Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 10-Φεβ-2014 01:01

    Διαταραχές πέψης στο διαβήτη

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Μοσχοβάκη

    Συνήθη συμπτώματα, όπως το φούσκωμα, η δυσκοιλιότητα, η διάρροια ταλαιπωρούν μεγάλο τμήμα του διαβητικού πληθυσμού μειώνοντας την ποιότητα ζωής του. Τα συμπτώματα αυτά ενισχύονται με την αλόγιστη, αποσπασματική και χωρίς ιατρική συμβουλή χρήση φαρμάκων ή υιοθέτηση συνηθειών με αποτέλεσμα την ακόμα μεγαλύτερη επιβάρυνση των πασχόντων.

    Η ομαλή λειτουργία του αυτόνομου νευρικού συστήματος είναι απαραίτητη για την φυσιολογική πέψη. Κατά την πέψη κινητοποιούνται ποικίλα αντανακλαστικά κάτω από το επίπεδο της συνείδησης που ρυθμίζουν την έκκριση υδροχλωρικού οξέος, την ανάδευση των τροφών, την κινητικότητα στομάχου και εντέρου, την ομαλή απορρόφηση.

    Ο διαβήτης προσβάλλει σημαντικά τα νεύρα ολόκληρου του σώματος (διαβητική νευροπάθεια). Η σημαντικότερη αιτία εμφάνισης τυμπανισμού δυσκοιλιότητας και διάρροιας στον διαβητικό είναι η επαγόμενη από το αυτόνομο νευρικό σύστημα αλλοίωση της κινητικότητας του εντέρου και του στομάχου (γαστροπάρεση αυτόνομη νευροπάθεια).

    Κατά την ιατρική εξέταση πρέπει να διαπιστωθεί σε περίπτωση σοβαρών ή χρόνιων περιπτώσεων εάν πρόκειται για τη συνήθη διαβητική νευροπάθεια του αυτόνομου νευρικού συστήματος ή εάν το πρόβλημα περιπλέκεται περαιτέρω από άλλα υποκείμενα ιατρικά προβλήματα πολλά από τα οποία είναι εξάλλου συχνότερα στον διαβητικό πληθυσμό (π.χ. καρκίνος του εντέρου, αποστήματα, ισχαιμία του εντέρου, λοιμώξεις, παρενέργειες φαρμάκων). Η σωστή παθολογική εξέταση έχει κομβική σημασία στη σωστή διαφορική διάγνωση και θεραπεία.

    Η κα Αναστασία Μοσχοβάκη είναι Ιατρός, Ειδική Παθολόγος
    http://anastasiamoschovaki1.blogspot.com

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ