Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 25-Ιαν-2019 10:10

    Πόσα δημητριακά πρέπει να καταναλώνουμε τη μέρα και ποια να προτιμάμε

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου


    Τα δημητριακά αποτελούν τη βάση της μεσογειακής διατροφής και δεν θα πρέπει να λείπουν από το καθημερινό μας διαιτολόγιο. Η γενική σύσταση για την κατανάλωσή τους, για τους υγιείς ενήλικες, είναι 5-8 μερίδες από ποικιλία δημητριακών την ημέρα. Ωστόσο, η μεγαλύτερη ποσότητα των δημητριακών θα πρέπει να είναι ολικής άλεσης. Όσον αφορά στην κατανάλωση πατάτας, αυτή θα προτείνεται να περιορίζεται σε περίπου 3 μερίδες την εβδομάδα.

    Μία μερίδα δημητριακά ισοδυναμεί με:

    • 1 φέτα ψωμί (30 γραμμάρια) 

    • 2 φρυγανιές ή 1 παξιμάδι (μεσαίου μεγέθους) 

    • ½ φλιτζάνι των 240 ml μαγειρεμένα ζυμαρικά ή ρύζι ή πλιγούρι (70-90 γραμμάρια) 

    • ½ φλιτζάνι των 240 ml δημητριακά πρωινού (30 γραμμάρια) 

    • ½ κουλούρι Θεσσαλονίκης 

    • 1 πατάτα μετρίου μεγέθους (120-150 γραμμάρια μαγειρεμένη)

    Χρήσιμες συμβουλές 

    • Προτιμήστε δημητριακά ολικής άλεσης, π.χ., ψωμί ολικής άλεσης, μακαρόνια ολικής άλεσης, αντί για επεξεργασμένα, π.χ., λευκό ψωμί ή λευκά μακαρόνια, γιατί είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και άλλα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. 

    • Για να επιλέξετε προϊόντα ολικής άλεσης, διαβάστε τις ετικέτες των συσκευασμένων προϊόντων. Θα πρέπει: 
    -  Να αναγράφεται ότι το προϊόν είναι ολικής άλεσης.
    - Να έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, πάνω από 6 γραμμάρια φυτικών ινών ανά 100 γραμμάρια προϊόντος. 

    • Αποφεύγετε να καταναλώνετε τις πατάτες τηγανητές.
    • Φροντίστε να καταναλώνετε δημητριακά σε κάθε κύριο γεύμα. 

    Μερικές καλές ιδέες για κάθε μέρα
    Επιλογές πρωινού:

    • 2 φέτες ψωμί ή 4 μικρές φρυγανιές ολικής άλεσης με μέλι (= 2 μερίδες δημητριακών) ή
    • 2 παξιμάδια ολικής άλεσης με ανθότυρο (= 2 μερίδες δημητριακών) ή
    • 1 κουλούρι Θεσσαλονίκης (= 2 μερίδες δημητριακών) 

    Επιλογές μεσημεριανού:
    • 1 φλιτζάνι μακαρόνια ολικής άλεσης με κιμά (= 2 μερίδες δημητριακών)
    • ½ φλ. καστανό ρύζι και 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης ή 1 φλ. καστανό ρύζι με ψάρι (= 2 μερίδες δημητριακών)
    • Κοτόπουλο ή μοσχάρι κοκκινιστό με 1 φλιτζάνι κριθαράκι (= 2 μερίδες δημητριακών) 

    Επιλογές βραδινού:
    • 1 φλιτζάνι πλιγούρι ή τραχανάς (= 2 μερίδες δημητριακών)
    • 1 ντάκος με ντομάτα και ανθότυρο (= 2 μερίδες δημητριακών)
    • 1 φλιτζάνι καστανό ρύζι με γιαούρτι (= 2 μερίδες δημητριακών)

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ