Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 30-Ιουλ-2019 23:59

    Πόνος στην πλάτη: Τι φταίει και πώς θα τον προλάβετε

    Πόνος στην πλάτη: Τι φταίει και πώς θα τον προλάβετε
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Υπολογίζεται πως ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού, που μπορεί να φτάνει ακόμη και το 80%, υποφέρει περιστασιακά από πόνους στην πλάτη ή στον αυχένα.

    Οι αιτίες του πόνου είναι πολλές και ποικίλες:

    • μυϊκές εντάσεις που μπορεί να επιδεινώνονται σε περιόδους κούρασης και άγχους
    • τραυματισμός ενός μεσοσπονδύλιου δίσκου
    • αθρίτιδα, η οποία προκαλεί αλλοιώσεις στους σπονδύλους
    • στένωση της σπονδυλικής στήλης, καθώς με την πάροδο των χρόνων ο σπονδυλικός σωλήνας μπορεί να γίνει στενόχωρος, αυτό οφείλεται εν μέρει στην αρθρίτιδα.
    • κάταγμα σπονδύλων, το οποίο μπορεί να γίνει πιο πιθανό σε περίπτωση οστεοπόρωσης
    • τραυματισμός των μυών της πλάτης
    • έλκος στομάχου ή πέτρα στη χολή

    Πως μπορούμε να προλάβουμε τον πόνο;

    • διατηρείστε σταθερό το βάρος σας γιατί τα περιττά κιλά επιβαρύνουν τη σπονδυλική στήλη
    • υιοθετείστε σωστή στάση του σώματος: να λυγίζετε τα γόνατα και να κρατάτε ίσια την πλάτη για να σκύψετε
    • όταν μεταφέρετε βάρη, να τα κρατάτε όσο πιο κοντά στο σώμα σας, δεδομένου πως όσο πιο μακριά βρίσκεται το βάρος, τόσο πιο έντονη είναι η πίεση που ασκείται στην σπονδυλική στήλη
    • να μην φοράτε συνέχεια ούτε παπούτσια με ψηλά τακούνια, ούτε όμως και εντελώς ίσια
    • προσπαθείτε να γυμνάζεστε ώστε να ενισχύονται οι ραχιαίοι και οι κοιλιακοί μύες. Το κολύμπι θεωρείται μια από τις καλύτερες ασκήσεις, καθώς γυμνάζει την πλάτη χωρίς να ασκεί πίεση
    • Μεγαλύτερο πρόβλημα με πόνο στην πλάτη, έχουν τα άτομα που κάνουν δουλειά γραφείου. Καλό θα ήταν να σηκώνεστε κάθε μία ώρα από το γραφείο για μια μικρή βόλτα στο χώρο όπου εργάζεστε
    • προσοχή στην επιλογή του στρώματος: να κοιμάστε σε στρώμα κατάλληλο για τη μορφολογία του σώματός σας ενώ καλό θα ήταν να μην κρατάτε το ίδιο στρώμα για περισσότερα από δέκα χρόνια

    Όταν όμως οι πόνοι είναι έντονοι, συνοδεύονται από επιβάρυνση της γενικότερης υγείας ή εάν παρουσιαστούν και άλλα προβλήματα (στο πεπτικό ή ουροποιητικό σύστημα), τότε τα συμπτώματα αυτά θα πρέπει να σας κινητοποιήσουν. Έτσι οι ειδικοί συνιστούν να απευθύνεστε στο γιατρό σε περίπτωση που ο πόνος επιμένει για αρκετές ημέρες, που αισθάνεστε πόνο στην πλάτη κατά την διάρκεια της νύχτας, δυσκολία ελέγχου στην κύστη σας, πυρετό, ρίγη ή οποιαδήποτε άλλα ασυνήθιστα συμπτώματα.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ