Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 18-Μαρ-2021 15:21

    Πώς η Volkswagen μπορεί να νικήσει την Tesla (όχι με το λογισμικό ή τις μπαταρίες)

    Πώς η Volkswagen μπορεί να νικήσει την Tesla (όχι με το λογισμικό ή τις μπαταρίες)
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Palash Ghosh

    Παρότι η Volkswagen (VW) πλησιάζει την Tesla στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV), η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία υπολείπεται της εταιρείας του Έλον Μασκ σε ορισμένους κρίσιμους τομείς, όπως το λογισμικό, σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές, αν και η VW έχει πλεονέκτημα όσον αφορά το μέγεθος.

    Προκειμένου να ευθυγραμμιστεί με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα και να νικήσει την Tesla, η VW σχεδιάζει να λανσάρει περίπου 70 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα αυτοκινήτων έως το 2030.

    Η VW σχεδιάζει επίσης να μειώσει το κόστος των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων -και να βελτιώσει την απόδοσή τους σε σύγκριση με την απόδοση αυτών της Tesla- αναπτύσσοντας τις δικές της μονάδες παραγωγής μπαταριών σε ολόκληρη την Ευρώπη.

    Οι αναλυτές της UBS πρόσφατα επαίνεσαν το ντεπούντο του ηλεκτρικού μοντέλου ID.3 της VW, χαρακτηρίζοντάς το ως "την πιο αξιόπιστη προσπάθεια EV μέχρι στιγμής από οποιαδήποτε παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία”.

    Η UBS εκτιμά, μάλιστα, ότι η VW μπορεί να απειλήσει σοβαρά την πρωτιά της Tesla σε επίπεδο όγκου πωλήσεων έως το 2022 "με γνώμονα το πλήθος των [νέων EV] μοντέλων”.

    Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία άλλωστε κατέχει ήδη την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη - ο Νταν Λέβι, αναλυτής της Credit Suisse, έγραψε σε πρόσφατη έκθεσή του ότι η VW σκαρφάλωσε στην κορυφή της ευρωπαϊκής αγοράς πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων το 2020, με μερίδιο αγοράς της τάξης του 24%, από 13% που είχε το προηγούμενο έτος, ενώ αντίθετα το μερίδιο της Tesla στην Ευρώπη κατρακύλησε από 29% το 2019 στο 13% πέρυσι.

    Ο Ντέιβιντ Τρέινερ, διευθύνων σύμβουλος της ερευνητικής εταιρείας επενδύσεων New Constructs, που εδρεύει στο Νάσβιλ, σημειώνει ότι η VW έχει τουλάχιστον ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι της Tesla - το μέγεθος.

    Τα μερίδια αγοράς

    Το προηγούμενο έτος, η Tesla πούλησε κάτι λιγότερο από 500.000 ηλεκτρικά οχήματα, αποσπώντας μερίδιο της τάξης του 16% της παγκόσμιας αγοράς (ελαφρώς χαμηλότερο από το 17% που είχε το 2019), ενώ η VW πούλησε περίπου 422.000 EVs, με το μερίδιό της να διαμορφώνεται στο 13%. Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2020, μάλιστα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (191.000) σε σχέση με την Tesla (183.000).

    Ωστόσο, στην κατηγορία των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το 2020 η Tesla απέσπασε μερίδιο 23% της παγκόσμιας αγοράς, υπερδιπλάσιο του 11% της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας (σημειώνεται εδώ ότι η Tesla κατασκευάζει μόνο πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η VW παράγει και υβριδικά).

    Εν τω μεταξύ, τη Δευτέρα, η VW αποκάλυψε τα σχέδιά της για τη λειτουργία έξι μονάδων παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας· αλλά και για την ανάπτυξη ενός δικτύου 18.000 σταθμών φόρτισης EVs στην ήπειρο έως το 2025 (που σημαίνει ότι θα πενταπλασιάσει το υφιστάμενο δίκτυό της). Η VW θα κατασκευάσει επίσης ένα δίκτυο 3.500 σταθμών φόρτισης στις ΗΠΑ και άλλο ένα 17.000 σημείων στην Κίνα. 

    Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εκτιμά ακόμη ότι τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα της θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 70% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων της στην Ευρώπη (ποσοστό διπλάσιο του προηγούμενο στόχου της για 35%) έως το 2030· και περισσότερο από το 50% των πωλήσεών της στην Κίνα και στις ΗΠΑ το ίδιο διάστημα. 

    Το 2030 άλλωστε αποτελεί χρονιά-ορόσημο για την αγορά των "πράσινων” αυτοκινήτων, καθώς μέχρι τότε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η εκτελεστική αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει βάλει στόχο να κυκλοφορούν τουλάχιστον 30 εκατ. οχήματα μηδενικών ρύπων στους ευρωπαϊκούς δρόμους, στο πλαίσιο της συνολικής εκστρατείας της να επιτύχει η ΕΕ ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα έως το 2050.

    Μέγεθος vs. λογισμικό

    "Υποθέτουμε ότι οι μεταβολές των μεριδίων [στην αγορά EV] της Ευρώπης αποτελούν συνάρτηση της υιοθέτησης των νέων κανόνων [για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα] και των επιδοτήσεων, αλλά και του περιορισμένου αποθέματος της Tesla λόγω του κλεισίματος [του εργοστασίου της Καλιφόρνια] στο Φρίμοντ”, γράφει στην έκθεσή του ο Λεβί της Credit Suisse. 

    Ο Τρέινερ της New Constructs επισημαίνει από την πλευρά του πως, με δεδομένο ότι η VW κατασκευάζει ήδη περισσότερα αυτοκίνητα -συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων εσωτερικής καύσης- σε χρονικό διάστημα ενός μήνα από ό,τι η Tesla σε έναν χρόνο, μπορεί εύκολα να ξεπεράσει την Tesla και να αναδειχθεί στη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στον πλανήτη. 

    "Η Tesla δεν έχει ακόμη αποδείξει ότι μπορεί να παράγει οχήματα σε αριθμό που να πλησιάζει έστω την παραγωγή των εδραιωμένων παικτών, οι οποίοι από την πλευρά τους έχουν αποδείξει ότι μπορούν να αλλάξουν τις γραμμές παραγωγής τους και αντί για κινητήρες εσωτερικής καύσης να φτιάχνουν EVs”, σημειώνει και προσθέτει: "Επιπλέον, οι τελευταίοι έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα που αφορά το κόστος, διότι έχουν ήδη κατασκευάσει και αποπληρώσει τα εργοστάσια παραγωγής τους, ενώ η Tesla πρέπει να φτιάξει μονάδες παραγωγής”. 

    Ωστόσο, η UBS επισημαίνει ότι η VW παραμένει πολύ πίσω σε σύγκριση με την Tesla όσον αφορά το λογισμικό και τις δυνατότητες των μπαταριών, σημειώνοντας ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επί του παρόντος μειονεκτεί έναντι της Tesla καθώς έχει κατά 1.300 δολάρια υψηλότερο κόστος μπαταρίας ανά όχημα, ενώ προσθέτει ότι "αυτό το κενό είναι απίθανο να κλείσει λόγω της καθετοποιημένης δομής της Tesla και της ισχύος της από άποψη καινοτομίας”. Το λογισμικό, όπως σημειώνουν οι αναλυτές της UBS, θα αποτελέσει το "πεδίο μάχης” για την υπεροχή των EVs στο μέλλον. 

    Η VW, πάντως, σκοπεύει να επενδύσει 19 δισ. δολάρια την επόμενη πενταετία για να βελτιώσει τους τομείς ψηφιοποίησης και λογισμικού.

    Σε κάθε περίπτωση, οι δηλώσεις του επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αποκαλύπτουν τους στόχους της. "Όχι, δεν έχουμε σκεφτεί [συμφωνία με την Tesla], ακολουθούμε τον δικό μας δρόμο. Θέλουμε να πλησιάσουμε και μετά να προσπεράσουμε”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Χέρμπερτ Ντις.

    Βέβαια, παρά το γεγονός ότι η VW σημείωσε ορισμένες πρώτες επιτυχίες στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων και παρότι συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών του κόσμου, συνεχίζει να έχει το 1/5 της κεφαλαιοποίησης της Tesla - με χρηματιστηριακή αξία 134 δισ. δολαρίων έναντι 678 δισ. δολαρίων της εταιρείας του Μασκ.

    Το dieselgate

    Επιπλέον, η φήμη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει πληγεί σοβαρά εξαιτίας του σκανδάλου με τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων diesel, που ξέσπασε το 2015 όταν η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ διαπίστωσε ότι η VW "πείραξε” τα ντιζελοκίνητα μοντέλα της προκειμένου να εξαπατήσει την υπηρεσία όσον αφορά τα αποτελέσματα των ελέγχων για τους ρύπους που εκπέμπουν. Ο Μάρτιν Βίντερκορν, ο οποίος ήταν διευθύνων σύμβουλος της VW την εποχή του dieselgate, σύντομα θα δικαστεί με την κατηγορία της απάτης για το σκάνδαλο αυτό. Ο ίδιος έχει αρνηθεί τις κατηγορίες.

    Προοπτικές

    Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατη έρευνα του συμβουλευτικού ομίλου Wood Mackenzie, που εδρεύει στο Εδιμβούργο της Σκωτίας, εκτιμά ότι οι ετήσιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα ανέλθουν στα 62 εκατομμύρια έως το 2050 - έτος κατά το οποίο υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορούν στους δρόμους περίπου 700 εκατομμύρια EVs. Τα δε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μέχρι τότε, εκτιμάται ότι θα έχουν πάρει την πρωτοκαθεδρία έναντι των συμβατικών σε Ευρώπη, Κίνα και Βόρεια Αμερική, όπου θα αντιπροσωπεύουν το 86%, το 81% και το 78% αντίστοιχα των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    07:47 14/04

    Forbes: Οι κορυφαίοι επενδυτές με το "άγγιγμα του Μίδα" για το 2021

    Η νέα γενιά τεχνολογικών γιγάντων σήμανε αλλαγή φρουράς και στις τάξεις των κορυφαίων VCs του πλανήτη.

    07:39 13/04

    Οι πολυτιμότερες ποδοσφαιρικές ομάδες στον κόσμο: Στην κορυφή η Μπαρτσελόνα με αξία $4,8 δισ.

    Η αξία των ποδοσφαιρικών συλλόγων αυξήθηκε κατά μέσο όρο 30% την τελευταία διετία.

    07:41 12/04

    Το εμβόλιο των Pfizer/BioNTech είναι λιγότερο αποτελεσματικό έναντι των μεταλλάξεων

    Τι δείχνει η νέα μελέτη από το Ισραήλ για τη χρήση του εμβολίου στον "πραγματικό κόσμο".

    09:37 11/04

    Ποιοι είναι οι Έλληνες που μπήκαν στην ευρωπαϊκή λίστα του Forbes "30 κάτω των 30" 2021

    Οι Γιάννης Ασσαέλ, Μαριάννα Καψετάκη, Κωνσταντίνα Θεοφανοπούλου και Γιώργος Καλλίγερος, που διαπρέπουν στις κατηγορίες "Επιστήμη" και "Βιομηχανία" μίλησαν στο Capital.gr.

    08:17 11/04

    Πώς οι δισεκατομμυριούχοι έγιναν πλουσιότεροι το 2021

    Η λίστα με τους 10 τομείς από τους οποίους πλούτισαν.

    08:13 09/04

    Ο σεμνός δισεκατομμυριούχος CEO της BioNTech μιλά για την νέα εποχή των mRNA εμβολίων

    Ο Ουγκούρ Σαχίν, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της BioNTech, αποκαλύπτει το όραμά του και τον δρόμο που ανοίγει η τεχνολογία του mRNA για νέες θεραπείες.

    15:23 08/04

    Τέσσερις Έλληνες κι ένας Κύπριος στη λίστα του Forbes με τους Ευρωπαίους "30 κάτω των 30"

    Γιάννης Ασσαέλ, Μαριάννα Καψετάκη, Κωνσταντίνα Θεοφανοπούλου και Γιώργος Καλλίγερος ξεχωρίζουν στην ευρωπαϊκή λίστα του Forbes 30 Under 30 Europe Class Of 2021.

    08:01 08/04

    Ο "πύραυλος" Μασκ: Πώς το εκκεντρικό αφεντικό της Tesla έγινε ο 2ος πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη

    Η περιουσία του Μασκ αυξήθηκε κατά περισσότερα από 126 δισ. δολάρια σε ένα μόλις έτος.

    14:22 06/04

    Forbes: Αυτοί είναι οι πλουσιότεροι άνθρωποι του πλανήτη - Στην κορυφή και πάλι ο Bezos, κατά πόδας ακολουθεί ο Musk

    Arnault, Gates και Zuckerberg συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα. Τα ελληνικά ονόματα της λίστας. Αυξήθηκε 5 τρισ. η συνολική περιουσία τους.

    11:39 06/04

    Πώς να μάθετε αν το e – mail σας είναι μεταξύ των εκατομμυρίων που έχουν διαρρεύσει από το Facebook

    Το site που επιτρέπει στους χρήστες να ψάχνουν σε βάσεις δεδομένων από δεκάδες παραβιάσεις για να δουν αν λογαριασμοί τους έχουν παραβιαστεί.

    07:58 06/04

    Ο Μασκ έγινε $6 δισ. πλουσιότερος μετά το ρεκόρ παραδόσεων οχημάτων της Tesla στο τρίμηνο

    Η Tesla παρέδωσε συνολικά 184.800 οχήματα το α΄ τρίμηνο, αριθμό υπερδιπλάσιο του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι.

    07:53 05/04

    Πώς παρά τα μπλεξίματά του ο Bill Hwang της Archegos μάζεψε αθόρυβα $10 δισ.

    Αφότου μάλιστα έβαλε "λουκέτο" στο hedge fund του, το 2012.

    07:48 02/04

    Πώς "χτίζεις" μια εταιρεία 1 δισ. δολ. χωρίς βοήθεια, σε λιγότερο από 10 χρόνια

    H άμεση επιτυχία που είχε η ιδέα της Cloudinary, κατέστησε την εταιρεία κερδοφόρα από την πρώτη μέρα.

    13:46 01/04

    Ο αντίκτυπος της κρίσης στη Διώρυγα του Σουέζ στον κόσμο θα μπορούσε να διαρκέσει εβδομάδες

    Η Ευρώπη είναι η περιοχή που θα βιώσει τις ισχυρότερες συνέπειες από το μπλοκάρισμα της Διώρυγας.

    07:45 01/04

    Πόσο σημαντική είναι η ενίσχυση της στρατιωτικής συνεργασίας της Ελλάδας με ΗΑΕ και Σαουδική Αραβία;

    Η Ελλάδα θα ήταν αφελής αν πιστεύει ότι άλλοι θα έρθουν προς υποστήριξή της σε μια κρίση στην Αν. Μεσόγειο.