Πώς ο Γ. Καλλίγερος με την Pushme κάνει την επαναφόρτιση των ηλεκτρικών πατινιών παιχνιδάκι

Πώς ο Γ. Καλλίγερος με την Pushme κάνει την επαναφόρτιση των ηλεκτρικών πατινιών παιχνιδάκι

Γιώργος Καλλίγερος (27 ετών) 
Start up – Pushme

Τα ηλεκτρικά πατίνια ήρθαν στη ζωή μας το 2018 ως ένα φουτουριστικό concept αστικής μεταφοράς και γρήγορα εξελίχθηκαν σε αναπόσπαστο κομμάτι συγκοινωνίας των ευρωπαϊκών πόλεων. Παρόλη τη δημοτικότητα του καινούργιου μέσου, ένα μεγάλο πρόβλημα βιωσιμότητας παραμένει: πώς θα φορτίζονται καθημερινά χιλιάδες κοινόχρηστα ηλεκτρικά οχήματα, διανεμημένα σε όλα τα σημεία της πόλης; Για πολλούς μήνες η απάντηση ήταν απλή: οδηγοί με βαν θα συλλέγουν καθημερινά ολόκληρο τον στόλο οχημάτων, θα τα επαναφορτίζουν σε μια κεντρική αποθήκη το βράδυ και θα τα διανέμουν ξανά το πρωί, έτοιμα για μια ακόμη ημέρα χρήσης. Η παραπάνω λύση επέτρεψε στον κλάδο να ξεκινήσει, αλλά το υψηλό κόστος και οι άσκοπες μεταφορές των βαν δεν συνέβαλαν στην κερδοφορία των εταιρειών και στην εδραίωση του μέσου ως μια φιλική προς το περιβάλλον λύση. 

Το πρόβλημα της επαναφόρτισης βάλθηκε να λύσει η Pushme του 27χρονου σήμερα Γ. Καλλίγερου, την οποία συνίδρυσε μαζί με τον Νταν Kιν  το 2016. Η ιδέα ήταν απλή: θα χρησιμοποιήσουμε τις χιλιάδες υπάρχουσες πρίζες μέσα σε μαγαζιά στο κέντρο της πόλης για να προσφέρουμε άμεση επαναφόρτιση στα οχήματα μέσω εναλλαγής μπαταριών. Ένα διανεμημένο δίκτυο σταθμών επαναφόρτισης μπαταριών θα επιτρέπει στους ίδιους τους χρήστες των σκούτερ να μπορούν να εναλλάσσουν μπαταρίες, χρησιμοποιώντας την υπηρεσία χωρίς κόστος ως αντάλλαγμα.

Η τεχνολογία της Pushme επέτρεψε στις εταιρείες σκούτερ να σώσουν το 70% του κόστους επαναφόρτισης και έτσι η startup προσέλκυσε επενδύσεις 1,5 εκατ. δολ. από τους Velocity Partners και SOSV, όπως και από διάφορους επιφανείς angels investors για το λανσάρισμα του προϊόντος. Τον Γενάρη του 2020, η Pushme εξαγοράστηκε από τη γερμανική TIER Mobility, τη μεγαλύτερη εταιρεία μικρομεταφορών στην Ευρώπη, επιτυγχάνοντας έτσι την πρώτη εξαγορά εταιρείας στην οποία έχει επενδύσει κάποιο από τα εγχώρια fund του Equifund.

Μετά την εξαγορά, ο Γ. Καλλίγερος ηγείται τον σχεδιασμό προϊόντων της TIER ως Director Hardware. Ο Γιώργος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, σπούδασε Μηχ. Μηχανικός στο Πανεπιστήμιο του Μπαθ και ξεκίνησε την καριέρα του στη Μ. Βρετανία ως Engine Design Engineer στην Bentley Motors. Αργότερα βρέθηκε στην Tesla και εργάστηκε στην Αμερική ως Design Engineer, πριν επιστρέψει στην Μ. Βρετανία και ιδρύσει την Pushme.

Mεθοδολογία:  Από τις συνολικά 100 αρχικές υποψηφιότητες που έλαβε το "Forbes" –είτε μέσω αιτήσεων των ίδιων των ενδιαφερομένων είτε μέσω προτάσεων από ιδρύματα και αρμόδιους φορείς–, η συντακτική ομάδα έκανε μια πρώτη διαλογή και κατέληξε σε 50. Η κριτική επιτροπή, η οποία αποτελούνταν από τους κ.κ. Σπύρο Θεοδωρόπουλο (διευθύνοντα σύμβουλο της Chipita), Νίκο Καραμούζη (πρώην πρόεδρο της Eurobank και της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, πρόεδρο της Grant Thornton), Μιχάλη Μπλέτσα (διευθυντή Πληροφορικής στο Media Lab του MIT), Θεοχάρη Φιλιππόπουλο (πρόεδρο του Capital.gr, πρόεδρο των Αττικών Εκδόσεων), αξιολόγησε τις 50 υποψηφιότητες με βαθμολογίες από το 1 (χαμηλότερο) έως το 4 (υψηλότερο), βάσει των οποίων διαμορφώθηκε η οριστική κατάταξη.  Η σειρά δημοσίευσης έχει οριστεί σύμφωνα με τη βαθμολογία των μελών (από την υψηλότερη στη χαμηλότερη) και εν συνεχεία, αλφαβητικά.  Προϋποθέσεις συμμετοχής στη λίστα "Forbes 30 under 30 Greece 2021" πληρούν όσοι  είναι γεννημένοι από την 1/1/1991 και μετά. 

Διαβάστε ακόμη: 

* Εναλεία: Η startup που εκπαιδεύει τους ψαράδες και καθαρίζει τον βυθό από τα πλαστικά

* Ο Γιώργος Δεσύλλας και η FlexCar αλλάζουν ό,τι ξέρουμε για το leasing αυτοκινήτων

 

Περισσότερα από Forbes

Forbes World

Ναγκόρνο Καραμπάχ: Η επίθεση-αστραπή των Αζέρων προωθεί τις βλέψεις Ερντογάν στον νότιο Καύκασο

Ο ρόλος του διαδρόμου Ζανγκεζούρ στην "πίσω αυλή" του Ιράν και της Ρωσίας.

Forbes Lifestyle

Khaby Lame: 162 εκατ. followers και έσοδα 16,5 εκατ. δολάρια "χωρίς να πει λέξη"

Ο Τσάρλι Τσάπλιν της ψηφιακής εποχής προσελκύει εκατομμύρια δολάρια για να διαφημίσει τις εταιρείες στο Tik Tok.

Forbes Ελληνικη Εκδοση

Ξεκινά η κατασκευή των τριών νοσοκομείων του Ιδρύματος Σ. Νιάρχος

Εντός του Οκτωβρίου αναμένεται να ξεκινήσει σύμφωνα με πληροφορίες, η κατασκευή των τριών νοσοκομείων του Ιδρύματος Σ. Νιάρχος με ανάδοχο την ΑΒΑΞ.

Forbes Lists

Οι 10 πιο καλοπληρωμένοι δημιουργοί περιεχομένου στα social media το 2023

Οι συμμετέχοντες στη λίστα αύξησαν τα κέρδη τους κατά 20% στο έτος, αξιοποιώντας 2,6 δισ. followers.

Forbes Οικονομια

Ο Τζέιμι Ντάιμον βλέπει σενάριο με επιτόκια 7% "και ο κόσμος δεν είναι προετοιμασμένος"

Ο κόσμος δεν είναι προετοιμασμένος για το "worst-case" σενάριο, προειδοποίησε ο CEO της JP Morgan.

Forbes Διαφορα

Η Huawei ορίζει τις τάσεις στα wearables

Σε μια φαντασμαγορική εκδήλωση στη Βαρκελώνη, η Huawei παρουσίασε το άμεσο προϊοντικό της μέλλον.

Forbes Lifestyle

George Clooney: Διαψεύδει δημοσιεύματα ότι η βίλα της λίμνης Κόμο αξίας $107 εκατ. πωλείται - Να τι γνωρίζουμε

Ακολουθούν όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη βίλα του George Clooney στη λίμνη Κόμο.

Forbes Τεχνολογια

Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει την οικονομική απάτη και την κάνει πιο δύσκολο να εντοπιστεί

H τεχνητή νοημοσύνη εξοπλίζει τους απατεώνες με νέα ισχυρά όπλα.

Forbes Ελληνικη Εκδοση

SafeSize: Ετοιμάζει "βαλίτσες" για Β. Αμερική και "κοιτάζει" για εξαγορές

Να επεκταθεί στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, σχεδιάζει η SafeSize -η startup που βοηθά τους καταναλωτές να βρουν το κατάλληλο μοντέλο και νούμερο παπουτσιών.

Forbes Οικονομια

Wall: Το δύσκολο καλοκαίρι των "Magnificent-7" - Έχασαν κεφαλαιοποίηση $148 δισ.

Στον αντίποδα 4 πετρελαϊκές σημείωσαν ράλι άνω του 28% έκαστη.

Forbes Business

Evergrande: "Στον αέρα" το σχέδιο αναδιάρθρωσης ενώ "τρέχει" η απειλή για εκκαθάριση

Άνω του 20% βούτηξε η μετοχή, στο -3,7% ο δείκτης Hang Seng στην ηπειρωτική αγορά ακινήτων.

Forbes Οικονομια

Είναι "ώριμη" για αγορά η μετοχή της Apple;

Ιστορικά, αν η Apple έχει διολισθήσει τον Σεπτέμβριο, η πιθανότητα ενός ισχυρού Οκτωβρίου ανέρχεται στο 75%.