Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 29-Οκτ-2020 00:10

    Αλ. Σαρρηγεωργίου: "Για να αποζηµιωθείς, πρέπει να έχεις ασφαλιστεί"

    Αλ. Σαρρηγεωργίου: "Για να αποζηµιωθείς, πρέπει να έχεις ασφαλιστεί"
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Συνέντευξη στη Νένα Μαλλιάρα

    Η συστηµατική δουλειά ετών και η "κληρονοµιά" των σηµαντικών οικονοµικών επιδόσεων και της σειράς νέων πρωτοβουλιών και έργων που ανέλαβε µέσα στο ιδιαίτερα παραγωγικό 2019 αποτέλεσαν πολύτιµο εφόδιο για τον Όµιλο Eurolife FFH προκειµένου να αντιµετωπίσει την πανδηµική κρίση. 

    Μέσα σε αυτή τη συγκυρία, έχοντας δώσει προτεραιότητα στην ανάπτυξη εργαλείων µέσω των οποίων επιτρέπονται η online επικοινωνία και η συναλλαγή µε τους πελάτες και τους συνεργάτες της ανά πάσα στιγµή, η Eurolife FFH κατάφερε να διατηρήσει και να ενισχύσει τη σχέση µε τους ανθρώπους της, τους συνεργάτες και τους ασφαλισµένους. 

    "Για εµάς αξία έχει να βρισκόµαστε στο πλευρό των ανθρώπων που εµπιστεύονται τα προϊόντα και τις υπηρεσίες µας, πελάτες και συνεργάτες, µε στόχο να τους ενδυναµώνουµε να καταφέρνουν περισσότερα καθηµερινά, ακόµα και στις πιο δύσκολες συνθήκες", λέει στο "Forbes" ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύµβουλος της Eurolife FFH, Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου.

    "Είµαστε προσαρµοσµένοι στα νέα δεδοµένα. Σήµερα µελετάµε καθηµερινά ευκαιρίες που παρουσιάζονται, για να µπορέσουµε να ανταποκριθούµε στις ολοένα µεταβαλλόµενες συνθήκες. Η πορεία της πανδηµίας είναι άγνωστη και ακαθόριστη, όµως πιστεύουµε στα αντανακλαστικά των ανθρώπων µας και στη διαχρονική επένδυση στην ψηφιακή µας αναβάθµιση. 

    Ανεξαρτήτως πανδηµίας, έχουµε διαµορφώσει µια κουλτούρα που µας επιτρέπει να είµαστε ευέλικτοι και σε ετοιµότητα. Η κυρίαρχη θέση που έχουµε στην αγορά επιβεβαιώνει τις στρατηγικές επιλογές που εφαρµόζουµε. Με βάση αυτές θα συνεχίσουµε να υλοποιούµε το πλάνο µας έως το τέλος του έτους, παραµένοντας σε κορυφαία θέση στον κλάδο και δίπλα στους πελάτες και τους συνεργάτες µας", τονίζει ο κ. Σαρρηγεωργίου.

    Ως Πρόεδρος και CEO του Οµίλου Eurolife FFH και Πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, ο κ. Σαρρηγεωργίου µιλά για τις νέες προκλήσεις που αναδεικνύει η COVID-19, σηµειώνοντας ότι η πρωτοφανής αυτή υγειονοµική κρίση έχει ανοίξει διεθνώς τον διάλογο για τον ρόλο της ασφαλιστικής αγοράς.

    - Κύριε Σαρρηγεωργίου, πώς ανταποκρίθηκε ο Όµιλος Eurolife FFH στις έκτακτες συνθήκες της COVID-19;

    Οφείλω να πω ένα µεγάλο "ευχαριστώ" σε όλους τους ανθρώπους µας για την καθηµερινή τους αφοσίωση και ένα µεγάλο "µπράβο" για τον επαγγελµατισµό και την υπευθυνότητά τους. Είναι υποδειγµατικός ο τρόπος µε τον οποίο όλη η οικογένεια της Eurolife FFH αποδεικνύει καθηµερινά πως τίποτα δεν είναι ανέφικτο, ακόµα και εν µέσω της πανδηµίας.

    Οι προκλήσεις που δηµιούργησε η κρίση οδήγησαν τις επιχειρήσεις να ξαναδούν τις προτεραιότητές τους και να διαµορφώσουν εκ νέου τις στρατηγικές τους. Ήµασταν από τις πρώτες εταιρείες που θέσαµε σε εφαρµογή το σύστηµα εργασίας από το σπίτι, πριν καν αυτό γίνει υποχρεωτικό µε το lockdown. Από την αρχή της πανδηµίας βασικό µας κριτήριο ήταν η υγεία των ανθρώπων µας και κύριο µέληµά µας η εξυπηρέτηση των πελατών και των συνεργατών µας, των ανθρώπων που καθηµερινά µας εµπιστεύονται.

    Στη Eurolife FFH ανταποκριθήκαµε άµεσα στις νέες απαιτήσεις και προσαρµοστήκαµε στα καινούργια δεδοµένα χάρη στη συστηµατική δουλειά και τη διαχρονική επένδυση στην ψηφιακή µας αναβάθµιση. Μέσα από καινοτόµα εργαλεία που ενισχύουν την online επικοινωνία και διευκολύνουν τις συναλλαγές διατηρήσαµε τη λειτουργικότητά µας στο ακέραιο. Κύριος στόχος µας ήταν να βρισκόµαστε συνεχώς στο πλευρό των πελατών και των συνεργατών µας.

    - Θα αφήσει "πληγές" η COVID-19 για το σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς; Τι δείχνει η µέχρι στιγµής πορεία και τι αναµένετε, µε την ιδιότητά σας του προέδρου της Ένωσης των Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, για το σύνολο του έτους;

    Η ασφαλιστική αγορά είναι αναπόσπαστο κοµµάτι της ελληνικής κοινωνίας και οικονοµίας. Η πανδηµία αυτή µπορεί να γίνει µια ευκαιρία, ώστε, αντί για "πληγές", να αναδειχθεί και η αξία της ιδιωτικής ασφάλισης. 

    Είναι ιδιαίτερα θετικό για τη φερεγγυότητα της ασφαλιστικής αγοράς πως, σύµφωνα µε τα µέχρι τώρα στοιχεία, δείχνει να µην επηρεάστηκε ιδιαίτερα από την πανδηµία. Λόγω του Solvency II, είχαµε θωρακιστεί και προετοιµαστεί ποικιλοτρόπως, γι’ αυτό και τα solvency ratios παρέµειναν ανεπηρέαστα. 

    Οφείλουµε, ωστόσο, να παραδεχτούµε ότι ο µεγαλύτερος σύµµαχός µας στην παρούσα συγκυρία δεν είναι άλλος από την τεχνολογία. Η ψηφιοποίηση των λειτουργιών µας και η δυνατότητα να εργαζόµαστε εξ αποστάσεως ήταν η άµεση απάντησή µας στην κρίση, καθώς µε τη χρήση της τεχνολογίας καταφέραµε σε σύντοµο χρονικό διάστηµα να στήσουµε τους κατάλληλους µηχανισµούς και να συνεχίσουµε απρόσκοπτα τη λειτουργία µας, παραµένοντας στο πλευρό των πελατών και των συνεργατών µας. Είχαν, άλλωστε, προβλεφθεί και γίνει τέτοιες προσοµοιώσεις ως µέρος του operational risk management του θεσµικού πλαισίου.

    Σε ό,τι αφορά την παραγωγή, ένα πολύ βασικό στοιχείο που αξίζει να παρατηρήσουµε είναι ότι η διαφοροποίηση µεταξύ των δικτύων και των προϊοντικών γραµµών έχει µεγάλη σηµασία για την ασφαλιστική αγορά. Για τον κλάδο ζωής και υγείας παρατηρούµε ότι τα ποσοστά διατηρησιµότητας δεν άλλαξαν και η ρευστότητα δεν πιέστηκε. Επίσης, αν και είχαµε µείωση στη νέα παραγωγή και το bancassurance, είδαµε µε την άρση του lockdown να επανέρχονται στα επίπεδα της προ κρίσης εποχής, ενώ µε θετικό πρόσηµο λειτούργησαν τα online και digital κανάλια. Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν µια θετική εξέλιξη, καθώς αυξήθηκε το ενδιαφέρον για συµβόλαια υγείας και για συνταξιοδοτικά. Επίσης, εκτιµώ ότι η εργασία από το σπίτι, ένα µοντέλο που, ανεξαρτήτως πανδηµίας, θα υιοθετηθεί από όλο και περισσότερους οργανισµούς, θα φέρει αύξηση σε προϊόντα ασφάλισης κατοικίας και σε λύσεις για την προστασία από κυβερνοεπιθέσεις. Παρά τις αισιόδοξες αυτές παρατηρήσεις, θα ήθελα να διατηρήσω µια επιφυλακτικότητα, καθώς τώρα είναι η περίοδος που θα αρχίσουν να γίνονται πιο αισθητά τα σηµάδια της ύφεσης και υπάρχει η πιθανότητα να παρατηρήσουµε µείωση της ζήτησης και σε κλάδους ασφάλισης. Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάµε ότι η ανάπτυξη του κλάδου µας είναι εξαρτηµένη από το ΑΕΠ της χώρας. Οι προβλέψεις κάνουν λόγο για πολύ αρνητικούς ρυθµούς ανάπτυξης του ΑΕΠ, κάτι που θα επηρεάσει και τον κύκλο εργασιών του κλάδου µας.

     

     

    - Πόσο σηµαντικό είναι για τη Eurolife FFH, ειδικά για την επόµενη µέρα της κρίσης, το να αποτελεί µέλος του Fairfax Financial Holdings; 

    Μέσα στην οικονοµική κρίση η Fairfax εµπιστεύτηκε την αξία της Eurolife FFH, προχωρώντας στη δεύτερη µεγαλύτερη σε book value επένδυση στην Ελλάδα για το 2015. Από το 2016 είµαστε µέλος της οικογένειας της Fairfax και αυτό µας κάνει πιο δυνατούς. Η Fairfax είναι µια µεγάλη, διεθνής επενδυτική εταιρεία µε ασφαλιστικό χαρακτήρα. Είναι, ακόµα, ένα παγκόσµιο hub ιδεών που µας δίνει τη δυνατότητα να αντλούµε τεχνογνωσία, εµπειρία και πρακτικές που αφορούν τον κλάδο εν γένει.

    Να διευκρινίσω, βέβαια, ότι η Fairfax εκτιµά και επενδύει στη θέση µας, στον ρόλο αλλά και στην εµπειρία µας. Είναι προσανατολισµένη στην παραγωγή αποτελεσµάτων από τις θυγατρικές της, όχι στον τρόπο διοίκησής τους. Είναι προσηλωµένη στο οµαδικό πνεύµα. "Είµαστε οµάδα", χωρίς εγωισµούς και συγκρούσεις: αυτή είναι η αρχή λειτουργίας της εταιρείας και του ιδρυτή της, Prem Watsa. Με αυτόν τον τρόπο έχουµε την ευελιξία αποφάσεων σε τοπικό επίπεδο και τη δυνατότητα να σχεδιάζουµε τη στρατηγική για την περαιτέρω ανάπτυξή µας. Η Fairfax είναι ένα fund που επενδύει σε ασφαλιστικές εταιρείες, τις οποίες, ωστόσο, δεν πουλάει ποτέ. Κι αυτό σηµαίνει πολλά.

    Θα ήθελα να αναφερθώ και στη συνεργασία που έχουµε µε τη Eurobank, η οποία ίδρυσε τη Eurolife FFH και συνεχίζει να τη στηρίζει. Εδώ και 20 χρόνια οι οργανισµοί µας ακολουθούν µια σταθερή κοινή πορεία, έχοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία των τραπεζοασφαλιστικών προϊόντων. Μαζί πρώτοι διαµορφώσαµε την εικόνα του κλάδου αυτού, απαντώντας στις ανάγκες και τις επιδιώξεις των πελατών µας. Με την εµπειρία και την τεχνογνωσία που έχουµε αναπτύξει όλα αυτά τα χρόνια, είµαστε σε θέση να προσφέρουµε λύσεις που ενδυναµώνουν κάθε πελάτη µας ξεχωριστά.

    - Εκτιµάτε ότι θα υπάρξει ζητούµενο για µεγαλύτερα σχήµατα την εποµένη της κρίσης και, αν ναι, θα δούµε συγχωνεύσεις ασφαλιστικών εταιρειών στην ελληνική αγορά;

    Τα τελευταία χρόνια τα µεγάλα κέρδη που προέκυψαν από τις επενδύσεις του κλάδου και οδήγησαν σε κερδοφόρες χρήσεις ίσως να ανέβαλαν εξελίξεις που αφορούν συγχωνεύσεις ή αγορές. Συνεχίζω όµως να πιστεύω ότι σε βάθος χρόνου, και ιδιαίτερα µετά την πανδηµία, θα γίνουν αλλαγές στον κλάδο, καθώς προβλέπουµε µείωση εξαιτίας και της ύφεσης και των αποδόσεων στις επενδύσεις. Μικρότερες εταιρείες, µε µικρές αποδόσεις και ίσως και ζηµίες, θα δουν το µέλλον τους µέσα από συγχωνεύσεις και εξαγορές µε στόχο τον εξορθολογισµό του κόστους λειτουργίας και την απόκτηση "κρίσιµης µάζας". 

     

    Σαρρηγεωργίου

     

    - Εν µέσω της πανδηµικής κρίσης, ποιο είναι το αποτύπωµα της Eurolife FFH σε επίπεδο εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και πώς αυτή εντάσσεται στο επιχειρηµατικό µοντέλο ανάπτυξης του Οµίλου;

    Ο ιδρυτής της Fairfax, Prem Watsa, έχει ως αρχή οι εταιρείες του Οµίλου να επιστρέφουν µέρος της κερδοφορίας τους στις τοπικές κοινωνίες. Είµαστε υπερήφανοι, γιατί η Eurolife FFH έχει αποδείξει ότι όπου υπάρχει ανάγκη συµβάλλει µε σκοπό να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των πολιτών. Γιατί πιστεύουµε ότι η ευηµερία της κοινωνίας µας εξαρτάται από όλους µας. 

    Ως απάντηση στην υγειονοµική κρίση, η Eurolife FFH µαζί µε το µη κερδοσκοπικό σωµατείο Δεσµός και το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προχώρησε σε δωρεά υγειονοµικού υλικού, ιατρικού εξοπλισµού και ειδών απολύµανσης και υγιεινής στις 50 δοµές των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας σε όλη την Ελλάδα. Πρόκειται για µια κίνηση µε ιδιαίτερη σηµασία, καθώς προσφέραµε 9.341 είδη ιατρικού εξοπλισµού, 642.040 είδη προστατευτικού εξοπλισµού, 22.100 είδη απολύµανσης, 15 συµπυκνωτές οξυγόνου, 35 νεφελοποιητές και 16.404 είδη προσωπικής υγιεινής, τα οποία βοήθησαν τα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας να συνεχίσουν να προσφέρουν το έργο τους σε κοινωνικά ευάλωτες οµάδες. Συνολικά η δράση αυτή είχε 5.192 ωφελούµενους ανθρώπους σε ολόκληρη τη χώρα.

    Επίσης, φροντίζοντας τους ανθρώπους που φροντίζουν καθηµερινά για την υγεία µας, προσφέραµε 25% έκπτωση σε όλα τα συµβόλαια, υπάρχοντα και καινούργια, ασφάλισης αυτοκινήτου για όλο το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό του Εθνικού Συστήµατος Υγείας. Ένα αντίστοιχο πλάνο εκπτώσεων στα συµβόλαια αυτοκινήτου ενεργοποιήθηκε για υφιστάµενους και νέους πελάτες µας. 

    Για εµάς αξία έχει να στεκόµαστε στο ύψος των περιστάσεων, ανταποκρινόµενοι άµεσα στις έκτακτες ανάγκες. Σε συνέχεια των καταστροφών από την κακοκαιρία του "Ιανού", αναλάβαµε µια σειρά πρωτοβουλιών για να στηρίξουµε τους ασφαλισµένους µας που επλήγησαν στους νοµούς Καρδίτσας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας, Ηλείας, Μεσσηνίας και Αχαΐας. Συγκεκριµένα, εκτός από την άµεση καταγραφή και εκτίµηση των ζηµιών, προχωρήσαµε σε παράταση πληρωµών και αναστολή ακυρώσεων για τρεις µήνες στις ανανεώσεις των συµβολαίων Ζωής, Υγείας και Περιουσίας, ενώ έχουµε θέσει σε προτεραιότητα την άµεση αποζηµίωση των δικαιούχων ασφαλισµένων µας. Ειδικότερα για την περίπτωση της Καρδίτσας, ανακοινώσαµε ότι αναλαµβάνουµε το κόστος του βιολογικού καθαρισµού για τα οχήµατα των πελατών µας, ενώ παρέχουµε χωρίς επιβάρυνση τη δεύτερη µεταφορά τους από τον τόπο του βιολογικού καθαρισµού σε συνεργείο.

    Το πρόγραµµα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης έχει στόχο να επιστρέφουµε µέρος των κερδών µας στην κοινωνία και αποτελείται από δράσεις για την ποιότητα ζωής των ανθρώπων και την αναβάθµισή της και την προώθηση της εκπαίδευσης και του πολιτισµού σε όλες τις περιοχές της χώρας. Μέσω του προγράµµατος, µέριµνά µας είναι να βρισκόµαστε στο πλευρό της ελληνικής οικογένειας και να υποστηρίζουµε τους συµπολίτες µας, ώστε να καταφέρνουν περισσότερα και να πετυχαίνουν τους στόχους και τις επιδιώξεις τους. 

    Είµαστε πολύ τυχεροί, καθώς για την υλοποίηση του προγράµµατος συνεργαζόµαστε µε κορυφαίους οργανισµούς της χώρας και σχεδιάζουµε από κοινού ενέργειες που έχουν πανελλαδική εµβέλεια. Ήδη έχουµε ενώσει τις δυνάµεις µας µε τη HOPEgenesis, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, την Εθνική Λυρική Σκηνή, τη ΜΚΟ ethelon και το περιοδικό δρόµου "Σχεδία". 

    Οι κοινές δράσεις µε τους συνεργάτες µας έχουν υλοποιηθεί σε περισσότερες από 15 περιοχές της χώρας, µε χιλιάδες ωφελούµενους ανθρώπους. Οι ενέργειές µας µε τη HOPEgenesis έχουν ως στόχο να ανατρέψουν τα ποσοστά της υπογεννητικότητας στην Πάτµο και τους Δελφούς, καθώς µαζί προσφέρουµε ασφάλεια, φροντίδα και σιγουριά κατά την κύηση και τον τοκετό σε κάθε γυναίκα που θέλει να µείνει έγκυος. Μέχρι σήµερα έχουν ωφεληθεί 46 γυναίκες στην Πάτµο, ενώ έχουν ήδη γεννηθεί 33 µωρά και αναµένουµε άλλα 13 το προσεχές διάστηµα. Επίσης, πριν από λίγες ηµέρες εγκαινιάσαµε τον πρώτο και µοναδικό παιδικό σταθµό του νησιού, ώστε να υπάρχει ένας χώρος δηµιουργικής απασχόλησης και κοινωνικοποίησης για όλα τα παιδιά που γεννιούνται στην Πάτµο.
    Αντίστοιχης σηµασίας είναι και οι δραστηριότητες που οργανώνουµε µε τους άλλους πολύ σηµαντικούς συνεργάτες µας. Με το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης έχουµε προωθήσει την αξία του κυκλαδικού πολιτισµού, της γνώσης και της µάθησης σε πάνω από 40.000 παιδιά, ενήλικες και γονείς, ενώ, εκτός από τη χορηγία στο ετήσιο καλλιτεχνικό πρόγραµµα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, το 2019 υποστηρίξαµε τη διοργάνωση µιας εκπαιδευτικής όπερας κουκλοθέατρου, την οποία παρακολούθησαν πάνω από 3.500 θεατές. Επίσης, από τις εθελοντικές δράσεις που τρέχουµε µαζί µε την ethelon, όπως την Εβδοµάδα Εθελοντισµού τον Σεπτέµβριο του 2019, έχουµε υποστηρίξει πάνω από 2.200 συµπολίτες µας που ανήκουν σε κοινωνικά ευάλωτες οµάδες. Φυσικά, είµαστε ένθερµοι υποστηρικτές του περιοδικού δρόµου "Σχεδία" και αγοράζουµε µία ετήσια συνδροµή για κάθε εργαζόµενο, συµµετέχοντας, έτσι, στο έργο του περιοδικού για τη φροντίδα των ωφελουµένων του.

    Μέσα στο 2020 έχουµε ήδη ανακοινώσει δύο καινούργιες και πολύ σηµαντικές συνεργασίες. Ενώσαµε τις δυνάµεις µας µε τον Δήµο Αθηναίων και δωρίσαµε επτά αυτοκινούµενες σκούπες πεζού χειριστή για τον καθαρισµό οδοστρωµάτων και πεζοδροµίων, συµµετέχοντας έτσι στην προσπάθεια του Δήµου για αλλαγή της εικόνας του κέντρου της πόλης. Με το Cyber Security International Institute έχουµε ξεκινήσει ένα πρόγραµµα Ψηφιακών Ακαδηµιών για γονείς, µαθητές και ενήλικες, µέσω του οποίου εκπαιδεύονται σε διαφορετικές θεµατικές – από cyber bullying και digital parenting µέχρι ροµποτική και game development skills.

    - Ποιες προκλήσεις δηµιουργεί για τον ασφαλιστικό κλάδο η πανδηµική κρίση; Βλέπετε αλλαγές στη δοµή του; Εκτιµάτε ότι η νέα κανονικότητα επηρεάζει και την ψυχολογία του κόσµου απέναντι στην ασφάλιση;

    Η πρωτοφανής αυτή υγειονοµική κρίση έχει προκαλέσει διεθνώς έναν διάλογο σχετικά µε τον ρόλο της ασφαλιστικής αγοράς, συγκεκριµένα πάνω στο πώς και µε τι όρους και προϋποθέσεις µπορεί να δώσει καλύψεις για παρόµοια, µεγάλης κλίµακας γεγονότα. Είναι καθοριστικό για την κοινωνία να βρεθεί λύση για να αντιµετωπιστούν γενικευµένα περιστατικά σε ό,τι αφορά τόσο τον κλάδο ζωής και υγείας όσο και τον κλάδο των γενικών ασφαλίσεων. Σε µια τόσο εκτεταµένη, όµως, κρίση στην υγεία και στην οικονοµία, αυτό δεν µπορεί να συµβεί χωρίς συνεργασία. Επαναλαµβάνω για ακόµα µία φορά την αναγκαιότητα για τη θέσπιση ενός ασφαλιστικού σχήµατος ΣΔΙΤ που θα προκύψει µε τη συνεργασία Δηµοσίου και ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών σε συγκεκριµένους κλάδους. Κλασικό παράδειγµα η ασφάλιση για διακοπή εργασιών από πανδηµίες, που, λόγω των χαρακτηριστικών της αντασφάλειας, απαιτεί συνεργασία µε την Πολιτεία.

    Ακόµα µια πρόκληση είναι η σηµαντική µείωση του ΑΕΠ που θα καταγράψει η χώρα µας το 2020. Δεδοµένου ότι το ΑΕΠ συνδέεται άµεσα µε την ασφαλιστική παραγωγή, η εξέλιξη αυτή θα δηµιουργήσει επιπλέον εµπόδια για την ιδιωτική ασφάλιση, λόγω και του περιορισµού του διαθέσιµου εισοδήµατος των πολιτών.

    Διατηρώ, πάντως, την αισιοδοξία µου σε ό,τι αφορά την πορεία του κλάδου. Είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό ότι, µε βάση τα έως σήµερα στοιχεία, δεν καταγράφεται αύξηση ρευστοποιήσεων στα συµβόλαια. Αρκετοί είναι οι πολίτες που, παρά τις δυσκολίες, αντιλαµβάνονται την αξία της ασφάλισης για την προστασία τους από τον κίνδυνο, σε µια απαιτητική καθηµερινότητα και σε ένα ασταθές περιβάλλον. Αυτό µας δίνει θετικά µηνύµατα για το άµεσο µέλλον και πάνω σε αυτό θα βασιστούµε για να εξελίξουµε τη σχέση των πολιτών µε την ασφάλιση. 

    - To 2019 ο Όµιλος Eurolife FFH έδωσε προτεραιότητα σε επενδύσεις για την ανάπτυξη νέων ψηφιακών υποδοµών και εργαλείων. Τι ακριβώς αφορούσαν οι επενδύσεις αυτές και πώς αποτυπώθηκε το αποτέλεσµά τους στην παραγωγή της εταιρείας;

    Ο κόσµος αλλάζει ούτως ή άλλως και χωρίς την πανδηµία. Για εµάς αξία έχει η συνέπεια στην ανάπτυξη, και η πανδηµία απέδειξε πως η συστηµατική δουλειά και οι συνεχείς επενδύσεις για την ψηφιοποίηση διαδικασιών και λειτουργιών αποτελούν συγκριτικό µας πλεονέκτηµα. Δίνουµε σταθερά προτεραιότητα στην έρευνα και την ανάπτυξη, µε στόχο να βρισκόµαστε συνεχώς στο πλευρό των πελατών και των συνεργατών µας, αναβαθµίζοντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουµε. Μόνο το 2019 επενδύσαµε 2,6 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη ψηφιακών εφαρµογών και την αναβάθµιση των υφιστάµενων. Προσθέσαµε νέα χαρακτηριστικά και δυνατότητες στο Eurolife Partners, που προσφέρει ευελιξία στους συνεργάτες µας. Λανσάραµε το καινοτόµο σύστηµα Customer Relationship Management (CRM), σε συνεργασία µε την κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας Salesforce, και είµαστε σε θέση να προσφέρουµε µια εξατοµικευµένη εµπειρία εξυπηρέτησης σε κάθε πελάτη που επικοινωνεί µε την εταιρεία. Παρουσιάσαµε την πρωτοποριακή ψηφιακή υπηρεσία Eurolife Connect, φέρνοντας τους πελάτες µας ακόµα πιο κοντά σε εµάς. 

    Όµως όλα αυτά δεν θα είχαν την ίδια αποτελεσµατικότητα χωρίς την ανάπτυξη και την εξέλιξη του ιδιαίτερα δυναµικού δικτύου επαγγελµατικών συνεργατών µας, γι’ αυτό δίνουµε ιδιαίτερη αξία σε δραστηριότητες για την εκπαίδευση και την κατάρτισή τους. Συνολικά µέσα στο 2019 πραγµατοποιήθηκαν 314 εκπαιδευτικές συναντήσεις, µε περισσότερες από 1.200 ώρες εκπαίδευσης, για όλα τα συνεργαζόµενα δίκτυα και περισσότερους από 7.000 συµµετέχοντες. Και είναι σηµαντικό να αναφέρω πως η Eurolife FFH διατήρησε και διατηρεί και εν µέσω πανδηµίας την εκπαίδευση των ανθρώπων της, µέσω σεµιναρίων και ηµερίδων. Όλες οι εκπαιδεύσεις συνεχίζονται απρόσκοπτα µε τη χρήση ψηφιακών λύσεων. 

    Σαρρηγεωργίου

     

    - H µεγάλη στροφή στην ψηφιοποίηση συνεπάγεται µικρότερο δίκτυο συνεργατών; Ποια είναι η πολιτική του Οµίλου Eurolife FFH για το ανθρώπινο δυναµικό;

    Σήµερα η ψηφιοποίηση των διαδικασιών και των λειτουργιών δεν είναι επιλογή για ένα εταιρικό περιβάλλον, αλλά ανάγκη. 

    Στη Eurolife FFH η νέα εποχή που διανύουµε µας βρήκε προετοιµασµένους. Δεν νιώσαµε πως κάναµε κάποια απότοµη στροφή προς την ψηφιοποιηµένη εποχή. Εδώ και µία πενταετία, άλλωστε, ακολουθούµε στρατηγικά τον δρόµο του ψηφιακού µετασχηµατισµού. Πιστεύουµε ότι η τεχνολογία είναι εδώ για να µας βοηθά να πετύχουµε τους στόχους µας και να εφαρµόσουµε τις στρατηγικές µας. 

    Στη Eurolife FFH δίνουµε ιδιαίτερη αξία στην οµαδικότητα και στα οφέλη που προκύπτουν από τις δυνατές σχέσεις µε τους συνεργάτες µας. Έχουµε επιλέξει να επενδύουµε στην ανάπτυξη του δικτύου συνεργατών µας και αυτή είναι µια κατεύθυνση στην οποία συνεχίζουµε δυναµικά. Η σχέση που αναπτύσσουµε µε τους συνεργάτες µας βασίζεται στην ειλικρίνεια, την αµοιβαία κατανόηση και την προσπάθεια να είµαστε δίπλα στους ανθρώπους που µας εµπιστεύονται. Πιστεύω στην προστιθέµενη αξία του επαγγελµατία ασφαλιστή που εκπαιδεύεται και ακολουθεί τις ψηφιακές εξελίξεις. Αυτόν δεν µπορούν να τον υποκαταστήσουν άλλα κανάλια διανοµής που έχουν άλλο ρόλο σε κάποια προϊόντα. Τονίζω, όµως, ότι µιλάµε για έναν επαγγελµατία εκπαιδευµένο, αλλά και έναν digital ασφαλιστή. 

    Φυσικά, ένα πολύ µεγάλο κεφάλαιο είναι οι άνθρωποί µας, οι οποίοι καθηµερινά προσπαθούν για το καλύτερο. Η επιτυχία του οργανισµού µας οφείλεται κατά κύριο λόγο σε κάθε εργαζόµενό µας που, από τη θέση και τον ρόλο του, συµµετέχει µε συνέπεια και επαγγελµατισµό στην εξέλιξή µας. Είναι στόχος µας να µεγαλώνουµε και να προσελκύουµε ταλέντα από διαφορετικές ειδικότητες που θα στελεχώνουν σηµαντικές θέσεις και θα οδηγούν τον οργανισµό µας στην επόµενη µέρα. Έχω µάθει στην καριέρα µου ότι είσαι όσο καλός είναι ο κύκλος των συνεργατών σου και, εν πολλοίς, κρίνεσαι ως manager από την ποιότητα της οµάδας που έχεις προσελκύσει και της οποίας ηγείσαι. 

    - Ποια είναι τα θέµατα που αντιµετωπίζει σήµερα η ασφαλιστική αγορά;

    Στην Ελλάδα το βασικό πρόβληµα είναι ότι η χώρα και κατά συνέπεια εµείς ως λαός επιλέγουµε να είµαστε ανασφάλιστοι, ανασφάλιστοι στην υγεία, ανασφάλιστοι στις φυσικές καταστροφές, χωρίς χρήµατα στην άκρη για τις συντάξεις µας.

    Είναι επιτακτικής σηµασίας να υπάρξουν κίνητρα και φοροαπαλλαγές για την επέκταση του 3ου πυλώνα, δίνοντας, παράλληλα, στους πολίτες τη δυνατότητα να αποταµιεύουν στον 2ο πυλώνα και σε ιδιωτικούς φορείς, εφόσον φυσικά το επιθυµούν. Ειδικότερα, επιβάλλεται να εξισωθεί το φορολογικό καθεστώς των παροχών των οµαδικών συνταξιοδοτικών ασφαλίσεων µε αυτό των ταµείων επαγγελµατικής ασφάλισης. Ο Έλληνας πολίτης αναγκάζεται να πληρώσει µε δικά του µέσα για ό,τι αφορά την υγεία του, και µάλιστα δύο φορές παραπάνω από τον µέσο Ευρωπαίο πολίτη. Καθώς αυτή η συνθήκη επιβαρύνει τον ατοµικό ή οικογενειακό προϋπολογισµό, πρέπει να δοθούν φορολογικά κίνητρα που θα του επιτρέπουν να επενδύσει σε µια συµπληρωµατική ιδιωτική ασφάλιση υγείας. Οι Έλληνες πολίτες αναγνωρίζουν το όφελος από την ιδιωτική ασφάλιση και κατανοούν ότι µέσω αυτής εξασφαλίζουν καλύτερες παροχές υγείας. Το να του δοθεί αυτή η δυνατότητα είναι προς όφελος του ίδιου, αλλά και του κράτους.

    Τέλος, σε ό,τι αφορά τις φυσικές καταστροφές, είναι σηµαντικό να τονίσουµε ότι µόλις το 16% των κατοικιών είναι ασφαλισµένες για περιπτώσεις φωτιάς, σεισµού και πληµµύρας. Με την ένταση των φαινοµένων τα τελευταία χρόνια, επιβάλλεται να εκπίπτει από το εισόδηµα η δαπάνη του πολίτη για ασφάλιση κατοικίας. Και αυτή είναι τουλάχιστον µια ρύθµιση που θα σηµαίνει πολλά για τους Έλληνες.

    - Τι µπορεί να περιµένει ο ασφαλιστικός κλάδος από το Ταµείο Ανάκαµψης;

    Δουλεύουµε ήδη εντατικά πάνω σε αυτό και πιστεύουµε ότι αποτελεί µοναδική ευκαιρία για διαρθρωτικές αλλαγές, τόσο στις συντάξεις (3ος πυλώνας) όσο και στην ασφάλιση από φυσικές καταστροφές. Είµαστε η πιο υπασφαλισµένη χώρα στην Ευρώπη. Σε κεφαλαιοποιητική βάση, ο µέσος όρος αποταµίευσης στις χώρες του ΟΟΣΑ, σύµφωνα µε στατιστική του, είναι 127% του ΑΕΠ. Αυτό σηµαίνει ότι ένας συνταξιούχος 65 ετών έχει στην άκρη µισθούς ενάµιση χρόνου. Στην Ελλάδα, µε αποταµίευση 0,8%του ΑΕΠ, ο ίδιος συνταξιούχος έχει στην άκρη µόλις τρία ηµεροµίσθια. Είναι θεσµική και δοµική η αλλαγή που θα επιτευχθεί µε κίνητρα µέσω του RRF. 

    - Ο πρωθυπουργός έχει πει ότι στο τέλος του 2020 θα κατατεθεί το σχέδιο νόµου για το νέο επικουρικό µε καθαρά κεφαλαιοποιητικά χαρακτηριστικά, στο οποίο θα ενταχθούν οι νεοεισερχόµενοι στην αγορά εργασίας αλλά και κάποιοι κλάδοι σηµερινών εργαζοµένων, εφόσον το επιθυµούν. Το νέο επικουρικό βασίζεται στις προτάσεις της Επιτροπής Πισσαρίδη. Πώς θα λειτουργήσει το σχήµα αυτό και ποια είναι η θέση των ασφαλιστικών εταιρειών; Μπορούµε να µιλάµε για νέα εποχή στον ασφαλιστικό κλάδο και µε ποιες προϋποθέσεις;

    Η ενδιάµεση έκθεση που κατέθεσε προς δηµόσια διαβούλευση η Επιτροπή Πισσαρίδη περιλαµβάνει µια δέσµη προτάσεων σε κοµβικούς τοµείς. Στην πλειονότητά τους είναι προτάσεις που εµπεριέχουν δοµικές µεταρρυθµίσεις, που θα στηρίξουν τη βιώσιµη ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονοµίας συνολικά.

    Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος δίνει την έµφασή της σε τρία σηµεία: το ασφαλιστικό, την υγεία και τις φυσικές καταστροφές. Η ιδιωτική πρωτοβουλία µπορεί να έχει σηµαντικό ρόλο και στα τρία, συµµετέχοντας ουσιαστικά στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Ως θεσµικό όργανο, έχουµε επανειληµµένα εκφράσει την υποστήριξή µας στη δηµιουργία ενός πραγµατικού συστήµατος τριών πυλώνων, µε έντονη την παρουσία του κεφαλαιοποιητικού συστήµατος. Η Επιτροπή Πισσαρίδη έχει την ίδια τοποθέτηση σε ό,τι αφορά το κεφαλαιοποιητικό σύστηµα.

    Ειδικότερα για το ασφαλιστικό, η εισαγωγή του κεφαλαιοποιητικού συστήµατος στην επικουρική ασφάλιση, που ανακοίνωσε και ο πρωθυπουργός από το βήµα της ΔΕΘ, µας βρίσκει απόλυτα θετικούς. Μπορεί η Ελλάδα να άργησε να ανακαλύψει τα οφέλη του κεφαλαιοποιητικού συστήµατος για τους πολίτες και την οικονοµία, ωστόσο είναι απόλυτα ενθαρρυντικό το γεγονός πως µπαίνει στον δρόµο που έχουν πάρει χρόνια πριν πολλές αναπτυγµένες χώρες. Αυτό είναι ένα πρώτο βήµα, όχι όµως αρκετό για να αλλάξει ουσιαστικά το ασφαλιστικό σύστηµα στη χώρα. 

    Είµαστε αναµφίβολα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά και εν αναµονή περαιτέρω πρωτοβουλιών από την Πολιτεία για την εδραίωση ενός βιώσιµου και αποτελεσµατικού συνταξιοδοτικού συστήµατος. Χρειάζονται ευρύτερες µεταρρυθµίσεις στο πλαίσιο του συστήµατος τριών πυλώνων και τα κατάλληλα φορολογικά κίνητρα, που να επεκτείνονται και στα προαιρετικά ασφαλιστικά προγράµµατα, ώστε να ενθαρρυνθεί και να ενισχυθεί η συνταξιοδοτική αποταµίευση. Πρέπει οι νέοι να έχουν κίνητρα να αποταµιεύσουν από τώρα για να πάρουν συµπληρωµατική σύνταξη, και οµαδικά και ατοµικά.

    Επιπλέον, έχουµε καταθέσει προτάσεις και για την περαιτέρω ανάπτυξη του 2ου πυλώνα (επαγγελµατικές ασφαλίσεις). Βασική προϋπόθεση είναι η διασφάλιση ίσης φορολογικής µεταχείρισης των παροχών, είτε η επαγγελµατική ασφάλιση γίνεται από τα Ταµεία Επαγγελµατικής Ασφάλισης (ΤΕΑ) είτε από οµαδικό συνταξιοδοτικό πρόγραµµα ασφαλιστικής επιχείρησης.

    - Οι παρεµβάσεις στο συνταξιοδοτικό σύστηµα τα τελευταία χρόνια βελτίωσαν σηµαντικά τους δείκτες µακροχρόνιας βιωσιµότητάς του. Πώς αξιολογείτε τη σηµερινή κατάσταση, τι απαιτείται για τον εκσυγχρονισµό του συνταξιοδοτικού συστήµατος ώστε η χρηµατοδότησή του να µπει σε σταθερή µακροπρόθεσµη βάση και η χώρα να αποκτήσει ένα ισορροπηµένο συνταξιοδοτικό σύστηµα;

    Πράγµατι έχουν γίνει αρκετές παρεµβάσεις στο συνταξιοδοτικό σύστηµα τα τελευταία χρόνια, που είχαν κυρίως ως στόχο το "συµµάζεµα" των οικονοµικών του και τη διοικητική ενοποίηση και τη διόρθωση στρεβλώσεων του παρελθόντος. Επιπλέον, οι παρεµβάσεις αυτές αφορούσαν την κοινωνική ασφάλιση, τον λεγόµενο 1ο πυλώνα. 

    Το πρόβληµα µε το συνταξιοδοτικό σύστηµα ξεκινά από τις δηµογραφικές εξελίξεις. Η γήρανση του πληθυσµού είναι ένα ιδιαίτερα σηµαντικό ζήτηµα, που επηρεάζει όχι µόνο την Ελλάδα, αλλά τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, και ένα φαινόµενο που αναµένεται να ενταθεί τα επόµενα χρόνια. Ζούµε περισσότερο και, άρα, χρειάζεται µεγαλύτερη συνταξιοδοτική αποταµίευση. 

    Αυτό που υποστηρίζουµε είναι ότι χρειάζεται επανασχεδιασµός και ριζική αναµόρφωση του συνταξιοδοτικού συστήµατος, ώστε να µην περιορίζεται µόνο στην κοινωνική ασφάλιση. 

    Στηριζόµενοι στα επιτυχηµένα παραδείγµατα άλλων χωρών, προτείνουµε τη διαµόρφωση ενός ασφαλιστικού συστήµατος τριών πυλώνων, όπου η ιδιωτική ασφάλιση θα συµπληρώνει την κοινωνική. Σκοπός είναι ένα νέο, ευρύτερο συνταξιοδοτικό σύστηµα, που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και προκλήσεις για συνταξιοδοτική αποταµίευση, συνδυάζοντας διανεµητικά και κεφαλαιοποιητικά στοιχεία.

    Η εισαγωγή του κεφαλαιοποιητικού συστήµατος στην επικουρική ασφάλιση, που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός από το βήµα της ΔΕΘ, είναι µια µεταρρύθµιση προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο χρειάζονται περισσότερες αποφασιστικές κινήσεις.


     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    09:51 27/11

    Οι μεταλλάξεις του κορονοϊού δεν αυξάνουν την εξάπλωσή του, υποστηρίζει νέα έρευνα

    Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει μελέτη η οποία εντόπισε 12.706 μεταλλάξεις του κορονοϊού Covid-19, αναλύοντας τα ιογενή γονιδιώματα από σχεδόν 50.000 ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

    00:05 27/11

    Γιώργος Φεύγας (farmAIr): Η πρόβλεψη προβλημάτων στην καλλιέργεια είναι πλέον πραγματικότητα

    Το 2019, ο 28χρονος τότε Γιώργος Φεύγας, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τις γνώσεις του και να ξεκινήσει ένα project, στοχεύοντας στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος Τεχνητής Νοημοσύνης το...

    07:55 26/11

    Από τον Buffett με αγάπη

    Οι δύο ακτιβιστές που "εκτοξεύουν" μετοχές της μικρής κεφαλαιοποίησης. Η εταιρεία Impactive Capital που "δανείζεται" τη φιλοσοφία του Buffett.

    00:05 26/11

    Ιάσων-Σταύρος Σόμογλου: Ο 17χρονος που έχει ήδη κατακτήσει τον κόσμο της ρομποτικής

    Είναι μόλις 17 ετών και δημιουργεί αλγόριθμους που πολλοί θα δυσκολεύονταν να κατανοήσουν, ενώ έχει ήδη καταφέρει να κατακτήσει τον κόσμο της ρομποτικής, αποσπώντας σημαντικές διακρίσεις τόσο σε...

    08:33 25/11

    Όχι, ο Έλον Μασκ δεν είναι ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο - Οι λόγοι

    Παρά την άνοδο της Tesla, ο Μασκ δεν έχει ακόμη εξασφαλίσει τη θέση του 2ου πλουσιότερου ανθρώπου.

    00:05 25/11

    O Μάριος Νούτσος και η finloup πάνε σε άλλο επίπεδο την αγορά των μικροπιστώσεων

    Έχοντας βιώσει την οικονομική ασφυξία που επέφερε ο αλόγιστος δανεισμός την εποχή προ κρίσης, τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στους καταναλωτές, ο Μάριος Νούτσος και ο Αντώνης Πρέντζας (άνω των 30)...

    08:53 24/11

    To Snapchat μοιράζει $1 εκατ. την ημέρα προκειμένου να "κοντράρει" το TikTok

    Η νέα υπηρεσία Spotlight του Snapchat έχει στόχο να "κλέψει" μερίδιο της πίτας του TikTok.

    00:05 24/11

    Στέφανος Στιβ Πουλίδης: Ο 24χρονός που "χτίζει" ποδοσφαιρικές ομάδες και φέρνει νέα πνοή στα logistics

    Ο Στέφανος Στιβ Πουλίδης, ηλεκτρολόγος μηχανικός με εξειδίκευση σε θέματα τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης, στα 24 του έχει ήδη ιδρύσει 2 εταιρείες οι οποίες μεγαλώνουν διαρκώς,...

    08:11 23/11

    Chainalysis: Ένας νέος "μονόκερος" γεννιέται στον κλάδο των κρυπτονομισμάτων

    Η εταιρεία ασφάλειας και ανάλυσης συναλλαγών της, ανεβάζει την αποτίμησή της στο 1 δισ. δολάρια.

    00:05 23/11

    Δ. Μπίτας - Ν. Παπασταύρος (ΚΥΤΙΟΝ): H ρηξικέλευθη εφαρμογή γεωργίας ακριβείας

    Μια ρηξικέλευθη εφαρμογή γεωργίας ακριβείας, το ρομποτικό σύστημα ΚΥΤΙΟΝ, δημιούργησαν δύο τελειόφοιτοι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας, ο Διονύσιος Μπίτας και ο Νίκος –...

    09:24 22/11

    Let’s Sign: Η εφαρμογή που μεταφράζει τη νοηματική γλώσσα στην ομιλούμενη και αντίστροφα

    Μια ιδέα που θα λύσει σε πραγματικό χρόνο το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κωφάλαλοι στην επικοινωνία τους σκεφτήκαν οι 16χρονες Ελβίρα Βιδάκη, Ολυμπία Βλαχοπούλου, Σοφία Γαμβρινού και  Ισιδώρα...

    08:14 22/11

    Οι δέκα ασφαλέστερες χώρες για να επισκεφθείτε

    Το χάσμα μεταξύ των λιγότερο και των πιο ειρηνικών χωρών συνεχίζει να αυξάνεται, σύμφωνα με το Ινστιτούτο για τα Οικονομικά και την Ειρήνη.

    10:09 21/11

    Έρευνα Οξφόρδης: Η ανοσία από τον κορονοϊό μπορεί να διαρκέσει τουλάχιστον έως έξι μήνες

    Οι ερευνητές προσπαθούν να κατανοήσουν την πλήρη διάρκεια προστασίας από την επαναμόλυνση.

    08:08 21/11

    PGENius: H πλατφόρμα που "διαβάζει" ολόκληρο το γενετικό υλικό

    Τρεις γυναίκες, η Μαρία Κορομηνά, η Μαρία-Θεοδώρα Πανδή και η Σταυρούλα Σιαμόγλου κι ένας άντρας, ο Γιώργος Πατρινός (άνω των 30) βρήκαν τον τρόπο να "μεταφράσουν" το γενετικό προφίλ ενός ασθενούς σε ...

    08:33 20/11

    Το Facebook κινδυνεύει να "κάτσει στο εδώλιο" για τις εξαγορές Instagram και WhatsApp

    "Κατηγορείται" ότι με τις εξαγορές περιόρισε τις εναλλακτικές των χρηστών στο οικοσύστημα των social media.

    01:11 20/11

    Κ. Κεχαγιάς, Η. Παπαστάμου, Γ. Πικραμένος, Ι. Βυθούλκα: Η Optecharge βάζει τα αυτοκίνητα στην... πρίζα

    Η ηλεκτροκίνηση μπαίνει για τα καλά στη ζωή μας και η μέρα που θα βρισκόμαστε όλοι σε αναζήτηση μιας… πρίζας πλησιάζει. Για τη μέρα αυτή έχουν προετοιμαστεί ο Κωνσταντίνος Κεχαγιάς, ο Γιώργος...