     

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    23:59 11/12

    Γιατί στις γιορτές "επιτρέπεται" να φάμε περισσότερο απ' όσο νομίζουμε;

    Η διαιτολόγος ξεκαθαρίζει τις παρανοήσεις και μας δίνει tips για να μην πάρουμε κιλά και να μην αγχωθούμε τώρα στις γιορτές.

    08:52 11/12

    Γιατί είναι απαραίτητο να "σπάμε" τη δίαιτα; Και ποιο είναι το υγιεινό junk food;

    Ένας πολύ σημαντικός λόγος για να μην είμαστε τόσο αυστηροί με τον εαυτό μας και ιδέες για υγιεινά και απολαυστικά πιάτα.

    23:59 10/12

    Έξυπνα τρικ για να μην ανέβει η ζυγαριά στις γιορτές

    Μπορεί στις γιορτές να προβλέπεται μια διατροφική απόκλιση από τα συνηθισμένα, όμως υπάρχουν τρόποι να μην πάρετε βάρος.

    13:30 06/12

    Απαντήσεις για τη διατήρηση γονιμότητας σε γυναίκες με καρκίνο του μαστού

    Η ενημέρωση και η έγκαιρη συνάντηση με έναν ιατρό αναπαραγωγής δίνουν τη δυνατότητα να έχουν την επιλογή να γίνουν μητέρες.

    11:30 03/12

    6 έξυπνα τρικ για να τρώτε λιγότερο!

    Πως να μην αποσπάται η προσοχή σας και να αφήνετε λίγη τροφή στο πιάτο.

    23:59 02/12

    Έξι tips για να ξεκολλήσετε το μεταβολισμό σας

    Κάποιες φορές τα τελευταία κιλά απλά δε φεύγουν! Τι μπορείτε να κάνετε;

    13:57 02/12

    Πειραματικό τεστ ούρων για τη διάγνωση του καρκίνου του προστάτη μπορεί να φέρει επανάσταση

    Το νέο υπό δοκιμή τεστ έως τώρα έχει δοκιμαστεί μόνο σε 14 άνδρες.

    10:50 02/12

    Eνδομητρίωση: προκαλεί υπογονιμότητα;

    Η ενδομητρίωση μπορεί να επηρεάσει τη γονιμότητα με διάφορους τρόπους.

    23:59 01/12

    5 μυστικά για να βάλετε οριστικό τέλος στις κακές συνήθειες

    Με ένα καλό πρωινό και λίγη οργάνωση για τα γεύματα της ημέρας μπορούμε να βελτίωσουμε τη διατροφή και το σώμα μας!

    14:01 28/11

    Μελέτες POLYP 1 και POLYP: Η ομαλιζουμάμπη μείωσε σημαντικά τους ρινικούς πολύποδες

    Καθώς και τα συμπτώματα συμφόρησης σε ενήλικες με χρόνια ρινοκολπίτιδα.

    11:30 27/11

    AstraZeneca Ελλάδας: 30 χρόνια ουσιαστικής συμβολής στην Υγεία, 30 χρόνια δίπλα στον Έλληνα ασθενή

    Μέχρι το 2022 προγραμματίζεται η κυκλοφορία 10 νέων καινοτόμων θεραπειών που στοχεύουν σε 21 ενδείξεις.

    07:41 26/11

    "Είμαστε ό,τι τρώμε"; Τότε, τι να τρώμε για να είμαστε καλά;

    Η διατροφή μας παίζει μεγάλο ρόλο στην ευεξία, τη διάθεσή μας για άσκηση και φυσικά, στην καλή μας υγεία.

    15:15 25/11

    Νέα μη επεμβατική τεχνική μπορεί σύντομα να αντικαταστήσει την αμνιοπαρακέντηση

    Οι επιστήμονες πήραν με ένα βαμβακοφόρο στυλεό κύτταρα του πλακούντα.

    14:11 22/11

    Οι εξελίξεις στη θεραπεία του πολλαπλού μυελώματος και του λεμφώματος Hodgkin’s

    Παρουσιάστηκαν σε δορυφορικό συμπόσιο που διοργάνωσε η φαρμακευτική εταιρεία TAKEDA Hellas.

    23:59 19/11

    Θέλετε γρήγορο μεταβολισμό; Δοκιμάστε αυτά τα φρούτα!

    Τα φρούτα αυτά περιέχουν σε μεγαλύτερη συγκέντρωση μια θρεπτική ουσία που επιταχύνει το μεταβολισμό.

    23:59 19/11

    Να πως θα μειώσετε το αλάτι... χωρίς να το καταλάβετε

    Έρευνες δείχνουν ότι όσοι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες υποφέρουν από υπέρταση.