00:05 30/01
Χ. Καββαδίας (Megaplast): Γιατί επενδύσαμε στην Ελλάδα και όχι στην Πολωνία
"Η βασική μας υποδομή σήμερα είναι το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας" αναφέρει ο πρόεδρος και CEO της Megaplast Χρ. Καββαδίας.
Του Paul Iddon
Η Τουρκία συμβιβάζεται σταδιακά με την πραγματικότητα: η Πολεμική Αεροπορία της Ελλάδας θα μπορούσε να έχει έναν πιο προηγμένο –τεχνολογικά– στόλο μαχητικών στα επόμενα λίγα χρόνια.
"Εάν το σχέδιό μας για τον εκσυγχρονισμό των F-16 αποτύχει και η Ελλάδα υλοποιήσει τον δικό της σχεδιασμό, το 2025 η Αθήνα θα έχει το πάνω χέρι στα μαχητικά", σημείωσε ο στρατηγός εν αποστρατεία της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας Αμπιντίν Ουνάλ. "Ως εκ τούτου, το πρόγραμμά μας για την προμήθεια 40 αεροσκαφών F-16 Viper και τον εκσυγχρονισμό έως και 80 F-16 είναι ζωτικής σημασίας".
Η Τουρκία ελπίζει ότι οι ΗΠΑ θα εγκρίνουν μια συμφωνία ύψους 20 δισ. δολαρίων που η ίδια ζήτησε τον Οκτώβριο του 2021 για την προμήθεια 40 νέων F-16 Block 70 Viper και 79 κιτ εκσυγχρονισμού για την αναβάθμιση των γερασμένων F-16 του στόλου της. Ωστόσο, το Κογκρέσο δεν την έχει ακόμη εγκρίνει και ο Δημοκρατικός γερουσιαστής Μπομπ Μενέντεζ παραμένει ανένδοτος ότι θα μπλοκάρει επ' αόριστον τη συμφωνία, εκτός εάν ο Ταγίπ Ερντογάν αλλάξει ριζικά την πολιτική του.
Επιπλέον, ακόμη και αν η πώληση εγκριθεί ομόφωνα αύριο, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η Τουρκία θα πρέπει να περιμένει αρκετό καιρό μέχρι να παραλάβει τα νέα της Viper, λόγω της καθυστέρησης στην παραγωγή που προκλήθηκε από την τεράστια ζήτηση για τα F-16.
Απεναντίας ο Μενέντεζ τάσσεται υπέρ της πώλησης μαχητικών stealth 5ης γενιάς F-35 Lightning II στην Ελλάδα. Η Αθήνα θέλει τουλάχιστον 20 τέτοια αεροσκάφη.
Η πρόβλεψη του Ουνάλ ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να έχει το πάνω χέρι στους αιθέρες από το 2025 είναι ενδιαφέρουσα. Η Αθήνα αναμένει να παραλάβει τα τελευταία από τα 24 γαλλικά μαχητικά 4-5ης γενιάς Rafale μέχρι τον Ιανουάριο του 2025.
Στις 12 Σεπτεμβρίου, η Αθήνα παρέλαβε το πρώτο από τα 83 F-16 της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, τα οποία η Lockheed Martin αναβαθμίζει στα πρότυπα των τελευταίων Block 72. Αναμένει ότι όλα αυτά τα αεροσκάφη θα έχουν αναβαθμιστεί πλήρως μέχρι τις 30 Ιουνίου 2027. Μέχρι τότε, η ελληνική Πολεμική Αεροπορία θα διαθέτει τον πιο προηγμένο στόλο F-16 στην Ευρώπη.
Η Ελλάδα πιθανότατα δεν θα παραλάβει F-35 μέχρι τουλάχιστον το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας. Από την άλλη, εάν η Αθήνα επιλέξει κάποια μεταχειρισμένα αεροσκάφη 5ης γενιάς, θα μπορούσε να αρχίσει να τα παραλαμβάνει πιο σύντομα. Κάλλιστα μπορεί να το κάνει. Εξάλλου, 12 από τα Rafale που έχει αγοράσει υπηρετούσαν στη γαλλική Πολεμική Αεροπορία.
Όλα αυτά τα αεροσκάφη είναι πιο προηγμένα από τα 270 F-16 με παραλλαγές Block 30/40/50 που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του τουρκικού στόλου μαχητικών. Και ενώ η Τουρκία θα διατηρήσει σίγουρα το ποσοτικό πλεονέκτημα, η Ελλάδα θα αποκτήσει γρήγορα το ποιοτικό αβαντάζ.
Στον δείκτη Global Firepower (GFI) για το 2023, Ελλάδα και Τουρκία φιγουράρουν μεταξύ των επικίνδυνων σημείων ανάφλεξης στον κόσμο, γεγονός που δεν προκαλεί έκπληξη, δεδομένης της κλιμακούμενης έντασης μεταξύ τους. Η Τουρκία παρουσιάζεται ισχυρότερη από την Ελλάδα σε κάθε κατηγορία, συμπεριλαμβανομένης της αεροπορικής ισχύος. Αν και η σειρά είναι απίθανο να αλλάξει σύντομα, η Αθήνα μπορεί να αποκτήσει ένα ξεκάθαρο ποιοτικό πλεονέκτημα με τις προμήθειες μαχητικών που αναφέραμε.
Σχολιάζοντας το πόσο απαρατήρητο περνά το F-35, ο Ουνάλ σημείωσε ότι "το μαχητικό με βλέπει πολύ πριν το δω εγώ".
Αν και σημείωσε ότι αυτό οπωσδήποτε "του δίνει υπεροχή σε επιχειρησιακό επίπεδο", εντούτοις εκτίμησε πως "εκτός από αυτό το χαρακτηριστικό, δεν μπορούμε να πούμε ότι υπερέχει ξεκάθαρα σε άλλη κατηγορία".
Τόνισε ακόμη ότι δεν πρέπει να υποτιμάται η ικανότητα της Τουρκίας να προχωρήσει –αυτόνομα– σε εκσυγχρονισμό των F-16 της και πρότεινε "να βασιστεί (σ.σ.: η Άγκυρα) και στις δικές της δυνατότητες".
Το "σχέδιο Οζγκιούρ" της Τουρκίας –για εκσυγχρονισμό της Πολεμικής της Αεροπορίας– στοχεύει ακριβώς σε αυτό. Το έργο περιλαμβάνει νέα αεροηλεκτρονικά συστήματα, δομικές βελτιώσεις και ένα ραντάρ Ενεργητικής Ηλεκτρονικής Σάρωσης (AESA) τουρκικής παραγωγής που έπειτα θα τοποθετηθεί στα F-16 Block 30, το μόνο μοντέλο για το οποίο η Τουρκία έχει τον αρχικό κώδικα και τα παλαιότερα μοντέλα στο οπλοστάσιό της. Η Τουρκία σχεδιάζει να εγκαταστήσει τα ραντάρ AESA σε 36 από αυτά τα αεροσκάφη.
Αν και η Τουρκία μπορεί να αναβαθμίσει με ίδιες δυνάμεις πολλά από τα F-16 της, ο στόλος των μαχητικών της –αν και μεγαλύτερος αριθμητικά– φαίνεται πως θα είναι κατώτερος τεχνολογικά από τον ελληνικό στο εγγύς μέλλον.
"Η βασική μας υποδομή σήμερα είναι το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας" αναφέρει ο πρόεδρος και CEO της Megaplast Χρ. Καββαδίας.
Ο ρωσικός στρατός λέει ότι "αναβίωσε" μια τεχνολογία που πρωτοχρησιμοποιήθηκε στον Α' Παγκόσμιο.
Αντιμέτωπα με τα καλύτερα άρματα που διαθέτουν οι Ρώσοι αναμένεται να βρεθούν τα Α26, σε Μπαχμούτ και Σβατόβε.
Τα εταιρικά αποτελέσματα μάλλον θα απογοητεύσουν τους επενδυτές, συμπιέζοντας τη Wall σε χαμηλά 2 ετών.
Παρά το χρηματιστήριο-"ναρκοπέδιο" του 2022, οι πλέον γενναιόδωροι δισεκατομμυριούχοι των ΗΠΑ διέθεσαν για αγαθούς σκοπούς περισσότερα χρήματα απ' ό,τι σε καθένα από τα δύο προηγούμενα χρόνια.
Ο Πούτιν κατάπιε το δικό του δόλωμα: την ψευδαίσθηση ενός "σύντομου και νικηφόρου πολέμου"
Ο Παναγιώτης Αλαμάνος, CEO της ΣΟΛ Crowe, εξηγεί γιατί το υβριδικό μοντέλο εργασίας είναι το πλέον αποτελεσματικό.
Πώς πούλησε την startup της στον αμερικανικό κολοσσό έναντι 175 εκατ. δολαρίων δίνοντας ψεύτικα στοιχεία.
Οι εισαγγελείς αντιτάχθηκαν στο αίτημα να παραμείνει εκτός φυλακής.
Θα μπορούσε να υποβαθμιστεί το χρέος των ΗΠΑ; Και πώς θα αποφύγει το Κογκρέσο ένα επιζήμιο αδιέξοδο.
Μαζική έξοδος των κορυφαίων διαφημιστικών εταιρειών από την πλατφόρμα.
Ο μεγαλοεπενδυτής πιστεύει στην ενεργειακή βιομηχανία και λέει: "Δίκοπο μαχαίρι η τεχνολογία".
Robert Wilder: συγγραφέας, λέκτορας, λάτρης της φύσης. Κάποιου είδους χίπις; Όχι, ο 62χρονος οικολόγος είναι επενδυτής, με μάτι που κόβει και βλέπει πώς μπορεί να μετατρέψει τον περιβαλλοντισμό σε...
H κίνηση του Σάκη Τανιμανίδη να αποκτήσει τα δικαιώματα προβολής του αμερικανικού σόου επιχειρηματικότητας, Shark Tank και το σκεπτικό της συγκεκριμένης τηλεοπτικής επένδυσης.
Το χειρότερο σφάλμα των επενδυτών δεν είναι πως δεν θα παίξουν άμυνα. Το αντίθετο...