Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 06-Ιουν-2022 00:09

    Δ. Χριστοδουλόπουλος (MAN Εnergy Solutions): Ο ελληνικός εφοπλισμός μαγνήτης κάθε είδους επενδυτών

    Δ. Χριστοδουλόπουλος (MAN Εnergy Solutions): Ο ελληνικός εφοπλισμός μαγνήτης κάθε είδους επενδυτών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    "Καταφύγιο" και για συντηρητικούς επενδυτές, ειδικά στην εποχή του στασιμοπληθωρισμού που αντιμετωπίζουμε, μπορεί να θεωρηθεί ο ελληνικός εφοπλισμός σύμφωνα με τον κ. κ. Διονύση Χριστοδουλόπουλο, CEO της MAN Energy Solutions Hellas Ltd, ο οποίος μεταξύ άλλων υπογραμμίζει πως η ελληνική ναυτιλία είναι πάντοτε πρωτοπόρα στην εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογικά λύσεων οι οποίες δίνουν πραγματική ώθηση στην αξιοπλοΐα και στην περαιτέρω "οικολογική" τους απόδοση.

    - Κύριε Χριστοδουλόπουλε, δεδομένου ότι η MAN Εnergy Solutions έχει ενταχθεί στο Getting to Zero, που αφορά στην ανάπτυξη πλοίων μηδενικών εκπομπών ρύπων έως και το 2030, πού βαδίζει αυτή τη στιγμή η αγορά και ποια θα είναι τα καύσιμα που θα καταναλώνει η παγκόσμια ναυτιλία μελλοντικά;

    Όντως, στο μεγάλο θέμα της ναυτιλίας σήμερα, που δεν είναι άλλο από την ελαχιστοποίηση / μηδενισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η MAN Energy Solutions έχει προχωρήσει εδώ και πολλά χρόνια σε αλλεπάλληλες έρευνες και δοκιμές σε κινητήρες πλοίων, με καύσιμα που θεωρούμε ότι έχουν μια καλή περιβαλλοντική απόδοση, όπως είναι η αμμωνία και η μεθανόλη. Η απανθρακοποίηση στη ναυτιλία σε χρονικό ορίζοντα 10-20 ετών, μπορεί να συμβεί μόνο με την απανθρακοποίηση των καυσίμων που χρησιμοποιούνται σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Χάρη στη διαδικασία Power-to-X, μπορούμε να παράξουμε από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας πράσινο υδρογόνο και περαιτέρω συνθετικά, κλιματικά ουδέτερα καύσιμα. Σήμερα, η ναυτική βιομηχανία αναπτύσσει ήδη κινητήρες που λειτουργούν με τέτοια καύσιμα μηδενικών εκπομπών, αλλά η απόφαση να αυξηθεί η παραγωγή πράσινου υδρογόνου και συνθετικών καυσίμων δεν είναι κάτι που μπορούν να κάνουν μόνοι οι κατασκευαστές / σχεδιαστές  κινητήρων. Ως εκ τούτου, μια σαφής πολιτική στοχοθέτηση σε συνδυασμό με το κατάλληλο παγκόσμιο κανονιστικό πλαίσιο για ισότιμους όρους ανταγωνισμού, είναι οι βασικές παράμετροι για μια επιτυχημένη ενεργειακή μετάβαση στις θαλάσσιες μεταφορές. Στην ιδανική περίπτωση, όλα τα μέτρα απαιτούν μια παγκόσμια συντονισμένη προσέγγιση, κυρίως υπό την αιγίδα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ, για να αποφευχθεί ένα "συνονθύλευμα" κανονισμών με διαφορετικούς βαθμούς αυστηρότητας, καθώς αυτό θα λειτουργήσει τελικά εις βάρος εκείνων των συνεπών πλοιοκτητών και των διαχειριστών που επενδύουν ευσυνείδητα στα μέτρα αποφυγής εκπομπών CO2.

    Δυστυχώς, οι κανονισμοί και οι κατευθυντήριες γραμμές που έχουν εγκριθεί από τον ΙΜΟ μέχρι σήμερα δεν είναι αρκετά μακροπρόθεσμες  και στερούνται ολιστικής καθοδήγησης. Με δεδομένο ότι τα πλοία συνήθως έχουν χρόνο ζωής από 25 έως 30 χρόνια, υπάρχει αβεβαιότητα μεταξύ των πλοιοκτητών και των διαχειριστών σχετικά με το πού πρέπει να επενδύσουν για να είναι σίγουροι για τη συμμόρφωση εκπομπής αέριων ρύπων όχι μόνο το 2030 αλλά και με τα Green House Gases το 2050. Οι αποφάσεις που θα ληφθούν σήμερα θα καθορίσουν τι πλοία θα είναι στη θάλασσα τότε. Για να γινώ όμως συγκεκριμένος, ένα ρεαλιστικό σενάριο θα ήταν η παραγωγή πράσινης μεθανόλης από υδρογόνο προερχόμενο από ανανεώσιμες πήγες ενέργειας. Η συμπεριφορά της προσεγγίζει το κλασικό πετρέλαιο, διασφαλίζοντας τη διατήρηση της  υπάρχουσας υποδομής αποθήκευσης και διακίνησής τους (εκτιμάται ότι η αξία των υπαρχουσών υποδομών είναι αρκετά δις ευρώ). Υπάρχουν  επίσης βιοκαύσιμα που έχουν ελαχιστοποιημένο αποτύπωμα άνθρακα. Για να πετύχουμε λοιπόν το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα με το μικρότερο δυνατό κόστος,  θα πρέπει να λάβουμε υπόψη το σύνολο του κύκλου παραγωγής και διάθεσής τους και όχι την αποσπασματική τους χρήση όταν χρησιμοποιηθούν στους κινητήρες των πλοίων. Επί του παρόντος και μεσοπρόθεσμα, η ΜΑΝ Energy Solutions βλέπει το LNG (Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο) ως το καύσιμο-γέφυρα. Είναι  ένα καύσιμο που πληροί σε σημαντικό βαθμό τα περιβαλλοντικά πρότυπα (NOx, SOx) και εν μέρει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

    - Σε τι βαθμό η ελληνική ναυτιλία, μία από τις παγκόσμιες δυνάμεις, έχει συνταχθεί με επενδύσεις που εξασφαλίζουν καύσιμα νέας γενιάς; Βλέπετε να υπάρχει πεδίο επενδύσεων σε αυτόν τον τομέα τα επόμενα χρόνια; Περιγράψτε μας εάν θέλετε το τοπίο που διαμορφώνεται.

    Η ελληνική ναυτιλία είναι πάντοτε πρωτοπόρα στην εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογικά λύσεων, ειδικά τα τελευταία χρόνια. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ενώ ο ελληνικός εφοπλισμός παραδοσιακά απορροφούσε μεταχειρισμένα πλοία, τα τελευταία δεκαπέντε έτη μικρές και μεγάλες εταιρείες προχωρούν στην παραγγελία νεότευκτων πλοίων. Στα περισσότερα από αυτά τα πλοία τοποθετούνται οι τελευταίες τεχνολογικές λύσεις, δίνοντας πραγματική ώθηση στην αξιοπλοΐα και στην περαιτέρω "οικολογική" τους απόδοση. Ο ελληνικός εφοπλισμός είναι μαγνήτης κάθε είδους θεσμικών επενδυτών, τραπεζικών ιδρυμάτων, ακόμα και κεφαλαίων προερχομένων από την αγορά των κρυπτονομισμάτων. Με την κατάσταση που επικρατεί τη δεδομένη στιγμή στη ναυλαγορά και στις προβλέψεις ότι θα παραμένει σε βιώσιμα επίπεδα, μπορεί να θεωρηθεί και ως "καταφύγιο" για συντηρητικούς επενδυτές, ειδικά στην εποχή του στασιμοπληθωρισμού που αντιμετωπίζουμε. Βεβαίως και άλλες παράμετροι θα έχουν σημαντικό ρολό στην έλκυση τέτοιων επενδυτών, όπως  το ESG rating , η ευκολότερη πρόσβαση στη χρηματοδότηση ή ακόμα και η απλούστευση στη συμμετοχή απλών πολίτων μέσω πλατφόρμας tokenization.

    - Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

    Πέραν των σκληρών δεικτών που ένας CEO έχει την υποχρέωση να διατηρεί σε "υγιή" επίπεδα, υπάρχει μια ακόμα πιο σημαντική παράμετρος, οι άνθρωποι που κινούν όλο το σύστημα για να επιτευχθούν οι εκάστοτε στόχοι. Εδώ δεν χρειάζονται να ειπωθούν περίπλοκα μυστικά ή δυσνόητες θεωρίες διαχείρισης προσωπικού και ηγεσίας. Ένας CEO πρέπει να διακρίνεται για το κύρος του και να ενστερνίζεται τις οικουμενικά αποδεκτές αρχές και αξίες πάνω στις οποίες δομείται κάθε αναπτυγμένη κοινωνία, λειτουργώντας ο ίδιος ως πρότυπο δικαιοσύνης, εντιμότητας, αξιοκρατίας, εργατικότητας, ομαδικότητας, αλληλεγγύης κ.λπ. Αυτά είναι τα πλέον βασικά συστατικά για να προσελκύσεις και να διατηρήσεις ικανά στελέχη.

    Στην πράξη, ωστόσο, ο κάθε CEO θα χρειαστεί να επιδείξει και να αποδείξει τις ικανότητές του, το μέταλλο από το οποίο είναι φτιαγμένος, να λύσει προβλήματα, να συνεργαστεί και να εμπνεύσει. Μέχρι ενός ορίου αυτά κατακτώνται με σπουδές, μελέτη και πρακτική εξάσκηση, αλλά από ένα σημείο και έπειτα ο CEO εφαρμόζει εμπειρία. Και η εμπειρία, δυστυχώς ή ευτυχώς, αποκτάται μόνο με εμπειρία.

    -  Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

    Απαραίτητο συστατικό για όποιον επιθυμεί να ακολουθήσει στελεχιακή καριέρα είναι να διέπεται από τις αρχές που αναφέραμε προηγουμένως, από επαγγελματική ηθική, ακεραιότητα και διαφάνεια.  Έχοντας αυτά τα χαρακτηριστικά,όμως, δεν είναι βέβαιο ότι θα ανέλθει στις ανώτερες βαθμίδες ενός οργανισμού. Πιστεύω ότι η κατάκτηση μιας θέσης CEO είναι το αποτέλεσμα της επέλασης πολλών παραγόντων. Οι σπουδές, η παιδεία και η κουλτούρα, το εμπειρικό υπόβαθρο, το περιβάλλον που δραστηριοποιείται, οι ευκαιρίες που του δίνονται, η τύχη,  όλοι αυτοί και άλλοι παράγοντες μπορούν να λειτουργήσουν καταλυτικά στην ανέλιξη ενός εργαζομένου. Όμως, το πλέον σημαντικό είναι να τολμά, να αγωνίζεται, να πείσει τον εαυτό του ότι όλα είναι εφικτά, να μην απογοητεύεται από τις αποτυχίες και να "ονειρεύεται ξύπνιος". Τόσο απλά, αλλά τόσο ουσιαστικά.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    07:36 27/06

    Πρώην δισεκατομμυριούχος κρυπτονομισμάτων επιμένει: "Το Bitcoin θα εκτοξευθεί στις $250.000 στους επόμενους 18 μήνες"

    Ο Tim Draper δεν είναι ο μοναδικός αισιόδοξος για το δημοφιλέστερο crypto.

    00:05 27/06

    Δ. Παπαμιχαήλ (Goldair Handling): Πολλά ελληνικά αεροδρόμια ζουν ημέρες του 2019

    Αθήνα και τα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια, τη θερινή σεζόν θα κινηθούν σε ρυθμούς 2019 εκτιμά ο CEO της Goldair Handling Δημήτρης Παπαμιχαήλ.

    08:22 25/06

    Ο Γουόρεν Μπάφετ "αγόρασε την πτώση" στο πετρέλαιο

    Η Berkshire Hathaway έγινε ο μεγαλύτερος μέτοχος της Occidental Petroleum.

    18:42 24/06

    Το Netflix απέλυσε 300 ακόμη υπαλλήλους μετά την απώλεια εκατοντάδων χιλιάδων συνδρομητών από τις αρχές του έτους

    Η εταιρεία ανακοίνωσε ακόμη ότι θα προχωρήσει σε νέες απολύσεις μελλοντικά.

    08:05 23/06

    Πόλεμος στην Ουκρανία: 5 λόγοι που ίσως αναγκάσουν τις ΗΠΑ να επανεξετάσουν τη στάση τους έναντι της Κίνας

    Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έχει περιπλέξει τους στρατιωτικούς και διπλωματικούς υπολογισμούς των ΗΠΑ.

    15:27 22/06

    Γιατί ο Elon Musk είναι από την Τρίτη 15 δισ. πιο πλούσιος

    Η περιουσία του πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο, του επικεφαλής της Tesla, Elon Musk, εκτινάχθηκε κατά 14,5 δισ. δολάρια καθώς η μετοχή της εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 9,4% μετά την...

    07:30 22/06

    Το κακό προαίσθημα του Μασκ για επερχόμενη ύφεση εντείνεται

    Την ώρα που ο ίδιος στηρίζει Ρεπουμπλικανούς εν όψει προεδρικών του 2024.

    07:42 21/06

    Τρία μαθήματα από το πρόσφατο sell-off στα κρυπτονομίσματα

    Η μεταβλητότητα στην ευρύτερη αγορά φαίνεται ότι θα συνεχιστεί.

    08:02 20/06

    Το δύσκολο τρίμηνο για την Tesla και η προειδοποίηση του Elon Musk

    Αυξήσεις τιμών, περικοπές θέσεων εργασίας και μείωση της παραγωγής στην Κίνα για την αυτοκινητοβιομηχανία.

    00:05 20/06

    Μ. Σπανός (Global Sustain): Βιώσιμη ανάπτυξη και ψηφιοποίηση, μονόδρομος για κάθε επιχείρηση

    Η ενσωμάτωση ESG κριτηρίων γίνεται καθιερωμένη πρακτική στο πλαίσιο των δανειοδοτήσεων και των επενδύσεων, αναφέρει ο Μ. Σπανός, Πρόεδρος και CEO της Global Sustain.

    07:54 17/06

    Ουκρανία: Τα στρατιωτικά ρομπότ Gnom ρίχνονται στη μάχη κατά των Ρώσων

    Θα εντοπίζει τις θέσεις του ρωσικού στρατού και θα παρέχει υποστήριξη με πυρά.

    07:38 16/06

    Ετοιμαστείτε για "χειμώνα" δύο ετών στα κρυπτονομίσματα

    Κορυφαίοι επενδυτές προειδοποιούν για παρατεταμένη περίοδο χαμηλών τιμών.

    07:37 15/06

    Τι (κακό) σηματοδοτεί για τις μετοχές το "μακελειό" στα κρυπτονομίσματα

    Οι επενδυτές θέλουν να κρατηθούν μακριά από ριψοκίνδυνες τοποθετήσεις εν μέσω φόβων για ύφεση.

    07:37 14/06

    Πώς θα τιθασευθεί ο πληθωρισμός - είναι οι τιμές του πετρελαίου το "κλειδί";

    Η ενέργεια είναι η "άγκυρα" του υψηλού πληθωρισμού.

    00:13 13/06

    Ελληνική Ναυτιλία: Ελκυστικές ευκαιρίες για τις τράπεζες

    Έχοντας ελάχιστες απώλειες στο ενεργητικό της, η ελληνική ναυτιλία προσφέρει ελκυστικές ευκαιρίες για τις τράπεζες, κάτι που αυξάνει τον τραπεζικό ανταγωνισμό. Η τραπεζική ναυτιλιακή χρηματοδότηση...