Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 30-Ιουλ-2019 23:59

    Πόνος στην πλάτη: Τι φταίει και πώς θα τον προλάβετε

    Πόνος στην πλάτη: Τι φταίει και πώς θα τον προλάβετε
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Υπολογίζεται πως ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού, που μπορεί να φτάνει ακόμη και το 80%, υποφέρει περιστασιακά από πόνους στην πλάτη ή στον αυχένα.

    Οι αιτίες του πόνου είναι πολλές και ποικίλες:

    • μυϊκές εντάσεις που μπορεί να επιδεινώνονται σε περιόδους κούρασης και άγχους
    • τραυματισμός ενός μεσοσπονδύλιου δίσκου
    • αθρίτιδα, η οποία προκαλεί αλλοιώσεις στους σπονδύλους
    • στένωση της σπονδυλικής στήλης, καθώς με την πάροδο των χρόνων ο σπονδυλικός σωλήνας μπορεί να γίνει στενόχωρος, αυτό οφείλεται εν μέρει στην αρθρίτιδα.
    • κάταγμα σπονδύλων, το οποίο μπορεί να γίνει πιο πιθανό σε περίπτωση οστεοπόρωσης
    • τραυματισμός των μυών της πλάτης
    • έλκος στομάχου ή πέτρα στη χολή

    Πως μπορούμε να προλάβουμε τον πόνο;

    • διατηρείστε σταθερό το βάρος σας γιατί τα περιττά κιλά επιβαρύνουν τη σπονδυλική στήλη
    • υιοθετείστε σωστή στάση του σώματος: να λυγίζετε τα γόνατα και να κρατάτε ίσια την πλάτη για να σκύψετε
    • όταν μεταφέρετε βάρη, να τα κρατάτε όσο πιο κοντά στο σώμα σας, δεδομένου πως όσο πιο μακριά βρίσκεται το βάρος, τόσο πιο έντονη είναι η πίεση που ασκείται στην σπονδυλική στήλη
    • να μην φοράτε συνέχεια ούτε παπούτσια με ψηλά τακούνια, ούτε όμως και εντελώς ίσια
    • προσπαθείτε να γυμνάζεστε ώστε να ενισχύονται οι ραχιαίοι και οι κοιλιακοί μύες. Το κολύμπι θεωρείται μια από τις καλύτερες ασκήσεις, καθώς γυμνάζει την πλάτη χωρίς να ασκεί πίεση
    • Μεγαλύτερο πρόβλημα με πόνο στην πλάτη, έχουν τα άτομα που κάνουν δουλειά γραφείου. Καλό θα ήταν να σηκώνεστε κάθε μία ώρα από το γραφείο για μια μικρή βόλτα στο χώρο όπου εργάζεστε
    • προσοχή στην επιλογή του στρώματος: να κοιμάστε σε στρώμα κατάλληλο για τη μορφολογία του σώματός σας ενώ καλό θα ήταν να μην κρατάτε το ίδιο στρώμα για περισσότερα από δέκα χρόνια

    Όταν όμως οι πόνοι είναι έντονοι, συνοδεύονται από επιβάρυνση της γενικότερης υγείας ή εάν παρουσιαστούν και άλλα προβλήματα (στο πεπτικό ή ουροποιητικό σύστημα), τότε τα συμπτώματα αυτά θα πρέπει να σας κινητοποιήσουν. Έτσι οι ειδικοί συνιστούν να απευθύνεστε στο γιατρό σε περίπτωση που ο πόνος επιμένει για αρκετές ημέρες, που αισθάνεστε πόνο στην πλάτη κατά την διάρκεια της νύχτας, δυσκολία ελέγχου στην κύστη σας, πυρετό, ρίγη ή οποιαδήποτε άλλα ασυνήθιστα συμπτώματα.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    12:48 04/08

    Νέο τεστ για τη γονιμότητα του άντρα

    Βασίστηκε σε μελέτη του αμερικανικού πανεπιστημίου Cornell.

    10:44 04/08

    Θετικά νέα για "κοκτέιλ" αντισωμάτων για τον κορονοϊό

    Η εταιρεία Regeneron ανακοίνωσε ότι το κοκτέιλ αντισωμάτων της "φρέναρε" την Covid-19 σε ζώα.

    10:41 04/08

    H βία που γνωρίζουμε στη ζωή μας επιταχύνει τη γήρανση

    Τα παιδιά που έχουν υποστεί βία ή τραυματικής εμπειρίας μπαίνουν πιο νωρίς στην εφηβεία και γερνάνε πιο γρήγορα, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα.

    23:59 03/08

    Γιατί η ανθεκτικότητα είναι το πιο απαραίτητο στοιχείο του χαρακτήρα μας

    Τι είναι η ανθεκτικότητα και πώς μπορείτε να την αναπτύξετε.

    09:08 03/08

    Μπορεί να μεταδοθεί ο SARS-CoV-2 χωρίς καν φυσική επαφή;

    Πόσο εύκολα ή δύσκολα μπορεί να μας "κολλήσει" ένας ασυμπτωματικός φορέας -ή ένας φορέας με ήπια συμπτώματα- βήχοντας ή απλά μέσω της αναπνοής;

    08:00 03/08

    Θεοκλής Ζαούτης: Η Ελλάδα κερδίζει τη μάχη με την COVID-19 – Για την ώρα

    Απαραίτητο όμως για να κερδίσει και τον πόλεμο ενάντια στις λοιμώδεις νόσους είναι ένα πιο ισχυρό και αξιόπιστο σύστημα υγείας.

    23:59 02/08

    Πώς θα κρατήσετε μακριά τα ενοχλητικά έντομα

    Απλοί και εύκολοι τρόποι για να κρατάτε μακριά μυρμήγκια, μύγες και κουνούπια!

    09:33 31/07

    Το ξέρετε ότι οι διακοπές είναι πολύτιμες για την ψυχική μας υγεία;

    Η ψυχολόγος Μαρίνα Μόσχα εξηγεί τους λόγους που οι διακοπές -είτε μακριά από το σπίτι είτε διακόπτοντας τις συνήθειες της καθημερινότητας- είναι απαραίτητες.

    23:59 30/07

    Η υγιεινή τροφή που μας προσθέτει λίπος στην κοιλιά

    Γνωρίζεις ότι το σιτάρι που βρίσκεται και στο ψωμί ολικής άλεσης προκαλεί εκτόξευση του σακχάρου στο αίμα;

    11:36 27/07

    Τα μαλλιά της γυναίκας μπορεί να αποκαλύψουν πως θα ανταποκριθεί στα φάρμακα της εξωσωματικής

    Τα αρχικά αποτελέσματα νέας μελέτης, που ανακοινώθηκαν στο συνέδριο της ΕυρωπαϊκήςΕταιρίας Ανθρώπινης Αναπαραγωγής και Εμβρυολογίας

    23:59 22/07

    Πέντε τρόποι για να αλλάξουμε τη ζωή μας

    Τα μυστικά για καλύτερη ζωή όπως τα αντιλήφθηκε ο Martin Brofman, διεθνής ομιλητής και συγγραφέας.

    11:45 20/07

    Σε εξέλιξη η πρώτη οροεπιδημιολογική μελέτη του ΕΚΠΑ για τον κορονοϊό

    Αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος Οκτωβρίου.

    11:39 20/07

    Τι δείχνει ο αριθμός των ωαρίων που παράγουν οι γυναίκες στην εξωσωματική

    Όσες γυναίκες παράγουν λίγα ωάρια, ίσως θα πρέπει να κάνουν αλλαγές στις καθημερινές τους συνήθειες.

    23:59 14/07

    Πόση πρωτεΐνη χρειαζόμαστε κάθε μέρα;

    Tο 10-15% της συνολικής ενεργειακής πρόσληψης πρέπει να προέρχεται από πρωτεΐνες. Που θα τη βρείτε, τι να προτιμήσετε.

    08:37 09/07

    4 τρόποι να μειώσουμε φυσικά τη χοληστερόλη

    Η υψηλή χοληστερόλη απασχολεί έναν στους 3 ενήλικες στις ΗΠΑ και ίσως η φυσική διαχείρισή της -αρχικά, έστω- δεν είναι δύσκολη υπόθεση.

    23:59 08/07

    Σεξ: Τελικά πόσες φορές την εβδομάδα είναι "αρκετές";

    Οι ειδικοί τονίζουν πως η ικανοποιητική σεξουαλική ζωή δεν εξαρτάται από τη συχνότητα αλλά κυρίως από το βαθμό ευχαρίστησης.